AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #661 Skrevet 7. juli 2018 7 timer siden, Stella Rose skrev: VM = ett STORT tilbakeslag for den underholdende å gode fotballen , kun GRÅSTEIN igjen ( ett lite unntak , Frankrike) Kroatia, England og Belgia har da alle spilt bra i VM. Anonymkode: 4c090...36f 4
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #662 Skrevet 7. juli 2018 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå får det være nok her! Lise Klaveness er en hederskvinne, og fortjener ikke denne hetsen. Er det bare for at hun er lesbisk? Anonymkode: 4c090...36f Jeg kunne ikke ha brydd meg mindre om hva du synes eller mener. Lise Klaveness er en elendig kommentator/ekspert og det er en ren og skjær plage å høre når hun kommenterer. Er det hets når man kritiserer noens evner? Også er vel mer eller mindre alle kvinnelige fotballspillere lesbiske. Men Lise har ingenting i en kommentatorboks eller i studio å gjøre. Anonymkode: c5819...f66 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #663 Skrevet 7. juli 2018 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kroatia, England og Belgia har da alle spilt bra i VM. Anonymkode: 4c090...36f Kroatia og Belgia har spilt ok så langt, Men England? Jeg vil si at Russland har spilt bedre fotball enn hva England har vist i dette VM. Anonymkode: c5819...f66 1
Gjest Stella Rose Skrevet 7. juli 2018 #664 Skrevet 7. juli 2018 Håper Rakitić sender russerne hodestups ut av VM.
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #665 Skrevet 7. juli 2018 Der er hu flotte dama på TV2 igjen Vakkert! Anonymkode: e3b58...387 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #666 Skrevet 7. juli 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Der er hu flotte dama på TV2 igjen Vakkert! Anonymkode: e3b58...387 Hvem? Anonymkode: 543e5...2ca 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #667 Skrevet 7. juli 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem? Anonymkode: 543e5...2ca Ja, hvem dame siktes det til? Anonymkode: 4c090...36f 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #668 Skrevet 7. juli 2018 Hun er med på stadion og rundt omkring. Ingrid tror jeg hun heter. Anonymkode: e3b58...387 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #669 Skrevet 7. juli 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun er med på stadion og rundt omkring. Ingrid tror jeg hun heter. Anonymkode: e3b58...387 Halstensen? Anonymkode: 4c090...36f 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #670 Skrevet 7. juli 2018 YES !! Nå får vi forhåpentligvis en straffekonk melllom Akinfeev og Subasic. Anonymkode: c5819...f66 2
Gjest Stella Rose Skrevet 7. juli 2018 #671 Skrevet 7. juli 2018 Herlig at Kroatia vant, og selvfølgelig Rakitić som match vinner
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #672 Skrevet 7. juli 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Halstensen? Anonymkode: 4c090...36f Ja, det var det Anonymkode: e3b58...387 1
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #673 Skrevet 7. juli 2018 Jeg har ikke vært spesielt imponert over Kroatia etter gruppespillet og alle hyllet dem som VM favoritter etter seieren mot Argentina men det var et Argentina i krise som ikke fungerte som lag og jeg synes ikke at kroatene spilte nevneverdig imponerende mot hverken Island eller Nigeria, Det virker som at Kroatia mangler noe for å gå hele veien de manglet det mot Danmark og i kveld mot Russland, Men de er nå videre. Men England imponerte vesentlig mer mot Sverige og vant komfortabelt 2-0 enn hva Kroatia har vist både mot Danmark og Russland, Jeg setter England som en knapp favoritt mot Kroatia det er to jevnbyrdige lag, Men jeg tror at Kroatia´s 2x120 min er en fordel for England. Anonymkode: c5819...f66
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2018 #674 Skrevet 7. juli 2018 Jeg synes Kroatia vant fortjent i lørdagens kamp ihvertfall!! Anonymkode: 4e3f1...77b 2
BerntHulken Skrevet 8. juli 2018 #675 Skrevet 8. juli 2018 På 6.7.2018 den 19.17, AnonymBruker skrev: Ja, Fotballen utvikler seg. Nei jeg mener ikke at fotballspillere har blitt dårligere, Men at det var flere enn 2 spillere som var blant verdens beste på 90 og i begynnelsen av 2000-tallet. Jeg vokste opp med Johan Cruyff som mitt store idol på 70-tallet, Så det har nok ikke med nostalgi eller noen som jeg idealiserte med og gjøre at mener at det var flere bedre spillere før enn hva det er i dag. Det ble innført strengere regler i rutiner, dietter og døgnrytme i fotballen på mitten av 90-tallet. Og Gascoigne var unik i dette tilfellet det er ikke noe som er vanlig i fotballen. Spillet har blitt mer defensivt, Men det er fortsatt offensivt spill som gjelder. Ser man på de største klubblagene som Real, Barcelona, Bayern og Man City spiller alle en fantastisk offensiv fotball med en god struktur i defensiven. Derimot så er det vanskeligere og spille 4-3-3 i dag enn hva det tidligere var. Anonymkode: c5819...f66 Ja, muligens har du rett. Det var mer jevnt mellom mange, mens det nå er to som har vært i særklasse i et tiår. Men det er flust av klassespillere bak dem som er klare for å ta over. Jeg tror vi kan få et skifte i gullballvinner allerede neste år. Vinner Kane VM, er han en reell kandidat. Leverer Salah resten av kalenderåret er han også med i diskusjonen. Over til noe annet. Hva skjer med at så få spillere idag slår igjennom i tenåra og er etablerte verdensstjerner når de er 19/20 år? Nå omtales 22-åringer som talenter. Tidlig på 2000-tallet hadde vi Rooney som slo igjennom som 16-åring, C.Ronaldo som 18-åring. Begge var store stjerner ved fylte 20 år. Idag har vi Kylian Mbappè men han er et unikum idag. Vi har keeperen Donnarumma som er født i 99, men utenom dem er det få. Det har kanskje med at det kreves mer for å slå igjennom idag enn tidligere.
Gjest Stella Rose Skrevet 8. juli 2018 #676 Skrevet 8. juli 2018 Håper på Frankrike-Kroatia i finalen.
WCKD Skrevet 8. juli 2018 #677 Skrevet 8. juli 2018 På 6.7.2018 den 18.42, AnonymBruker skrev: Ja, Jeg mener det. Det var langt flere virkelig gode og mer talentfulle spillere for en 15-20 år siden enn det vi ser i dag, Og om man har bedre fysikk gjør deg ikke noe bedre med ballen. Jeg mener helt klart at det var langt flere gode spillere på toppnivå i 1998 enn hva det er i 2018. Anonymkode: c5819...f66 Dette mener jeg er naivt.
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #678 Skrevet 8. juli 2018 7 timer siden, æøå* skrev: Ja, muligens har du rett. Det var mer jevnt mellom mange, mens det nå er to som har vært i særklasse i et tiår. Men det er flust av klassespillere bak dem som er klare for å ta over. Jeg tror vi kan få et skifte i gullballvinner allerede neste år. Vinner Kane VM, er han en reell kandidat. Leverer Salah resten av kalenderåret er han også med i diskusjonen. Over til noe annet. Hva skjer med at så få spillere idag slår igjennom i tenåra og er etablerte verdensstjerner når de er 19/20 år? Nå omtales 22-åringer som talenter. Tidlig på 2000-tallet hadde vi Rooney som slo igjennom som 16-åring, C.Ronaldo som 18-åring. Begge var store stjerner ved fylte 20 år. Idag har vi Kylian Mbappè men han er et unikum idag. Vi har keeperen Donnarumma som er født i 99, men utenom dem er det få. Det har kanskje med at det kreves mer for å slå igjennom idag enn tidligere. Ja, Under 1980, 90 og i begynnelsen av 2000-tallet så var det betydelig flere fotballspillere som skilte seg ut også var det mye jevnere om hvem som var verdens beste spiller, Selv under storhetstiden til spillere som Cruyff, Maradona, Van Basten eller Zidane og Ronaldo så var det flere spillere på toppnivå som hadde det lille ekstra enn hva som er tilfellet i dag. Ronaldo og Messi er unike og jeg kan se at noen andre spillere kan utfordre dem om gullballen de kommende år heller, Og jeg tviler på at hverken Salah eller Kane er potensielle utfordrere til gullballen, Jeg ville ha rangert Lewandowski som en bedre spiss enn hva både Salah og Kane er tiltross for at han hadde et dårlig VM. Angående det med at færre spillere slår igjennom på klubblaget som tenåringer i dag enn hva tidligere generasjoner gjorde vet jeg ikke, For en 15-20 år siden så var det spillere som Owen, Gerrard, Zlatan, Ronaldo og Rooney m.fl som fikk sitt store gjennombrudd som tenåring, Men så viste det seg at de alle hadde det lille ekstra og utviklet seg til og bli blant verdens beste spillere. Men jeg vil nå ikke si at det er færre spillere som slår igjennom som tenåringer på toppnivå i dag enn hva det var tidligere, Det jobbes langt mer med talentarbeid i dag enn hva det gjordes for 15 eller 20 år siden også har spillerutviklingen blitt mer profesjonell blant klubbene både i inn og utland på senere år. Ja, Mbappe, Donnarumma og Pulisic er vel de talentene som som har slått igjennom som tenåringer og virkelig vist at de tilhører eliten av fotballspillere i løpet av de siste åra. Men jeg tror ikke at det kreves mer eller at det er vanskeligere og slå i igjennom på toppnivå i dag enn hva det var for enn 15-20 år siden. Anonymkode: c5819...f66
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2018 #679 Skrevet 8. juli 2018 3 timer siden, WCKD skrev: Dette mener jeg er naivt. Javel. Men jeg synes at det var langt flere fotballspillere som skilte seg ut for 10, 20 eller 30 år siden enn hva det er i dagens fotball. Anonymkode: c5819...f66
Gjest Overrasket Skrevet 8. juli 2018 #680 Skrevet 8. juli 2018 On 7/4/2018 at 9:40 PM, Overrasket said: Nå er det vel England, Croatia, Brasil og Frankrike og som er favorittene i hver av kvartfinalene. Jeg tipper at kvartfinalene byr på tre favoritter og en overraskelse som vinnere. Jeg har ingen tro på Sverige mot England eller Russland mot Croatia. Så den semi'n blir da England-Croatia. Jeg tror at både Belgia og Uruguay kan ha muligheten til å overvinne favoritten, hhv. Brasil og Frankrike. Jeg tar en råsjans og sier at Uruguay slår Frankrike, og taper for Brasil i semi'n. Når alt kommer til alt får vi Brasil og England i finalen tror jeg, en finale som ... the Harry Kane team vinner lett. Jeg er vel relativt fornøyd med egne vurderingsevner. Jeg skrev tidligere i tråden at jeg kunne likt Belgia-England i finalen, så jeg holder på det. Dog vil jeg si at i realiteten har de gjenstående lagene mer eller mindre like stor sjanse til å vinne VM, og ingen soleklar favoritt peker seg ut. De som klager over dårlig fotball forstår jeg ikke. Disse fire lagene har tvert i mot spilt veldig bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå