Gå til innhold

Finnes det tilfeller hvor utroskap er greit?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Absolutt ikke. La de som ønsker å leve i monogame forhold leve i dette, så kan du om du vil leve i et åpent forhold (da er det heller ikke utroskap). Utroskap er jo løgnbasert, det er vel der problemet ligger for de fleste. Man bli jo rett og slett før bak lyset da man i utgangspunktet er enig med partneren om å leve i et par forhold kun sammen. Noen ønsker å ha flere partnere, helt ok men for min del som ikke ønsker dette ønsker jeg jo da å leve livet med en som har samme formening. Da blir det jo løgn og å gå bak ryggen min om han er med andre.

Anonymkode: ad0f2...fa3

Selvfølgelig:-). Da er man vel heller ikke utro?

Men om en ikke ønsker dette, er det bare å slå seg løs:-)

Anonymkode: 9f15b...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Joda.

Men om man skal kreve at en av partene går ut av forholdet, kan det ikke like gjerne kreves av den som stadig lar seg tråkke på? 

Har ikke den som opplever at partneren driter i forholdet og bare tenker på seg selv, egentlig også en plikt til å gå?

Er ikke det "å la seg tråkke på" noe man velger på samme måte som det "å være utro"?

Anonymkode: 87093...688

Enig! 

Anonymkode: b0ee7...075

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda.

Men om man skal kreve at en av partene går ut av forholdet, kan det ikke like gjerne kreves av den som stadig lar seg tråkke på? 

Har ikke den som opplever at partneren driter i forholdet og bare tenker på seg selv, egentlig også en plikt til å gå?

Er ikke det "å la seg tråkke på" noe man velger på samme måte som det "å være utro"?

Anonymkode: 87093...688

Helt korrekt, men man gjør ikke det, siden man da kan ta offerrollen som bedratt, og kan spille dette ut til fulle:-)

Anonymkode: 9f15b...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda.

Men om man skal kreve at en av partene går ut av forholdet, kan det ikke like gjerne kreves av den som stadig lar seg tråkke på? 

Har ikke den som opplever at partneren driter i forholdet og bare tenker på seg selv, egentlig også en plikt til å gå?

Er ikke det "å la seg tråkke på" noe man velger på samme måte som det "å være utro"?

Anonymkode: 87093...688

Joda egentlig, om man er å lite interessert i partneren så burde man nok egentlig også bare gå (det høres kanskje ut som jeg mener det er så veldig lett å gå, men det vet jeg at det absolutt ikke er). Hovedproblemet er vell at den som gir blaffen ikke bryr seg. Jo man velger for så vidt å bli i et forhold man bli tråkket på.

Anonymkode: ad0f2...fa3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig:-). Da er man vel heller ikke utro?

Men om en ikke ønsker dette, er det bare å slå seg løs:-)

Anonymkode: 9f15b...b34

Absolutt :)

Anonymkode: ad0f2...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt korrekt, men man gjør ikke det, siden man da kan ta offerrollen som bedratt, og kan spille dette ut til fulle:-)

Anonymkode: 9f15b...b34

Nåh. Du er vel den som har inntatt "offerrollen" i denne tråden, så du har ingenting du skulle ha sagt.

"Stakkars oss, noen forsøker å si at monogami finnes. Huff huff hyyl gråte! Hjelp oss!"

Anonymkode: 87093...688

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe å forsvare i det hele tatt. Du gjør noe som funker for deg og dette er bra:-). Akkurat slik det skal være.

Anonymkode: 9f15b...b34

Det

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bør sikkert ta denne som anonym... ja. Hvis du nekter å by på deg selv, ikke tar vare på kropp og helse, ikke kommer partneren i møte på noe vis, hverken seksuelt eller i hverdagen, så kan man være medskyldig i at partneren finner seg en annen, enten man er mann eller kvinne. Et samlivsbrudd er traumatisk for flere enn den som går, så om en kan holde ut et slikt liv ved å få noen øyeblikk med lykke og anerkjennelse, så har jeg forståelse for at det skjer. 

Anonymkode: 266ac...ac1

Hvorfor ikke gå fra hverandre? 

Anonymkode: b0ee7...075

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nåh. Du er vel den som har inntatt "offerrollen" i denne tråden, så du har ingenting du skulle ha sagt.

"Stakkars oss, noen forsøker å si at monogami finnes. Huff huff hyyl gråte! Hjelp oss!"

Anonymkode: 87093...688

Neiiiiida:-). Kos dere med monogamiet, men ikke syt og gå i kjelleren når det forvitrer:-)

Anonymkode: 9f15b...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neiiiiida:-). Kos dere med monogamiet, men ikke syt og gå i kjelleren når det forvitrer:-)

Anonymkode: 9f15b...b34

"Det er så vahahanskelig å være trofast, så derfor lager jeg bare mine egne regler og så er det alle andre som tar feiiil og er dumme!"

Jada.

Greit det.

Men når du peker på andre og sier at de har inntatt offerrollen, så får du vente at folk holder opp speilet.

Jævla svake mennesker!

Anonymkode: 87093...688

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Det er så vahahanskelig å være trofast, så derfor lager jeg bare mine egne regler og så er det alle andre som tar feiiil og er dumme!"

Jada.

Greit det.

Men når du peker på andre og sier at de har inntatt offerrollen, så får du vente at folk holder opp speilet.

Jævla svake mennesker!

Anonymkode: 87093...688

Nå er det vel de som forfekter troskap som lager regler...? Jeg har ingen regler på dette. Kommer det en gift kvinne eller en kvinne i et forhold forbi og ønsker sex, hjelper jeg selvfølgelig til med det:-)

Anonymkode: 9f15b...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neiiiiida:-). Kos dere med monogamiet, men ikke syt og gå i kjelleren når det forvitrer:-)

Anonymkode: 9f15b...b34

Man kan selvsagt være lei seg om noen lyver en rett oppi trynet, og går bak ryggen. Tenker det gjelder ikke kun utroskap med partner men generelle løgner.

Anonymkode: ad0f2...fa3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det vel de som forfekter troskap som lager regler...? Jeg har ingen regler på dette. Kommer det en gift kvinne eller en kvinne i et forhold forbi og ønsker sex, hjelper jeg selvfølgelig til med det:-)

Anonymkode: 9f15b...b34

Det stemmer det. Mennesker danner regler for hva som er akseptert oppførsel i et samfunn. Så kan man enten velge om man vil følge disse, ikke følge de, nekte å forholde seg til de eller opponere mot de.

Det du gjør, er å innta en slags posisjon hvor alle andre er dumme og teite og bare du er så smart og nærmest lider under alle andre ser på ting annerledes. Det er selve definisjonen på offerrolle.

Der må du gjerne bli værende, sikkert hyggelig der!

Anonymkode: 87093...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer det. Mennesker danner regler for hva som er akseptert oppførsel i et samfunn. Så kan man enten velge om man vil følge disse, ikke følge de, nekte å forholde seg til de eller opponere mot de.

Det du gjør, er å innta en slags posisjon hvor alle andre er dumme og teite og bare du er så smart og nærmest lider under alle andre ser på ting annerledes. Det er selve definisjonen på offerrolle.

Der må du gjerne bli værende, sikkert hyggelig der!

Anonymkode: 87093...688

Av disse menneskene som du mener danner regler for hva som er akseptert i samfunnet, vil 60 av 100 menn være utro og 45 av 100 kvinner det samme.

Så var det det med de reglene, da...:-)?

Anonymkode: 9f15b...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Av disse menneskene som du mener danner regler for hva som er akseptert i samfunnet, vil 60 av 100 menn være utro og 45 av 100 kvinner det samme.

Så var det det med de reglene, da...:-)?

Anonymkode: 9f15b...b34

Kan jeg aldri tro! At noen opponerer mot monogami, er nå en ting, men ikke halvparten. Subkultur, kalles det.

Vi andre må få lov til å være i fred for det, hvis vi ønsker. Jeg drar ikke med mine kinks og forventer at du skal tilpasse deg meg (og det skal du være jævlig glad for). 

Anonymkode: 87093...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg aldri tro! At noen opponerer mot monogami, er nå en ting, men ikke halvparten. Subkultur, kalles det.

Vi andre må få lov til å være i fred for det, hvis vi ønsker. Jeg drar ikke med mine kinks og forventer at du skal tilpasse deg meg (og det skal du være jævlig glad for). 

Anonymkode: 87093...688

Tro hva du vil, du:-). Det jeg sier stemmer.

http://www.side3.no/dittsexliv/sannsynligheten-for-at-menn-er-utro-er-hyest-ved-55-ar-det-er-det-en-grunn-til/3423315528.html

Anonymkode: 9f15b...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det vel de som forfekter troskap som lager regler...? Jeg har ingen regler på dette. Kommer det en gift kvinne eller en kvinne i et forhold forbi og ønsker sex, hjelper jeg selvfølgelig til med det:-)

Anonymkode: 9f15b...b34

Jepp !  Hadde moralistene visst hvor mange gifte/opptatte kvinner på ca. 45-60 som har/vil ha en yngre elsker, hadde de fått sjokk.  Jævla naive stokk dumme pk-tønter.

Anonymkode: 47b40...573

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jepp !  Hadde moralistene visst hvor mange gifte/opptatte kvinner på ca. 45-60 som har/vil ha en yngre elsker, hadde de fått sjokk.  Jævla naive stokk dumme pk-tønter.

Anonymkode: 47b40...573

Jeg står klar til å hjelpe alle disse du nevner:-). De bestemmer selv:-)

Anonymkode: 9f15b...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste tilfellet jeg kommer på som jeg synes det ville vært greit er om det er snakk om et tvangsekteskap eller annet forhold man ikke kommer seg ut av, men da vet jeg nesten ikke om jeg ville ansett det som utroskap. Men jeg tenker det er tilfeller og situasjoner hvor det er forståelig at utroskap skjer, og situasjoner hvor jeg tenker det er bedre å holde det skjult for partneren. Det er for eksempel forståelig, men ikke greit, at man er utro om man lever med en partner som for lenge siden har sluttet å gi noe kjærlighet. Jeg har en venninne som har vansker med å gjøre det slutt med samboeren sin pga hans ustabile psyke og frykt for å bli forlatt, hun har gått over streken med en annen mann og der tenker jeg det er bedre å holde det skjult når jeg selv har sett angstanfallene hans. Men jeg synes likevel ikke det er greit å være utro i disse situasjonene. 

Anonymkode: d21ad...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du virkelig tror at alle som er utro egentlig er mot monogami, så er du langt ute på viddene.

Man ønsker ikke nødvendigvis å skifte statsborgerskap bare fordi man tar en tur på utenlandsferie.

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg står klar til å hjelpe alle disse du nevner:-). De bestemmer selv:-)

Anonymkode: 9f15b...b34

Ja stakkars gifte kvinner. Godt de har dere, og at dere ikke er for opptatt med diskusjon på KG...

Anonymkode: 87093...688

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne er utroskap et vitne om dårlig moral, lav selvrespekt, manglende respekt/empati for andre mennesker, liten integritet, feighet, konfliktsky..

Men, samtidig har jeg forståelse for at noen i fortvilelse tar dette steget. Ting er ikke svart/hvitt. 

Jeg vil likevel oppfordre til å ta ting i riktig rekkefølge. 

 

Anonymkode: 3d951...18a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...