Gå til innhold

Hva gjør folk falske?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Rapporter brukeren. Alle sammen. 

Anonymkode: 9ed91...51a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du komme med forskning som viser at tidligere deprimerte er mer falske enn andre ?

Du kommer med en påstand, og dermed er det du som må komme med dokumentasjon på at påstanden stemmer. Du må vise at noen utenfor ditt hode er enig med deg og kunne føre bevis vi andre kan lese for at det er slik.

Før du har gjort dette vil alt du skiver bare være svada. 

 

 

Anonymkode: 2cc90...983

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rapporter brukeren. Alle sammen. 

Anonymkode: 9ed91...51a

Jeg vet ikke om det å oppføre seg som en kunnskapsløs idiot og unge, som snakker dritt om, den store delen av befolkningen, som har vært deprimerte, og ja kvalmende fremferd, er nok for sletting. Men en kan håpe. He he

Anonymkode: 2cc90...983

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke om det å oppføre seg som en kunnskapsløs idiot og unge, som snakker dritt om, den store delen av befolkningen, som har vært deprimerte, og ja kvalmende fremferd, er nok for sletting. Men en kan håpe. He he

Anonymkode: 2cc90...983

Kombinasjon av alle trådene tilsammen gjør nok det.

Anonymkode: 9ed91...51a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Celiclya skrev:

Det er mange ting som kan gjøre folk falske og uærlige

Blant annet den som startet denne tråden, og som nekter for at det var han som startet andre tråder rundt samme tema, det kalles for eksempel uærlighet. Jeg håper inderlig at moderatorene sletter hele tråden, ellers kommer det til å bli nye 60 sider hvor TS spiller totalt idiot.

Anonymkode: 6821a...aed

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kombinasjon av alle trådene tilsammen gjør nok det.

Anonymkode: 9ed91...51a

Håper du har rett.

Anonymkode: 2cc90...983

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jegskulleønskeat
På 21/5/2018 den 8.17, Whiskey hangover skrev:

Hvilken karakter fikk du i norsk skriftlig?

Hvis du ikke har noe livserfaring, klarer du neppe å sette deg inn i hvordan det er å ikke være lykkelig. 

Og hva slags materiale  er du laget av? Noe som ikke kan knuse, når det faller i bakken? 

Jeg forstår det ikke jeg heller. Hvordan er det mulig å aldri ha følt på vonde følelser? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jegskulleønskeat skrev:

Jeg forstår det ikke jeg heller. Hvordan er det mulig å aldri ha følt på vonde følelser? 

Ikke bry deg om TS, han lyver så det renner av ham. Mest sannsynlig bor han i mors kjeller, foran pc,en 24/7 ;) .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Kjære deg TS,  du lurer ingen ved å late som du ikke vet hvilke andre tråder som refereres til her. Det er tydelig at du har laget flere tråder i det siste, den lengste på 60 sider ble stengt og nå har du opprettet denne istedet. Vi vet det er deg!!

Øh..?

Nei. Depresjon påvirker ikke folk slik at de blir "falske". Hvor i alle dager har du hentet denne informasjonen fra?? 

Forskning.

Andres opplevde erfaringer.

Egne opplevde erfaringer.

Tråder på KG.

Tråder på andre diskusjonsfora.

Anonymkode: ee02f...f37

 

6 hours ago, Celiclya said:

Hei TS. 

Først, hvorfor siterer du meg men klipper ut det jeg har skrevet og setter inn egen kommentar? Det er ikke sånn sitering fungerer på forum. (...)

Jeg sletter det som ikke er relevant for siteringen?

Jeg siterer gjerne direkte under hvert avsnitt av et innlegg vs. innlegget som helhet. Takk for valgfriheten! :)

(...)

Du er veldig bastant i påstandene dine. Hva underbygger du de med? Hvordan "vet vi" at depresjoner påvirker folk til å bli faske? 

Forskning.

Jeg lurer også på hva du i åpningsinnlegget ditt mener med at slike mennesker sliter psykotisk? Mener du at mennesker som er falske er psykotiske? I så fall vet de nok ikke hva de gjør og husker lite etterpå, er det det du mener med "falske"? For du vet hva psykose er ikke sant? Et hint, det er ikke det samme som å ha en depresjon.

Årsakssammenhengen i forskning er alltid interessant:

Er man falsk fordi man sliter psykisk, eller er man psykisk syk, og da blir man lettere falsk?

SAMMENHENGEN er der i hvert fall: men hva som kom først vs. etter er alltid til diskusjon, ja! :)

Det er mange ting som kan gjøre folk falske og uærlige. Jeg tror jeg ville sett mer på konteksten og generelt om dette er en ærlig eller uærlig person, enn hvorvidt personen er psykotisk eller deprimert.  

Det er greit å få sortert alle opplysninger. Og hvis deprimerte og falske kan puttes som sammenheng: hvorfor ikke?

Har du aldri handlet mot egen moralsk overbevisning? Aldri vært uærlig eller "falsk"? I så fall,all ære til deg. Du er et overmenneske vi andre ikke kan måle oss med. 

Tusen takk! :)

(...)

 

6 hours ago, AnonymBruker said:

Rapporter brukeren. Alle sammen. 

Anonymkode: 9ed91...51a

Ja, for det har du saklig grunnlag for, sant? :)

5 hours ago, AnonymBruker said:

Kombinasjon av alle trådene tilsammen gjør nok det.

Anonymkode: 9ed91...51a

Hva prater dere om? :)

3 hours ago, Jegskulleønskeat said:

Jeg forstår det ikke jeg heller. Hvordan er det mulig å aldri ha følt på vonde følelser? 

Det er tydeligvis mulig, da?

Med mindre det å ikke få 6'ere men bare 5'ere (A vs. B på Høyskolenivå) er å oppleve vonde følelser, da?

1 hour ago, JaVel said:

Ikke bry deg om TS, han lyver så det renner av ham. Mest sannsynlig bor han i mors kjeller, foran pc,en 24/7 ;) .

Ja. La oss si du vet alt om meg bedre enn meg selv. Fint det! :)

Anonymkode: 621fd...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskning er ingen konkret kilde. Vis til en konkret kilde. 

Anonymkode: c7aca...094

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

 

Ja, for det har du saklig grunnlag for, sant? :)

Hva prater dere om? :)

Det er tydeligvis mulig, da?

Med mindre det å ikke få 6'ere men bare 5'ere (A vs. B på Høyskolenivå) er å oppleve vonde følelser, da?

Ja. La oss si du vet alt om meg bedre enn meg selv. Fint det! :)

Anonymkode: 621fd...4f0

Jeg tviler på at det er mulig. Jeg vet faktisk ikke om jeg tror på deg. Har du aldri følt deg redd, lei deg, usikker, nervøs eller skuffet over noen? Har du aldri blitt såret, utestengt eller avvist? Har du aldri mistet noen? Vært vitne til at noen har vært syke? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:
3 timer siden, JaVel skrev:

Ikke bry deg om TS, han lyver så det renner av ham. Mest sannsynlig bor han i mors kjeller, foran pc,en 24/7 ;) .

Ja. La oss si du vet alt om meg bedre enn meg selv. Fint det!

Alle skjønner at du ikke er den velykkede personen du utgir deg for, og der har du falskhet. Du tør ikke å vise verden hvem du egentlig er, derfor opptrer du falskt, der har du en av begrunnelsene for falskhet; skam over seg selv fører til falskhet.

Anonymkode: 6821a...aed

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Jeg tviler på at det er mulig. Jeg vet faktisk ikke om jeg tror på deg. Har du aldri følt deg redd, lei deg, usikker, nervøs eller skuffet over noen? Har du aldri blitt såret, utestengt eller avvist? Har du aldri mistet noen? Vært vitne til at noen har vært syke? 

TS stod bak en 60-siders tråd hvor han ønsket begrunnelse for hvorfor en jente avviste ham både som kjæreste OG venn.Man er temmelig sårbar og følsom, når man sitter og skriver nye innlegg hele tiden om avslag fra jenter og det i over 6 måneder ;) .

Anonymkode: 6821a...aed

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS; når du siterer direkte inn i mitt innlegg slik du gjør (og forøvrig klipper og limer som du vil, og forholder deg kun til enkelte deler av andres innlegg og tar ting ut av sammenheng) så får ikke jeg sitert ditt svar uten å måtte kopiere og lime inn. Du gjør det fryktelig tungvint for alle andre. 

Uansett. Jeg er veldig spent på hva "forskning" er. Hvilken forskning? Hvor finner du denne forskningen som underbygger din påstand om at depresjoner gjør mennesker falske - hvem har gjort denne forskningen? Har du lært forskningsmetode noe sted, kan du være kritisk til kilder, og ikke minst, vise til KONKRETE kilder når du kommer med slike bastante påstander akkurat som om det er en selvfølge at dette er noe alle kjenner til? Jeg for min har aldri hørt om dette, og jeg har studert psykologi (og da også selvsagt forskningsmetode). Jeg har hvertfall til gode å lese en forskningsrapport som viser en sammenheng mellom depresjon og falskhet.

Jeg ser forresten at du ikke har svart meg på hva du mente med "mennesker som sliter psykotisk" i åpningsinnlegget ditt. Kan du utdype dette? 

Hva er din egen erfaring med depresjon og falskhet? Du har jo aldri opplevd motgang, hva vet vel du om psykiske lidelser? (Ikke de som "sliter psykisk" - slutt å bruk sånne nedlatende måter å snakke om andre på!) Hvordan kan du generalisere fra noen få andres, personlige, erfaring til å gjelde alle, universalt? Som sagt, jeg har vært deprimert, men jeg er ikke falsk. Hvordan forklarer du det? Har jeg bare ikke skjønt det selv kanskje, fordi egentlig er jeg kjempefalsk og avviser alle rundt meg som vil mitt beste, selv de jeg bare har møtt en eller to ganger?

Jeg er enig i at årsakssammenheng innen forskning er interessant. Men det fungerer ikke slik at man bare kan slenge ut en påstand og hardnakket mene at sånn ER det, fordi JEG sier det, og så peke på årsakssammenhenger som ikke engang er der... Det skjønner vel du også. Enig? Ja så bra!! :):):):)

Forøvrig ser jeg du bør ta et kurs i sarkasme... 

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Celiclya skrev:

TS; når du siterer direkte inn i mitt innlegg slik du gjør (og forøvrig klipper og limer som du vil, og forholder deg kun til enkelte deler av andres innlegg og tar ting ut av sammenheng) så får ikke jeg sitert ditt svar uten å måtte kopiere og lime inn. Du gjør det fryktelig tungvint for alle andre. 

Uansett. Jeg er veldig spent på hva "forskning" er. Hvilken forskning? Hvor finner du denne forskningen som underbygger din påstand om at depresjoner gjør mennesker falske - hvem har gjort denne forskningen? Har du lært forskningsmetode noe sted, kan du være kritisk til kilder, og ikke minst, vise til KONKRETE kilder når du kommer med slike bastante påstander akkurat som om det er en selvfølge at dette er noe alle kjenner til? Jeg for min har aldri hørt om dette, og jeg har studert psykologi (og da også selvsagt forskningsmetode). Jeg har hvertfall til gode å lese en forskningsrapport som viser en sammenheng mellom depresjon og falskhet.

Jeg ser forresten at du ikke har svart meg på hva du mente med "mennesker som sliter psykotisk" i åpningsinnlegget ditt. Kan du utdype dette? 

Hva er din egen erfaring med depresjon og falskhet? Du har jo aldri opplevd motgang, hva vet vel du om psykiske lidelser? (Ikke de som "sliter psykisk" - slutt å bruk sånne nedlatende måter å snakke om andre på!) Hvordan kan du generalisere fra noen få andres, personlige, erfaring til å gjelde alle, universalt? Som sagt, jeg har vært deprimert, men jeg er ikke falsk. Hvordan forklarer du det? Har jeg bare ikke skjønt det selv kanskje, fordi egentlig er jeg kjempefalsk og avviser alle rundt meg som vil mitt beste, selv de jeg bare har møtt en eller to ganger?

Jeg er enig i at årsakssammenheng innen forskning er interessant. Men det fungerer ikke slik at man bare kan slenge ut en påstand og hardnakket mene at sånn ER det, fordi JEG sier det, og så peke på årsakssammenhenger som ikke engang er der... Det skjønner vel du også. Enig? Ja så bra!! :):):):)

Forøvrig ser jeg du bør ta et kurs i sarkasme... 

 

Jeg kan garantere deg 100 prosent på at du enten ikke får svar på noe eller et totalt svada-svar. Han har holdt på slik gjennom 60-sider i en tråd som nå er moderert bort, og han har nå startet en ny tråd med samme tema.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, JaVel skrev:

Jeg kan garantere deg 100 prosent på at du enten ikke får svar på noe eller et totalt svada-svar. Han har holdt på slik gjennom 60-sider i en tråd som nå er moderert bort, og han har nå startet en ny tråd med samme tema.

Ja, jeg vet. Det skrev jeg også til TS men han later som han ikke skjønner hva jeg refererer til. Haha! Fulgte med på den lange tråden uten å svare, nå klarte jeg ikke sitte på fingrene lenger og måtte bare si noe. Men det er som å snakke til en vegg. Egentlig ganske interessant!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men det må jo være tull det her. Ts må jo være ett oppkonstruert fenomen. Det virker som han følger en eller annen mal for svarene sin. Ett regelsett for hvordan provosere mest mulig og svare minst mulig direkte på tiltale og vri seg rundt andres innsigelse på mest provosernede måte, uten at det hele faller sammen. Hva annet kan Ts få ut av det her enn å være irriterende ? Han/hun fikk ikke svar han/hun likte på 60 sider før og ikke her nå. Ett vettig menneske hadde gitt opp. Dette er klovneri.

Anonymkode: 2cc90...983

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men det må jo være tull det her. Ts må jo være ett oppkonstruert fenomen. Det virker som han følger en eller annen mal for svarene sin. Ett regelsett for hvordan provosere mest mulig og svare minst mulig direkte på tiltale og vri seg rundt andres innsigelse på mest provosernede måte, uten at det hele faller sammen. Hva annet kan Ts få ut av det her enn å være irriterende ? Han/hun fikk ikke svar han/hun likte på 60 sider før og ikke her nå. Ett vettig menneske hadde gitt opp. Dette er klovneri.

Anonymkode: 2cc90...983

Eller han er faktisk en velkjent bruker med diagnose som har begynt med en ny måte å skrive trolleinnlegg. Bare for pur faenskap.

Anonymkode: 9ed91...51a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Jegskulleønskeat said:

Jeg tviler på at det er mulig. Jeg vet faktisk ikke om jeg tror på deg. Har du aldri følt deg redd, lei deg, usikker, nervøs eller skuffet over noen? Har du aldri blitt såret, utestengt eller avvist? Har du aldri mistet noen? Vært vitne til at noen har vært syke? 

Redd for å ikke rekke kafeen før den stenger har jeg vært noen ganger, ja: hvis det var det du mente?

Lei meg for å bare få B vs. A? Ja: hvis det var det du mente?

Usikker på om jeg faktisk kunne risikere å få C? Ja: hvis det var det du mente?

Såret hvis en av venninnene mine heller vil spise på Aker Brygge, mens jeg faktisk vil spise på Majorstuen? Ja.

Utestengt? Nei.

Avvist? Nei.

Alle mister noen: det er en del av livet. Vi kan sikkert grine litt, men til slutt må vi gå videre i livet, så ingen vits å grine slik at det går utover livskvaliteten, sant? :)

Sykdom? Les overnevnt.

15 hours ago, AnonymBruker said:

Alle skjønner at du ikke er den velykkede personen du utgir deg for, og der har du falskhet. Du tør ikke å vise verden hvem du egentlig er, derfor opptrer du falskt, der har du en av begrunnelsene for falskhet; skam over seg selv fører til falskhet.

Anonymkode: 6821a...aed

Hva mener du med vellykkede person?

Ja, jeg har bare gode opplevelser i livet.

Ja, jeg tilhører overklassen sett med norsk standard.

Ja, nedtur for meg er B i stedet for A på eksamen. Da gråter jeg litt.

Men du? Vet du hva? Jeg GIR deg rett: så blir du fornøyd, sant? Good! :)

15 hours ago, AnonymBruker said:

TS stod bak en 60-siders tråd hvor han ønsket begrunnelse for hvorfor en jente avviste ham både som kjæreste OG venn.Man er temmelig sårbar og følsom, når man sitter og skriver nye innlegg hele tiden om avslag fra jenter og det i over 6 måneder ;) .

Anonymkode: 6821a...aed

Setter pris på om dere dropper denne brukerdebatten dere har med dere selv, her.

Jeg har en tråd med et konkret spørsmål: men i stedet for svar følger alt annet enn svar. Det er faktisk godt gjort, - egentlig.

15 hours ago, Celiclya said:

(Skriv lettere orket ikke lese et kvart ord. Sry).

 

:P

14 hours ago, Celiclya said:

Ja, jeg vet. Det skrev jeg også til TS men han later som han ikke skjønner hva jeg refererer til. Haha! Fulgte med på den lange tråden uten å svare, nå klarte jeg ikke sitte på fingrene lenger og måtte bare si noe. Men det er som å snakke til en vegg. Egentlig ganske interessant!

Brukerdebatt rapporteres.

13 hours ago, AnonymBruker said:

Eller han er faktisk en velkjent bruker med diagnose som har begynt med en ny måte å skrive trolleinnlegg. Bare for pur faenskap.

Anonymkode: 9ed91...51a

Personangrep rapporteres.

Anonymkode: 621fd...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rapporter i vei, da vil moderatorene bli obs på at du er laget en ny tråd med samme emne..vips så var hele tråden borte. Med andre ord,meget dårlig tenkt av deg.

Anonymkode: 6821a...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...