Gå til innhold

Hva var det ingen fortalte deg om fødsel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så slutt å les da! Jeg var drit irritert på alle som skulke ‘skåne den stakkars sensitive lille meg’ da jeg var gravid og i fødsel. Fortell meg sannheten, ikke hold noe tilbake!

Anonymkode: 09ddf...ce2

Dette var ment som humoristisk, og jeg trodde dere skjønte at jeg bare tullet.. 

Anonymkode: 56e8d...1dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

At det skulle gjøre SÅ vondt! 😅

Anonymkode: fdfb7...5e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
På 28.5.2018 den 21.19, Maleficenta skrev:

Barnet kjære deg. Drit i fødselen. Den er ikke egentlig så viktig. Det er jo bare prosessen med å få ungen ut. 

Som sagt er det ikke alltid at man kanskje bør redde barna, når fødselen blir så traumatisk og Apgar veldig lav...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg faktisk KAN føde, for dette er vi skapt for. At innblanding fra helsepersonell bare er forstyrrende. Jeg skulle hatt mer tiltro til egen kropp!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du kan risikere å måtte stå på alle fire mens jordmor kikker deg inn i anus og kjenner etter der for å forsøke og se hvor hoddet ligger ann. Hadde nok en litt old shool jordmor🤣

Jeg kunne selvsagt nekta dette, men hadde sterk pressentrang før full åpning så hun mente hun kunne sjekke den veien om hodet var lenger ned enn de klarte å kjenne vaginalt. Så alt for muligheten for å få lov til å presse

En surrealistisk opplevelse og med pressetrangen var jeg redd for å dise/bæsje henne i ansiktet. Hun sa hun hadde opplevd værre ting

Anonymkode: 7c792...a5f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

At du kan risikere å måtte stå på alle fire mens jordmor kikker deg inn i anus og kjenner etter der for å forsøke og se hvor hoddet ligger ann. Hadde nok en litt old shool jordmor🤣

Jeg kunne selvsagt nekta dette, men hadde sterk pressentrang før full åpning så hun mente hun kunne sjekke den veien om hodet var lenger ned enn de klarte å kjenne vaginalt. Så alt for muligheten for å få lov til å presse

En surrealistisk opplevelse og med pressetrangen var jeg redd for å dise/bæsje henne i ansiktet. Hun sa hun hadde opplevd værre ting

Anonymkode: 7c792...a5f

Verre enn å bli bæsjet i ansiktet? Jeg klarer ikke forestille meg noe som er verre enn å bli bæsjet i ansiktet. Hva slags syke greier har denne dama vært med på?

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Pompom skrev:

Verre enn å bli bæsjet i ansiktet? Jeg klarer ikke forestille meg noe som er verre enn å bli bæsjet i ansiktet. Hva slags syke greier har denne dama vært med på?

Som helsepersonell kan jeg signere at å bli bæsjet i ansiktet aldeles ikke er det værste som kan skje på jobb 🤣 Er ikke noe jeg hadde tenkt over en gang ;) Men, vi er nok det eneste yrket hvor vi diskuterer form/farge og innhold i avføring mens vi spiser! 

Anonymkode: 23d75...1e5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker said:

Som helsepersonell kan jeg signere at å bli bæsjet i ansiktet aldeles ikke er det værste som kan skje på jobb 🤣 Er ikke noe jeg hadde tenkt over en gang ;) Men, vi er nok det eneste yrket hvor vi diskuterer form/farge og innhold i avføring mens vi spiser! 

Anonymkode: 23d75...1e5

Tror kanskje du kan legge til barnehageansatte i den gruppen;)

Anonymkode: bf050...b87

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hva som er eklere enn å bli bæsjet i ansiktet. Å diskutere bæsj under lunsj er ikke eklere hvertfall! 

Anonymkode: 4c1c6...140

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på hva som er eklere enn å bli bæsjet i ansiktet. Å diskutere bæsj under lunsj er ikke eklere hvertfall! 

Anonymkode: 4c1c6...140

Jeg har fått avføring i ansiktet flere ganger (er sykepleier). For min del sliter jeg mer med slim og en del sårvæsker som lukter pyton. Feks slimete utflod i enorme mengder hos en som ikke har dusjet på år og dager. Eller tilsvarende med menn. Sår og sopp som danner seg på kropper som ikke blir vasket. Eller en del andre sekreter i hulrom som ikke skulle vært der, feks Fister, abcesser, osv. Er så vant med avføring, at jeg ikke tenker over det engang. Fremmed tåneglavklipp som spratt inn i munnen på meg er vel det som har fått meg til å brekke meg mest. 

Anonymkode: b9211...9be

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.5.2018 den 12.56, AnonymBruker skrev:

At du kan risikere å måtte stå på alle fire mens jordmor kikker deg inn i anus og kjenner etter der for å forsøke og se hvor hoddet ligger ann. Hadde nok en litt old shool jordmor🤣

Jeg kunne selvsagt nekta dette, men hadde sterk pressentrang før full åpning så hun mente hun kunne sjekke den veien om hodet var lenger ned enn de klarte å kjenne vaginalt. Så alt for muligheten for å få lov til å presse

En surrealistisk opplevelse og med pressetrangen var jeg redd for å dise/bæsje henne i ansiktet. Hun sa hun hadde opplevd værre ting

Anonymkode: 7c792...a5f

Mener på at gynekologen sjekka baki der etter hun hadde sydd for å sjekke om lukkemuskulaturen ennå funka eller noe? Husker ikke hvorfor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.5.2018 den 12.04, duplexx skrev:

At jeg faktisk KAN føde, for dette er vi skapt for. At innblanding fra helsepersonell bare er forstyrrende. Jeg skulle hatt mer tiltro til egen kropp!

Om jeg kun hadde lytta til kroppen uten hjelp fra helsepersonell så hadde det gått galt. Men det var min fødsel da

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det var min jobb å klippe strengen..

Fokuset var på henne og så fikk jeg plutselig en saks i hånda og ble skubbet for å klippe, var ikke forberedt i det hele tatt.

Anonymkode: 5790a...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.5.2018 den 22.05, AnonymBruker skrev:

Dette var ment som humoristisk, og jeg trodde dere skjønte at jeg bare tullet.. 

Anonymkode: 56e8d...1dc

De fleste av oss gjorde nok det :) 

Anonymkode: f12ed...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.5.2018 den 20.55, AnonymBruker skrev:

Jeg har vel ikke sagt at jeg hadde stormrier hele tiden? Når jeg kom inn haddebm jeg maks 2 min. Etter 6 cm var det maks 30 sek. Det var sjelden riene slapp før neste begynte

Anonymkode: bf050...b87

30 sek er allikevel en pause. Ser fortsatt ikke hvilken del som er stormrier...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maleficenta skrev:

Om jeg kun hadde lytta til kroppen uten hjelp fra helsepersonell så hadde det gått galt. Men det var min fødsel da

Ja det var det. Ikke min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, Mnjah said:

30 sek er allikevel en pause. Ser fortsatt ikke hvilken del som er stormrier...?

Maks 30 sekunder, de fleste var som sagt overlappende uten pauser. Men du leser bare med de brillene du vil.

Anonymkode: bf050...b87

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lh, nei b87, jeg leser bare det du selv har skrevet:

På 30.5.2018 den 19.14, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde også stormrier, det er ganske vanlig. Ved 3 cm hadde jeg kanskje 2 min mellom. Hadde ikke ventet mer enn 1 min når de begynte å komme jevnlig.  Så henger ikke helt med i logikken din. :) Trodde det du beskrev var det man forventer jeg :)

Anonymkode: bf050...b87

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde stormømrier. I løpet av de 12 timene med rier hadde jeg også rier med opp til 3 min I mellom. Akkurat som det står om i det jeg har skrevet. Om du ikke ser det er du enten vanskelig eller har iq lavere enn du burde 

Anonymkode: bf050...b87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde stormømrier. I løpet av de 12 timene med rier hadde jeg også rier med opp til 3 min I mellom. Akkurat som det står om i det jeg har skrevet. Om du ikke ser det er du enten vanskelig eller har iq lavere enn du burde 

Anonymkode: bf050...b87

Ingen vits i å bli ufin bare fordi du 1. bruker AB-knappen, 2. er utydelig. Flere brukere som misforstod deg. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...