Gå til innhold

Fortvilet og rådvill. Sønn som stjeler


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei, men han har gått. Bup mener at det er ingen vits, da han er en oppegående, intelligent og trygg gutt som de sier..

Anonymkode: 79a47...dc7

Okei, men de tar tydeligvis feil når han stjeler og oppfører seg dårlig. Gå til fastlege og få henvisning, eller finn en privat psykolog som har spesialisering innen adhd. Dette er fremtiden til sønnen deres, dere burde gjøre alt for å hjelpe han. Om dere ikke bruker penger på å hjelpe han, så kan han veldig lett ende opp i et kriminelt miljø eller havne utenfor samfunnet. Dette er ansvaret man må ta når man føder barn med lidelser. I dette tilfellet var det dere som trakk det korteste loddet. 

 

Anonymkode: 1b822...a53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker ikke å måtte ha alt i hus bortgjemt og innelåst, synes det blir for enkelt. 

Ønsker å få han til å slutte med stjeling og lære seg forskjell på mitt og ditt.

Noen råd?

Anonymkode: 79a47...dc7

Min sønn stjal også. Han var litt yngre, 8-9 år. Tok både ting hjemme og på besøk hos venner. Han måtte gå og innrømme hva han hadde gjort, levere tilbake og si unnskyld når han hadde tatt noe fra venner, og det synes han var utrolig pinlig, men etter en liten stund skjedde det igjen. 

Jeg fikk tips av en annen mor om å ta kontakt med politiet. De har en forebyggende avdeling for barn og unge. De var veldig imøtekommende, og to politimenn satte seg ned med han og fortalte ham om konsekvensene dersom han ikke lærte seg forskjell på mitt og ditt. De var ganske strenge, men forklarte også så et barn forsto.

Det gjorde susen. Det har aldri skjedd mer at han tok noe fra andre. Verken fra venner eller søsken. Tar heller aldri penger lenger, selv om jeg og far glemmer vekslepenger lett tilgjengelig. Is derimot... den gjemmer vi ennå, og nå er han 14 år. Det kan jeg leve med! 

Anonymkode: 15aac...ccc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...