Gå til innhold

Fotball VM 2018


Gjest Catalina Culès

Anbefalte innlegg

På 9.7.2018 den 1.41, AnonymBruker skrev:

... Mest sannsynlig så blir det Belgia - England i finalen. 

Anonymkode: c5819...f66

*Klapper trøstende på skulderen din med den ene hånda samtidig som jeg runker med den andre hånda og spruter en ladning i trynet ditt*

Anonymkode: dbc1c...6b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Burde lagt til et straffeminutt for han som stakk av med ballen. Evt delt ut et rødt kort istedenfor gult, så han måtte stå over finalen. 

Anonymkode: c68f2...f53

Vel, han som dytta Mbappe i bakken fikk jo ikke kort engang. Det han gjorde er (dessverre) endel av gamet, Belgia hadde gjort det samme.

18 timer siden, Leifern skrev:

Norge slo Panama før VM, og var åpenbart er bedre lag. Likevel tviler jeg på at dagens norske landslag hadde lekt seg til VM-gull i 1990. Hvor mye mer man løper i dag skal jeg ikke si sikkert, neppe så mye mer, men det er heller ikke nødvendigvis noe kvalitetstegn at spillere løper mye.

Haha, åpenbart at du ikke vet hva du snakker om. De løper mye mer i dag, og om du ikke forstår hva kondisjon osv har å si for sporten må du bare gi deg å diskutere med meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Leifern skrev:

Hvorfor er det noe å juble for?

Barcelonasupportere liker circle jerking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, WCKD skrev:

Vel, han som dytta Mbappe i bakken fikk jo ikke kort engang. Det han gjorde er (dessverre) endel av gamet, Belgia hadde gjort det samme.

Haha, åpenbart at du ikke vet hva du snakker om. De løper mye mer i dag, og om du ikke forstår hva kondisjon osv har å si for sporten må du bare gi deg å diskutere med meg...

Tempoet er høyere i dagens toppfotball, det er det viktige, ikke at man løper mest mulig. Lag som har ballen mye løper ikke nødvendigvis så langt.

Panama anno 2018 er av de svakere VM-lagene på lang tid, at du påstår de sannsynligvis ville vunnet VM i 1990 og forteller meg at jeg ikke vet hva jeg snakker om er ikke annet enn direkte komisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
28 minutter siden, Leifern said:

Tempoet er høyere i dagens toppfotball, det er det viktige, ikke at man løper mest mulig. Lag som har ballen mye løper ikke nødvendigvis så langt.

Panama anno 2018 er av de svakere VM-lagene på lang tid, at du påstår de sannsynligvis ville vunnet VM i 1990 og forteller meg at jeg ikke vet hva jeg snakker om er ikke annet enn direkte komisk.

Dette er veldig viktig. Fotball er ikke en sprintkonkurranse. Det er ballen, ikke spillerne, som skal flyttes fort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.7.2018 den 12.26, WCKD skrev:

Grunnen til at det er færre virkelig, virkelig, virkelig gode spillere er at det gjennomsnittlig er langt bedre spillere enn tidligere, nettopp på grunn av bl.a. talentutvikling, akademiet osv. Når konkurransen er større er det også vanskeligere å skille seg ut, det er elementært. Forstår du ikke dette avslutter vi diskusjonen her og nå, for du er da åpenbart ikke i stand til å forstå konseptene jeg omtaler.

De 20 beste spillerne i hver posisjon er langt bedre enn de 20 beste for 10-20-30 år siden. Det er bare at de neste 50 på lista også er jævlig mye bedre enn tidligere også. Altså, Panama anno 2018 hadde mest sannsynlig vunnet VM i 90 av den simple grunn at de løper 3 ganger så mye i dag som tidligere.

Du er rett og slett sentimental, og det er helt greit, men ikke bland det sammen med objektivitet.

Igjen så er du totalt på villspor. Det er langt færre gode spillere på hver posisjon i dag enn hva som var tilfellet for en 15-20 eller 30 år siden, Selv trenere og spillere som Arsene Wenger og Morten Olsen har sett og uttalt det samme. Og tiltross for at det jobbes mer med talentutvikling nå enn tidligere i klubbene så betyr det ikke at spillerne nødvendigvis blir bedre av det eller konkurransen er større, U-lagsspillerne som viser at de har noe ekstra får sjansen på a-laget til klubben de valgte og satse på og hvis de gjør en solid innsats så får de sjansen igjen og hvis de gjør bra i fra seg i en 2-3 kamper så får dem en profesjonell kontrakt med klubben. Men jeg vil se dine argumenter for at det er vanskeligere for u-lagsspillere og slå i gjennom i dag enn hva det tidligere var. Dine påstander er bare helt latterlige.

De topp 3-4 beste spillerne i hver posisjon er bedre i dag enn tidligere (Målvakt, Høyreback, CM og Ving), Men ellers så var langt flere spillere som var bedre på hver posisjon for 20 år siden enn hva vi har i dag. Også påstander om at dagens Panama ville ha vunnet VM i 1990 fordi at tempoet i fotballen har økt viser bare at du ikke kan fotball. Tempoet har økt men en fotballkamp er ikke noe marathonløp det er flere av spillerne i dag som er mindre aktive ute på banen enn hva spillerne på 80-tallet og statistikken viser at det er lagene som har mer ballbesittelse som tilslutt vinner Champions League og at lagene som løper mest over en kamp ryker ut mot mer ballbesittende lag som løper mindre.

Jeg har et nøytralt syn. Men jeg skal gi deg et godt råd, Ikke kom med slike uttalelser som dette offentlig med mindre du ønsker og bli gjort til latter.

Anonymkode: c5819...f66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle norske eksperter «tror og håper på England».

Minner om de mange «ekspertene» som «trodde og håpet på» Hillary Clinton under presidentvalget i USA i 2016. Håper England vinner i kveld, og at de blir knust av Frankrike i finalen.

Anonymkode: 4c090...36f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Alle norske eksperter «tror og håper på England».

Minner om de mange «ekspertene» som «trodde og håpet på» Hillary Clinton under presidentvalget i USA i 2016. Håper England vinner i kveld, og at de blir knust av Frankrike i finalen.

Anonymkode: 4c090...36f

Kan vi ikke ha en tråd uten krig og fred og religion og politikk og sånt, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at England har avgjort kampen etter 90 min.

Anonymkode: c5819...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

VM ville vært mye mer interessant om Roar «stokk dum» Stokke hadde kommentert.

Minner meg om den gangen Stokke omtalte FIFA-legenden Wes Brown som Wesley Brown. Rett og slett pinlig å høre på ham den gangen!

Anonymkode: 4c090...36f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var den argentinske playboyen Diego Forlan med i VM denne gangen?

Anonymkode: 4c090...36f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri forstått hva som er fengende med fotball. De løper jo bare rundt og sparker i en lærball. At det er så mye penger i fotball er for meg ett stort mysterium.

Heldigvis har jeg flere kansler, masse bøker og KG 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

VM ville vært mye mer interessant om Roar «stokk dum» Stokke hadde kommentert.

Minner meg om den gangen Stokke omtalte FIFA-legenden Wes Brown som Wesley Brown. Rett og slett pinlig å høre på ham den gangen!

Anonymkode: 4c090...36f

Hahahaha! Hans fulle navn er Wesley Michael Brown. Selveid er veleid.

Anonymkode: dbc1c...6b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, EvaLena skrev:

Jeg har aldri forstått hva som er fengende med fotball. De løper jo bare rundt og sparker i en lærball. At det er så mye penger i fotball er for meg ett stort mysterium.

Heldigvis har jeg flere kansler, masse bøker og KG 😊

For en utrolig original kommentar.

Finnes jo så mye annet for deg å gjøre, men likevel velger du fotball og attpåtil kommentere.

Anonymkode: dbc1c...6b4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, EvaLena skrev:

Heldigvis har jeg flere kansler

Kansler Palpatine i Star Wars: Phanton Menace, er han blant kanslerne dine?

Anonymkode: 4c090...36f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...