Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook del 3

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig vil man at barn og ungdommer skal ha en verdig omsorg, men denne gruppen er full av bitre og forvirrede mennesker. De burde ikke uttale seg om livssituasjonen til barn. 

Anonymkode: 7f50c...018

Ryddet for sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig vil man at barn og ungdommer skal ha en verdig omsorg, men denne gruppen er full av bitre og forvirrede mennesker. De burde ikke uttale seg om livssituasjonen til barn. 

Anonymkode: 7f50c...018

Og de burde ihvertfall ikke oppfordre unger som allerede er i en vanskelig og kjip situasjon om å rømme vekk til fremmede mennesker. Du vet aldri om den som utgir seg som den snille medhjelperen har uærlige hensikter, og det er faktisk ikke sikkert at foreldrene til barnet som bor på institusjon vil at barnet skal rømme bort fra deres nåværende bosted.

Anonymkode: d5cfa...d3e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den gruppen blir bare tristere og tristere. Så masse vrangforestillinger!

Anonymkode: 2998d...0c4

Det er en massepsykose der inne.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Honey Dew skrev:

Det er en massepsykose der inne.

Det er det, og jeg er så glad for at vi har ett barnevern her i landet, spesielt når man ser hvor langt mange av de er villige til å gå (jeg er tidligere barnevernsbarn selv, og har dessverre foreldre uten selvinnsikt som oppfører seg akkurat som store deler av denne gruppa )

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal jaggu ikke mye til før man blir rapportert her inne. Holder vist med å være kritisk til gruppa og medlemmer. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MarianneE skrev:

Det skal jaggu ikke mye til før man blir rapportert her inne. Holder vist med å være kritisk til gruppa og medlemmer. 

Du kan så si. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alterego666

Det er ikke latterliggjøring av mennesker å være kritisk til dere handlinger.

Ryddet for sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod. 

Endret av Alterego666
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner meg ikke på barnevernet generelt selv, og ei heller medlemmene i den gruppa.

Jeg har jobbet en stund i skolen, og er ofte dessverre vitne til barn som ikke har det bra. Jeg har mange ganger samarbeidet tett med bv, men de har så låst taushetsplikt at man kan egentlig ikke kalle det taushetsplikt.

Jeg erfarer at så lenge det ikke er snakk om fysisk vold og/eller misbruk, gjør ikke bv noe annet enn etter langt om lenge å sette inn en familieveileder. Ting tar tid..

Så hva er årsaken til alle de triste skjebnene i den gruppa?? Alle kan da ikke vært voldelige eller misbrukere. Jeg kjenner selv jeg er meget skeptisk til bv. Men det virker også som at den gruppa består av mange enkle sjeler.

Anonymkode: f12bf...645

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.1.2020 den 18.46, AnonymBruker skrev:

Det er kvalmende. jeg har vært muldvarp der i lang tid og flere ganger kontakt barnevern/politi når noen har gått alt for langt ( f.eks voksne menn som oppfordrer unge jenter som poster der inne fra barnevernsinstitusjon/fosterhjem til å rømme hjem til dem sånn at de kan beskytte dem fra barnevernet og/eller kjøre dem hjem til sine biologiske foreldre, eller at det er bedre at de bor alene i telt ute i skogen fremfor det bostedet de har nå. ).

Ryddet for spekulasjoner og persondebatt. Perelandra, mod. 

Det er godt at det finnes muldvarper der inne. Jeg har rapportert videre truslene og uthengingene jeg også. Har en svigerinne som er medlem der og jeg er sjokkert over hva hun kan lire av seg. Det som er problemet der inne, er at de hauser opp hverandre og dermed sprer hatet og truslene seg som ild i tørt gress.

Jeg har stor respekt for bv og skulle veldig gjerne ønsket at de grep inn da jeg var barn.

Endret av Perelandra
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av de har vel kognitive utfordringer og skjønner ikke sitt eget eller barnets beste.

Anonymkode: 6086d...8e1

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Honey Dew skrev:

Det er godt at det finnes muldvarper der inne. Jeg har rapportert videre truslene og uthengingene jeg også. Har en svigerinne som er medlem der og jeg er sjokkert over hva hun kan lire av seg. Det som er problemet der inne, er at de hauser opp hverandre og dermed sprer hatet og truslene seg som ild i tørt gress.

Jeg har stor respekt for bv og skulle veldig gjerne ønsket at de grep inn da jeg var barn.

Begge mine foreldre er medlemmer der inne fremdeles angående mine to yngre søsken som fortsatt er under barnevernets omsorgs  ( jeg er blitt myndig ) og har i perioder spredt rykter og historier om meg under fullt navn om hvordan de aldri har gjort noe galt med meg men at barnevernet stjal oss og hjernevasket oss og " nå har de hjernevasket eldstejenta vår til å tro på løgnene og hun vil ikke komme hjem til oss 😢. Barnevernet dritver uetisk kjøp og salgas barn blablabala. ".

Nei, så rart at jeg ikke ønsker å komme tilbake inn i en familie hvor far styrte med jernhånd hvor det var bl.a var forbud mot eventyrbøker og fantasyfilmer fordi det var satanisk og umoralsk ( morsomt nok brydde han seg aldri om at jeg lå med og hang med 10 år eldre menn som 14-åring. det var helt greit, samt at jeg drakk meg dritings ute i ødemarka hver helg. null reaksjon, han langet til og med alkohol og røyk til meg da jeg bad om det allerede fra 10årsalderen ), mor var en undertrykt hund som bare så en annen vei under alle ydmykelsene han utførte mot egne barn og fortalte oss ungene at " nei vi kan ikke rømme, han finner oss uansett og da blir alt mye verre " , ble revet av klærne mine og bedt om å gå ut foran venner deres i bare truse og bh fordi far mente at jeg kledde meg som hore og da skal jeg jaggu få lov å vise meg frem osv.  Alt dette nevner de jo selvsagt ikke, for i deres øyne så har de jo aldriiii gjort noe galt, de fik bare barna brutalt stjålet fra s eg.

Det er ett repeterende mønster jeg ser går igjen i flere av de voksne som poster der inne ( for det er de jeg er kritisk mot ), det er veldig mye MEG MEG MEG selv om de ikke alltid ser ut til å skjønne det selv. Jeg har aldri blitt slått med knyttet neve eller fått ren juling, men det er så mye mer som er omsorgssvikt enn grov, fysisk vold.

Mine foreldre prøver til stadig å få mine to yngre søsken hjem, men jeg vet heldigvis at det aldri vil skje med mindre de kidnapper dem. Og det vet jeg at de har snakket om å gjøre tidligere inne på disse anti-barnevernsgruppene, derfor følger jeg ekstra godt med både på mine egne men også andre voksne der inne som også har snakket høylytt om å bryte besøksforbud og lignende .

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2019 den 14.13, AnonymBruker skrev:

Tenk å ha slike vrangforestillinger at man må skrive slike ting!

" Jeg blir helt kvalm når jeg hører hva folk i andre land mener og tror om oss i Norge. Da vi var i Kroatzia pratet jeg mye med taxisjåførene. Da jeg fortalte at vi kom fra Norge rynket de på nesen. Er det ikke i Norge makten stjeler barn og det er lovlig og være pedofil sa de😳jeg prøvde ikke og benekte det engang...bare mumlet noe om at de muligens hadde et poeng. Han ene spurte meg rett ut om staten kidnappet barn for og bruke dem i pedomiljøer. Jeg prøvde og forklare at pedofili ikke er lovlig i Norge...men det nyttet ikke og overbevise dem om. "

Anonymkode: 2998d...0c4

Tipper dette mennesket ikke evner å plassere «Kroatzia» på kartet engang. Dessuten snakker befolkningen i arbeiderklassen der særdeles lite engelsk så med mindre hun snakker «kroatzizk» så var det neppe særlig til samtale. Mao, vedkommende har neppe vært der i det hele tatt.

Anonymkode: d4888...cfd

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.8.2019 den 19.59, Honey Dew skrev:

Jobbet ikke hun som lærer en stund? 

Hun har aldri jobbet generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tipper dette mennesket ikke evner å plassere «Kroatzia» på kartet engang. Dessuten snakker befolkningen i arbeiderklassen der særdeles lite engelsk så med mindre hun snakker «kroatzizk» så var det neppe særlig til samtale. Mao, vedkommende har neppe vært der i det hele tatt.

Mange lager sine egne sannheter i den gruppen.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Honey Dew skrev:

En blir ikke tatt fra foreldrene fordi de eller barnet har dysleksi. Det er foreldrenes manglende evner til å yte omsorg for barnet som gjør at barnevernet må trå til.

Nettopp, problemet er bare at folk plukker ut enkeltelementer fra sin egen omsorgsovertakelse og fremstiller det som om barnevernet har tatt ungene deres kun på det ene syltynne grunnlaget, feks skjære for tykke/tynne brødskiver, ikke har fått merkeklær osv, men selvfølgelig så gjemmer de bort alt det andre som også har blitt tatt med i bestemmelsen om en omsorgsovertakelse. Har sett flere eksempler med en mor de siste månedene som sier selv at hun fikk fratatt ungene på feil grunnlag, men jeg kjenner denne dama da hun faktisk er en slektning av meg, og hun pleide å ha rusa mannfolk rundt ungen sin som den gang var en baby. Hun opplyser heller ikke om at hu fikk utallige sjanser på å bedre seg før de gikk til de t skrittet hvor de fjernet ungen fra henne. Dette opplyser hun selvsagt ikke gruppa om.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp, problemet er bare at folk plukker ut enkeltelementer fra sin egen omsorgsovertakelse og fremstiller det som om barnevernet har tatt ungene deres kun på det ene syltynne grunnlaget, feks skjære for tykke/tynne brødskiver, ikke har fått merkeklær osv, men selvfølgelig så gjemmer de bort alt det andre som også har blitt tatt med i bestemmelsen om en omsorgsovertakelse. Har sett flere eksempler med en mor de siste månedene som sier selv at hun fikk fratatt ungene på feil grunnlag, men jeg kjenner denne dama da hun faktisk er en slektning av meg, og hun pleide å ha rusa mannfolk rundt ungen sin som den gang var en baby. Hun opplyser heller ikke om at hu fikk utallige sjanser på å bedre seg før de gikk til de t skrittet hvor de fjernet ungen fra henne. Dette opplyser hun selvsagt ikke gruppa om.

Det er akkurat slik det er, også fint (men veldig trist historie) beskrevet av bruker lenger oppe. 

Anonymkode: 7795d...1d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg vet av erfaring at dette absolutt kan stemme, det som folk forteller om av enkeltelementer. Tykke og tynne brødskiver, oppvasken på kjøkkenet, leker i stuen, senger som ikke er redd opp etter natten har blitt brukt som argumenter for å anklage foreldre for å ikke være skikkede til å ha barna. Innlegget ditt vitner om at du ikke har erfaring. Derfor er det best å ikke snakke for høyt. 

Anonymkode: 193b8...ead

Dette er det kun foreldrene som skriver om. Ingen blir fratatt barna fordi skivene er tykke, eller at det ligger leker i stuen.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Honey Dew skrev:

Ja, jeg har personlig lest hvordan de giret opp en ungdom jeg har vært involvert i  over flere år. Vedkommende begikk straffbare handlinger, fikk positiv respons på det, og gjorde det igjen. Bare flaks at liv ikke gikk med. Men vedkommende sitter i dag i en enda verre situasjon enn før pga det. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Honey Dew skrev:

Dette er det kun foreldrene som skriver om. Ingen blir fratatt barna fordi skivene er tykke, eller at det ligger leker i stuen.

Det skriver de, men sier ikke at de feks er domfelt for kjøring i narko rus. ( et konkret eksempel jeg vet om fra gruppen- har lest domspapirene. ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...