Gå til innhold

Merkelige ting middagsverter/vertinner gjør?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en venninne som aldri er klar til det tidspunktet hun har invitert til. Jeg ender mer eller mindre alltid opp med å stå aleine på kjøkkenet og lage maten selv, mens hun "bare må dusje" først.. flere ganger har hun til og med ikke handlet på forhånd, så jeg må være med på butikken og handle maten før vi kan begynne å lage den. 

Utrolig irriterende når man er sulten, og middagen ikke er på bordet før kl er passert 21. 

Anonymkode: fb8b5...e2b

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

På Saturday, July 14, 2018 den 15.14, Kelsi skrev:

Skulle på filmkveld hos en venninne, og hadde med meg brus og snacks. (Hun hadde sendt sms og spurt om jeg kunne ta med noe) Hun bare satte dette i kjøkkenskapet sitt, og vi så film uten å spise eller drikke noe. 

Samme person sa også ved en annen anledning at jeg skyldte henne penger for en liten matvare hun hadde glemt igjen hjemme hos meg, for ca 29 kr. Jeg sa hun kunne få tilbake matvaren, som fortsatt hadde god holdbarhet. Hun sa hun heller ville ha pengene.

Denne personen hører vel hjemme i tråden om "gjerrigknarker":fnise:   

Denne tråden er temmelig lang, og full av merkelige historier!

Anonymkode: 1df9c...9b6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle på taco kveld hos en venninne, ble servert en blanding av en halv taco og en halv sommersalat, 

Ikke hva vi forbinder som taco( verken mexiacansk eller den norske varianten), men rare tilbehør, var som to forskjellige retter

Anonymkode: cd862...d1c

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos ei venninne og hun laget lasagne fra bunnen av.  Da hun lagde hvit saus raspet hun en HALV MUSKATNØTT i sausen.  Hele retten endte da opp med å smake BARE muskat.  Huff.  Alle sa jo seff at maten var god inkl. meg selv, men forsynte meg ikke to ganger for å si det sånn.

Anonymkode: 11c9e...6bd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var hos ei venninne og hun laget lasagne fra bunnen av.  Da hun lagde hvit saus raspet hun en HALV MUSKATNØTT i sausen.  Hele retten endte da opp med å smake BARE muskat.  Huff.  Alle sa jo seff at maten var god inkl. meg selv, men forsynte meg ikke to ganger for å si det sånn.

Anonymkode: 11c9e...6bd

Det hørtes godt ut, det skal være mye muskat i lasagne :)

Hvor mange lagde hun mat til, da? 

Anonymkode: 64cef...831

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.5.2018 den 8.17, exictence skrev:

Hm, jeg tenker at man inviterer på middag for å få noe godt og spise og for å være sosial. Ikke for å spise mye. Det er jo utrolig hyggelig at noen inviterer i det hele tatt. Treger man virkelig å bli mett alltid? Synes det er deilig å komme fra et selskap og ikke føle at en har spist alt for mye, men har en god følelse etter på.

Jeg opplever det som utrolig hyggelig å bli invitert, og synes først og fremst det er hyggelig pga å treffe venner. Maten er også deilig, noe som er sosialt og som vi deler og hygger oss med samtidig som vi er sosiale, men å treffe venner er det jeg gleder meg mest til.

Hjemme har vi kanskje noen ganger mer fokus på å spise seg mette fordi vi skal noe.

Er det virkelig så ille om du må spise litt lite?

Da inviterer man ikke til middag, men heller til en sosial kveld, så får gjestene spise seg mette før de kommer. 

For det er helt klart koselig å bare møte venner, uten så mye matservering, men da må verten være klar på det.

Anonymkode: 37310...e41

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da inviterer man ikke til middag, men heller til en sosial kveld, så får gjestene spise seg mette før de kommer. 

For det er helt klart koselig å bare møte venner, uten så mye matservering, men da må verten være klar på det.

Anonymkode: 37310...e41

Jeg kan være enig i det, men samtidig synes jeg ikke det gjør noe om de ikke serverer mye for det. En porsjon av noe, er fint :)

Men noe middag i det hele tatt, forventer jeg hvis det er invitert til middag. Men det går jeg da utifra det er.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

exictence skrev (På 12.5.2019 den 13.07):

Jeg kan være enig i det, men samtidig synes jeg ikke det gjør noe om de ikke serverer mye for det. En porsjon av noe, er fint :)

Men noe middag i det hele tatt, forventer jeg hvis det er invitert til middag. Men det går jeg da utifra det er.

:klo:

AnonymBruker skrev (På 12.5.2019 den 10.45):

Da inviterer man ikke til middag, men heller til en sosial kveld, så får gjestene spise seg mette før de kommer. 

For det er helt klart koselig å bare møte venner, uten så mye matservering, men da må verten være klar på det.

Anonymkode: 37310...e41

🌸

Anonymkode: cd862...d1c

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

:klo:

Anonymkode: cd862...d1c

Hvorfor var det vanskelig å forstå?

Jeg forventer litt middag, men ikke mye.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, exictence said:

Jeg kan være enig i det, men samtidig synes jeg ikke det gjør noe om de ikke serverer mye for det. En porsjon av noe, er fint :)

De må da i de minste servere nok til at folk kan spise seg mette, spesielt om de skal være der i mangfoldige timer. Når noen er invitert til "middag" så kommer de jo sultne, og alle spiser ulike mengder med mat. Jeg er selv småspist, men serverer likevel såpsass mye mat at det alltid blir rester igjen. Det er jo først da at man faktisk vet at det var nok mat. 

Anonymkode: 08c45...9f3

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var bedt til middag hos et familiemedlem, der hun fortalt at hun hadde spart på alt som var på tallerkene etter gårsdagen, for å servere oss. Da mener jeg ikke bare det som var på serveringsfatene og grytene. Nei, alt som var på den enkeltes tallerken. :kvalm:

Anonymkode: cd06d...45e

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skulle på taco kveld hos en venninne, ble servert en blanding av en halv taco og en halv sommersalat, 

Ikke hva vi forbinder som taco( verken mexiacansk eller den norske varianten), men rare tilbehør, var som to forskjellige retter

Anonymkode: cd862...d1c

Fetaost bl annet,

Anonymkode: cd862...d1c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.5.2018 den 21.38, AnonymBruker skrev:

Mamma er utdannet kokk, men mer i retning husmannskost osv. Hun jobbet på en veikro i 25 år og var kjent for maten sin, stamgjester sluttet faktisk å spise der etter hun sluttet!

Nå aner jeg ikke hva som har skjedd, men maten hun lager nå begynner nesten å bli uspiselig... Hun har fått for seg at alt skal være billig og lettvint når det kommer til mat, og det setter preg på smaken, for å si det sånn. Kjøper kun ferdigprodukter av verste sort, handler surt, fryst oksekjøtt i Sverige om sommeren for å ha til jul. Hun lurte meg til å tro at Tabasco var en super erstatning for vanlig pepper når jeg for første gang skulle lage saus til ribba julaften. Fysj! Ellers kan alt av fine, enkle råvarer erstattes med skvip. Jeg lager alltid pizzasaus fra bunnen (enkleste sak i verden?), hun kjøper Toro, men en dag skulle hun imponere meg med sin egen hjemmelagde. Hun brukte basilikumpasta. Basilikum på tube! Altså! Hæ? Hvorfor ikke bare kjøpe en kvast frisk basilikum?? Jeg har en nevø med melkeallergi og mamma, kokk som hun er, fikk spørsmål om å lage en alternativ middag til gutten som foreldrene kunne fryse ned. Dere skulle sett ansiktet hennes da hun leste bakpå basilikumtuben at den inneholdt melk. Eller forresten, dere skulle sett mitt :hoho: 

Vi ble bedt spontant på middag en dag, og da ble det livretten til barnebarnet: pannekaker. Hun manglet egg og melk, så hun sendte pappa på butikken - for å kjøpe Toro 1-2-3 pannekakerøre. Det blir bare verre og verre. Jeg gruer meg faktisk til middagsselskapene fremover. 

Anonymkode: f3f88...cfb

Demens eller noe tenker nå jeg her da😬

Anonymkode: 401c9...eaf

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er selv småspist, men serverer likevel såpsass mye mat at det alltid blir rester igjen. Det er jo først da at man faktisk vet at det var nok mat. 

Ja, men så har man dem som sitter og forteller hvor veldig de gleder seg til å spise rester i morgen, så man faktisk kvier seg for å tømme fatene for mye, haha!

Så vil man være helt sikker på at det var nok mat, må man også passe på å ikke legge ut om hva man skal gjøre med alle restene😜

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Demens eller noe tenker nå jeg her da😬

Anonymkode: 401c9...eaf

Hun er nok ikke dement. Frisk og klar i hodet, men litt for opptatt av at matlaging skal være så billig, lettvint og raskest som mulig.

Anonymkode: f3f88...cfb

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

De må da i de minste servere nok til at folk kan spise seg mette, spesielt om de skal være der i mangfoldige timer. Når noen er invitert til "middag" så kommer de jo sultne, og alle spiser ulike mengder med mat. Jeg er selv småspist, men serverer likevel såpsass mye mat at det alltid blir rester igjen. Det er jo først da at man faktisk vet at det var nok mat. 

Anonymkode: 08c45...9f3

Jeg mener at det ofte er for mye mat, og at det er egentlig verre enn om det er litt for lite. Man har lett for å spise seg mer enn mette. Og når føler man egentlig at man er mette?

Magen blir mett før øyet, og ofte merker man det ikke før 1/2 time etter at man har spist.

Dessuten er det kun en liten middagstallerken til hver, og man går hjem sulten, så tror jeg de aller fleste ikke har så vondt av det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 29.4.2019 den 3.04, AnonymBruker skrev:

Har en mor som er livredd for at det blir for lite mat, hun lager sykt mye mat, mye rester bestandig. Også har jeg en tante som spør hvor mange kjøttkaker vil du ha, svarte jeg 1 eller 2 så var det det hun lagde. Det var aldri rester igjen. To ytterpunkter. 

Anonymkode: fb07a...c96

He he sånn er moren min også, lager enorme mengder mat. Har ei venninne som alltid spør hvor mange tacolefser/skjell etc vil du ha. Skjønner at det er for å ikke varme alt, men jeg vet seriøst ikke på forhånd hvor mye jeg trenger for å bli mett, spiser aldri lik mengde hjemme. Ender med at jeg tar likt som hun uansett. 

Anonymkode: 9f7fd...cce

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest hele tråden igjen og er fortsatt like irritert når jeg leste det for første gang lol. Går det ann å være totalt tilbakestående når du skal ha gjester?  Har absolutt NULL forståelse for folk som skal servere 10 reker og en skive TIL MIDDAG og synes dette er så bra!  Har forståelse for folk som er dårlig  å lage god mat, men halladussen bestille pizza fra kjapperen da!  Her er noen folk som må bli satt til rette med folk som er ærlig og si at dere lager alt for lite mat så vi hopper over invitasjonen takk.  

Anonymkode: 195ab...0f2

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Fetaost bl annet,

Anonymkode: cd862...d1c

Det har jeg til taco.

Anonymkode: d1ba5...e6a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...