Gå til innhold

Mannen vil at barnet ikke skal ammes


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å tro du skal få sove om natten sier jeg bare lykke til. All ære til alenemødre, men her måtte det to foreldre til for å klare oss gjennom de første 8 ukene med nattegråt.

Barneskrik gjør noe med deg, og når det svartner for den ene må den andre steppe inn. I tillegg kan du gjerne se for deg at dette skal gå fint, men hormonene dine kommer til å reagere med en gang ungen gråter, enten du vil eller ikke. Du kommer til å våkne, det sitter i hvert fiber i kroppen din. Fedrene gjør ikke alltid det. 

Her skulle pappa ha gradert uttak fra babyen var 4,5 måned, så cocky var vi at vi trodde det skulle gå lett, bare vi «gjorde» far til en like viktig omsorgsperson. Så feil kunne vi ta...

Anonymkode: ec880...4a1

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får skikkelig vondt i magen av situasjonen til babyen her. Den har vel ikke bedt om å bli født i en verden hvor den ikke får være sammen med mor?! Som den har ligger inni magen til i nesten 10 mnd! 

Hvis du skal ha så lite med ungen å gjøre, kan du jo heller adoptere den bort. 

Og om du tror at den vil sove om natten..? Eeh nei. Og er ikke mor PÅLAGT å ha 6 uker fødselspermisjon? 

Håper NOEN kan snakke TS til fornuft her.. 

hilsen frustrert småbarnsmamma og gravid

Anonymkode: 266a0...d6e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får skikkelig vondt i magen av situasjonen til babyen her. Den har vel ikke bedt om å bli født i en verden hvor den ikke får være sammen med mor?! Som den har ligger inni magen til i nesten 10 mnd! 

Hvis du skal ha så lite med ungen å gjøre, kan du jo heller adoptere den bort. 

Og om du tror at den vil sove om natten..? Eeh nei. Og er ikke mor PÅLAGT å ha 6 uker fødselspermisjon? 

Håper NOEN kan snakke TS til fornuft her.. 

hilsen frustrert småbarnsmamma og gravid

Anonymkode: 266a0...d6e

Alvorlig talt. Enkelte drar det litt langt her.. 

 

Anonymkode: b94f8...d60

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får skikkelig vondt i magen av situasjonen til babyen her. Den har vel ikke bedt om å bli født i en verden hvor den ikke får være sammen med mor?! Som den har ligger inni magen til i nesten 10 mnd! 

Hvis du skal ha så lite med ungen å gjøre, kan du jo heller adoptere den bort. 

Og om du tror at den vil sove om natten..? Eeh nei. Og er ikke mor PÅLAGT å ha 6 uker fødselspermisjon? 

Håper NOEN kan snakke TS til fornuft her.. 

hilsen frustrert småbarnsmamma og gravid

Anonymkode: 266a0...d6e

Adoptere bort ett barn når barnet har en far? Enda til en far som har tatt seg av spebarn tidligere? Jeg skal da ikke putte babyen i en skoeske og glemme den mens jeg studerer.  Jobber jeg flittig og systematisk i uken så kan jeg ha barnet hele helga selv, om far gir meg lov da. 

Når du er så frustrert og småbarnsmamma i tillegg, så burde du jo begynne med deg selv, og bruke sikker prevensjon slik at du ikke blir gravid igjen. Snakk om å sitte i steinhus og kaste glass. 

Anonymkode: a199b...c25

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsmelk vil alltid være det aller beste for barnet (selv om MME er et kjempebra substitutt,) morsmelk har mange flere funksjoner enn rent ernæringsmessig.

Selve ammingen er bra for mamma (tilknytning til barnet, frigjøring av hormoner = f.eks bedre søvn, som var viktig for TS)

Å pumpe kan fungere, men det er også litt styrete; tar mye tid, samt at man må tenke masse på hygienen osv osv

Om Ts vil og kan amme så ville jeg gjort det, alt det andre blir litt tullete argumenter.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du må stille spørsmålet "hvems hensyn kommer først" burde du ikke få barn. Kommer du til å gi faen i ungen for å ha hensyn til mannen senere også eller?

Nå tror jeg egentlig ikke på dette da. Dette er så dumt at du burde ikke være i stand til å reprodusere deg.

Anonymkode: b9e2a...bad

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"hvems hensyn kommer først mannens eller barnets? " høres ut som om du kanskje skulle ventet litt med å få barn, sorry altså men hva tror du?

 

All forskning viser at amming gagner ungen både på kort og lang sikt. Les deg opp om temaet. 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Grovmel skrev:

"hvems hensyn kommer først mannens eller barnets? " høres ut som om du kanskje skulle ventet litt med å få barn, sorry altså men hva tror du?

 

All forskning viser at amming gagner ungen både på kort og lang sikt. Les deg opp om temaet. 

 

 

Ikke alle barn er planlagt. Noen kommer uplanlagt, særlig når abort ikke er aktuelt. 

Så diskusjonen om tidspunkt for å få barn er en ikke diskusjon. 

Anonymkode: a199b...c25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argumentet om stygge pupper pga amming er bare tull, og må settes på kontoen for uvitenhet og burde ikke være en del av vurderingen om amming en gang. Ammingen burde i hvert fall ikke droppes for å ta hensyn til mannens ønsker alene.

For eller imot amming.. Jeg er veldig for amming, og gjerne amming lenge, men jeg er også for at dere som familie skal få gjøre vurderinger og valg i forhold til hva som er best for dere. Hvis det er at du skal tilbake til studiene etter såpass kort tid, tenker jeg at det bør være en del av vurderingen. Det du skriver om hvor lange dager du ser for deg på studiene og også det at du trenger å sove om natten, tilsier at pappaen kommer til å være primæromsorgsperson for babyen, og da tror jeg faktisk at jeg ville latt amming være amming og gått rett på mme. Amming er ofte ganske hard jobbing og tar mye tid, særlig i starten. 

Vær allikevel obs på at det kan ta tid å komme tilbake i form etter fødselen. Jeg kunne ikke sitte ordentlig en gang tre uker etter siste fødsel. En annen ting er det overveldende behovet jeg fikk for å være sammen med babyen min. 

Du kjenner til rettighetene dine i forhold til permisjon fra studier og foreldrestipend fra Lånekassen? Vet du ikke spør om det, men tenker at det kan være greit å vite om mulighetene dine, dersom planene deres blir vanskelige å gjennomføre. Jeg har selv studert med to barn i barnehagealder. Minste var rett over året da jeg startet studiene. Det var tøft nok.

Uansett; lykke til!

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle barn er planlagt. Noen kommer uplanlagt, særlig når abort ikke er aktuelt. 

Så diskusjonen om tidspunkt for å få barn er en ikke diskusjon. 

Anonymkode: a199b...c25

ok om kondomen sprekker eller spiral ikke funker, ja da er det uplanlagt og da er det ingen diskusjon. Men ikke kom å si at voksne folk med hodet i vater som hankypankyer uten prevensjon skal bli overasket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Grovmel skrev:

ok om kondomen sprekker eller spiral ikke funker, ja da er det uplanlagt og da er det ingen diskusjon. Men ikke kom å si at voksne folk med hodet i vater som hankypankyer uten prevensjon skal bli overasket. 

Svarnpå hi eller gå og legg deg. 

Ts.

Anonymkode: a199b...c25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns synd på både deg og babyen. Tenk alt du kommer til å gå glipp av. Tenk den gode kontakten. Veldig viktig i starten å få god tilknytning. 

Hvis du er vekke hele dagen når babyen er våken så kommer du til å gå glipp av alle de store første tingene. Jeg hadde aldri tilgitt meg selv men det er jo meg da.

Hvorfor haste gjennom studiet for å få et barn til når du ikke har tid til dette en gang? Du kan vel ta studiene på et år ekstra og ha litt bedre tid?

Som flere sier her så kan du ikke bare bestemme at du skal sove om natta. Lykke til med det. 

Dere kan jo ende opp med å få en liten engel som bare sover men kan og bli det helt motsatte. 

Anonymkode: 55cfa...46e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

https://forskning.no/hormoner-svangerskap/2010/01/amming-ikke-sa-sunt-som-vi-tror

Leste nettopp dette. Ser det er en gammel artikkel, men dog.

Er gravid tidlig enda (uke 15) men har alt meldt meg opp på ammekurs (lange! ventetider)  og hadde jo i utgangspunktet tenkt å amme, om jeg får det til.

Mannen hadde ikke fått velge uansett. Så overfladisk er det ikke lov å være! Hvis det hadde vært grunnen hans, puppene mine ble 'ødelagt', hadde jeg sagt blankt nei. Hadde grunnen vært at han var bekymret for mating og barnets helse fordi han skulle være hjemme mer enn meg og hadde trengt å gi mat oftere enn meg så hadde jeg funnet en gyllen middelvei med MME og pumping.

Anonymkode: c3cf5...1a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker ts kommer til å få en skikkelig åpenbaring når morsinstinktet kicker inn. Det er åpenbart at startinlegget er skrive av ett svært ungt menneske uten særlig livserfaring.

Og puppene endrer seg pga graviditeten, ikke ammingen. 

Anonymkode: 8c87c...889

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Adoptere bort ett barn når barnet har en far? Enda til en far som har tatt seg av spebarn tidligere? Jeg skal da ikke putte babyen i en skoeske og glemme den mens jeg studerer.  Jobber jeg flittig og systematisk i uken så kan jeg ha barnet hele helga selv, om far gir meg lov da. 

Når du er så frustrert og småbarnsmamma i tillegg, så burde du jo begynne med deg selv, og bruke sikker prevensjon slik at du ikke blir gravid igjen. Snakk om å sitte i steinhus og kaste glass. 

Anonymkode: a199b...c25

Hva søren? "om du får lov" ?? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor egentlig skal dere ha barn når du MÅ ha nattesøvn og han vil ikke at du skal gi morsmelk slik at han kan stirre på dine fine pupper i evighet?  For noe teite tråder du finner her på KG.  

Anonymkode: a2506...56f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

 

Og puppene endrer seg pga graviditeten, ikke ammingen. 

Anonymkode: 8c87c...889

Dette er ikke helt sant sorry.  De endrer seg selvfølgelig med graviditeten, men brystvortene blir helt annerledes etter du har ammet i 1-2 år.  

Anonymkode: a2506...56f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke helt sant sorry.  De endrer seg selvfølgelig med graviditeten, men brystvortene blir helt annerledes etter du har ammet i 1-2 år.  

Anonymkode: a2506...56f

Huh, mine ble ikke noe annerledes.. Fortsatt små og rosa. Området rundt er blitt noe mørkere dog, men ingen merkverdig forandring..

Anonymkode: ea12e...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.4.2018 den 19.23, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke helt sant sorry.  De endrer seg selvfølgelig med graviditeten, men brystvortene blir helt annerledes etter du har ammet i 1-2 år.  

Anonymkode: a2506...56f

Og jeg har bare en halv brystvorte på høyre bryst, resten av den gnagde min eldste datter av i jakten på melken som aldri kom.

Anonymkode: d18d0...c1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...