AnonymBruker Skrevet 25. september 2018 #801 Del Skrevet 25. september 2018 jabx skrev (På 25.9.2018 den 17.02): ..over halvparten av foreldre som har mistet omsorgen har stor tillit til barnevernet. Ekspander Spøker du eller?... Anonymkode: 865d9...e48 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuka Skrevet 25. september 2018 #802 Del Skrevet 25. september 2018 jabx skrev (På 25.9.2018 den 17.02): Premisset for boken er helt feil. Alle som har litt innsikt i slikt vet at staten underbeskytter barna, ikke motsatt. Jeg mener, når foreldre som har mishandlet barna kan få dem tilbake fordi de har "sluttet å mishandle dem" og så starter mishandlingen igjen etterpå, så er det noe alvorlig galt. Eller hvis foreldre som har mishandlet barna kan kreve samvær. Og så, fra artikkelen: "Han mener også kravene til kvaliteten på bevis mot foreldrene bør bli høyere." Helt uenig. Det bør være mye lavere terskel for alt. I dag lever altfor mange barn hos udugelige foreldre fordi foreldre har så sterke rettigheter Enda et sitat: "I Norge skjer et stort flertall av plasseringene ved tvang" Et paradoks da, at over halvparten av foreldre som har mistet omsorgen har stor tillit til barnevernet. Ekspander Man får ikke automatisk igjen barna fordi man har sluttet å mishandle dem. Jeg vet om kun et tilfelle der de tilbakeførte barnet grunnet sinnemestringskurs og fremgang. Gikk da galt forsåvidt noe de har innrømmet, men dette eksempelet hører fortsatt til fåtallet. Samvær under tilsyn bør fortsatt godtas utifra alvorlighetsgraden selvfølgelig. Barnet/barna er uansett glad i foreldren/foreldrene og bør faktisk få treffe dem alt avhengig av alvorlighetsgraden som sagt. Har man misbrukt dem og/eller gitt dem juling blir det et helt annet syn og det bør ikke gjennomføres samvær på noen måte. Lavere terskel for bevis er jeg enig i. Når det ikke er nok å komme med blåmerker over tid en gang er det noe riv ruskende galt. At over halvparten har stor tillitt tør jeg påstå at er fabrikerte bevis. Eller at foreldrene ikke tør å svare noe annet i frykt for å aldri få se barnet/barna sine igjen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 26. september 2018 #803 Del Skrevet 26. september 2018 Ryddet for innlegg skrevet av utestengt bruker og svar til dette. Edie, adm. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 26. september 2018 #804 Del Skrevet 26. september 2018 (endret) Nuka skrev (På 25.9.2018 den 20.58): Man får ikke automatisk igjen barna fordi man har sluttet å mishandle dem. Ekspander Det var heller ikke det jeg skrev. Sitat At over halvparten har stor tillitt tør jeg påstå at er fabrikerte bevis. Eller at foreldrene ikke tør å svare noe annet i frykt for å aldri få se barnet/barna sine igjen. Ekspander Nei, det er ikke fabrikkert, og det er ikke slik at undersøkelsen har foregått ved at saksbehandler sitter og intervjuer foreldrene heller. Dette er vitenskapelig valide studier som er gjennomført på en skikkelig måte. Endret 29. september 2018 av jabx 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #805 Del Skrevet 28. september 2018 jabx skrev (På 26.9.2018 den 20.43): Det var heller ikke det jeg skrev. Nei, det er ikke fabrikkert, og det er ikke slik at undersøkelsen har foregått ved at saksbehandler sitter og intervjuer foreldrene heller. Dette er vitenskapelig valide studier som er gjennomført på en skikkelig måte. Ekspander Lenken til studien? Anonymkode: 865d9...e48 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2018 #806 Del Skrevet 28. september 2018 jabx skrev (På 26.9.2018 den 20.43): Det var heller ikke det jeg skrev. Nei, det er ikke fabrikkert, og det er ikke slik at undersøkelsen har foregått ved at saksbehandler sitter og intervjuer foreldrene heller. Dette er vitenskapelig valide studier som er gjennomført på en skikkelig måte. Ekspander Av og til, jabx, tar du ting så fantastisk på kornet at jeg ikke kan annet enn bøye meg i hatten. Anonymkode: 1e20f...37c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 28. september 2018 #807 Del Skrevet 28. september 2018 Ryddet for spekulasjoner og personangrep samt svar til dette. Edie, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 29. september 2018 #808 Del Skrevet 29. september 2018 (endret) AnonymBruker skrev (På 28.9.2018 den 7.25): Lenken til studien? Anonymkode: 865d9...e48 Ekspander Artikkel om studien fra 2015: https://www.dagbladet.no/nyheter/foreldre-til-barnevernsbarn-har-stor-tillit-til-barnevernet/60435663 "57 prosent av foreldre med barn passert utenfor hjemmet uttykker stor tillit til barnevernet" Endret 29. september 2018 av jabx 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2018 #809 Del Skrevet 29. september 2018 jabx skrev (På 29.9.2018 den 10.09): Artikkel om studien fra 2015: https://www.dagbladet.no/nyheter/foreldre-til-barnevernsbarn-har-stor-tillit-til-barnevernet/60435663 "57 prosent av foreldre med barn passert utenfor hjemmet uttykker stor tillit til barnevernet" Ekspander Takk for lenken, jabx 🙂 Men det står ingenting i avisa om hvordan spørreundersøkelsen ble gjennomført, bortsett fra det at disse familier ble forfulgt av barnevernet i flere år. Norladsforskning, som skrevet rapport, er en komersiell organisasjon avhengig av sine oppdragsgivere (akkurat som "uavhengige" sakkyndige psykologene som skriver rapporter til barnevernet). Det som er interresant er selve protokoll av denne undersøkelsen. Hvem som samlet data? Under hvilke omgivelser? Var svarene anonimiserte? Siden du vet så godt om detaljene, kunne du kanskje vise oss reelle dokumentasjon, ikke en tekst i avisen? På forhånd takk 😉 Anonymkode: 865d9...e48 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 29. september 2018 #810 Del Skrevet 29. september 2018 AnonymBruker skrev (På 29.9.2018 den 12.00): Takk for lenken, jabx 🙂 Men det står ingenting i avisa om hvordan spørreundersøkelsen ble gjennomført, bortsett fra det at disse familier ble forfulgt av barnevernet i flere år. Norladsforskning, som skrevet rapport, er en komersiell organisasjon avhengig av sine oppdragsgivere (akkurat som "uavhengige" sakkyndige psykologene som skriver rapporter til barnevernet). Det som er interresant er selve protokoll av denne undersøkelsen. Hvem som samlet data? Under hvilke omgivelser? Var svarene anonimiserte? Siden du vet så godt om detaljene, kunne du kanskje vise oss reelle dokumentasjon, ikke en tekst i avisen? På forhånd takk 😉 Anonymkode: 865d9...e48 Ekspander Dersom du søker opp Nordlandskforskningen vil du se hvem de er og hva de forsker på, formål ol. Du kan bla lese denne: http://m.nordlandsforskning.no/aktuelt/barnevernet-gir-minst-hjelp-til-dem-som-trenger-det-mest-article1662-269.html 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 30. september 2018 #811 Del Skrevet 30. september 2018 Tråden er ryddet for innlegg av utestengt bruker, samt svar til dette. Yvonne (teamleder) 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #812 Del Skrevet 2. oktober 2018 Den videoen som er lagt ut av at bv henter et barn- barnet er vel 11-13 år, synes han burde ha blitt skjerma av foreldrene, ikke filma! Anonymkode: a2cab...827 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #813 Del Skrevet 2. oktober 2018 AnonymBruker skrev (På 2.10.2018 den 10.05): Den videoen som er lagt ut av at bv henter et barn- barnet er vel 11-13 år, synes han burde ha blitt skjerma av foreldrene, ikke filma! Anonymkode: a2cab...827 Ekspander Det er slik de er der inne. De bryr seg vel egentlig mest om seg selv Anonymkode: 3227d...478 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #814 Del Skrevet 2. oktober 2018 AnonymBruker skrev (På 2.10.2018 den 10.05): Den videoen som er lagt ut av at bv henter et barn- barnet er vel 11-13 år, synes han burde ha blitt skjerma av foreldrene, ikke filma! Anonymkode: a2cab...827 Ekspander Absolutt. Men så du en av kommentarene under en av delingene? (Hvis vi snakker om han blonde guttungen med blå genser.) 'Å bruke batong og våpen mot en guttunge' eller noe sånt? Vel, jeg ble nysgjerrig nok til å se hele videoen, og kunne ikke se noe våpenbruk. Anonymkode: 1e20f...37c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #815 Del Skrevet 2. oktober 2018 AnonymBruker skrev (På 2.10.2018 den 10.51): Absolutt. Men så du en av kommentarene under en av delingene? (Hvis vi snakker om han blonde guttungen med blå genser.) 'Å bruke batong og våpen mot en guttunge' eller noe sånt? Vel, jeg ble nysgjerrig nok til å se hele videoen, og kunne ikke se noe våpenbruk. Anonymkode: 1e20f...37c Ekspander Så ikke noe ufint jeg heller, synes det hele så ut til å foregå i rolige og beherskede former. Heldigvis hadde foreldrene selvinnsikt nok til å ikke rope og lage drama, men å filme det og oppfordre til deling når gutten er gammel nok til at dette kan påvirke ham negativt sosialt på skole og fritidsaktiviteter...nei, uff. Anonymkode: a2cab...827 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #816 Del Skrevet 2. oktober 2018 AnonymBruker skrev (På 2.10.2018 den 11.07): Så ikke noe ufint jeg heller, synes det hele så ut til å foregå i rolige og beherskede former. Heldigvis hadde foreldrene selvinnsikt nok til å ikke rope og lage drama, men å filme det og oppfordre til deling når gutten er gammel nok til at dette kan påvirke ham negativt sosialt på skole og fritidsaktiviteter...nei, uff. Anonymkode: a2cab...827 Ekspander Jeg synes både bv og politi oppførte seg uklanderlig, og moren jevnt over fint. Han ene politimannen sa til og med at han forsto godt at guttungen forsøkte å stikke og viste stor omsorg og trygghet når de geleidet ham til bilen. Jeg forsto det sånn at guttungen hadde levd under svært dårlige forhold under plassering, og forstår godt at familien reagerer negativt på at han ble hentet på nytt. Likevel har den filmen ingenting på nettet å gjøre - den kan kun svekke familiens sak ved å vise så lite hensyn til guttens personvern. Anonymkode: 1e20f...37c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #817 Del Skrevet 2. oktober 2018 AnonymBruker skrev (På 2.10.2018 den 10.15): Det er slik de er der inne. De bryr seg vel egentlig mest om seg selv Anonymkode: 3227d...478 Ekspander Noen ganger burde man dessverre dele ut slik informasjon, for å forhindre at andre barn blir brutalt mishandlet av dysfunksjonelle system. Som dette bilde, for eksempel Anonymkode: 865d9...e48 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #818 Del Skrevet 2. oktober 2018 AnonymBruker skrev (På 2.10.2018 den 11.15): Likevel har den filmen ingenting på nettet å gjøre - den kan kun svekke familiens sak ved å vise så lite hensyn til guttens personvern. Anonymkode: 1e20f...37c Ekspander Og hva med Hannes saken, den som døde på institusjon? Er det ok å dele ut informasjonen etter at barnet dør? Anonymkode: 865d9...e48 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #819 Del Skrevet 2. oktober 2018 AnonymBruker skrev (På 2.10.2018 den 12.41): Noen ganger burde man dessverre dele ut slik informasjon, for å forhindre at andre barn blir brutalt mishandlet av dysfunksjonelle system. Som dette bilde, for eksempel Anonymkode: 865d9...e48 Ekspander Systemet er ikke dysfunksjonelt. Det er bare noe dere barnevernsmotstandere tror Anonymkode: 3227d...478 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. oktober 2018 #820 Del Skrevet 2. oktober 2018 AnonymBruker skrev (På 2.10.2018 den 12.56): Systemet er ikke dysfunksjonelt. Det er bare noe dere barnevernsmotstandere tror Anonymkode: 3227d...478 Ekspander Ordet "Tror" passer ikke når man snakker om fakta. Man tror når man er i kirka. Anonymkode: 865d9...e48 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå