Gå til innhold

Fotball VM 2018


Gjest Catalina Culès

Anbefalte innlegg

Jeg håper på Brasil - England (og med seier til England)  Dette har vært et litt snodig VM, med flere storlag som har røket tidlig. Alt kan skje, til og med at jeg får ønsket mitt oppfylt :) 

Anonymkode: 2975f...29c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 3.7.2018 den 19.42, AnonymBruker skrev:

Nå er hu digge dama på TV2 igjen :hjerte:

Nydelig.

Anonymkode: e3b58...387

Julie Strømsvåg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Nå er det vel England, Croatia, Brasil og Frankrike og som er favorittene i hver av kvartfinalene. Jeg tipper at kvartfinalene byr på tre favoritter og en overraskelse som vinnere. Jeg har ingen tro på Sverige mot England eller Russland mot Croatia. Så den semi'n blir da England-Croatia. Jeg tror at både Belgia og Uruguay kan ha muligheten til å overvinne favoritten, hhv. Brasil og Frankrike. Jeg tar en råsjans og sier at Uruguay slår Frankrike, og taper for Brasil i semi'n. Når alt kommer til alt får vi Brasil og England i finalen tror jeg, en finale som ... the Harry Kane team vinner lett.

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å tro at Uruguay fort kan ta dette. De er virkelig sterke bakover og de har en ekstrem spissduo i Cavani-Suarez om førstnevnte blir klar. Om ikke er de helt klart svekket, men Suarez kan bære et lag om det er det som trengs. Og man trenger som kjent kun å skåre 1 mål om man ikke slipper inn noen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, WCKD skrev:

Jeg har begynt å tro at Uruguay fort kan ta dette. De er virkelig sterke bakover og de har en ekstrem spissduo i Cavani-Suarez om førstnevnte blir klar. Om ikke er de helt klart svekket, men Suarez kan bære et lag om det er det som trengs. Og man trenger som kjent kun å skåre 1 mål om man ikke slipper inn noen!

Man trenger ikke score noen mål for å vinne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
8 minutter siden, WCKD said:

man trenger som kjent kun å skåre 1 mål om man ikke slipper inn noen!

Med mindre ingen av lagene slipper inn noen og kampen avgjøres på straffer. Da tror jeg Uruguay ryker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke peiling på fotball, men sa fra begynnelsen at england og kroatia vil ende opp i finalen. Finalen blir vunnet av Kroatia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Martin13 skrev:

Jeg har ikke peiling på fotball, men sa fra begynnelsen at england og kroatia vil ende opp i finalen. Finalen blir vunnet av Kroatia.

Kroatia og England kan bare møtes i semifinalen. At Kroatia står igjen som vinner er ingen umulighet nå.

Av ren nysgjerrighet, hvorfor er folk som ikke har peiling på fotball eller har noe interesse for sporten så opptatt av å lansere finalen og vinneren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, WCKD said:

Kroatia og England kan bare møtes i semifinalen. At Kroatia står igjen som vinner er ingen umulighet nå.

Av ren nysgjerrighet, hvorfor er folk som ikke har peiling på fotball eller har noe interesse for sporten så opptatt av å lansere finalen og vinneren?

Vi alle har vel en spåmann/kone i oss?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Martin13 skrev:

Vi alle har vel en spåmann/kone i oss?

Jeg sitter ikke og spår hvem som vinner vinteridretter jeg bryr meg katta om eller hvem som vinner håndball-VM, så derfor er jeg nysgjerrig på hvorfor man skal ha en mening om fotball-VM. Med mindre du setter penger på det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, WCKD said:

Jeg sitter ikke og spår hvem som vinner vinteridretter jeg bryr meg katta om eller hvem som vinner håndball-VM, så derfor er jeg nysgjerrig på hvorfor man skal ha en mening om fotball-VM. Med mindre du setter penger på det da?

Hehe. Tror det er fordi jeg liker fotball innerst inne :)

Anonymkode: f8b7f...dbb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fullstendig klar over at dette ikke har noe med VM å gjøre, Men det er en seerverdig video for alle fotballinteresserte. Arsene Wenger´s avskjedstale på Emirates. Jeg er Arsenalsupporter og mente selv at Wenger´s tid var forbi, Men faen hvor vanskelig det var og holde tårene tilbake under denne videoen. Merci Arsene

 

Anonymkode: c5819...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stella Rose

Drømte i natt at Brasil og Kroatia kom til finalen og at Brasil vant, får se om jeg er sann drømt 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt og så klipp fra EM I 2004 og VM 2006 på youtube hvor jeg tilfeldigvis kom over denne videoen hvor man fikk se mange av gårsdagens helter.

  Savner på mange måter fotballen fra 90 og begynnelsen av 2000 tallet hvor fotballen ikke var så pengefiksert som det den er i dag. Også var det flere virkelige gode spillere på nesten hver posisjon ute på banen, Zinedine Zidane og Ronaldo (den første) vant ikke gullballen ti år i strekk.

Anonymkode: c5819...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er virkelig gode spillere i alle posisjoner i dag også, Ronaldo og Messi er bare ekstreme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

33 minutter siden, WCKD skrev:

Det er virkelig gode spillere i alle posisjoner i dag også, Ronaldo og Messi er bare ekstreme.

Ja, Men det var flere gode spillere i hver posisjon for 15-20 år siden enn hva som er tilfellet i dag. Messi og Ronaldo er begge blant de beste fotballspillerne i historien, Men de ville aldri klart og vinne gullballen ti år på rad mellom 1997-2007.

Anonymkode: c5819...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, Men det var flere gode spillere i hver posisjon for 15-20 år siden enn hva som er tilfellet i dag. Messi og Ronaldo er begge blant de beste fotballspillerne i historien, Men de ville aldri klart og vinne gullballen ti år på rad mellom 1997-2007.

Anonymkode: c5819...f66

Var det virkelig det? Nivået generelt i dag er mye høyere enn det var for 20 år siden. Det er mye vanskeligere å leve bare på talent når alle er så topptrente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, Men det var flere gode spillere i hver posisjon for 15-20 år siden enn hva som er tilfellet i dag. Messi og Ronaldo er begge blant de beste fotballspillerne i historien, Men de ville aldri klart og vinne gullballen ti år på rad mellom 1997-2007.

Anonymkode: c5819...f66

Fotballen utvikler seg hele tiden. Jeg tror ikke fotballspillerne har blitt dårligere enn for 10-20 år siden.

Kan det ha noe med nostalgi og hva du vokste opp med og hvem du idealiserte å gjøre?

Fotballen er idag mer profesjonalisert enn på 90-tallet. Gascoigne drakk øl i garderoben i pausene og leverte likevel på banen. Helt utenkelig idag.

Det er mer fokus på de defensive i fotballen idag enn tidligere. Desto mer imponerende er det av Messi og Ronaldo å herje slik som de gjør mot dagens strukturerte forsvar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, WCKD skrev:

Var det virkelig det? Nivået generelt i dag er mye høyere enn det var for 20 år siden. Det er mye vanskeligere å leve bare på talent når alle er så topptrente.

Ja, Jeg mener det. Det var langt flere virkelig gode og mer talentfulle spillere for en 15-20 år siden enn det vi ser i dag, Og om man har bedre fysikk gjør deg ikke noe bedre med ballen. Jeg mener helt klart at det var langt flere gode spillere på toppnivå i 1998 enn hva det er i 2018.

Anonymkode: c5819...f66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...