Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook del 3


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Bikbokelsker skrev:

Og han klager på at ungene ble tatt fra han. Barnevernet er noen jævler.

Åja har han egne barn? Det visste jeg faktisk ikke. 

Anonymkode: d5cfa...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var han ja.

Jeg tror at barnevernsarbeidere eller ledelsen ofte vet at både familie og barn er helt OK, men at de føler seg presset til å kidnappe barn av folk som er gudsforlatte og som vil ha hellige barn for å kunne fôre seg selv opp åndelig og ødelegge. Selv om psykologiprofessorer sier at potensielle fosterfamilier har fått de beste anbefalinger, så kan disse familiene bestå av overgripere. Psykologiprofessorer bruker som kjent løgn som metode, og noen av de som anbefaler fosterforeldre, kan sikkert kalles pedofiliforeningen, tror jeg.

Anonymkode: cd223...7ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åja har han egne barn? Det visste jeg faktisk ikke. 

Anonymkode: d5cfa...d3e

Ja, han har to etter det jeg har forstått. Litt glad vi har barnevern jeg...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Personen han siterer ( jeg vet hven ham er ) er svært aktiv i diverse anti barnevernsgrupper. Han er alvorlig psykisk syk og tror at psykologiprofessorer styrer Norge og er ute etter å ta han.

Anonymkode: d5cfa...d3e

Begynner navnet hans på D?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste er oh begynne å oppsøke dem. Legge ut offentlig info om hvor dem bor, regnr på bilene. Ta bilder av dem. Opplysebabolaget.. Gi dem  juling når dem kommer. Til slutt tør dem ikke vise seg på dørene til folk. Kan vell regne med ei  bot  men er ord mot ord. Dem har ødelagt nok!
 

 

 

Det er helt utrolig hva enkelte i den gruppen får seg til å skrive.

Anonymkode: f1b68...f20

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en lang diskusjon, hvor TS skriver at han og kjæresten ønsker å stifte familie, men de bor i hver sin omsorgsbolig, og har mange diagnoser. De lurer på å engasjere advokat for å sikre seg mot BV hvis de får barn.

Jeg er positivt overrasket hvor mange fornuftige svar de får (ikke få barn).
Og så er de de som selvfølgelig sier flytt til Polen eller Spania, da kan ikke BV ta fra de ungen...

Men alt i alt flertall med fornuftige svar, endelig kan man vel si

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Nei.

Anonymkode: d5cfa...d3e

"T"?

Anonymkode: cd223...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"T"?

Anonymkode: cd223...7ec

Jepp.

Anonymkode: d5cfa...d3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MalloryK skrev:

Nå er det en lang diskusjon, hvor TS skriver at han og kjæresten ønsker å stifte familie, men de bor i hver sin omsorgsbolig, og har mange diagnoser. De lurer på å engasjere advokat for å sikre seg mot BV hvis de får barn.

Jeg er positivt overrasket hvor mange fornuftige svar de får (ikke få barn).
Og så er de de som selvfølgelig sier flytt til Polen eller Spania, da kan ikke BV ta fra de ungen...

Men alt i alt flertall med fornuftige svar, endelig kan man vel si

Jeg ble også positivt overrasket, hadde ikke forventet at de fleste svarene skulle bære preg av fornuft. En sjeldenhet for den gruppa.

Anonymkode: d4888...cfd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker said:

Jepp.

Anonymkode: d5cfa...d3e

Husker han fra Usenet på 90-tallet.

Anonymkode: cd223...7ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg ble også positivt overrasket, hadde ikke forventet at de fleste svarene skulle bære preg av fornuft. En sjeldenhet for den gruppa.

Anonymkode: d4888...cfd

Synes det er litt fornuft der i det siste . Også i innlegget om utdanning i barnevernet. 

Jeg visste heller ikke at man kunne jobbe i barnevernet som barnehagelærer. Er de virkelig kvalifisert til å undersøke omsorgssvikt...?

Anonymkode: e82bb...3fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, MalloryK skrev:

Nå er det en lang diskusjon, hvor TS skriver at han og kjæresten ønsker å stifte familie, men de bor i hver sin omsorgsbolig, og har mange diagnoser. De lurer på å engasjere advokat for å sikre seg mot BV hvis de får barn.

Jeg er positivt overrasket hvor mange fornuftige svar de får (ikke få barn).
Og så er de de som selvfølgelig sier flytt til Polen eller Spania, da kan ikke BV ta fra de ungen...

Men alt i alt flertall med fornuftige svar, endelig kan man vel si

Måtte de aldri få barn. Herregud, det der er oppskriften på katastrofe. Men glad svarene inneholdt en god mengde fornuft. 

Anonymkode: 82fca...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes det er litt fornuft der i det siste . Også i innlegget om utdanning i barnevernet. 

Jeg visste heller ikke at man kunne jobbe i barnevernet som barnehagelærer. Er de virkelig kvalifisert til å undersøke omsorgssvikt...?

Anonymkode: e82bb...3fb

Ja barnehagelærere er kvalifisert med det er svært mange andre bachelorgrader også. Venninnen min er akkurat fått jobb som saksbehandler. Hun har jobbet 4 år som assistent. Hun har bachelor i økonomi og administrasjon. 

Anonymkode: 6ee7b...897

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja barnehagelærere er kvalifisert med det er svært mange andre bachelorgrader også. Venninnen min er akkurat fått jobb som saksbehandler. Hun har jobbet 4 år som assistent. Hun har bachelor i økonomi og administrasjon. 

Anonymkode: 6ee7b...897

Okey.. Det er rart at hvem som helst med bachelor kan jobbe i barnevernet synes jeg.

Jeg er selv lærer og ville ikke tenkt at jeg kan nok til å jobbe i barnevernet. I hvert fall ikke da jeg var nyutdannet!

Den siden på Facebook er generelt håpløs, men innimellom belyser den problematiske forhold i barnevernet 

Anonymkode: e82bb...3fb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Okey.. Det er rart at hvem som helst med bachelor kan jobbe i barnevernet synes jeg.

Jeg er selv lærer og ville ikke tenkt at jeg kan nok til å jobbe i barnevernet. I hvert fall ikke da jeg var nyutdannet!

Den siden på Facebook er generelt håpløs, men innimellom belyser den problematiske forhold i barnevernet 

Anonymkode: e82bb...3fb

Og denne siden er faktisk den eneste (eller en av de veldig få) som faktisk tør å opplyse svært problematiske forhold i barnevernet!

Derfor er den så populær.

Anonymkode: 865d9...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og denne siden er faktisk den eneste (eller en av de veldig få) som faktisk tør å opplyse svært problematiske forhold i barnevernet!

Derfor er den så populær.

Anonymkode: 865d9...e48

Nei. Den gjør jo ikke det. 
 

Det er jo en gjeng overdramatiske fornektende folk totalt uten selvinnsikt som ikke evner og se at de ikke greier å gi barna sine det de trenger... 

i min umiddelbare omkrets har jeg hele 6 fosterhjemsbarn (to er søsken og fra samme familie) og ingen av foreldreparene evner å forstå hvorfor de ikke får tilbake omsorgen for barna og mener de har blitt tatt uten grunn.

Familien til hu ene har opprettet en slags støttegruppe for henne på fb som kjemper for at hun skal få tilbake omsorgen for barna. Den har 100 medlemmer!!
Når foreldrene er så nedsnødde på Amfetamin og mdma at de ikke vet hvilken dag det er en gang. Men det nevnes det ikke ett fnugg om i fb gruppa! Men det er barnevernet som er slemme! Helt klart... 

Anonymkode: 8fe1b...e57

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

i min umiddelbare omkrets har jeg hele 6 fosterhjemsbarn (to er søsken og fra samme familie) og ingen av foreldreparene evner å forstå hvorfor de ikke får tilbake omsorgen for barna og mener de har blitt tatt uten grunn.

Familien til hu ene har opprettet en slags støttegruppe for henne på fb som kjemper for at hun skal få tilbake omsorgen for barna. Den har 100 medlemmer!!
Når foreldrene er så nedsnødde på Amfetamin og mdma at de ikke vet hvilken dag det er en gang. Men det nevnes det ikke ett fnugg om i fb gruppa! Men det er barnevernet som er slemme! Helt klart... 

Anonymkode: 8fe1b...e57

Får fosterforeldrene vite detaljar om kva som er årsaka til at barna er plasserte i fosterheim, og fortel det vidare til deg? 

Anonymkode: c1c01...a9c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Poenget er vel at foreldrene ikke kan ivareta barna? Pga rusmidler. 

Anonymkode: b610f...251

Brudd på taushetsplikt kan straffes høyere enn bruk av narkotika. Så vet du det. 

Anonymkode: 6ee7b...897

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Poenget er vel at foreldrene ikke kan ivareta barna? Pga rusmidler. 

Anonymkode: b610f...251

Skjønte det 🙂 

Men korleis har du fått tak i denne informasjonen? Har sakshandsamar informert fosterforeldre, som deretter har slarva om det til deg? Eller er dette allment kjent i lokalmiljøet pga folkesnakk? Dersom det er rykte, så er det jo ikkje sikkert at det er sant...

Anonymkode: c1c01...a9c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...