Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook del 3


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 8/3/2020 at 4:41 PM, AnonymBruker said:

Har noen av disse som har vært i Den Europeiske mennneskerettighetsdomstolen fått tilbakeført barna sine? Husker det var en periode hvor det var nærmest trampeklapp rundt ett par av dem men så ble det tyst.

Anonymkode: d5cfa...d3e

For tredje gang har rettsapparatet i Norge sendt et barn tilbake til sin familie, etter at barnevernssaken er tatt til behandling i Den europeiske menneskerettsdomstol (EMD).

https://www.dagbladet.no/nyheter/emd-barn-nummer-tre-flytter-hjem/72618603

Anonymkode: 865d9...e48

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

For tredje gang har rettsapparatet i Norge sendt et barn tilbake til sin familie, etter at barnevernssaken er tatt til behandling i Den europeiske menneskerettsdomstol (EMD).

https://www.dagbladet.no/nyheter/emd-barn-nummer-tre-flytter-hjem/72618603

Anonymkode: 865d9...e48

Det er verdt å legge merke til at Norge enda ikke er blitt kritisert for å overta omsorgen i noen av disse sakene. EMD mener omsorgsovertakelsene har vært rettmessige, men noen ganger endrer de biologiske foreldrenes omsorgsevne i ettertid. . 

Anonymkode: 86842...a1e

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

e48

Der var du tilbake ja

Anonymkode: 2998d...0c4

Jeg er veldig engasjert i dette tema, ja. Jeg orker ikke at barn lider og blir rettsløse og noen tjener hundremillioner på dette.

Og det er veldig interessant å observere deres reaksjon når Norge taper gang på gang bv-saker i EMD, og selv politikere og bv-ledere begynner å innse at det er store problemer i etaten. 

Anonymkode: 865d9...e48

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig engasjert i dette tema, ja. Jeg orker ikke at barn lider og blir rettsløse og noen tjener hundremillioner på dette.

Og det er veldig interessant å observere deres reaksjon når Norge taper gang på gang bv-saker i EMD, og selv politikere og bv-ledere begynner å innse at det er store problemer i etaten. 

Anonymkode: 865d9...e48

Denne tråden handler ikke om Barnevernet, hvis du vil diskutere Barnevernet blir du nødt til å opprette din egen tråd. Denne tråden handler om "Antibarnevern"-grupper på facebook, som trådens tittel tilsier.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

37 minutter siden, Emmelise said:

Denne tråden handler ikke om Barnevernet, hvis du vil diskutere Barnevernet blir du nødt til å opprette din egen tråd. Denne tråden handler om "Antibarnevern"-grupper på facebook, som trådens tittel tilsier.

Antibarnevern-grupper gjør mer for menneskrettigheter i Norge enn noen andre gjør. Uten dem hadde det ikke vært noen progress i EMD saker. Uretten må opplyses, og de er veldig flinke på det. At det er noen kontroversielle mennesker der gjør dem bare mer livlige og interessante for vanlige folk.

Anonymkode: 865d9...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Antibarnevern-grupper gjør mer for menneskrettigheter i Norge enn noen andre gjør. Uten dem hadde det ikke vært noen progress i EMD saker. Uretten må opplyses, og de er veldig flinke på det. At det er noen kontroversielle mennesker der gjør dem bare mer livlige og interessante for vanlige folk.

Anonymkode: 865d9...e48

Tvil-o-meteret mitt står på maks akkurat der. At folk hauser opp mindreårige til å rømme, skremmer gravide med at staten kidnapper babyer rett fra operasjonsbordet og at vold oppmuntres ovenfor offentlige tjenestefolk er noe helt annet enn "interessante og livlige folk".

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Emmelise said:

Tvil-o-meteret mitt står på maks akkurat der. At folk hauser opp mindreårige til å rømme, skremmer gravide med at staten kidnapper babyer rett fra operasjonsbordet og at vold oppmuntres ovenfor offentlige tjenestefolk er noe helt annet enn "interessante og livlige folk".

Men folk blir jo interessert, det kan du ikke nekte. Det er +10 000 medlemmer i forhold til tallet da jeg kommenterte i denne tråden sist. Ikke verst. I gruppen "bra Barnevern" ble det i samme perioden knapt 20 nye medlemmer. Folk liker å analysere selv, finne ut sannheten på egen hånd og bli personlig engasjert når de hører opplevelse av den private part. Dette er i stor kontrast med de tørre retningslinjer og veiledningstonen som vi kan lese på de offisielle bv-sider.

Anonymkode: 865d9...e48

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men folk blir jo interessert, det kan du ikke nekte. Det er +10 000 medlemmer i forhold til tallet da jeg kommenterte i denne tråden sist. Ikke verst. I gruppen "bra Barnevern" ble det i samme perioden knapt 20 nye medlemmer. Folk liker å analysere selv, finne ut sannheten på egen hånd og bli personlig engasjert når de hører opplevelse av den private part. Dette er i stor kontrast med de tørre retningslinjer og veiledningstonen som vi kan lese på de offisielle bv-sider.

Anonymkode: 865d9...e48

Folk flest blir vel egentlig bare forferdet. I tillegg så er det mange brukere som legges til uten at de selv er klar over det. Det er det en del som har kommentert gjennom tråden. 

Men samtidig er det fullstendig irrelevant om gruppen er "populær" eller ikke. Når det er *det* kortet du drar frem for legimitere gruppen, så sier det seg selv du har ingenting annet å komme med.

Det er fortsatt en større andel mennesker som hauser opp mindreårige, skremmer gravide, spyr ut en masse feilinnformasjon som selv høykonspiratoriske bipolare drømmer om og oppfordrer til trusler og vold mot offentlige tjenestefolk. Ikke fjernes lovbruddene eller oppmuntring til lovbrudd heller. Hadde adminsa gjort det hadde det vel ikke vært noen innlegg igjen i gruppa å lese.

Og da hadde det heller ikke vært så åpenbart for resten av oss nøyaktig hvorfor Barnevernet har vært involvert med akkurat DE folka.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men folk blir jo interessert, det kan du ikke nekte. Det er +10 000 medlemmer i forhold til tallet da jeg kommenterte i denne tråden sist. Ikke verst. I gruppen "bra Barnevern" ble det i samme perioden knapt 20 nye medlemmer. Folk liker å analysere selv, finne ut sannheten på egen hånd og bli personlig engasjert når de hører opplevelse av den private part. Dette er i stor kontrast med de tørre retningslinjer og veiledningstonen som vi kan lese på de offisielle bv-sider.

Anonymkode: 865d9...e48

Fleste av medlemmene der er jo med bare for underholdningen sin skyld, og med fake konto. Er jo de samme folka som legger ut noe og kommenterer i hver eneste tråd. Kan vel sammenligne den gruppa med en annen stor gruppe på fb som handler om noe helt annet, bare for å underholdes.

 

Anonymkode: 2d924...681

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Emmelise skrev:

Folk flest blir vel egentlig bare forferdet. I tillegg så er det mange brukere som legges til uten at de selv er klar over det. Det er det en del som har kommentert gjennom tråden. 

Men samtidig er det fullstendig irrelevant om gruppen er "populær" eller ikke. Når det er *det* kortet du drar frem for legimitere gruppen, så sier det seg selv du har ingenting annet å komme med.

Det er fortsatt en større andel mennesker som hauser opp mindreårige, skremmer gravide, spyr ut en masse feilinnformasjon som selv høykonspiratoriske bipolare drømmer om og oppfordrer til trusler og vold mot offentlige tjenestefolk. Ikke fjernes lovbruddene eller oppmuntring til lovbrudd heller. Hadde adminsa gjort det hadde det vel ikke vært noen innlegg igjen i gruppa å lese.

Og da hadde det heller ikke vært så åpenbart for resten av oss nøyaktig hvorfor Barnevernet har vært involvert med akkurat DE folka.

Jeg ble lagt til av en i den gruppen. Jeg kjente vedkommende tidligere og etter at h*n la meg til og jeg skjelte vedkommende ut etter noter, vil jeg ikke ha noe med dette mennesket å gjøre. Tror vedkommende gjorde det på pur f...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Antibarnevern-grupper gjør mer for menneskrettigheter i Norge enn noen andre gjør. Uten dem hadde det ikke vært noen progress i EMD saker. Uretten må opplyses, og de er veldig flinke på det. At det er noen kontroversielle mennesker der gjør dem bare mer livlige og interessante for vanlige folk.

Anonymkode: 865d9...e48

Det kan diskuteres.

For min egen del, som har hatt barnet involvert og mistet omsorgen midlertidig for mitt barn, så kan jeg si at disse gruppene hadde ikke bidratt med noe og jeg er veldig glad for at jeg ikke kom over dem i den perioden i mitt liv. 

Anonymkode: a7c87...0a5

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Diagnoser som million butikk.
Visste du at for hver diagnose som blir satt på friske barn så får kommunen utbetalt mange hundre tusen pr barn .

 

Dæven, her er er penger å tjene folkens! Uff...
Hvorfor får ikke de folkene medisinsk hjelp? De lever i en helt annen verden.

Anonymkode: 2998d...0c4

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Diagnoser som million butikk.
Visste du at for hver diagnose som blir satt på friske barn så får kommunen utbetalt mange hundre tusen pr barn .

 

Dæven, her er er penger å tjene folkens! Uff...
Hvorfor får ikke de folkene medisinsk hjelp? De lever i en helt annen  verden.

Anonymkode: 2998d...0c4

Man kan si mye om de sprø påstandene på de gruppene, men akkurat det der er jo sant. Du må da ha hørt om Tolgasaken, i det minste. 

Anonymkode: 86842...a1e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den ene gruppa jeg er med i nå så oppfordres det for hun moren som vant frem i Den Europeiske Menneskerettighetsdomstolen ( hun vant ikke omsorgen tilbake ) at hun bare skal møte opp og hente gutten sin hjem igjen ( altså ren kidnapping ), og at hun gjerne kan få hjelp til å gjennomføre det. Håper at barnet hennes og adoptivforeldrene har en form for sikkerhet rundt seg med tanke på hvilke løse kanoner de er. Jeg tviler ikke ett øyeblikk på at de kan finne på å gjennomføre det med tanke på at hun allerede har besøksforbud .

Anonymkode: d5cfa...d3e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

"Hei. Vet dere om noen som har overvektige barn som ikke har blitt fratatt omsorgen for barnet? Takknemlig for svar."

Den var ny! Herregud...

Anonymkode: 2998d...0c4

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Hei. Vet dere om noen som har overvektige barn som ikke har blitt fratatt omsorgen for barnet? Takknemlig for svar."

Den var ny! Herregud...

Anonymkode: 2998d...0c4

Spesielt når hun sier barnet ikke er påfallende overvektig , barnet har da bmi på 27

Anonymkode: f1b68...f20

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Hei. Vet dere om noen som har overvektige barn som ikke har blitt fratatt omsorgen for barnet? Takknemlig for svar."

Den var ny! Herregud...

Anonymkode: 2998d...0c4

 BMI 27 kan være mye hos et barn.. Det skal man forholde seg til tallene på en litt annen måte. Og barnevernet tar ikke barnet, men det er god grunn til å melde om bekymring om foreldre ikke følger opp og barnet får et alvorlig helseproblem. Ds meldes det for at familien kan få hjelp, ikke for å ta barnet

Anonymkode: 841d1...41e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

"Hei. Vet dere om noen som har overvektige barn som ikke har blitt fratatt omsorgen for barnet? Takknemlig for svar."

Den var ny! Herregud...

Anonymkode: 2998d...0c4

Blir helt skremt av måten de egger hverandre opp på og sier at det nærmest er garantert at ungen blir tatt hvis det er overvektig.

 

Anonymkode: d5cfa...d3e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...