Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook del 3


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Silkebris skrev:

?

Ja. Det er bare å sjekke det ut, hun har skrevet det flere ganger der inne. På en kulturskole, men alikevel...

Dette er samme dama

3F9793A6-FE2D-4481-B0A8-B40853ADCDA0.jpeg

Anonymkode: cf867...008

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Det er bare å sjekke det ut, hun har skrevet det flere ganger der inne. På en kulturskole, men alikevel...

Dette er samme dama

3F9793A6-FE2D-4481-B0A8-B40853ADCDA0.jpeg

Anonymkode: cf867...008

😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Det er bare å sjekke det ut, hun har skrevet det flere ganger der inne. På en kulturskole, men alikevel...

Dette er samme dama

3F9793A6-FE2D-4481-B0A8-B40853ADCDA0.jpeg

Anonymkode: cf867...008

Hva i all verden var det som stod skrevet på bilen hennes??? :sjokk:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Honey Dew skrev:

Hva i all verden var det som stod skrevet på bilen hennes??? :sjokk:

 

30390307-E3EA-4FF2-83AD-FB6BA464C3CD.jpeg

F3437A4D-6186-476F-BBEA-635EF770A844.jpeg

Anonymkode: cf867...008

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig er det skremmende at hun har fått fortsette som lærer hvis hun har denne bilen + er aktivt med i gruppene.
Jeg hadde også satt spørsmål ved om hun melder ifra hvis barn har det vanskelig...

Tenk hvis ett barn tar det store steget og betror seg til henne som lærer om at hun blir mishandlet, også hva? Sier hun at din  "skjebne" om du får hjelp er verre så synd for deg?

??

 

Endret av Raiu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var slike fjols som fikk meg til å slutte på barnevernsstudiet!! Turde rettogslett ikke! 

Endret av Anciol
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, barnevernet gjør sikkert feil og dårlige vurderinger de også. Og en institusjon som griper inn i forhold mellom barn og foreldre (om enn som regel ikke med omsorgsovertakelse, det er siste utvei og ikke noe barnevernet gjør alene), det kanskje mest traumatiske en del kan bli utsatt for, må også ha et kritisk blikk på seg. Det er nok ingen som mener annet. Og noen blir helt sikkert urettmessig tilnærmet av barnevernet. Ikke av ond vilje, det tror jeg sjelden, men fordi barnevernet må undersøke og iblant også kan gjøre feilvurderinger de som alle andre. 

De går imidlertid med i dragsuget når alle som er imot barnevernet av en eller annen grunn ser ut til å danne en slags felles front. Det er de virkelig ekstreme, de som åpenbart knapt burde få ha omsorg for seg selv, som roper høyest. Moderatorer og administratorer i denne gruppen er selv blant de aller mest ekstreme, og ethvert forsøk på balanse eller historier med lykkelig slutt blir sablet ned og oppfattet som et resultat av propagandaarbeid fra barnevernet. Det har blitt truet med misbruk av barnevernansattes barn, det blir jublet over barnevernansattes død, det legges ut adresser og arbeidsplasser på familiemedlemmer av folk som har tilknytning til barnevernet, det lanseres konspirasjonsteorier om det aller meste fra strømmålere til vaksiner og IS blir trukket frem som bedre folk enn samtlige i det norske barnevernet.  

Det gjør kun skade. Det er ikke egnet til å overbevise noen som helst om å støtte saken, kun støte vanlige folk bort, mens de som faktisk har en sak blir ansett som en del av en antibarnevernsbevegelse som summa summarum oppfattes som klin kokos. Denne gruppen bidrar, hvis noe, kun til at færre barn blir gjenforent med sine foreldre. For de fleste er nok det også den rette løsningen, men bevegelsen gjør også skade for mer fornuftige folk som blir identifisert med den. 

Så skjønner jeg naturligvis at vi må være litt ekstra tålmodige og tilgivende. Det å bli fratatt sitt barn eller frykte det er den største frykten for de aller fleste foreldre. Det er helt forjævlig, og det er ikke noe det er lett å avfinne seg med. Vi må huske på at de utfordringene som gjør folk ute av stand til å ta vare på barn også gir dem andre utfordringer og kan gjøre dem ute av stand til å forstå hvorfor de ikke har omsorgsevne. Hverdagen kan nok være temmelig frustrerende i utgangspunktet, og så skjønner man heller ikke hvorfor man mister barna sine. Da får vi være litt rause og tilgi at det kan gå en kule varmt. Men veien er lang fra "Faen, jævla barnevernet tok barnet mitt, jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg!", hvilket vi får tilgi enda det kan høres aldri så lavpanna ut, til å juble over dødsfall og true folk på livet. Og sistnevnte er fullt ut akseptert i denne gruppen. Det er helt vanvittig.

Anonymkode: 88eb2...33d

 

Innlegget er ryddet for svar til slettet innlegg.

Endret av Papirfly
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Det er bare å sjekke det ut, hun har skrevet det flere ganger der inne. På en kulturskole, men alikevel...

Dette er samme dama

 

Anonymkode: cf867...008

Håper hun ikke er en syntetisk lærer, da. 

Anonymkode: 58062...912

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

(Moderator: Om innlegget jeg siterer blir slettet fordi det antagelig er samme brukeren som har blitt slettet før - la gjerne resten av innlegget mitt stå, for det meste er nå generelt)

Jeg håper du innser at du gjør enda mer skade for de som er i kontakt med barnevernet.

Altså, barnevernet gjør sikkert feil og dårlige vurderinger de også. Og en institusjon som griper inn i forhold mellom barn og foreldre (om enn som regel ikke med omsorgsovertakelse, det er siste utvei og ikke noe barnevernet gjør alene), det kanskje mest traumatiske en del kan bli utsatt for, må også ha et kritisk blikk på seg. Det er nok ingen som mener annet. Og noen blir helt sikkert urettmessig tilnærmet av barnevernet. Ikke av ond vilje, det tror jeg sjelden, men fordi barnevernet må undersøke og iblant også kan gjøre feilvurderinger de som alle andre. 

De går imidlertid med i dragsuget når alle som er imot barnevernet av en eller annen grunn ser ut til å danne en slags felles front. Det er de virkelig ekstreme, de som åpenbart knapt burde få ha omsorg for seg selv, som roper høyest. Moderatorer og administratorer i denne gruppen er selv blant de aller mest ekstreme, og ethvert forsøk på balanse eller historier med lykkelig slutt blir sablet ned og oppfattet som et resultat av propagandaarbeid fra barnevernet. Det har blitt truet med misbruk av barnevernansattes barn, det blir jublet over barnevernansattes død, det legges ut adresser og arbeidsplasser på familiemedlemmer av folk som har tilknytning til barnevernet, det lanseres konspirasjonsteorier om det aller meste fra strømmålere til vaksiner og IS blir trukket frem som bedre folk enn samtlige i det norske barnevernet.  

Det gjør kun skade. Det er ikke egnet til å overbevise noen som helst om å støtte saken, kun støte vanlige folk bort, mens de som faktisk har en sak blir ansett som en del av en antibarnevernsbevegelse som summa summarum oppfattes som klin kokos. Denne gruppen bidrar, hvis noe, kun til at færre barn blir gjenforent med sine foreldre. For de fleste er nok det også den rette løsningen, men bevegelsen gjør også skade for mer fornuftige folk som blir identifisert med den. 

Så skjønner jeg naturligvis at vi må være litt ekstra tålmodige og tilgivende. Det å bli fratatt sitt barn eller frykte det er den største frykten for de aller fleste foreldre. Det er helt forjævlig, og det er ikke noe det er lett å avfinne seg med. Vi må huske på at de utfordringene som gjør folk ute av stand til å ta vare på barn også gir dem andre utfordringer og kan gjøre dem ute av stand til å forstå hvorfor de ikke har omsorgsevne. Hverdagen kan nok være temmelig frustrerende i utgangspunktet, og så skjønner man heller ikke hvorfor man mister barna sine. Da får vi være litt rause og tilgi at det kan gå en kule varmt. Men veien er lang fra "Faen, jævla barnevernet tok barnet mitt, jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg!", hvilket vi får tilgi enda det kan høres aldri så lavpanna ut, til å juble over dødsfall og true folk på livet. Og sistnevnte er fullt ut akseptert i denne gruppen. Det er helt vanvittig.

Anonymkode: 88eb2...33d

Nå er det ikke barnevernet denne tråden handler om. Den handler om antibarnevernsgrupper

Anonymkode: 3227d...478

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere som vet hvem hun er  rapporterer screenshots til de hun er ansatt hos!! Hun er jo klin hakke sprø og bør ikke være i et  maktforhold med barn som lærer. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, domimik skrev:

Håper dere som vet hvem hun er  rapporterer screenshots til de hun er ansatt hos!! Hun er jo klin hakke sprø og bør ikke være i et  maktforhold med barn som lærer. 

Hos meg hadde hun fått sparken

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det ikke barnevernet denne tråden handler om. Den handler om antibarnevernsgrupper

Anonymkode: 3227d...478

Ja? Det er da det mitt innlegg også handler om. Fra start til slutt, kanskje foruten en kort bemerkning om at man jo skjønner at barnevernet også kan gjøre feil og nettopp at poenget her heller er hvordan man opptrer i disse antibarnevernsgruppene. At de fremstår klin sprø og at det er ganske utrolig at de i slike antibarnevernsgrupper ikke selv skjønner at de faktisk bare gjør skade. Det er sikkert et fint sted å få betingelsesløs trøst og støtte fra andre som heller ikke evner å forstå hvorfor de ikke kan ta vare på barn, men det gjør bare skade. Vi andre, som aldri har hatt noe med barnevernet å gjøre og bare har regnet med at barnevernet sikkert er helt okay, blir i hvert fall bare dratt i retning av å mene at barnevernet gjør en god jobb når alle jeg ser være misfornøyde med dem virker helt sprø.

Anonymkode: 88eb2...33d

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, domimik skrev:

Håper dere som vet hvem hun er  rapporterer screenshots til de hun er ansatt hos!! Hun er jo klin hakke sprø og bør ikke være i et  maktforhold med barn som lærer. 

Jeg har vurdert det. Men det virker som de har relativt god kontroll på galskapen hun legger ut...

Mine barn hadde vært tatt ut av den skolen kjappere enn noen rakk å si pepperkake....

Anonymkode: cf867...008

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vurdert det. Men det virker som de har relativt god kontroll på galskapen hun legger ut...

Mine barn hadde vært tatt ut av den skolen kjappere enn noen rakk å si pepperkake....

Anonymkode: cf867...008

Pepperkake :nori:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Anciol skrev:

Det var slike fjols som fikk meg til å slutte på barnevernsstudiet!! Turde rettogslett ikke! 

Venninne av meg turte heller ikke å ta jobb under barnevernet. Det hadde vært spennende som hun sa, men hun har egne barn å tenke på.

Anonymkode: dcd16...00f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I unge familiers hjerter nor et barn kommer til verden,er det barnevernets oppgave å enten stille opp økonomisk.løse konflikt mellom voksene .være behjelpelig for en eller begge forelder en skoleperiode.eller organisere institusjonshjelp for rus avhengige.via leger og ikke barnevernsinstitusjoner. De kan ikke .uansett hva staten putter inn av millioner,  så kan ikke barnevernet.nå putter staten inn enda nye millioner over det tålte .Akk ja

Eller de tar barnet så fort de kan,
når barnet ankommer denne verdenen. 
Helt umenneskelig.
Barnet mister alle sine rettigheter.
Menneskerettighetene, grunnlovs rettighetene, barnekonvensjonsrettighetene og barnevernslovrettighetene.

Og dette kan de avgjøre før barnet er født.

Med sin "frykt for fremtidig omsorgssvikt"

Spåkule teorien.

Legger ved denne videoen hvor ian joseph nevner i begynnelsen fremtidig omsorgssvikt.

https://youtu.be/ibpIBIxtJD

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre er BV eneste MAFIA i Verden som berører familie!!!

Bv sei at barn ikkje glad ner dom se foreldra ser detta videoen ser det barn ikkje glad før møte oss efter 3 månder ser vi barn igjen - Ettefulgt av videoe med full eksponering av barna sine. Støtteerklæringene fra likesinnede strømmer på:

De lyver så tungene blir svarte i munnen på dem....Klarer de i det hele tatt sove på nettene...?
Har de noen som helst samvittighet..

fuck barnevernet og alle som jobbe i det... dei burde bli satt i faen livstid i fengsel istedet...

Barnevernt sier så mye bullshit, for de har ikke noe annet å gjøre, enn å ta barn fra uskyldige foreldre.

Det er ingen der som er egnet til å ha omsorgen for barna sine. De evner ikke å ta vare på seg selv en gang 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...