Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook del 3


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, Fallabella skrev:

Jeg er sikker på at mange av disse foreldrene er personlighetsforstyrret som feks narsissister og psykopater eller borderlinere,  de er helt utenfor den virkeligheten vi andre lever i. Også har du rus-psykoser i svak eller sterk grad, det gir jo sterke «kokkotendenser.

Garanert. Min far er jeg ganske sikker på er narcisist ( han gjør aldri noe galt og er alltid offeret) men min mor er bare kuet etter mange års misbruk fra far. Husker jeg pleide å gråte til mamma etter den psykiske og fysiske mishandlingen og spørre om vi ikke bare kunne flytte/rømme fra han, men da ble hun livredd og kunne si ting som " Når han blir så sint på oss mens vi er her, da kommer han til å drepe oss om vi drar. DEt er best å være her . Slag er bedre enn å bli drept".

Selv har jeg nå i voksen alder fått diagnosen borderline ( mest sannsynlig pga all omsorgssvikten), men det kunne aldri falle meg inn å behandle mine fremtidige barn som dette her. Jag har selvinnsikt.

Anonymkode: 1d6dd...2dc

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Fallabella skrev:

Jeg er sikker på at mange av disse foreldrene er personlighetsforstyrret som feks narsissister og psykopater eller borderlinere,  de er helt utenfor den virkeligheten vi andre lever i. Også har du rus-psykoser i svak eller sterk grad, det gir jo sterke «kokkotendenser.

Schizofreni/psykose er det som slår meg, ikke for å diagnostisere noen, men disse lidelsene kjennetegnes av vrangforestillinger. 
 

 

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gorilla skrev:

Akkurat. Jeg kan ikke annet enn å tenke at disse folkene hører til på lukket avdeling, og ikke på FB. Jeg forstår ikke at FB kan stå inne for ting som blir skrevet der. Jeg kan sette meg inn at det må være frustrerende å være 100 % sikker på en vrangforestilling, og så er det ingen som forstår. Da skjønner jeg at de søker til likesinnede, men det er likevel ikke ok. Dette er alvorlig psykisk syke mennesker som IKKE blir friskere av å egge opp hverandre. Heller sykere. Og det gjør ikke barna noe godt i det hele tatt. 
 

 

Det er nettopp derfor det er så viktig at voksne som mistenker omsorgssvikt tør å si ifra til barnevernet. Noen mennesker klarer dessverre ikke å forstå at de ikke er egnet som foreldre, og da må man si ifra selv om vennskapet til venninna/familiemedlemmet vil forsvinne.

Anonymkode: 1d6dd...2dc

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De kan det, og det er nettopp det som er så skummelt. Mine foreldre er ekstremt gode på å manipulere og snurre folk rundt lillefingeren sin, og det er nettopp derfor så mange av deres omgangskrets oppriktig tror at vi ungene ble stjålet på falsk grunnlag, og at mishandlingen er noe barnevernet diktet opp gjennom hjernevask av meg og brødrene mine.

Anonymkode: 1d6dd...2dc

Ja de lurer alt og alle trill rundt.. Utad er det fortsatt jeg som er ond og ustabil ifølge mine foreldre. Det får så være, om noen velger å høre på dem så velbekomme tenker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
2 minutter siden, Gorilla skrev:

Schizofreni/psykose er det som slår meg, ikke for å diagnostisere noen, men disse lidelsene kjennetegnes av vrangforestillinger. 
 

 

Narsissister har også vrangforestillinger i sterk grad til tider og kan også vippe over i psykose.. De er også naturlig paranoide å ville gjerne drept sine medmennesker om de kom unna med det. Jeg har studert mitt opphav å har lest mye om dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er nettopp derfor det er så viktig at voksne som mistenker omsorgssvikt tør å si ifra til barnevernet. Noen mennesker klarer dessverre ikke å forstå at de ikke er egnet som foreldre, og da må man si ifra selv om vennskapet til venninna/familiemedlemmet vil forsvinne.

Anonymkode: 1d6dd...2dc

Helt enig med deg. Å våge å stå opp for de barna som ikke har det bra er en samfunnskritisk oppgave. Det er den viktigste oppgaven vi har i samfunnet, å hjelpe traumatiserte barn og unge til å bli fungerende voksne. Traumatiserte barn klarer ikke å hjelpe seg selv, så da må noen utenfra gripe inn slik at barna kan få en ny sjanse. 
 

  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Fallabella skrev:

Ja de lurer alt og alle trill rundt.. Utad er det fortsatt jeg som er ond og ustabil ifølge mine foreldre. Det får så være, om noen velger å høre på dem så velbekomme tenker jeg. 

Samme her. Jeg har hatt folk fra denne barnevernsgruppa som har kjent meg igjen utifra bilder mine foreldre har lagt ut komme bort til meg når jeg har vært utendørs for å fortelle meg nærmest gråtkvalt hvor trist de syns det er at jeg har blitt så hjernevasket av barnevernet/staten (siden jeg høyrøstet forsvarer BV gjennom å fortelle om mishandlingen jeg er blitt utsatt for ), og at jeg må dra hjem til mine foreldre. Det er mine foreldre som er offer i denne situasjonen i deres øyne, ikke meg eller brødrene mine som ble utsatt for svært grove ting. Det er helt koko.

Anonymkode: 1d6dd...2dc

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Garanert. Min far er jeg ganske sikker på er narcisist ( han gjør aldri noe galt og er alltid offeret) men min mor er bare kuet etter mange års misbruk fra far. Husker jeg pleide å gråte til mamma etter den psykiske og fysiske mishandlingen og spørre om vi ikke bare kunne flytte/rømme fra han, men da ble hun livredd og kunne si ting som " Når han blir så sint på oss mens vi er her, da kommer han til å drepe oss om vi drar. DEt er best å være her . Slag er bedre enn å bli drept".

Selv har jeg nå i voksen alder fått diagnosen borderline ( mest sannsynlig pga all omsorgssvikten), men det kunne aldri falle meg inn å behandle mine fremtidige barn som dette her. Jag har selvinnsikt.

Anonymkode: 1d6dd...2dc

Helt riktig. Folk med personlighetsforstyrrelser har også et valg og vet forskjell på rett og galt. De som driver med ondskap gjør det bevisst og har tatt et valg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gorilla skrev:

Helt enig med deg. Å våge å stå opp for de barna som ikke har det bra er en samfunnskritisk oppgave. Det er den viktigste oppgaven vi har i samfunnet, å hjelpe traumatiserte barn og unge til å bli fungerende voksne. Traumatiserte barn klarer ikke å hjelpe seg selv, så da må noen utenfra gripe inn slik at barna kan få en ny sjanse. 
 

Absolutt. Jeg tør ikke tenke på hvor mye verre min situasjon hadde vært for meg om barnevernet aldri hadde grepet inn. Mine brødre var enda yngre enn meg da vi ble reddet ut, og har klart seg bedre enn meg som var i midten av tenårene da  omsorgsovertakelsen skjedde. Hadde ikke barnevernet grepet inn i det hele tatt hadde jeg nok vært langt mer på kjøret enn jeg er idag

Anonymkode: 1d6dd...2dc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gruppen gjør det ikke bedre for de sakene der barnevernet faktisk gjør feil i hvert fall.

Anonymkode: 1a567...53d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Jeg har hatt folk fra denne barnevernsgruppa som har kjent meg igjen utifra bilder mine foreldre har lagt ut komme bort til meg når jeg har vært utendørs for å fortelle meg nærmest gråtkvalt hvor trist de syns det er at jeg har blitt så hjernevasket av barnevernet/staten (siden jeg høyrøstet forsvarer BV gjennom å fortelle om mishandlingen jeg er blitt utsatt for ), og at jeg må dra hjem til mine foreldre. Det er mine foreldre som er offer i denne situasjonen i deres øyne, ikke meg eller brødrene mine som ble utsatt for svært grove ting. Det er helt koko.

Anonymkode: 1d6dd...2dc

Ja de lever i bakvendtland å får mange til å bli med dit.. La de holde på, de blir til slutt ensomme med sin galskap når de blir eldre, da har flere forstått å unngår dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mine foreldre er dessverre aktive i denne gruppen og har også fått ett slags martyrstempel av de der inne. De ( særlig min far ) fremstiller det som om vi tre barna deres ble stjålet på falsk grunnlag og at staten med Erna Solberg i sjefsrollen er en hemmelig pedoring som selger oss på rundgang  ( og lignende galskap ) da de i deres egne øyne tror at de aldri har gjort noe galt mot oss. 

Det er direkte skremmende å vokse opp under slike foreldre, og jeg er fortsatt sterkt traumatisert til tross for at jeg ble myndig for lenge siden. Jeg husker med gru både psykisk og fysisk vold, som å få røsket av klær når far mente skjørtet mitt var for horete og kort, dyttet inn i vegger og benker, låst inne på badet i mørket med lyset av i flere timer, pappas venner som fritt lot seg ta på meg mens mor så en annen vei, jeg ble utsatt for sosial kontroll osv osv. ( dette er bare en brøkdel av hva som skjedde ) Det var også manglende grensesetting på f.eks alkohol. Jeg og den ene lillebroren min fikk lov til å både røyke og drikke alkohol fra tiårsalderen. Forstå det den som kan... Alt dette nekter de for, og de påstår at staten har løyet om alt dette i papirene sine for å få overta oss ungene. At jeg har stått fram og vitnet om dette for meg og mine brødres skyld overser de glatt.

 I tillegg grep barnevernet inn latterlig sent i vår sak. Jag sa ifra flere ganger til voksne rundt meg om at ting ikke var bra hjemme, men jeg ble aldri hørt fordi venner og familie av foreldrene mine ikke ville gjøre ting vanskelig for foreldrene mine. Oss ungenes beste kom tydeligvis i andre rekke. Jeg kommer til å hate dem for alltid for å ha valgt foreldre våre foran oss barna da vi skrek etter hjelp. Jeg er selv blitt psykisk syk pga oppveksten, men foreldrene mine bruker lidelsen min og påstår at det er barnevernet som er årsaken til at jeg fikk de psykiatriske diagnosene mine, og ikke dem. 😂 

 Småbrødrene mine har de besøksforbud mot, men de har flere ganger brutt den ved å dukke opp på skolen til brødrene mine for å fortelle dem at idag så skal de bli med mamma og pappa hjem. Heldigvis så vet brødrene mine bedre, og har ikke falt for triksene deres. 

Jeg er medlem både for å holde et øye med de gale foreldrene mine med tanke på småbrødrene mine, og også for å melde ifra når jeg ser ting som er alt for grovt. Har f.eks ved flere anledninger sett barn som skriver at de har rømt fra institusjonene sine, og da dukker det brått opp voksne som tilbyr seg å la ungdommen bo hos seg i all hemmelighet. Disse har jeg ringt inn med en gang. At de menneskene inne på den gruppa ikke tenker over at det kan være overgrepsmenn eller andre ligende mennesker som tilbyr seg hemmelig bostedsadresse til en livredd fjortenåring er skummelt, men viser jo hvor korte i oppfattelsen mange av dem er.

 

Anonymkode: 1d6dd...2dc

Kjenner folk som er der inne og.

Skjønner godt at de har måtte omplassere barna, 3 av de bor hos meg, artig nok er det en som meldte meg inn over 50 ganger på 6 mnd dette gjelder.

Meldingene gikk på alt fra at jeg visstnok ikke ga barna mine mat, jeg var narkoman, dyremishandler (fikk Mattilsynet på besøk som syns dyrene mine hadde det topp), lek med hageslangen ble til at jeg dusjet barna i iskaldt vann osv.

Tilslutt ble bv så lei av alle meldingene at de valgte å se på melder og der fant de nok av feil.

Pga disse barna var såpass mye hos meg og de selv ville det så ble de plassert her.

Anonymkode: 16765...744

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Fallabella skrev:

Ja de lever i bakvendtland å får mange til å bli med dit.. La de holde på, de blir til slutt ensomme med sin galskap når de blir eldre, da har flere forstått å unngår dem. 

Absolutt. Jeg har null interesse når det gjelder å ha kontakt med foreldre og familie ( bortsett fra småbrødrene mine som er i fosterhjem nå som jeg har kontakt med flere ganger i uken ), og den dagen mine foreldre dør så kommer ikke jeg til å stille opp i noen begravelse.

Anonymkode: 1d6dd...2dc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå nylig er det ei der inne som skriver at babyen har blitt tatt fra henne og flyttet på hemmelig adresse. Far er kriminell og har vært anmeldt for en rekke lovbrudd, men hun vil ikke gå fra han og skjønner ikke hvorfor barnet blir tatt fra henne...?

 

 

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange barn ( deriblandt meg ) fikk omsorg for første gang i livet da vi kom under barnevernet. Selvfølgelig kan barnevernet gjøre feil ( og det er selvsagt grusomt at det skjer ) men man kan ikke komme her og si at barnevernet ALDRI gjør noe riktig, eller påstå at barnevernet ALLTID ender med omsrogssvikt. Jeg er selv et kremeksempel på hvor mye bedre man kan få det under barnevernet. 

Anonymkode: 1d6dd...2dc

Er det for mye å forlange at barn skal få det bedre under barnevernet? Eller er det greit hvis det er sånn 50/50 eller 30/70? Er det ok hvis et barn får det bedre under barnevernet mens ni barn hadde det bedre hjemme? 

Anonymkode: 25475...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fallabella
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt. Jeg har null interesse når det gjelder å ha kontakt med foreldre og familie ( bortsett fra småbrødrene mine som er i fosterhjem nå som jeg har kontakt med flere ganger i uken ), og den dagen mine foreldre dør så kommer ikke jeg til å stille opp i noen begravelse.

Anonymkode: 1d6dd...2dc

Nei de får følges i graven av de som gidder... Godt dere fikk hjelp ❤️ Jeg skal søke om erstatning for tapt barndom men utsetter det hele tiden.. Det blir ubehagelig men jeg ønsker å hevde min rett. Jeg gikk tross alt med blåveis på barneskolen uten å få noe reaksjon på det. Hadde det vært flere slag istedenfor denne psykiske mishandlingen  så hadde jeg kanskje fått hjelp.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Barnevernet reddet livet mitt! Jeg fikk selv valget om jeg ville fortsatt bo hjemme hos mor og far, eller om jeg ville flytte i fosterhjem. Jeg er fremdeles uendelig glad i mine foreldre, men fosterforeldrene mine er det beste som har hendt meg. Om jeg hadde fortsatt å bo hos mine foreldre hadde jeg mest sannsynlig tatt mitt eget liv. Jeg skjønner at barnevernet kan gjøre feil, men det er bedre med noen feil enn ikke noe barnevern i det heletatt. 

Anonymkode: 23bc5...419

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjeder deg på en søndag Gorilla?

Anonymkode: 1a969...52d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir så forbanna når jeg ser folk som sier " ta det opp med mor/far først før du går til barnevernet og ødelegger livet til mor/far! " . Jeg har lest i den andre tråden her inne hvor det er flust av mennesker som hudfletter ts for å ha gått til barnevernet istedenfor å prøve å hjelpe mor på privaten. Tro meg, det er ofte direkte nytteløst å skulle hjelpe foreldre uten selvinnsikt som ikke selv skjønner at de utøver omsorgssvikt, og det er nettopp derfor så viktig at voksne rundt ser barnet fremfor vennskapet med familiemedlemmet/vennen/venninnen. Flere av mine tanter og onkler klør seg i hodet og kan ikke fatte at jeg er sinna på dem og ikke vil ha noe med dem å gjøre, for de ønsket jo bare å være snille med foreldrene mine, ikke forhaste seg og tyste til det slemme barnevernet som stjeler barn til pedoer. Det spilte ingen rolle at faren min var slem med meg foran øynene deres, for de hadde gjort en god nok jobb med å gi meg en is etterpå og si " ikke bry deg om at pappa har kløpet deg i brystvortene og kalt deg hore " .

 

 

Anonymkode: 1d6dd...2dc

En kan jo risikere at omsorgssvikten øker også, hvis en skal snakke med foreldrene først. En annen ting, er at omsorgssvikten/volden skjules enda mer. En forelder som slår vil ikke slutte fordi naboen forteller vedkommende at h*n ikke skal gjøre dette. Det beste er å sende en bekymringsmelding og la barnevernet undersøke saken.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fallabella skrev:

Gå å kjøp deg en pose boller a. 

Damn, so original! Master of words. 

Anonymkode: 25475...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...