Gå til innhold

Hva slags matvare kan du ikke fatte er blitt populært?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så brunostis i dag. Vet enda ikke om det er noe jeg vil smake på. 

Anonymkode: 74451...5f3

Hvilken butikk? :P

Hm, kødda, ser ikke for meg at brunostis er godt? Men finner jeg det, skal jeg teste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest En dråpe i havet

Ikke akkurat matvare men drikkevarer som Pepsi max og annen sukker fri brus fatter jeg ikke hvorfor er så populært. Drikker jeg brus så må det være vanlig sukker i, ikke kunstig sukker som får brusen til å smake balle. Viss jeg skal være sunn drikker jeg heller vann/farris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Frida said:

Hvilken butikk? :P

Hm, kødda, ser ikke for meg at brunostis er godt? Men finner jeg det, skal jeg teste. 

Gutta på haugen på sthanshaugen har i alle fall :) 

Anonymkode: a9f5f...053

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:rope: Pavlova!

Meningsløst, knirkete, søtt, seigt. Nei, ikke friskt og lett (det er bærene som er friske, spis dem med krem og uten den hypede marengsen).

 

Ellers enig i Oreo og alt tøys som lages av denne industrielle dustekjeksen.

Anonymkode: 18f91...ddb

Er så enig! Et rimelig trist påfunn av en kake

Anonymkode: 4e2b9...f02

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her ble det nevnt masse jeg liker :laugh:

Og så ble jeg påmint skyr, som jeg får magesyke av (men som smaker såååå godt) :grine:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oreo - kan spise de, men det er helt vanlige kjeks liksom. Fatter ikke hvorfor de er så populære.

Cottage cheese - fordrar ikke konsistensen. Og det er smakløst.

Sushi - rå fisk og ris, hvordan kan det være så spennende?

Søtpotet - den smaken er bare ikke noe for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sushi - Fatter ikke populariteten, de har jo så mye annet godt i Japan. (Har prøvd 3 ganger for å gi det en sjans, men nei...ikke godt.) 

Søtpotet - trodde jeg ville like det, men søtpotetmos er rett og slett noe av det grusomste jeg har smakt. Den går bare ikke ned. 

Ville ikke kommet på Oreo selv, siden jeg aldri spiser det, men jeg har smakt det så det er en grunn for at jeg ikke har det i hus. For all del, det går ned om jeg får det servert, men det er ikke så godt at jeg kjøper det selv. 

Bacon - joda, jeg kan fint spise egg og bacon til frokost når jeg er på hotell, men synes ikke baconet i seg selv er så fantastisk godt. 

Fiskeboller i hvit saus - nei, bare nei...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel vært en del av den norske kulturen lenge, men, aldri taklet verken konsistensen eller lukten av brunost. Kall meg gjerne utlending:fnise:
Hadde samme problem med gulost før, men går nå fint som pålegg o.l.

Anonymkode: 03301...0e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rakfisk, sau, sjømat, kaviar, ostepop, sodd, snurring, sursild, servelat, fiskepudding, gløgg, cognac, lakris, gammelost, prim, tørrfisk

Anonymkode: 309e5...f01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cottage cheese. Brekker meg nesten bare av å skrive det :spy:

Anonymkode: 09050...135

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rakfisk, sau, sjømat, kaviar, ostepop, sodd, snurring, sursild, servelat, fiskepudding, gløgg, cognac, lakris, gammelost, prim, tørrfisk

Anonymkode: 309e5...f01

Er alt dette så populært da?

Sist jeg sjekket var snurring, sursild og gammelost temmelig perifert og ute. Tørrfisk og prim også.

Anonymkode: 18f91...ddb

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg skikkelig rar, for jeg elsker masse av det dere skriver her :fnise: Jeg skjønner at smaksløkene er ulik.

Men mye av det dere skriver tror jeg det tar tid å venne seg til. Jeg likte f.eks. ikke smaken av kaffi før, men synes det er så godt. Først likte jeg kun svart kaffi, og kaffi med melk var blæh. Nå elsker jeg kaffi med melk i, og jeg klarer faktisk nesten ikke å drikke svart kaffi nå. Det er veldig rart hvordan dette har forandret seg, men det føltes faktisk som det skjedde over natta.

Makrell i tomat spiser jeg nesten hver dag, og jeg elsker sushi. Jeg spiser ikke sushi fordi det er hipt, det er det alt for dyrt til, men fordi jeg synest det er godt. Men første gangen smakte jeg feil type og likte det ikke i det hele tatt. Smakte noe sånt krabbegreier og sushi fra en resturant som egentlig ikke hadde peiling på sushi. Nå vet jeg hva jeg skal gå etter. Deilige makier med laks, philiadelfiafyll, gressløk, eller med frityrstekt scampi og chilimayonessaus. Mmmm. Sammen med ingefærbiter og dyppe det i soyasaus så er det nydelig altså. Jeg liker også helt enkel sashimi med ris. Mhm. 

Søtpotetfries elsker jeg også smaken på. 

Ser mange sliter med å forstå greia med å velge lettvariantbruser som pepsi max. Jeg liker smaken til pepsi max best. Jeg liker ikke smaken av cola eller vanlig pepsi. Det er vanskelig å forklare, men sukkeret i brusen gjør det ekkelt synes jeg og det ekleste av alt er det ekle belegget en får på tennene. Jeg liker smaken av pepsi max og hvordan det ikke legger seg et ekkelt belegg på tennene. Jeg drikker ikke pepsi max fordi jeg tror det er sunt akkurat.

Avokado er steingodt det også. Jeg kan spise det på brødskive som det er, med et dryss havsalt over, da er det supergodt. Men jeg spiser ikke avokado så ofte fordi det er dyrt. 

Rømmegrøt, mhm... Har gleda meg i flere uker til å spise det på 17.mai. 

For å svare på hva jeg faktisk ikke liker av populære ting:

Grandiosa, må være verdens mest oppskrytte pizza. Jeg synest den smaker papp. 

Energidrikker. Hater smaken av det, drikker heller en kaffi. 

Bacon med dadler. Nei det skjønner jeg rett og slett ikke. 

Endret av missmcbeal
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carressa
2 timer siden, Elaine Marley skrev:

Hvordan kunne jeg glemme det? Grusomme greier.

Glemte makrell i tomat også. Jeg har faktisk ikke smakt det, men noe som lukter så grusomt vil jeg ikke putte i munnen :P

Samme her. :fnise: Det lukter død og fordervelse, ånden til de som nettopp har spist makrell i tomat...... 😵

Geit og kanin er også veldig oppskrytt. Og noen ganger lam. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...