Gå til innhold

Fotball VM 2018

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, æøå* skrev:

Fotballen utvikler seg hele tiden. Jeg tror ikke fotballspillerne har blitt dårligere enn for 10-20 år siden.

Kan det ha noe med nostalgi og hva du vokste opp med og hvem du idealiserte å gjøre?

Fotballen er idag mer profesjonalisert enn på 90-tallet. Gascoigne drakk øl i garderoben i pausene og leverte likevel på banen. Helt utenkelig idag.

Det er mer fokus på de defensive i fotballen idag enn tidligere. Desto mer imponerende er det av Messi og Ronaldo å herje slik som de gjør mot dagens strukturerte forsvar. 

Ja, Fotballen utvikler seg. Nei jeg mener ikke at fotballspillere har blitt dårligere, Men at det var flere enn 2 spillere som var blant verdens beste på 90 og i begynnelsen av 2000-tallet.

Jeg vokste opp med Johan Cruyff som mitt store idol på 70-tallet, Så det har nok ikke med nostalgi eller noen som jeg idealiserte med og gjøre at mener at det var flere bedre spillere før enn hva det er i dag.

Det ble innført strengere regler i rutiner, dietter og døgnrytme i fotballen på mitten av 90-tallet. Og Gascoigne var unik i dette tilfellet det er ikke noe som er vanlig i fotballen.

Spillet har blitt mer defensivt, Men det er fortsatt offensivt spill som gjelder. Ser man på de største klubblagene som Real, Barcelona, Bayern og Man City spiller alle en fantastisk offensiv fotball med en god struktur i defensiven. Derimot så er det vanskeligere og spille 4-3-3 i dag enn hva det tidligere var.

Anonymkode: c5819...f66

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvem er best av Belgia og Brasil? (objektivt)

Anonymkode: 442c8...ddb

AnonymBruker
Skrevet

Herre for et VM!  Taper Brasil nå så er det jo bare Frankrike igjen av de store VM-nasjonene.  

Anonymkode: d6942...dac

Gjest Stella Rose
Skrevet

Ser ut til å bli outsidernes VM dette....

Skrevet

Ser ut til å bli bare europeiske lag i semifinalene.

AnonymBruker
Skrevet

Virka som Neymar prøvde å filme seg til straffe og så prøvde han å sette i gang spillet raskt igjen sånn at dommeren ikke skulle oppdage filmingen og gi kort.

Anonymkode: 37452...835

AnonymBruker
Skrevet

Yeeees! Det gikk som det skulle, det! 😁

Anonymkode: 37452...835

• Liker 1
Skrevet
På 4.7.2018 den 15.46, WCKD skrev:

Uten tvil? De tre andre lagene på deres side har spilt minst like godt som Brasil, om ikke bedre. Det er mer sannsynlig at Kroatia eller  England når finalen enn Brasil.

Vel... du hadde rett😂😂😂

Skrevet

Jeg håper ikke at Russland kommer seg videre imorgen. Landet har nesten null troverdighet etter at de har jukset i alfor mange idretter. Det vil ikke overraske meg hvis de blir også tatt for juks i fotball på en eller annen måte.

Av Sverige og England er jeg litt usikker på hvem jeg ønsker videre. Jeg skulle gjerne ha sett England i finale, men samtidig vil jeg gjerne støtte nabolandet vårt, Sverige, hmm... Men England er egentlig også vår nabo :) 

Skrevet
1 time siden, Dr. A. Kula skrev:

Ser ut til å bli bare europeiske lag i semifinalene.

Jepp! Er vel på tide å øke den europeiske kvota igjen. Lag som Italia og Nederland hører hjemme i VM.

• Liker 1
Skrevet

Konge at alle filmeforsøkene til brassene ble avvist. På tide å innføre rødt kort for filming.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Wow

Nå er det faktisk kun europeiske lag igjen!

Anonymkode: ed13f...fa0

Skrevet

Da var alle mine favoritter ute.. 

Det var jo et fint øyeblikk der i den ene kampen når den ene spilleren "fikk en klem fra treneren" ifølge kommentatoren 😂 Alt jeg så var treneren som jagde spilleren ut igjen fordi at en annen skulle ta kastet.

Men dette var kjedelig.. kun en verdensdel er representert i finalen. 

Skrevet

Foruten Argentina og Brasil er det få ikke-europeiske som har nådd semifinale. Uruguay og Sør-Korea er de jeg kommer på i farten. Mulig USA var der før krigen en gang. Så når Brasil og Argentina er ute er det ingen bombe at det kun er europeiske igjen.

Gjest Stella Rose
Skrevet

VM = ett STORT tilbakeslag for den underholdende å gode fotballen , kun GRÅSTEIN igjen ( ett lite unntak , Frankrike)

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Stella Rose skrev:

VM = ett STORT tilbakeslag for den underholdende å gode fotballen , kun GRÅSTEIN igjen ( ett lite unntak , Frankrike)

Frankrike jo aldri spilt underholdende fotball med Deschamps som landslagssjef. Belgia og Kroatia spiller begge en langt mer offensiv fotball.

AnonymBruker
Skrevet

Også den der jævla Lise Klaveness... Gav ikke NRK hun kicken?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes Sverige hadde fortjent en utligning til 1-2 nå! Og så kanskje en redusering til 2-2! Deretter kanskje et trøstemål til 3-2

Anonymkode: 4c090...36f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Også den der jævla Lise Klaveness... Gav ikke NRK hun kicken?

Nå får det være nok her! Lise Klaveness er en hederskvinne, og fortjener ikke denne hetsen. Er det bare for at hun er lesbisk?

Anonymkode: 4c090...36f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...