AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #1341 Del Skrevet 2. april 2019 24 minutter siden, AnonymBruker said: Ja. Du er klar over at også mindreårige kan utgjøre en trussel? Anonymkode: 9a5e2...605 For tre voksne trente politimenn - ja, selvfølgelig - ingen tvil. Uansett, bra at den facebook-gruppa eksisterer! Man kan både observere at toleransen for vold mot barn er annerledes hos barnevern-motstandere og dere her på forum som forsvarer barnevernet, og det er viktig! Og samtidig kan man se hvor profesjonelle og modige politimenn er. Ekte helter - det er alt jeg kan si. Anonymkode: 865d9...e48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2019 #1342 Del Skrevet 2. april 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: For tre voksne trente politimenn - ja, selvfølgelig - ingen tvil. Uansett, bra at den facebook-gruppa eksisterer! Man kan både observere at toleransen for vold mot barn er annerledes hos barnevern-motstandere og dere her på forum som forsvarer barnevernet, og det er viktig! Og samtidig kan man se hvor profesjonelle og modige politimenn er. Ekte helter - det er alt jeg kan si. Anonymkode: 865d9...e48 Jeg synes du skal se filmen på nytt. De legger ham i bakken, men der går det ganske rolig for seg. Han sier han har et brudd i armen, de identifiserer hvilken, sier de skal være forsiktig og ber ham ta det rolig. Mens han roper om stygge horer. Blåmerkene er det i følge mor to lærere som har laget. Lærere som ble frikjent. Ikke politiet. Og i begge tilfeller mangler selvfølgelig all form for kontekst. Så min konklusjon er vi på forumet fungerer bedre kognitivt, siden vi, i motsetning til BV-forkjempere får med oss detaljene i saken og ser manglene. Anonymkode: 9a5e2...605 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #1343 Del Skrevet 3. april 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Mora sier i en av kommentarene at han hadde brukket armen. Anonymkode: 865d9...e48 Det hadde han nok ikke. Anonymkode: 3227d...478 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #1344 Del Skrevet 3. april 2019 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du sett blåmerkene på bildet? Ser ut som en Gestapos torturoffer. Anonymkode: 865d9...e48 Ikke bland 2. verdenskrig inn i dette. Det er et hån mot de som ble jaktet på under 2. verdenskrig. Anonymkode: 3227d...478 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #1345 Del Skrevet 3. april 2019 Nå må dere huske at denne gutten har vært en trussel for elever, rektor og ansatte på skolen, hvor det er innbladet kniv. Derav disse merkene på kroppen pga. Motstand før/ når han ble hentet av politiet. Slik at han ikke kunne skade noen eller seg selv. Det var et innslag i avisa på dette i fjor. Det er også grunnen til at blir lagt i bakken på filmen. Og dette for å ikke skade seg selv eller andre. Hvor mor har skrevet selv at det var fordi de trodde han hadde kniv på seg. Jeg har sett hvordan disse innleggene har blitt delt på facebook som ild i tørt gress, og det er skremmende hvordan folk går frem på å uttaler seg om saken uten å vite hvordan omfanget er. Barn gjør mange desperate opprør og handlinger når det er vanskelig på hjemmefronten, det er ingen her eller på facebook som på noen helst måte vet hva som har foregått hjemme. Anonymkode: d32af...576 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2019 #1346 Del Skrevet 3. april 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå må dere huske at denne gutten har vært en trussel for elever, rektor og ansatte på skolen, hvor det er innbladet kniv. Derav disse merkene på kroppen pga. Motstand før/ når han ble hentet av politiet. Slik at han ikke kunne skade noen eller seg selv. Det var et innslag i avisa på dette i fjor. Det er også grunnen til at blir lagt i bakken på filmen. Og dette for å ikke skade seg selv eller andre. Hvor mor har skrevet selv at det var fordi de trodde han hadde kniv på seg. Jeg har sett hvordan disse innleggene har blitt delt på facebook som ild i tørt gress, og det er skremmende hvordan folk går frem på å uttaler seg om saken uten å vite hvordan omfanget er. Barn gjør mange desperate opprør og handlinger når det er vanskelig på hjemmefronten, det er ingen her eller på facebook som på noen helst måte vet hva som har foregått hjemme. Anonymkode: d32af...576 Meanwhile i Bort med BV-land: Fin omskriving av virkeligheten. AB576: takk for info. Jeg antok at det var noe sånt. Det er selvfølgelig tragisk at man må legge et barn i bakken på den måten. Men når barnet utgjør en fare mot seg selv eller de rundt seg, så er det langt bedre enn alternativet. Anonymkode: 9a5e2...605 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmelise Skrevet 3. april 2019 #1347 Del Skrevet 3. april 2019 Ikke først gang vi har blitt omtalt der borte. Et par av oss er til og med nevnt ved navn og detaljer om hvordan vi alle visstnok har blitt "satt på plass". Humret litt for meg selv da jeg så det. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 3. april 2019 #1348 Del Skrevet 3. april 2019 16 minutter siden, Emmelise skrev: Ikke først gang vi har blitt omtalt der borte. Et par av oss er til og med nevnt ved navn og detaljer om hvordan vi alle visstnok har blitt "satt på plass". Humret litt for meg selv da jeg så det. Jeg er beæret over at jeg har blitt kjent der inne, eller kanskje jeg skal si beryktet 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #1349 Del Skrevet 4. april 2019 Det var lenge siden jeg titta inn i den tragiske gruppa, men nå gjorde jeg det. Da ser jeg ett innlegg fra en som klager på at sosialen hadde kontakten barnevernet fordi strømmen var stengt. Da var det iallefall mange som ga beskjed om at strømmen må en jo betale, og har en ikke tatt kontakt med strømleverandøren etter flere purringer og varsel om at den vil bli stengt, så kan en vel takke seg selv. Selvfølgelig så får jo sosialen en del på pukkelen også, men hvordan tenker disse folka som synes synd på vedkommende da? Uten strøm så er en jo ganske hjelpesløs. Og med barn i huset så er vel husleie/ lån og strøm noe en først betaler. Nå vet jeg ikke hvor mye en må skylde i strøm eller hvor mange måneder det tar før de stenger, men det gjøres vel ikke over natta etter forfallsdato? Anonymkode: 2d924...681 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emmelise Skrevet 4. april 2019 #1350 Del Skrevet 4. april 2019 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var lenge siden jeg titta inn i den tragiske gruppa, men nå gjorde jeg det. Da ser jeg ett innlegg fra en som klager på at sosialen hadde kontakten barnevernet fordi strømmen var stengt. Da var det iallefall mange som ga beskjed om at strømmen må en jo betale, og har en ikke tatt kontakt med strømleverandøren etter flere purringer og varsel om at den vil bli stengt, så kan en vel takke seg selv. Selvfølgelig så får jo sosialen en del på pukkelen også, men hvordan tenker disse folka som synes synd på vedkommende da? Uten strøm så er en jo ganske hjelpesløs. Og med barn i huset så er vel husleie/ lån og strøm noe en først betaler. Nå vet jeg ikke hvor mye en må skylde i strøm eller hvor mange måneder det tar før de stenger, men det gjøres vel ikke over natta etter forfallsdato? Anonymkode: 2d924...681 Nei, det er gjerne noe som pågår over tid. Strømselskapene kan til tider også være overbærende og tålmodige hvis det til slutt betyr at du betaler det du skylder dem. Men om du har latt det gå så langt at de har kuttet strømmen, da er de alt annet enn tålmodige. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #1351 Del Skrevet 4. april 2019 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Meanwhile i Bort med BV-land: Fin omskriving av virkeligheten. AB576: takk for info. Jeg antok at det var noe sånt. Det er selvfølgelig tragisk at man må legge et barn i bakken på den måten. Men når barnet utgjør en fare mot seg selv eller de rundt seg, så er det langt bedre enn alternativet. Anonymkode: 9a5e2...605 Ja det mye uro ifht. Mor på hjemmefronten så det er langt i fra unormalt at utfallet ble slik. Tenker også på alt hun har lagt ut og disponert sønnen for på internett. Hun selv har lagt ut trussler med bilder og navn av enkelt personer. Det er snakk om drap, hun vet hvor de bor osv. Denne saken har kun vært blåst opp fordi mor har lagt det ut på facebook, og det er folk som er så uheldige å tro på henne derav spredt dette videre. Jeg synes det er sykt at ingen ser det fra et annen side, at det ikke er et kritisk spørsmål fra noen. INGEN. Anonymkode: d32af...576 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #1352 Del Skrevet 4. april 2019 Er det noen som har kommentert inne på siden noen gang? Kjenner at det frister, men er nesten redd for de folka der inne. De virker ikke nådige. Har selvsagt ikke tenkt å være ufin, men stille noen spørsmål. Rekner med at alle kritiske kommentarer blir slettet etter hvert siden jeg aldri ser noen slike inne på gruppa? Anonymkode: 18de8...df6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #1353 Del Skrevet 4. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen som har kommentert inne på siden noen gang? Kjenner at det frister, men er nesten redd for de folka der inne. De virker ikke nådige. Har selvsagt ikke tenkt å være ufin, men stille noen spørsmål. Rekner med at alle kritiske kommentarer blir slettet etter hvert siden jeg aldri ser noen slike inne på gruppa? Anonymkode: 18de8...df6 Har prøvd å kommentere tidligere, men ble blokkert ut. Anonymkode: 8f496...576 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
idapita Skrevet 4. april 2019 #1354 Del Skrevet 4. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen som har kommentert inne på siden noen gang? Kjenner at det frister, men er nesten redd for de folka der inne. De virker ikke nådige. Har selvsagt ikke tenkt å være ufin, men stille noen spørsmål. Rekner med at alle kritiske kommentarer blir slettet etter hvert siden jeg aldri ser noen slike inne på gruppa? Anonymkode: 18de8...df6 Don't do it. Du får ikke noe godt ut av det. Bare masse svada og drittslenging. Ingen konstruktiv tilbakemelding. Har sett de som har prøvd å få en diskusjon på en saklig og ordentlig måte, men det de får igjen får deg til å tro du tilhører en sammensvergelse av vrangforestillinger og konspirasjonsteoretikere. I tillegg så blir du som person regelrett rævkjørt. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2019 #1355 Del Skrevet 4. april 2019 50 minutter siden, idapita skrev: Don't do it. Du får ikke noe godt ut av det. Bare masse svada og drittslenging. Ingen konstruktiv tilbakemelding. Har sett de som har prøvd å få en diskusjon på en saklig og ordentlig måte, men det de får igjen får deg til å tro du tilhører en sammensvergelse av vrangforestillinger og konspirasjonsteoretikere. I tillegg så blir du som person regelrett rævkjørt. Og bor du i tillegg i nærheten av noen av de mest ekstreme der inne er det rett og slett skummelt å ytre seg kritisk der inne. Ville nok holdt meg unna og heller rapportert alvorlige tilfeller til rette instanser! Anonymkode: 3c4a6...43b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 4. april 2019 #1356 Del Skrevet 4. april 2019 Dette er noe som engasjerer meg. Jeg kjenner jeg blir provosert av flere ting som skrives der inne. Det er påfallende hvordan de fremstiller barnevernet som en drapsmaskin som torturerer, mishandler og voldtar barn. Det er lett å se at dette er mennesker som er i sorg over å ha mistet et barn, men måten de gjør det på får dem til å fremstilles som noen med fullstendig mangel på selvinnsikt. Leste en post med ei som mente at sønnen hadde blitt manipulert til å ikke ville treffe henne. Første tanken til disse er at alt er alle andres skyld, barnet er manipulert for stakkars det kan ikke se mamma og pappa. Jeg fatter ikke hvorfor de ikke prøver å sette seg inn i barnets ståsted. Kanskje barnet er redd? Barnet trenger ikke å ha blitt manipulert i det heletatt. Ikke alle vil tilbake til biologisk familie. Og mange fosterforeldre ønsker at barnet skal ha samvær med biologisk familie om det lar seg gjøre, nettopp fordi det er viktig å kjenne sitt opphav og vite hvor man kommer fra. Men neida, «barnet får ikke lov til å se meg, barnevernet kidnapper barnet og tvinger det til å holde seg unna meg»... Når det kanskje er barnet som uten påvirkning fra andre faktisk er så redd at å trø inn dørstokken hos biologiske foreldre gir dødsangst. Det er påfallende hvordan de bare tenker på seg selv, og ikke klarer å sette seg inn i hva barnet faktisk føler, tenker og ønsker. Og det gjør ikke akkurat samarbeidet med barnevernet enklere. Det eneste de oppnår er å sabotere for seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #1357 Del Skrevet 5. april 2019 På 4.4.2019 den 13.27, AnonymBruker skrev: Er det noen som har kommentert inne på siden noen gang? Kjenner at det frister, men er nesten redd for de folka der inne. De virker ikke nådige. Har selvsagt ikke tenkt å være ufin, men stille noen spørsmål. Rekner med at alle kritiske kommentarer blir slettet etter hvert siden jeg aldri ser noen slike inne på gruppa? Anonymkode: 18de8...df6 Spar deg selv å bruke tiden din på det. Har sett mange fornuftige stemmer prøve for deretter å bli sablet ned med stygge og hysteriske utfall. Det er fristende til tider å tenke at HER har de forvillet seg ut på et jorde, jeg prøver å få til et fornuftig...oj da.... er det fornuftig av meg? Må man bare innse at her styrer ikke fornuft men, voldsomme følelser og ekstreme behov for å beskytte eget virkelighetsbilde. Nye medlemmer er krutt for å hisse seg selv opp, de bekrefter hverandre. Du vil være like mye krutt, bekreftelse på "vi mot dem". Du oppnår det motsatte av dine gode intensjoner. Får du en slik trang, se simpelthen på navnet på gruppa, de mener det den heter. Absolutt! Kan du ikke skrive med den som motto, ikke skriv! Anonymkode: 5b4ad...70b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #1358 Del Skrevet 5. april 2019 Ja det er faktisk ikke vits. For å si det slik, relevant FAKTA her oppe om hjemmesituasjon med mor, er det ingen der som nevner der inne. Tro meg disse menneskene i den gruppa leser hva som blir skrevet her. Anonymkode: d32af...576 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2019 #1359 Del Skrevet 5. april 2019 Jeg kjenner til et konkret tilfelle som fikk mye fokus og støtte der inne, mor som mistet omsorg, far et annet sted tok over omsorgen. Huttemegtu så synd det var i mor som ikke hadde gjort noe galt. Navnga ansatte i bv med tilleggsnavn av det mindre positive slaget. Altså. Joda. All støtte fikk denne stakkars moren. Men at hun vandret rundt i mani/psykose i gatene, drakk seg sørpedritings, ingen kontroll på penger, regninger eller mat, ikke et tema. Selvfølgelig. For enn hvis noen her i lokalsamfunnet hadde tatt til motmæle i saken på den siden (å jeg tror noen også gjorde det) det hadde blitt slettet asap! En sak har alltid flere sider. Og den siden der gagner ikke noen. Overhodet ikke barna ihvertfall. I dette konkrete tilfellet er hun fortsatt stygg mot bv, dog ikke på fb lenger. Tror hun skjønte i fylkesnemnda at det ikke gagnet henne. Men utlevering av "jeg er ikke syk" å psykoserunder. Heiahaue! Anonymkode: e79c9...afb 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #1360 Del Skrevet 9. april 2019 On 4/5/2019 at 4:09 PM, AnonymBruker said: Ja det er faktisk ikke vits. For å si det slik, relevant FAKTA her oppe om hjemmesituasjon med mor, er det ingen der som nevner der inne. Tro meg disse menneskene i den gruppa leser hva som blir skrevet her. Anonymkode: d32af...576 Hvem er interessert i hva dere skriver her? :-) Det er absolutt ingen ny informasjon man kan finne her, man kan lese offisielle brosjerer fra barnevern skrevet i forenklet språk - og man vet på forhånd alt som dere kan si ifra. (Unntatt mobbing av enkelte personer, selvfølgelig). Anonymkode: 865d9...e48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå