Gå til innhold

Fotball VM 2018


Gjest Catalina Culès

Anbefalte innlegg

Gjest Catalina Culès

Under en måned igjen (13.6) Så her er VM tråden, klar . :)

I år håper jeg Argentina vinner, for Messi fortjener å vinne VM.                           

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Under en måned igjen (13.6) Så her er VM tråden, klar . :)

I år håper jeg Argentina vinner, for Messi fortjener å vinne VM.                           

 

Dont cry for me Argentinaaaaaaaaa.

Håper av hele mitt hjerte at Argentina vinner VM. Argentina har faktisk vært "mitt lag" siden de vant VM på hjemmebane i 1978.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om VG skal ha managerspill til årets VM?

Anonymkode: 1284e...b43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2018 den 22.22, Catalina Culès skrev:

Under en måned igjen (13.6) Så her er VM tråden, klar . :)

I år håper jeg Argentina vinner, for Messi fortjener å vinne VM.                           

 

Han gjør jo ikke det, med mindre de faktisk klarer å vinne VM.

Jeg er så stor Ronaldo-fan at jeg virkelig håper at han ikke gjør det. Tror dog Messi vil bli regnet som større uansett hva som skjer.

Jeg kommer til å tippe på Argentina som vinner, bare for at jeg kan ha en trøst hvis de faktisk vinner.

Anonymkode: 1284e...b43

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyskland kommer til å vinne.

Anonymkode: 0faa6...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så kult at Island kvalifiserte seg! Heier på dem :hoppe: 

Anonymkode: fb50a...342

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tyskland kommer til å vinne.

Anonymkode: 0faa6...1ae

Jepp :nori:

Anonymkode: b5eaa...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5/16/2018 den 22.22, Catalina Culès skrev:

Under en måned igjen (13.6) Så her er VM tråden, klar . :)

I år håper jeg Argentina vinner, for Messi fortjener å vinne VM.

Gleder meg veldig til den største sportsbegivenheten av dem alle! :nori:

Historisk sett vinner et Europeisk lag, noe som vil innebære at vi som kontinent forbedrer en eksisterende rekord - å øke kontinentets seiersrekke fra tre til fire (Italia 2006, Spania 2010 og Tyskland 2014). Jeg blir ikke så veldig overrasket om Die Mannschaft forsvarer tittelen.

Men jeg er slett ikke uenig i det du sier om Messi. Han har vært tapende finalist i ett VM og tre Copa America, så jeg ville til de grader ha unnet ham et VM-gull. Han er nok tidenes beste spiller når man vurderer hans dominans og stabilitet opp mot tidsepokens generelle nivå. Jeg synes mange fokuserer for mye på lagets prestasjoner og tittelfangst når de sammenligner Messi mot Maradona, ikke minst i hjemlandet deres. For det er nesten utenkelig at en enkeltspiller noengang vil kunne dominere et VM i samme grad som Maradona gjorde i 1986. Nå har det blitt for trangt i toppen, så det blir liksom en urimelig forventning.

Catalina, du er ikke tilfeldigvis Barcelona-supporter? Jeg har i alle fall tolket brukernavnet ditt til å være en finurlig referanse til dét :wink:

Endret av Lord Friendzone
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
2 minutter siden, Lord Friendzone skrev:

Gleder meg veldig til den største sportsbegivenheten av dem alle! :nori:

Historisk sett vinner et Europeisk lag, noe som vil innebære at vi som kontinent forbedrer en eksisterende rekord - å øke kontinentets seiersrekke fra tre til fire (Italia 2006, Spania 2010 og Tyskland 2014). Jeg blir ikke så veldig overrasket om Die Mannschaft forsvarer tittelen.

Men jeg er slett ikke uenig i det du sier om Messi. Han har vært tapende finalist i ett VM og tre Copa America, så jeg ville til de grader ha unnet ham et VM-gull. Han er nok tidenes beste spiller når man vurderer hans dominans og stabilitet opp mot tidsepokens generelle nivå. Jeg synes mange fokuserer for mye på lagets prestasjoner og tittelfangst når de sammenligner Messi mot Maradona, ikke minst i hjemlandet deres. For det er nesten utenkelig at en enkeltspiller noengang vil kunne dominere et VM i samme grad som Maradona gjorde i 1986. Nå har det blitt for trangt i toppen, så det blir liksom en urimelig forventning.

Catalina, du er ikke tilfeldigvis Barcelona-supporter? Jeg har i alle fall tolket brukernavnet ditt til å være en finurlig referanse til dét :wink:

Stemmer det, jeg er Barca supporter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Catalina Culès skrev:

Stemmer det, jeg er Barca supporter :)

Altså en liten omskriving av «Catalonia Culés» :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
3 minutter siden, Lord Friendzone skrev:

Altså en liten omskriving av «Catalonia Culés» :)

Jepp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ligger an til en frisk åpning! Spania - Portugal på dag to, så Island - Argentina dagen etter.

Gruppe G (England, Belgia, Tunisia og Panama) er ved første øyenkast den minst jevne - de to førstenevnte skal vel normalt gå videre uten de helt store anstrengelsene. Island vil nok få det tøft mot Argentina, Kroatia og Nigeria, men jeg håper at de slår til igjen! Det blir alltid noen overraskelser.

Endret av Lord Friendzone
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok akkurat å spilte VM kampene med en kortstokk. Slik kommer VM til å ende. Knekt, Konge og dame er 0 mens ess er 1. Jeg tok vekk tallene 7,8,9 og 10. Og bruker bare ess, 2-6 samt knekt, konge og dame.

Gruppe A
1 Russland-3-3-0-0-9p
2 Saudi-Arabia-3-1-1-1-4p
3 Uruguay-3-1-1-1-4
4 Egypt-3-0-0-3-0p
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Russland-Saudi Arabia 7-2
Egypt-Uruguay 1-4

Russland-Egypy 3-0
Uruguay-Saudi Arabia 6-6

Uruguay-Russland 0-3
Saudi Arabia-Egypt 4-0
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Gruppe B
1 Portugal-3-0-0-9p
2 Iran-3-2-0-1-6p
3 Spania-3-1-0-2-3p
4 Markokko-3-0-0-3-0p
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Marokko-Iran 1-0
Portugal-Spania 6-0

Portugal-Marokko 5-2
Iran-Spania 1-0

Iran-Portugal 3-5
Spania-Marokko 5-0
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Gruppe C
1 Peru-3-3-0-0-9p
2 Australia-3-1-1-1-4p
3 Danmark-3-1-1-1-4p
4 Frankrike-3-0-0-3-0p
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Frankrike-Australia 0-4
Peru-Danmark 5-4

Frankrike-Peru 0-3
Danmark-Australia 0-0

Danmark-Frankrike 6-2
Australia-Peru 0-2
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Gruppe D
1 Island-3-2-0-1-6p
2 Kroatia-3-1-1-1-4p
3 Argentina-3-1-1-1-4p
4 Nigeria-3-1-0-2-3p
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Argentina-Island 2-1
Kroatia-Nigeria 5-0

Argentina-Kroatia 0-0
Nigeria-Island 1-3

Nigeria-Argentina 5-2
Island-Kroatia 4-0
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Gruppe E
1 Sveits-3-2-0-1-6p
2 Costa Rica-3-2-0-1-6p
3 Brasil-3-1-0-2-3p
4 Serbia-3-1-0-2-3p
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Costa Rica-Serbia 5-2
Brasil-Sveits 0-6

Brasil-Costa Rica 1-3
Serbia-Sveits 5-2

Serbia-Brasil 3-4 
Sveits-Costa Rica 4-1
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Gruppe F
1 Sør Korea-3-2-0-1-6p
2 Tyskland-3-2-0-1-6p
3 Sverige-3-1-1-1-4p
4 Mexico-3-0-1-2-1p
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Tyskland-Mexico 3-0
Sverige-Sør Korea 0-6

Tyskland-Sverige 0-6
Sør Korea-Mexico 7-4

Sør Korea-Tyskland 0-5
Mexico-Sverige 0-0
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Gruppe G
1 Belgia-3-2-0-1-6p
2 England-3-2-0-1-6p
3 Tunisia-3-1-0-2-3p
4 Panama-3-1-0-2-3p
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Belgia-Panama 3-0
Tunisia-England 0-1

Belgia-Tunisia 0-1
England-Panama 5-4

England-Belgia 0-3
Panama-Tunisia 5-0
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Gruppe H
1 Polen-3-3-0-0-9p
2 Japan-3-2-0-1-6p
3 Colombia-3-1-0-2-3p
4 Senegal-3-0-0-3-0p
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Polen-Senegal 6-0
Colombia-Japan 1-2

Japan-Senegal 3-1
Polen-Colombia 6-0

Japan-Polen 0-7
Senegal-Colombia 0-4
---------------------------------------------------------------------------------------------------
8 DELS FINALE
1 Russland-Iran 4-4, 5-4 e.e.o
2 Saudi Arabia-Portugal 3-2
3 Peru-Kroatia 6-2
4 Australia-Island 2-5
5 Sveits-Tyskland 0-5
6 Costa Rica-Sør Korea 1-2
7 Belgia-Japan 0-0. 0-1 e.eo
8 England-Polen 5-2
---------------------------------------------------------------------------------------------
KVARTFINALE
1 Russland-Saudi Arabia 4-0
2 Peru-Island 0-0, 1-0 e.eo
3 Tyskland-Japan 6-4
4 Sør Korea-England 1-0
------------------------------------------------------------------------------------------
SEMIFINALE
1 Russland-Peru 2-0
2 Tyskland-Japan 0-0. 0-1 e.e,o
-----------------------------------------------------------------------------------------
BRONSEFINALE
1 Peru-Tyskland 6-5
------------------------------------------------------------------------------------------
FINALE
1 Russland-Japan 0-4
---------------------------------------------------------------------------------------

Dette utfallet kommer aldri i verden til å skje. 

Anonymkode: 0faa6...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Island som gruppevinner, Argentina utslått i gruppespillet, Iran videre på bekostning av Spania, Uruguay utslått til fordel for Saudi-Arabia, Brasil utslått som gruppetreer, og Frankrike med null poeng? Japan med en knusende 4-0-seier mot vertsnasjonen i selveste finalen? Ja, dette hadde blitt tidenes mest sjokkerende VM! :nori:

PS: Tror det lurte seg inn noen feil i utslagsrundene. Hvordan kan Tyskland og Japan møtes i semifinalen etter å først ha spilt 6-4 mot hverandre i kvartfinalen? Hvorfor gikk ikke Sør-Korea videre etter å ha slått ut England i Kvarten? :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvem har tv rettighetene?
Noen som har link til tv oppsettet for alle kamper?
 

Anonymkode: 3de10...818

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎16‎.‎05‎.‎2018 den 22.22, Catalina Culès skrev:

Messi fortjener å vinne VM.                           

 

Han har ikke gjort noe til nå som viser at han fortjener å vinne VM. Spilt ganske stusselig i de verdensmesterskapene han har deltatt i, utvilsomt fortjent at Tyskland slo Argentina i finalen sist.

Skal han fortjene å vinne VM, så må han vise det gjennom spillet sitt i selve mesterskapet, slik Maradona f.eks. gjorde i 1986.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...