Gå til innhold

Hva slags matvare kan du ikke fatte er blitt populært?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

53 minutter siden, AnonymBruker said:

Som te? Er det godt? Hm..

Det er fersk gurkemeie jeg har prøvd sammen med hvitløk ingefær og koriander. Og spisskummen.

 

Anonymkode: 3d2f3...ef2

Ta bittelitt, kanskje 1/5 av en teskje i kopp med vann og en teskje eller mer med honning. Kjempe godt!

Jeg tar litt mer gurkemeie siden jeg er vandt til det nå men.

Anonymkode: 4eef2...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, AnonymBruker said:

Ta bittelitt, kanskje 1/5 av en teskje i kopp med vann og en teskje eller mer med honning. Kjempe godt!

Jeg tar litt mer gurkemeie siden jeg er vandt til det nå men.

Anonymkode: 4eef2...1fc

pulver altså.

Anonymkode: 4eef2...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, En dråpe i havet skrev:

Ikke akkurat matvare men drikkevarer som Pepsi max og annen sukker fri brus fatter jeg ikke hvorfor er så populært. Drikker jeg brus så må det være vanlig sukker i, ikke kunstig sukker som får brusen til å smake balle. Viss jeg skal være sunn drikker jeg heller vann/farris.

Jeg skjønner heller ikke hva som er så fantastisk med Pepsi Max, men "alle" går mann av huse over den. I don't get it.... 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

pulver altså.

Anonymkode: 4eef2...1fc

Jeg har en hel pakke fersk gurkemeie. Tror jeg prøver med det :P

Anonymkode: 3d2f3...ef2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gele er grusomt synes jeg, uansett om det er i godteri eller dessert. Det aller verste er slike paier de lager i utlandet, med masse kjøtt og gele.

Anonymkode: 55f4b...e40

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kimchi, altså folkens det er råtten kål! Fasinasjonen for sushi forstår jeg heller ikke, røykelaks med ris som en kompis pleier å si. 

 

Jeg må faktisk innrømme at jeg liker kabaret ganske godt, lager det med ujevne mellomrom og koser med med kabaret, majones og agurk på skivene. Men vet at jeg er alene om det, ikke fått det servert på årevis. 

Anonymkode: d413d...59b

Man bruker ikke røkt laks på sushi  bare for å ha gjort det klart! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linser er perfekt for vegetarianere som liker å lage mat hjemme fra bunnen av og ikke liker alle mulige soyaproduserte erstatningsprodukter fra matvareindustrien. De absorberer lett opp krydder og smak, så de passer perfekt i gryteretter, og særlig som erstatning for kjøtt i tradisjonelle kjøttgryter. Indisk matlaging har lang tradisjon for å bruke linser, og har mange retter med linser. Dersom man skal bruke det i salat, bør man ha surret de i stekepanne med krydre man vanligvis liker, for de tar opp smakene med  litt varmebehandling. Linser har moderat karbohydratinnhold, høyere proteininnhold enn kylling og veldig mye fiber, så kombinasjonen av næringsinnholdet og hvor lett det er å smaksette de gjør linser til en nydelig ingrediens.

Anonymkode: 70d64...07c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, missmcbeal skrev:

Jeg føler meg skikkelig rar, for jeg elsker masse av det dere skriver her :fnise: Jeg skjønner at smaksløkene er ulik.

Men mye av det dere skriver tror jeg det tar tid å venne seg til. Jeg likte f.eks. ikke smaken av kaffi før, men synes det er så godt. Først likte jeg kun svart kaffi, og kaffi med melk var blæh. Nå elsker jeg kaffi med melk i, og jeg klarer faktisk nesten ikke å drikke svart kaffi nå. Det er veldig rart hvordan dette har forandret seg, men det føltes faktisk som det skjedde over natta.

Makrell i tomat spiser jeg nesten hver dag, og jeg elsker sushi. Jeg spiser ikke sushi fordi det er hipt, det er det alt for dyrt til, men fordi jeg synest det er godt. Men første gangen smakte jeg feil type og likte det ikke i det hele tatt. Smakte noe sånt krabbegreier og sushi fra en resturant som egentlig ikke hadde peiling på sushi. Nå vet jeg hva jeg skal gå etter. Deilige makier med laks, philiadelfiafyll, gressløk, eller med frityrstekt scampi og chilimayonessaus. Mmmm. Sammen med ingefærbiter og dyppe det i soyasaus så er det nydelig altså. Jeg liker også helt enkel sashimi med ris. Mhm. 

Søtpotetfries elsker jeg også smaken på. 

Ser mange sliter med å forstå greia med å velge lettvariantbruser som pepsi max. Jeg liker smaken til pepsi max best. Jeg liker ikke smaken av cola eller vanlig pepsi. Det er vanskelig å forklare, men sukkeret i brusen gjør det ekkelt synes jeg og det ekleste av alt er det ekle belegget en får på tennene. Jeg liker smaken av pepsi max og hvordan det ikke legger seg et ekkelt belegg på tennene. Jeg drikker ikke pepsi max fordi jeg tror det er sunt akkurat.

Avokado er steingodt det også. Jeg kan spise det på brødskive som det er, med et dryss havsalt over, da er det supergodt. Men jeg spiser ikke avokado så ofte fordi det er dyrt. 

Rømmegrøt, mhm... Har gleda meg i flere uker til å spise det på 17.mai. 

For å svare på hva jeg faktisk ikke liker av populære ting:

Grandiosa, må være verdens mest oppskrytte pizza. Jeg synest den smaker papp. 

Energidrikker. Hater smaken av det, drikker heller en kaffi. 

Bacon med dadler. Nei det skjønner jeg rett og slett ikke. 

Enig i alt du ramser opp!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, boblebrist skrev:

Ribbe på julaften. Det virker så traust og kjedelig. 

Ja, det er ikke festmat for meg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Old el paso er ikke ett norsk merke da....

men kan være enig i at tex-mex smaker best når en får det lagd og servert av en ekte tex-mexikaner! 

Anonymkode: cebbd...0ac

Nei, det var ikke det jeg mente heller. Men det er ingen ekte meksikaner som serverer  old el Paso, det er typisk norsk å servere taco med kjøttdeig med Tacokrydder, ost og noe grønnsaker på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på litt mer her: rosiner. Tørka druer. Hva er vitsen med å ødelegge gode boller og kaker med det der?

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiser det aller meste, men jeg virkelig hater selleri- både stang og rot! Skjønner ikke hvorfor den blir tilsatt i waldorfsalat, den skarpe smaken er alt for dominerende og ødelegger hele salaten. 🙊 Og når det blir blanda sellerirot i potetstappe - æsj! 

Gilde sine grillpølser. :kvalm:

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, SardintrollReturns skrev:

Jeg skjønner heller ikke hva som er så fantastisk med Pepsi Max, men "alle" går mann av huse over den. I don't get it.... 

Før syntes jeg lettbrus smakte merkelig, men ble vant til det, så nå smaker plutselig sukkerholdig brus merkelig. Men etter at jeg oppdaget sukkerfrie alternativer har bruskonsumet gått kraftig opp, så jeg vet ikke om det er noen helsegevinst å snakke om i mitt tilfelle.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, Lord Friendzone skrev:

Før syntes jeg lettbrus smakte merkelig, men ble vant til det, så nå smaker plutselig sukkerholdig brus merkelig. Men etter at jeg oppdaget sukkerfrie alternativer har bruskonsumet gått kraftig opp, så jeg vet ikke om det er noen helsegevinst å snakke om i mitt tilfelle.

Er nok noe i det, tror vanlig og "sukkerfri" brus er like usunt på hver sin måte, spesielt siden sistnevnte gjerne drikkes i større mengder. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grandiosa. 🤮 Gryteretter fra Toro. Grønnkål. Doughnuts. Matvarer med kull, feks den isen på 7-11. Oppdrettslaks. Sånn soya-kjøtterstatning- grøss og gru. 

Anonymkode: aaeed...442

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...