Honey Dew Skrevet 26. januar 2020 #1521 Del Skrevet 26. januar 2020 Akkurat nå, Zenhouse skrev: Ja, jeg har personlig lest hvordan de giret opp en ungdom jeg har vært involvert i over flere år. Vedkommende begikk straffbare handlinger, fikk positiv respons på det, og gjorde det igjen. Bare flaks at liv ikke gikk med. Men vedkommende sitter i dag i en enda verre situasjon enn før pga det. Mange av disse foreldrene ser ikke at de skader sine egne barn når de gjør slike ting. Å oppmuntre og applauderer kriminelle handlinger resulterer jo bare at barnevernets sak står mye sterkere. Trist at disse menneskene ikke forstår dette. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #1522 Del Skrevet 26. januar 2020 4 minutter siden, Zenhouse skrev: Ja, jeg har personlig lest hvordan de giret opp en ungdom jeg har vært involvert i over flere år. Vedkommende begikk straffbare handlinger, fikk positiv respons på det, og gjorde det igjen. Bare flaks at liv ikke gikk med. Men vedkommende sitter i dag i en enda verre situasjon enn før pga det. Yep, dette har jeg observert i min egen familie også. Barnevernet er innblanda i alt av søskenbarn her ( de fleste av onklene og tantene mine har fortsatt ungene sine til tross for rusproblemer og alkoholproblemer, men tiltak i hjemmet fordi de får sjanse på sjanse på sjanse ) . Foreldrene har regelrett oppfordret ungene til å gå til fysisk angrep på barnevernsansatte når de skal komme på hjemmebesøk, og av de ungene som faktisk gjorde det så er de i e langt kjipere situasjon nå en om foreldrene hadde samarbeidet og oppført seg ordentlig. Anonymkode: d5cfa...d3e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 26. januar 2020 #1523 Del Skrevet 26. januar 2020 2 minutter siden, Honey Dew skrev: Mange av disse foreldrene ser ikke at de skader sine egne barn når de gjør slike ting. Å oppmuntre og applauderer kriminelle handlinger resulterer jo bare at barnevernets sak står mye sterkere. Trist at disse menneskene ikke forstår dette. Nei, de setter seg selv først. Jeg har også vært under barnevernet selv. Så har den erfaringen jeg også. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zenhouse Skrevet 26. januar 2020 #1524 Del Skrevet 26. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Yep, dette har jeg observert i min egen familie også. Barnevernet er innblanda i alt av søskenbarn her ( de fleste av onklene og tantene mine har fortsatt ungene sine til tross for rusproblemer og alkoholproblemer, men tiltak i hjemmet fordi de får sjanse på sjanse på sjanse ) . Foreldrene har regelrett oppfordret ungene til å gå til fysisk angrep på barnevernsansatte når de skal komme på hjemmebesøk, og av de ungene som faktisk gjorde det så er de i e langt kjipere situasjon nå en om foreldrene hadde samarbeidet og oppført seg ordentlig. Anonymkode: d5cfa...d3e Så trist! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #1525 Del Skrevet 26. januar 2020 5 minutter siden, Zenhouse skrev: Det skriver de, men sier ikke at de feks er domfelt for kjøring i narko rus. ( et konkret eksempel jeg vet om fra gruppen- har lest domspapirene. ) Nettopp. Som jeg sa i ett innlegg for litt siden, så sier ikke min far at han har revet av meg klær, vært nedlatende og låst meg inne på soverommet over flere dager . Dette gjemmer han selvsagt bort for å få sin virkelighetsoppfatning til stemme, nemlig det at vi 3 barna ble tatt på syltynt feil grunnlag. Han innrømmer jo heller ikke at han lot meg som 14åring og den ene broren min som dengang var 12 år gammel fyllekjøre båt alene ute på sjøen heller Anonymkode: d5cfa...d3e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #1526 Del Skrevet 26. januar 2020 Akkurat nå, Zenhouse skrev: Så trist! Det er jævlig trist. Av alle oss ungene som har vært innblandet så er det primært vi som ble tatt ut av hjemmet i siste liten som har klart oss. De andre har havnet i samme spor som foreldrene med tanke på rus, arbeidsledighet, fengsel og omsorgssvikt. Jeg skulle ønske de ville gå inn og fjerne noen av de yngre søskenbarna mine som jeg ser faller mer og mer fra for hver dag, men av en eller annen grunn så får disse tafatte foreldrene nye sjanser hele tiden som de uansett ikke nyttiggjør seg av. Anonymkode: d5cfa...d3e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #1527 Del Skrevet 26. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nettopp. Som jeg sa i ett innlegg for litt siden, så sier ikke min far at han har revet av meg klær, vært nedlatende og låst meg inne på soverommet over flere dager . Dette gjemmer han selvsagt bort for å få sin virkelighetsoppfatning til stemme, nemlig det at vi 3 barna ble tatt på syltynt feil grunnlag. Han innrømmer jo heller ikke at han lot meg som 14åring og den ene broren min som dengang var 12 år gammel fyllekjøre båt alene ute på sjøen heller Anonymkode: d5cfa...d3e Håper dere har det bra nå❤️ Anonymkode: 7795d...1d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #1528 Del Skrevet 26. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Håper dere har det bra nå❤️ Anonymkode: 7795d...1d9 Jeg har det veldig bra. Leier leilighet med kjæresten min, har begynt på høyere utdanning og har flyttet til andre siden av landet fra hvor mine foreldre bor ( de vil fortsatt ikke la meg være i fred dessverre , men ser ut til å ha gitt litt opp etter at jeg flytta fra nord til sør ). Søsknene mine har det veldig bra i fosterhjem og jeg snakker med dem/treffer dem ofte, men jeg vet at de er redde for foreldrene våre da de har blitt oppsøkt utenfor hjemmet av dem og blitt fortalt at de snart skal tilbakeføres ( noe som selvsagt ikke kommer til å skje, men de er fortsatt redde for å måtte havne tilbake hos våre bioforeldre) Anonymkode: d5cfa...d3e 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 26. januar 2020 #1529 Del Skrevet 26. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har det veldig bra. Leier leilighet med kjæresten min, har begynt på høyere utdanning og har flyttet til andre siden av landet fra hvor mine foreldre bor ( de vil fortsatt ikke la meg være i fred dessverre , men ser ut til å ha gitt litt opp etter at jeg flytta fra nord til sør ). Søsknene mine har det veldig bra i fosterhjem og jeg snakker med dem/treffer dem ofte, men jeg vet at de er redde for foreldrene våre da de har blitt oppsøkt utenfor hjemmet av dem og blitt fortalt at de snart skal tilbakeføres ( noe som selvsagt ikke kommer til å skje, men de er fortsatt redde for å måtte havne tilbake hos våre bioforeldre) Anonymkode: d5cfa...d3e Fantastisk flott. Heier på deg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2020 #1530 Del Skrevet 26. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har det veldig bra. Leier leilighet med kjæresten min, har begynt på høyere utdanning og har flyttet til andre siden av landet fra hvor mine foreldre bor ( de vil fortsatt ikke la meg være i fred dessverre , men ser ut til å ha gitt litt opp etter at jeg flytta fra nord til sør ). Søsknene mine har det veldig bra i fosterhjem og jeg snakker med dem/treffer dem ofte, men jeg vet at de er redde for foreldrene våre da de har blitt oppsøkt utenfor hjemmet av dem og blitt fortalt at de snart skal tilbakeføres ( noe som selvsagt ikke kommer til å skje, men de er fortsatt redde for å måtte havne tilbake hos våre bioforeldre) Anonymkode: d5cfa...d3e Godt å høre❤️ Anonymkode: 7795d...1d9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 27. januar 2020 #1531 Del Skrevet 27. januar 2020 Tråden er ryddet for innlegg av utestengt bruker, persondebatt, spekulasjoner, brukerdebatt og svar til dette. Perelandra, mod. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #1532 Del Skrevet 27. januar 2020 (endret) De inne på gruppa mener at fosterhjemstjenesten annonserer og reklamerer for menneskehandel samt kjøp og salg av barn via disse annonsene. Bl.a har det vært stor ståhei der inne nylig fordi fosterhjemstjenesten sender ut kataloger i posten hvor de forteller at det trengs flere fosterhjem og om du kan være interessert i å bli fosterhjem ... Så også for ett par dager siden at flere av de der inne trodde at en reklame for en barnebok om hvordan babyer ble til (som stod på en av glassveggene i busstoppet) var noe som barnevernet stod bak for å stjele barn, for det er jo så mange barn som tar bussen og derfor vil se den reklamen 😩 Anonymkode: d5cfa...d3e Ryddet for sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod. Endret 28. januar 2020 av Perelandra 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 27. januar 2020 #1533 Del Skrevet 27. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: De inne på gruppa mener at fosterhjemstjenesten annonserer og reklamerer for menneskehandel samt kjøp og salg av barn via disse annonsene. Bl.a har det vært stor ståhei der inne nylig fordi fosterhjemstjenesten sender ut kataloger i posten hvor de forteller at det trengs flere fosterhjem og om du kan være interessert i å bli fosterhjem ... Så også for ett par dager siden at flere av de der inne trodde at en reklame for en barnebok om hvordan babyer ble til (som stod på en av glassveggene i busstoppet) var noe som barnevernet stod bak for å stjele barn, for det er jo så mange barn som tar bussen og derfor vil se den reklamen 😩 Anonymkode: d5cfa...d3e Åh hjelpes. Dette er jo hinsides enhver fornuft. Forstår ikke disse menneskene at de ikke styrker sin egen sak mot barnevernet ved å opptre på denne måten? Stakkars barn sier jeg bare. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #1534 Del Skrevet 27. januar 2020 Akkurat nå, Honey Dew skrev: Åh hjelpes. Dette er jo hinsides enhver fornuft. Forstår ikke disse menneskene at de ikke styrker sin egen sak mot barnevernet ved å opptre på denne måten? Stakkars barn sier jeg bare. Tro meg, når man går inn og snoker gjennom de åpne profilene til flere av disse så skjønner man så inderlig godt hvorfor barnevernet er innblandet. Det er null sosiale antenner og de ordlegger og oppfører seg som trassige tenåringer ( typ legger ut screenshots av tekstmeldinger de har mellom seg og barnevernet hvor barnevernspedagogen opptrer nøytralt og høflig mens de slår seg vrange: " du er dum og slem og jeg fikk ikke viljen min angående samværet så da gidder jeg ikke å møte opp på konkret ditt imorra! ". Det virker ikke som de forstår at den type oppførsel faktisk svekker deres sak istedet for å styrke den. I tillegg er da kommentarfeltet fullt av andre medlemmer som fyrer opp under den dårlige oppførselen til den som postet. DE ødelegger for hverandre uten å innse det. Jeg skjønner fortsatt ikke logikken angående den reklamen for barneboka på busstoppet. Det mest oppklarende svaret jeg fikk fra en av medlemmene var at " ungene som ser reklamen ser en biologisk mor med barn i magen og de biologiske båndene mellom mor og barn som barnevernet bare venter på å få revet i stykker". Atte, hæ? Anonymkode: d5cfa...d3e 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 27. januar 2020 #1535 Del Skrevet 27. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tro meg, når man går inn og snoker gjennom de åpne profilene til flere av disse så skjønner man så inderlig godt hvorfor barnevernet er innblandet. Det er null sosiale antenner og de ordlegger og oppfører seg som trassige tenåringer ( typ legger ut screenshots av tekstmeldinger de har mellom seg og barnevernet hvor barnevernspedagogen opptrer nøytralt og høflig mens de slår seg vrange: " du er dum og slem og jeg fikk ikke viljen min angående samværet så da gidder jeg ikke å møte opp på konkret ditt imorra! ". Det virker ikke som de forstår at den type oppførsel faktisk svekker deres sak istedet for å styrke den. I tillegg er da kommentarfeltet fullt av andre medlemmer som fyrer opp under den dårlige oppførselen til den som postet. DE ødelegger for hverandre uten å innse det. Jeg skjønner fortsatt ikke logikken angående den reklamen for barneboka på busstoppet. Det mest oppklarende svaret jeg fikk fra en av medlemmene var at " ungene som ser reklamen ser en biologisk mor med barn i magen og de biologiske båndene mellom mor og barn som barnevernet bare venter på å få revet i stykker". Atte, hæ? Anonymkode: d5cfa...d3e Slike uttalelser og måten å se verden på, er bare logisk i deres egne hoder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #1536 Del Skrevet 27. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: De inne på gruppa mener at fosterhjemstjenesten annonserer og reklamerer for menneskehandel samt kjøp og salg av barn via disse annonsene. Bl.a har det vært stor ståhei der inne nylig fordi fosterhjemstjenesten sender ut kataloger i posten hvor de forteller at det trengs flere fosterhjem og om du kan være interessert i å bli fosterhjem ... Så også for ett par dager siden at flere av de der inne trodde at en reklame for en barnebok om hvordan babyer ble til (som stod på en av glassveggene i busstoppet) var noe som barnevernet stod bak for å stjele barn, for det er jo så mange barn som tar bussen og derfor vil se den reklamen 😩 Anonymkode: d5cfa...d3e Det vet jeg at de mener. Men å si at annonser av fiktive barn krenker biologiske prinsipp gir absolutt ingen mening. Samtidig motsier de seg selv, for hvorfor skal bv lage annonser med fiktive barn når de samtidig (iflg gruppa) kidnapper 1000vis av barn daglig? Da burde de i såfall ha nok ekte barn å bruke. Anonymkode: d4888...cfd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #1537 Del Skrevet 27. januar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det vet jeg at de mener. Men å si at annonser av fiktive barn krenker biologiske prinsipp gir absolutt ingen mening. Samtidig motsier de seg selv, for hvorfor skal bv lage annonser med fiktive barn når de samtidig (iflg gruppa) kidnapper 1000vis av barn daglig? Da burde de i såfall ha nok ekte barn å bruke. Anonymkode: d4888...cfd Ikke sant. Det er ikke veldig mye logisk tankegang, og hvis du ber dem utdype hva de egentlig mener så er du med en gang " barnefjernselsker, eller kanskje du jobber i barnefjernet selv ? 🤨 ". Man skulle jo trodd at hvis det virkelig var reklamer for menneskehandel så ville de brukt av de ungene som allerede var blitt "stjålet" .. Anonymkode: d5cfa...d3e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 27. januar 2020 #1538 Del Skrevet 27. januar 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke sant. Det er ikke veldig mye logisk tankegang, og hvis du ber dem utdype hva de egentlig mener så er du med en gang " barnefjernselsker, eller kanskje du jobber i barnefjernet selv ? 🤨 ". Man skulle jo trodd at hvis det virkelig var reklamer for menneskehandel så ville de brukt av de ungene som allerede var blitt "stjålet" .. Anonymkode: d5cfa...d3e Barnvernet har jo maaaasse barn som de kan bruke. De må jo tømme lageret før de henter inn mer barn,så hva de skal med flere barn, forstår jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #1539 Del Skrevet 27. januar 2020 3 minutter siden, Honey Dew skrev: Barnvernet har jo maaaasse barn som de kan bruke. De må jo tømme lageret før de henter inn mer barn,så hva de skal med flere barn, forstår jeg ikke. Nei si det, tydeligvis må jo etterspørselen være enormt stor isåfall. Anonymkode: d5cfa...d3e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar 2020 #1540 Del Skrevet 27. januar 2020 (endret) Merkelig at de aldri klarer å legge ved kilder til disse ville påstandene sine, men kun lager haugevis av hjemmemekka plakater som de deler mellom seg og har som bannere på Facebook om hvordan Erna solberg, Ropstad og regjeringa driver med menneskehandel. Anonymkode: d5cfa...d3e Ryddet for sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod. Endret 28. januar 2020 av Perelandra 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå