Gå til innhold

Hva slags matvare kan du ikke fatte er blitt populært?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

15 timer siden, Lord Friendzone skrev:

Både smak og konsistens varierer jo mye etter graden av modenhet. Banan synes jeg er ganske godt, særlig når skallet har et lite grønnskær igjen, men først og fremst er det et greit mellommåltid ute på farten. I motsetning til mange andre frukter krever den ikke noe kutting eller skylling, den kan oppbevares i sekken, og man kan fint spise den uten å måtte vaske hendene etterpå.

Enig. Perfekt smak på banan synest jeg når den grønne er helt vekke og den akkurat har begynt å få tendens til brune flekker. Når den er grønn smaker den jo ikke godt i det hele tatt. Det er vel pga. myestivelse eller noe sånt? Når den er overmoden og brun så blir den ofte alt for søt. Men da synest jeg den passer fint å bruke i smoothier. Midt i mellom er perfekt banansmak når man spiser det på farta :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor havregrøt er så veldig populært som frokostmat. Nå har jeg prøvd utallige oppskrifter som visstnok skal gjøre den sååå mye bedre, men det er frenmdeles like uforståelig hvordan noen faktisk synes det er godt. Smaken kan være grei nok, men konsistensen takler jeg ikke. Vanskelig å få ned. Har prøvd bokhvetegrøt også, ikke spesielt vellyket det heller. 

Synes også det er merkelig med frokostblanding eller lignende med melk. Hva i alle dager er godt med ulike former for kornblandinger eller cornflakes som svømmer i et melkebad? 🙈 

Anonymkode: ae1ab...f45

Har du prøvd å lage havregrøt av havremel? Konsistensen blir som semulegrøt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2018 den 20.07, AnonymBruker skrev:

I mitt tilfelle klarer jeg ikke å begripe hvorfor Oreo i alle varianter og kaker er så populært. Jeg syns ikke det smaker godt i det hele tatt.

Hva med deg?

Anonymkode: 3d2f3...ef2

Beklager, men Oreo er verdens beste kjeks.

Makrell i tomat, kaviar og oster som lukter promp derimot, det forstår jeg ingenting av...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Macro skrev:

Avokado. Smaker fett og ikke en dritt annet. Virker som om folk hevder de elsker det bare fotdi det er sunt og opp-hypa.

 

Ellers er jeg enig med TS ang Oreo.

Hemmeligheten med avokado er tomat, salt, pepper og lime. Avokado alene har tam smak.

Anonymkode: 3d2f3...ef2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oreo kjeks. Egentlig det meste av kjeks. Kaviar. Sushi. Chiafrø. Asperges. Taco. Grandiosa og andre frossen pizzaer, samme med alle pizzakjedene :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Macro skrev:

Avokado. Smaker fett og ikke en dritt annet. Virker som om folk hevder de elsker det bare fotdi det er sunt og opp-hypa.

 

Ellers er jeg enig med TS ang Oreo.

Neida, jeg elsker smaken. Særlig på ristet brød med et dryss havsalt over, da er det magisk. Men som med banan så er det litt viktig at avokado er perfekt modnet, og det synest jeg alltid var utfordrende å finne ut av i starten. Nå kjøper jeg likevel sjeldent avokado fordi det er dyrt og jeg får tendens til halsbrann av det faktisk, så det er jo litt kjipt. Jeg hadde spist det veldig ofte hadde jeg hatt et mindre stringent matbudsjett og tålt det bedre. Jeg kan likevel forstå at folk ikke liker smaken, jeg tror ikke jeg likte den noe særlig i starten heller. 

Forøvrig virker det som at folk tror at andre spiser mat de ikke liker, bare fordi de ikke liker det selv :P Mange tror jo her at folk spiser sushi bare fordi det er trendy. Tror de fleste likevel er oppegående nok til å ikke gå gjennom livet med å kaste ut uhorvelige mengder penger på mat de ikke liker. Sushi er kjempedyrt, så det gir liksom ikke helt mening at folk tvangsforer seg med noe de ikke liker som er kjempedyrt, flere ganger i løpet av et år. Bare fordi det er trendy. Sushi er forøvrig utrolig variert og med masse ulike smaker. Det tok litt tid før jeg skjønte hva jeg likte. Nå får jeg vann i munnen av å tenke på de makiene som jeg liker så godt. I tillegg handler det mye om smakstilsetning. I starten brukte jeg ikke soyasaus eller spiste ingefærbiter i mellom, da ble smaksopplevelsen noe annerledes. 

Man kan jo ha litt bedre tiltro til mennesker og faktisk tro på at folk har forskjellig smak. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En moden avokado har da masse smak?

Sushi er kjedelig om den ikke er godt laget. Man må ha gode råvarer og den skal serveres i romtemperatur, ellers smaker det ingenting. Det finnes også langt mer innenfor sushibegrepet enn hva som er vanlig å få servert i Norge.

Taco er litt kjedelig, men ordentlig meksikanske eller tex-mex er helt nydelig. Masse gode smaker, både av kjøtt, krydderier og friske grønnsaker. Nam nam nam! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Avalon skrev:

Oreo kjeks. Egentlig det meste av kjeks. Kaviar. Sushi. Chiafrø. Asperges. Taco. Grandiosa og andre frossen pizzaer, samme med alle pizzakjedene :fnise:

Regner med at du mener Asparges? Nå tror jeg sannelig du har blitt påvirrket av alle trådene om Asperger-syndromet :laugh:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lord Friendzone skrev:

Regner med at du mener Asparges? Nå tror jeg sannelig du har blitt påvirrket av alle trådene om Asperger-syndromet :laugh:

Ja fader :alice:Var jo det jeg mente, haha :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor havregrøt er så veldig populært som frokostmat. Nå har jeg prøvd utallige oppskrifter som visstnok skal gjøre den sååå mye bedre, men det er frenmdeles like uforståelig hvordan noen faktisk synes det er godt. Smaken kan være grei nok, men konsistensen takler jeg ikke. Vanskelig å få ned. Har prøvd bokhvetegrøt også, ikke spesielt vellyket det heller. 

Synes også det er merkelig med frokostblanding eller lignende med melk. Hva i alle dager er godt med ulike former for kornblandinger eller cornflakes som svømmer i et melkebad? 🙈 

Anonymkode: ae1ab...f45

Har du prøvd steel cut havre? 

:nordvesta::nordvesta::nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Avocado! Synd at så mange plutselig skal bli veganere, så det blir ekstrem vannmangel i andre land hvor avokado dyrkes. 

#trist 

Anonymkode: 0dab0...2bd

Ja jøss, veganere ødelegger virkelig verden. Sant det!

Det er jo mye hyggeligere å bo i California enn det er å bo i regnskogen eller i verden eller i atmosfæren lissom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ja lest denne tråden innser jeg at man mest sannsynlig kunne ha fått bukt med store deler av verdens sorger og kvaler..

..og muligens også en krig eller to..

..kun ved det enkle trikset..

..å fjerne fra markedet..

..kjeksen Oreo!

 

Hvem skulle trodd?!

:nigo:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, missmcbeal skrev:

(...)
Forøvrig virker det som at folk tror at andre spiser mat de ikke liker, bare fordi de ikke liker det selv :P Mange tror jo her at folk spiser sushi bare fordi det er trendy. Tror de fleste likevel er oppegående nok til å ikke gå gjennom livet med å kaste ut uhorvelige mengder penger på mat de ikke liker. Sushi er kjempedyrt, så det gir liksom ikke helt mening at folk tvangsforer seg med noe de ikke liker som er kjempedyrt, flere ganger i løpet av et år. Bare fordi det er trendy. Sushi er forøvrig utrolig variert og med masse ulike smaker. Det tok litt tid før jeg skjønte hva jeg likte. Nå får jeg vann i munnen av å tenke på de makiene som jeg liker så godt. I tillegg handler det mye om smakstilsetning. I starten brukte jeg ikke soyasaus eller spiste ingefærbiter i mellom, da ble smaksopplevelsen noe annerledes. 

Man kan jo ha litt bedre tiltro til mennesker og faktisk tro på at folk har forskjellig smak. 

Ja, jeg er enig. Det virker ikke helt som om enkelte forstår at andre har en annen smak enn dem. 

Anonymkode: 52477...8cf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi kan hvertfall slå fast at det er en stor mengde kg brukere som ikke er glad i Oreo. 

Hele 61 klikk. Hei alle sammen! :hallo:

Anonymkode: 3d2f3...ef2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, MarianneE skrev:

Cottage cheese, te i alle varianter, blåmuggost og honning.

Så. Jævla. Enig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søtpotet, ruccola, cottage cheese, tacolefser, grandiosa, vassen og slapp sylteagurk på hamburger, for ikke å nevne McDonald's-mat!!  :fart2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan heller ikke forstå oreo. Kjeksen smaker tørr kakao, og kremen er alt for søt. Ballerina er mye bedre, den smaker mer sjokolade.

Naturell yogurt, cottage cheese og gresk yogurt har jeg heller aldri helt forstått. Spesielt ikke når det blandes med syltetøy eller honning, for da smaker det bare søtt i tillegg til den sure naturell-smaken. Det virker tydeligvis som om andre synes det smaker godt, men nei takk.

Asparges smaker helt ok, men jeg forstår ikke hva som er så fancy med det. Det smaker ikke mer spennende enn brokkoli, som er mye billigere og har lengre sesong. 

Anonymkode: 22b97...522

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...