Gå til innhold

Hva gjør folk falske?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er bare veldig nysgjerrig på hvilke faktorer og variabler som kan gjøre folk falske.

Da mener jeg ikke at de opptrer irrasjonelt pga. emosjonelle følelsessammenbrudd, men mer i typen av at de vet hva falsk oppførsel er sett i konteksten de er i, og de likevel går i den retningen.

Det er ingen hemmelighet at slike mennesker sliter i livet pyskotisk, og jeg ønsker dem ikke noe annet enn et lykkelig liv. Jeg er lykkelig selv og har masse kvalitet, - derfor vet jeg ikke HVA det er som gjør at folk opptrer så ondt, for jeg greier virkelig ikke å sette meg inn i deres livssituasjon?

Min livssituasjon er så langt i fra dramatisk du kan komme, at det blir litt som forskjellen på Østkanten og Vestkanten i Oslo, der du har beboere som aldri har besøkt den andre bydelen, men nå ønsker å forstå hvordan det er å ikke ha det like bra som en selv: men man drar jo ikke over Akerselva uten research først, liksom? :) Jeg ønsker ikke selv min verste fiende (som ikke eksisterer) et liv fylt med psykiske problemer, for det kan jo ikke være lett å slite?

Anonymkode: 621fd...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du aldri opplevd noe som helst motgang i livet? 

Anonymkode: c7aca...094

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Har du aldri opplevd noe som helst motgang i livet? 

Anonymkode: c7aca...094

Dette høres kanskje utrolig ut:

Men med mindre det å få B'er/5'ere fremfor A'er/6'ere i karakterer på utdanningsnivåer er motgang: så nei.

Anonymkode: 621fd...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dette høres kanskje utrolig ut:

Men med mindre det å få B'er/5'ere fremfor A'er/6'ere i karakterer på utdanningsnivåer er motgang: så nei.

Anonymkode: 621fd...4f0

Nei, jeg tenker på litt mer "viktige" ting. Livet er ikke bare utdanning, og de vanskelige tingene oppstår gjerne rundt personlige forhold eller følelser og tanker. 

Hvis du aldri har opplevd noe vanskelig i livet ditt så vil du da heller aldri kunne forstå hvordan det er. 

Anonymkode: c7aca...094

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette høres kanskje utrolig ut:

Men med mindre det å få B'er/5'ere fremfor A'er/6'ere i karakterer på utdanningsnivåer er motgang: så nei.

Anonymkode: 621fd...4f0

Skjønner at det kan føles vanskelig da kravet er skyhøyt for å komme inn på skole og få en utdanning. Og dyrt er det også, men du kan få jobb og klatre deg oppover uansett. Og det finnes andre måter å få kompetanse på. Man kan være smart og god nok fordet. Har jo lydt til å studere selv egentlig, men vet ikke om det er verdt det engang. Å sitte å spise nudler og ikke klare å gjøre noenting eller kjøpe noenting på mange år. 

Men livet har så mye annet av problemer og motgang som du kommer til å få.

Anonymkode: 0e13d...450

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner at det kan føles vanskelig da kravet er skyhøyt for å komme inn på skole og få en utdanning. Og dyrt er det også, men du kan få jobb og klatre deg oppover uansett. Og det finnes andre måter å få kompetanse på. Man kan være smart og god nok fordet. Har jo lydt til å studere selv egentlig, men vet ikke om det er verdt det engang. Å sitte å spise nudler og ikke klare å gjøre noenting eller kjøpe noenting på mange år. 

Men livet har så mye annet av problemer og motgang som du kommer til å få.

Anonymkode: 0e13d...450

Det der er ikke sant. 

Anonymkode: c7aca...094

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke om falsk er det riktige ordet her, du tenker manskje på mennesker som lyver og manipulerer? Man er jo falsk om man setter frem en snill front der man hjelper andre og aldri sier hva man egentlig mener, om man aldri er ærlig med andre om hva man liker og misliker. 

Om du mener mennesker som lyver om hvem de er og bruker andre mennesker, så finnes det veldig mange grunner til at mennesker gjør det. Kan være alt fra at de har hatt det vondt selv og ikke lenger bryr seg om andre mennesker, så de bruker dem for å få det de vil ha. Det kan være at de er født med manglende empati og har færre følelser enn mennesker flest har, som i noen tilfeller betyr at de liker følelsen bruken av andre mennesker gir da de ikke føler glede på samme måte som andre. Det kan være at de bærer på vonde følelser fra en barndom der de ble seksuelt og fysisk misbrukt av sine foreldre, der de har et konstant sinne inne i seg som går utover andre mennesker som de ender opp med å skade. Det kan være at man alltid avr en outsider, men så ble tatt inn av en gjeng som aksepterte vedkommende, der de lærte at brutal oppførsel er måten man lever og overlever på. Det kan være at man som yngre aldri fikk oppmerksomhet av noen med mindre det avr negativ oppmerksomhet, og de har lært seg at dersom de skal bli sett av andre mennesker må de oppføre seg dårlig- for det er bedre enn å bli ignorert og sett på som luft som er verdiløs

Ellers så kan du jo forsøke se noen filmer som handler om de mer dystre sider ved mennesker og deres liv, filmer om mennesker som ikke ahr det bra med seg selv- kanskje du lærer noe da

Anonymkode: 0da0b...83d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange tråder skal du lage om samme tema mr.vennskapbleslutt.kaffe.olivenolje og 170høy/90kg ??????????

Anonymkode: 9ed91...51a

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette høres kanskje utrolig ut:

Men med mindre det å få B'er/5'ere fremfor A'er/6'ere i karakterer på utdanningsnivåer er motgang: så nei.

Anonymkode: 621fd...4f0

Wow. Hvordan har du aldri opplevd motgang eller noe vanskelig i livet? 

Anonymkode: f18c7...347

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, jeg tenker på litt mer "viktige" ting. Livet er ikke bare utdanning, og de vanskelige tingene oppstår gjerne rundt personlige forhold eller følelser og tanker. 

Hvis du aldri har opplevd noe vanskelig i livet ditt så vil du da heller aldri kunne forstå hvordan det er. 

Anonymkode: c7aca...094

Det er jo nettopp det jeg skisserer?

Hvis det ikke er spørsmålet om å få B fremfor A, eller å ha luksusproblemet med å lure på hvor du skal restaurant etterpå, som er definisjonen på et tøft liv: så nei: da har jeg ikke opplevd noe tøft i livet.

Noen liv er kanskje bare slik? Feilfri.

7 hours ago, AnonymBruker said:

Skjønner at det kan føles vanskelig da kravet er skyhøyt for å komme inn på skole og få en utdanning. Og dyrt er det også, men du kan få jobb og klatre deg oppover uansett. Og det finnes andre måter å få kompetanse på. Man kan være smart og god nok fordet. Har jo lydt til å studere selv egentlig, men vet ikke om det er verdt det engang. Å sitte å spise nudler og ikke klare å gjøre noenting eller kjøpe noenting på mange år. 

Men livet har så mye annet av problemer og motgang som du kommer til å få.

Anonymkode: 0e13d...450

Dette er løgn.

Jeg tilhører overklassen, da. Men nekter å tro studenter lever på nudler!

6 hours ago, AnonymBruker said:

Vet ikke om falsk er det riktige ordet her, du tenker manskje på mennesker som lyver og manipulerer? Man er jo falsk om man setter frem en snill front der man hjelper andre og aldri sier hva man egentlig mener, om man aldri er ærlig med andre om hva man liker og misliker. 

Om du mener mennesker som lyver om hvem de er og bruker andre mennesker, så finnes det veldig mange grunner til at mennesker gjør det. Kan være alt fra at de har hatt det vondt selv og ikke lenger bryr seg om andre mennesker, så de bruker dem for å få det de vil ha. Det kan være at de er født med manglende empati og har færre følelser enn mennesker flest har, som i noen tilfeller betyr at de liker følelsen bruken av andre mennesker gir da de ikke føler glede på samme måte som andre. Det kan være at de bærer på vonde følelser fra en barndom der de ble seksuelt og fysisk misbrukt av sine foreldre, der de har et konstant sinne inne i seg som går utover andre mennesker som de ender opp med å skade. Det kan være at man alltid avr en outsider, men så ble tatt inn av en gjeng som aksepterte vedkommende, der de lærte at brutal oppførsel er måten man lever og overlever på. Det kan være at man som yngre aldri fikk oppmerksomhet av noen med mindre det avr negativ oppmerksomhet, og de har lært seg at dersom de skal bli sett av andre mennesker må de oppføre seg dårlig- for det er bedre enn å bli ignorert og sett på som luft som er verdiløs

Ellers så kan du jo forsøke se noen filmer som handler om de mer dystre sider ved mennesker og deres liv, filmer om mennesker som ikke ahr det bra med seg selv- kanskje du lærer noe da

Anonymkode: 0da0b...83d

Men hva med deres neste offer?

Deres neste offer har jo ingenting med deres tidligere erfaringer å gjøre? Hvorfor skal DE betale prisen?

6 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor mange tråder skal du lage om samme tema mr.vennskapbleslutt.kaffe.olivenolje og 170høy/90kg ??????????

Anonymkode: 9ed91...51a

Hæ?

1 hour ago, AnonymBruker said:

Wow. Hvordan har du aldri opplevd motgang eller noe vanskelig i livet? 

Anonymkode: f18c7...347

Nei.

Anonymkode: 621fd...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A K K U R A T.

Du lurer dessverre ingen på kg ts.

Anonymkode: 9ed91...51a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange tråder skal du lage om samme tema mr.vennskapbleslutt.kaffe.olivenolje og 170høy/90kg ??????????

Anonymkode: 9ed91...51a

Kan du linke til kaffe og 170/90 tråden? 

Anonymkode: 48c21...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan du linke til kaffe og 170/90 tråden? 

Anonymkode: 48c21...348

 

 

 

Anonymkode: 9ed91...51a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koblingen mellom et ønske om å forstå inautentisitet og et tenkt behov for gjøre research før man krysser akerselva er jo bare dement rør. 

Anonymkode: 8cd06...85c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Men hva med deres neste offer?

Anonymkode: 621fd...4f0

Hva med dem?

Anonymkode: 0da0b...83d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt: siden du ikke har opplevd noe motgang her i livet, så vil du aldri kunne forstå handlingene til de som har det. De aller fleste mennesker har nemlig ikke hatt et problemfritt liv. Med mindre de er 4 år da. 

Anonymkode: c7aca...094

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

 

 

Anonymkode: 9ed91...51a

Takk! :) Er spent på hva det neste påfunnet hans blir.

Anonymkode: 48c21...348

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk! :) Er spent på hva det neste påfunnet hans blir.

Anonymkode: 48c21...348

Jeg har en liten mistanke innen matområdet, men tørr ikke å lufte den helt enda:fnise:

Anonymkode: c7aca...094

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har en liten mistanke innen matområdet, men tørr ikke å lufte den helt enda:fnise:

Anonymkode: c7aca...094

Inn og lete! Takk for tips :fnise:

Anonymkode: a5778...1ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Hva med dem?

Anonymkode: 0da0b...83d

Altså de er jo ikke skyld i at de falske har dårlige liv?

 

Person A blir mobbet av person B. A møter person C 20 år senere, og mobber han pga. helt random? WTF?

Anonymkode: 621fd...4f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...