Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook del 3


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Trakassert 🙊

Anonymkode: d4888...cfd

Ja, fordi det er akkurat det de begynner å drive med når de får inn anonyme bekymringsmeldinger med falske påstander. Mener du at det er OK at familier blir utsatt for dette?

Anonymkode: 9ea05...329

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 22.5.2018 den 15.46, Leselusa skrev:

Helt sant. Tviler ikke på at det må være steintøft å miste barna sine, men ved å legge ut slike ting på denne gruppa bekrefter de vel bare at de ikke er helt stabile...

man blir galere av å ikke bli trodd

tro meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, fordi det er akkurat det de begynner å drive med når de får inn anonyme bekymringsmeldinger med falske påstander. Mener du at det er OK at familier blir utsatt for dette?

Anonymkode: 9ea05...329

Hvis du synes barnevernets undersøkelsesplikt ihht en av Norges lover- barnevernloven er trakassering, så ja da synes jeg synes det er OK fordi det er på sin plass å undersøke bekymringsmeldinger.

Anonymkode: d4888...cfd

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.10.2019 den 22.44, AnonymBruker skrev:

Hvorfor sånn reaksjon? Den personen har bidratt til å få frem saker offentlig og satt et søkelys på uansvarlig og kriminell saksbehandling. Itillegg har denne personen vist barn den respekten og personlige interessen de skal ha. Så ja, all ære. 

Anonymkode: a623c...9e4

All ære og sannsynligvis nesten ALL uføretrygd/ sosialhjelp som disse mest fortapte sjelene skal leve av... Reikerås og Fardal tjener fett på å piske opp stemninga, bare se hvor dårlig de har informert Trude Lobben om konsekvensene av medhold i Strasbourg 😱 

DET er en skandale og en stor urett. At ressurssvake mennesker utnyttes av sjarlataner som RF og MR.

Anonymkode: f6989...995

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

All ære og sannsynligvis nesten ALL uføretrygd/ sosialhjelp som disse mest fortapte sjelene skal leve av... Reikerås og Fardal tjener fett på å piske opp stemninga, bare se hvor dårlig de har informert Trude Lobben om konsekvensene av medhold i Strasbourg 😱 

DET er en skandale og en stor urett. At ressurssvake mennesker utnyttes av sjarlataner som RF og MR.

Anonymkode: f6989...995

De to gutta der tjener så rått på å utnytte disse menneskene at jeg blir kvalm. Fardal satt jo i intervju med Lobben og fortalte at nå skulle hun få gutten hjem. Det er direkte slemt å holde på sånn og lure disse menneskene for penger når de garantert innerst inne vet at det ikke kommer til å bli noen tilbakeføring.

Anonymkode: d5cfa...d3e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med faren som la ut video der kona hans «viser sin reaksjon» på at de nettopp har blitt fratatt flere barn.... Og de spør også hvorfor de fikk beholde omsorgen for noen av barna når de tydeligvis er så dårlige foreldre... Dama er enten VELDIG rusa eller har nettopp hatt et slag 🙄 snøvler seg hulkende og fjern frem i en slags fortelling om det forferdelig som har skjedd. 
.... og noen dager senere nytt innlegg der de RYSTET forteller at de har fått beskjed om at barnevernet nå er ENDA MER BEKMYRET etter Den videoen de la ut offentlig 🙃🙈

Anonymkode: f6989...995

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva med faren som la ut video der kona hans «viser sin reaksjon» på at de nettopp har blitt fratatt flere barn.... Og de spør også hvorfor de fikk beholde omsorgen for noen av barna når de tydeligvis er så dårlige foreldre... Dama er enten VELDIG rusa eller har nettopp hatt et slag 🙄 snøvler seg hulkende og fjern frem i en slags fortelling om det forferdelig som har skjedd. 
.... og noen dager senere nytt innlegg der de RYSTET forteller at de har fått beskjed om at barnevernet nå er ENDA MER BEKMYRET etter Den videoen de la ut offentlig 🙃🙈

Anonymkode: f6989...995

Det der er så kvalmt. Har sett så mange ganger at foreldrene står og filmer og skriker oppi ansiktene på de gråtende barna sine ( som selvsagt er redde,for ikke bare kommer det fremmede voksne mennesker og henter dem, men foreldrene gjør alt de kan for å skremme dem opp mer enn nødvendig istedet for å prøve å roe barna ) og barnevernsansatte mens de truer om at dette skal havne på Facebook så Norge kan se hvilke "overgrep" de blir utsatt for. Så blir foreldrene helt 😮😮når denne handlingen faktisk får konsekvenser for dem .

Anonymkode: d5cfa...d3e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva med faren som la ut video der kona hans «viser sin reaksjon» på at de nettopp har blitt fratatt flere barn.... Og de spør også hvorfor de fikk beholde omsorgen for noen av barna når de tydeligvis er så dårlige foreldre... Dama er enten VELDIG rusa eller har nettopp hatt et slag 🙄 snøvler seg hulkende og fjern frem i en slags fortelling om det forferdelig som har skjedd. 
.... og noen dager senere nytt innlegg der de RYSTET forteller at de har fått beskjed om at barnevernet nå er ENDA MER BEKMYRET etter Den videoen de la ut offentlig 🙃🙈

Anonymkode: f6989...995

har du link? Har ikke sett dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Det der er så kvalmt. Har sett så mange ganger at foreldrene står og filmer og skriker oppi ansiktene på de gråtende barna sine ( som selvsagt er redde,for ikke bare kommer det fremmede voksne mennesker og henter dem, men foreldrene gjør alt de kan for å skremme dem opp mer enn nødvendig istedet for å prøve å roe barna ) og barnevernsansatte mens de truer om at dette skal havne på Facebook så Norge kan se hvilke "overgrep" de blir utsatt for. Så blir foreldrene helt 😮😮når denne handlingen faktisk får konsekvenser for dem .

Anonymkode: d5cfa...d3e

Ja, det er kvalmt. Men erfaringen viser at det hjelper, og hjelper bedre enn rettslige instanser.

Anonymkode: 865d9...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Zenhouse skrev:

Det er mye vilt. Ingen selvinnsikt. 

En gang la ei dame ut tårevåt status( gråte emojis) om at hun skulle få mindre samvær/ tapt en sak, noe i den dur.Satans barnefjernere skrev folk, det strømmet på med støttemeldinger. 
Jeg gikk så inn på den åpne Facebook profilen hennes. Der hadde hun lagt ut status og bilder som ikke harmonerte veldig godt med å nettopp fått vite at samvær ble redusert. Den statusen og bilder ble lagt ut noen minutter etter grine meldingen i gruppa. 🙄
 

Helt utrolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Zenhouse said:

Det er mye vilt. Ingen selvinnsikt. 

En gang la ei dame ut tårevåt status( gråte emojis) om at hun skulle få mindre samvær/ tapt en sak, noe i den dur.Satans barnefjernere skrev folk, det strømmet på med støttemeldinger. 
Jeg gikk så inn på den åpne Facebook profilen hennes. Der hadde hun lagt ut status og bilder som ikke harmonerte veldig godt med å nettopp fått vite at samvær ble redusert. Den statusen og bilder ble lagt ut noen minutter etter grine meldingen i gruppa. 🙄
 

Det sier ingenting, folk har forskjellige reaksjoner og beskyttelsemekanismer mot trauma.

Nei, men det er en ting som jeg ikke forstår. Jeg sjekker jevnlig i denne gruppa fordi jeg er bekymret for barnevernets utvikling og uenig med deres ideologi og metoder. Spørsmålet er. Hva gjør dere der??? Kommer dere for å få sadistisk fornøyelse av å se hvordan andre lider?? Fy faen.

Anonymkode: 865d9...e48

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det sier ingenting, folk har forskjellige reaksjoner og beskyttelsemekanismer mot trauma.

Nei, men det er en ting som jeg ikke forstår. Jeg sjekker jevnlig i denne gruppa fordi jeg er bekymret for barnevernets utvikling og uenig med deres ideologi og metoder. Spørsmålet er. Hva gjør dere der??? Kommer dere for å få sadistisk fornøyelse av å se hvordan andre lider?? Fy faen.

Anonymkode: 865d9...e48

Som jeg har nevnt tidligere så følger jeg med mine egne foreldre som er i den gruppa og som flere ganger har sagt de skal kidnappe  de mindre søsknene mine, samt melder fra til politi/barnevern/personen det gjelder når enkelte der inne kommer med direkte trusler om enten kidnapping eller om å skade enkeltpersoner ( har heldigvis ikke sett noe til det på veldig lenge ). De andre bryr jeg meg ikke om.

Anonymkode: d5cfa...d3e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Som jeg har nevnt tidligere så følger jeg med mine egne foreldre som er i den gruppa og som flere ganger har sagt de skal kidnappe  de mindre søsknene mine, samt melder fra til politi/barnevern/personen det gjelder når enkelte der inne kommer med direkte trusler om enten kidnapping eller om å skade enkeltpersoner ( har heldigvis ikke sett noe til det på veldig lenge ). De andre bryr jeg meg ikke om.

Anonymkode: d5cfa...d3e

d3e, det var spørsmål til Zenhouse og Honey Dew, unnskyld for å ikke presisere 🙂

De smaker detaljene med slik glede om hvordan en person som mistet barna sine sørger...

Vet dere hva, jeg leste om en blogger som poster bilder av seg selv med sin kreftsyk døende kone -- sikkert veldig interessant for sånne mennesker som dere 👎

Anonymkode: 865d9...e48

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det sier ingenting, folk har forskjellige reaksjoner og beskyttelsemekanismer mot trauma.

Nei, men det er en ting som jeg ikke forstår. Jeg sjekker jevnlig i denne gruppa fordi jeg er bekymret for barnevernets utvikling og uenig med deres ideologi og metoder. Spørsmålet er. Hva gjør dere der??? Kommer dere for å få sadistisk fornøyelse av å se hvordan andre lider?? Fy faen.

Anonymkode: 865d9...e48

Følger med og rapporterer dersom noen legger ut noe som krenker barns integritet og personvern eller på andre måter bryter fbs regler.. 

Og DET er en veldig god grunn til å være der. Ellers er det jo en studie i sosiologi og gruppementalitet, livet i et ekkokammer..

Anonymkode: f6989...995

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker said:

... Ellers er det jo en studie i sosiologi og gruppementalitet, livet i et ekkokammer..

Anonymkode: f6989...995

Så du studerer sosiologi og er enig med de andre her som sier at denne gruppa består kun av deltakere med dårlig utdannelse og lav sosial status?

Anonymkode: 865d9...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å tenke at mange av de er ressurssvake mennesker i krise. Uansett hva som har skjedd er de også glade i sine barn. Å bli fratatt sine barn er det mest traumatiske som kan skje et menneske. Jeg tror BV Og hjelpeapparatet er altfor dårlig på å følge opp folk som har blitt fratatt barna sine. Derfor finner de et slags usunt fellesskap i disse gruppene. 
 

Å bli undersøkt av BV kan være veldig traumatisk for ressurssterke folk. Jeg kan bare forestille meg hvor grusomt det må være for folk som sliter med diverse og ender opp med å bli fratatt barna. Det hele er trist og tragisk, ikke noe som burde brukes til underholdning her inne.

Anonymkode: a28f9...9b6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du studerer sosiologi og er enig med de andre her som sier at denne gruppa består kun av deltakere med dårlig utdannelse og lav sosial status?

Anonymkode: 865d9...e48

De som er mest aktive er helt klart mennesker med lav sosial status. Er du uenig i det? 🤔 Tenker du at de som utmerker seg fremstår som såkalt «ressurssterke»? 

Anonymkode: f6989...995

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er lov å tenke at mange av de er ressurssvake mennesker i krise. Uansett hva som har skjedd er de også glade i sine barn. Å bli fratatt sine barn er det mest traumatiske som kan skje et menneske. Jeg tror BV Og hjelpeapparatet er altfor dårlig på å følge opp folk som har blitt fratatt barna sine. Derfor finner de et slags usunt fellesskap i disse gruppene. 
 

Å bli undersøkt av BV kan være veldig traumatisk for ressurssterke folk. Jeg kan bare forestille meg hvor grusomt det må være for folk som sliter med diverse og ender opp med å bli fratatt barna. Det hele er trist og tragisk, ikke noe som burde brukes til underholdning her inne.

Anonymkode: a28f9...9b6

Det at man sliter med diverse er ikke tilstrekkelig for å bli fratatt barn. Dersom det man sliter med gjør at man ikke klarer å gi barna omsorg så mister man den. Og sånn må det faktisk være. Ja det er trist for dem, men å utlevere barna sine på den måten mange gjør er faktisk ikke greit. Det er mange som har det vondt uten å utlevere andre i offentligheten. Og det er minst like synd på dem.

Anonymkode: f6989...995

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...