Gå til innhold

Mannen vil at barnet ikke skal ammes


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er jeg langt i fra noe ammepoliti, men seriøst ts? Dette må være den dårligste unnskyldningen ever. La en ting være klart,puppene forandrer seg ikke pga amming, men pga graviditeten. Så om det er det som er motivasjonen så har dere begge allerede tapt. Så da kan du sette ungen først okke som.

Anonymkode: 8c87c...889

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han kan gjerne tro han blir sidestilt med flaskemating, men når du først begynner å amme for å få igang melkeproduksjonen (regner med du skal gi morsmelk på flaske om du har mulighet til det, i det minste), så vil dere begge merke at han fort må innfinne seg med å være tilsidesatt de første månedene. Det fant i alle fall vi ut her, uansett hvor mye ville være likestilte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, O.G. skrev:

Du får barn med en sånn teit mann?

Nå blir jeg faktisk litt forbanna! Ifm drittslenging om menn. 

For å omformulere: Forstår ikke at mennene gidder å få barn men dømmende kvinner som driter i deres behov. 

 

Ts du må forstå hva er det kjæresten egentlig mener: er han redd for at du og baby knytter bånd og han blir utenfor? Dersom han skal være hjemme med baby fra ganske tidlig av så kan det virkelig bli utfordring når du reiser vekk. Da kan det være lurt med pumping, slik at dere stiller dere likt når det gjelder å gi melk. 

Ellers så er det typisk at menn har mindre peiling. Jeg husker en politisk leder en gang sa at i dagens samfunn trenger kvinner ikke å amme fordi det fins så god morsmelkerstatning. Så lite peiling har de! Da må de behandles som barn og forklares hva er det melken har som ikke kan erstattes. Hvorfor reagere med sinne når man kan snakke?  

Og når det gjelder pupper ville jeg bare svart ironisk at puppene blir større uanEtt og da regner du med at han spanderer Plastisk operasjon etter fødsel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Liven_ skrev:

Nå blir jeg faktisk litt forbanna! Ifm drittslenging om menn. 

For å omformulere: Forstår ikke at mennene gidder å få barn men dømmende kvinner som driter i deres behov. 

Gud, det der var teit og flaut. Jeg skammer meg på dine vegne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, O.G. skrev:

Gud, det der var teit og flaut. Jeg skammer meg på dine vegne.

Brukeren sa i samme slengen at menn må behandles som barn, så hen kaster jo sten i glasshus,...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mnjah skrev:

Brukeren sa i samme slengen at menn må behandles som barn, så hen kaster jo sten i glasshus,...

Hen og den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, SelinaKyle skrev:

For en dust!

Sorry altså, men herregud. Hvor gammel er denne mannen?

Barnet har godt av nærheten v amming 

Anonymkode: 7cfc1...e6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Amming og MM er det beste for barnet, så sant dere får det til.

2. Puppene blir ikke ødelagte av amming, snarere tvert i mot. Å ikke amme/pumpe når man har melkeproduksjon preger dem mer enn å amme leste jeg ett sted. 

3. Mannen din må forberede seg først som sist at BARNET bestemmer nå, og at ingen av dere har noe dere skulle sagt. Tror han at han kan kommandere babyen til å sove fordi han er trøtt? At han bare kan be barnet være stille fordi han er sliten? Han kommer til å få en smell i trynet. Barnet har bodd inni deg de siste 9 mnd før det plutselig på dramatisk vis kommer til verden. Barnet kjenner dine lyder, lukten din, din kropp - mannen din må fint forberede seg på at han IKKE er likestilt de første ukene. Dette er instinkt, hva om barnet ikke godtar han? Det er ikke uvanlig de aller første ukene. 

Håper dere ikke lærer barnet din manns sinnsykt egoistiske og overfladiske verdier. 

Anonymkode: d740d...d10

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en spinnoff fra tråden hvor mannen ville at kjæresten skulle ta keisersnitt fordi han mente at hun ville bli ødelagt nedentil av en ordinær fødsel?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette et seriøst spørsmål? 😨

Jeg trodde kvinner i Norge var mer opplyst enn som så! Og i tilfelle bør du virkelig opplyse mannen din om hvor langt ut på jordet han er - og hvorfor han er det, om du vil ivareta noe av det vakreste, betydningsfulle og mest helsebringende som er mellom mor og nyfødt barn!! 

Barn og mor har det største behovet. PUNKTUM! 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er gravid og mannen ønsker at barnet skal få flaske. Da kan han sidestilles med mamma i matingen. 

Han er redd puppene blir stygge etter amming og mener babyen fint kan få flaske. 

Hvordan løse dette, hvems hensyn kommer først mannens eller barnets?

Skal fortsette studier kort tid etter at barnet er født og trenger nattesøvnen. Mannen skal være hjemme i permisjon.

Anonymkode: a199b...c25

For en tosk av en mann. Skal egoet hans komme foran barnets beste? Sålenge du kan og vil amme så er det uten tvil det beste for dere begge to. Tror jeg hadde revurdert hele mannen min dersom han klarte å lire av seg noe slikt.

Brystene dine vil forandres av graviditeten i seg selv. altså større og mørkere areolaer, større vorte, og større bryster, Dette vil skje om du ammer eller ei. Dersom du lærer baby å bruke flaske så kan det hende at baby ikke gidder å amme lenger da det er litt mer slitsomt å die enn å drikke av flaske. Så du kan risikere å miste muligheten til å amme.

åårrrh For en løk han er da :alice:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt, lurer du virkelig på om det er mannen eller barnets behov som kommer først? Selvfølgelig barnet, men pumpe er ett fint alternativ siden du skal studere videre.

Jeg skjønner også mannen din på første punkt. Det andre kan du bare se langt vekk ifra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, glutenfreevegan skrev:

om du kan velge å amme med puppene eller å mate med flaske , og at det ikke spilelr noen rolle for deg hva som blir valgt, men det spiller en rolle for mannen, da velger du selvfølgelig flasken og ser vekk fra de barnslige prippne prinsippene dine. Dere er en familie, mannen har også noe å si. Vil du forholdet skal vare eller vil du bli alenemor senere? er jo det man ender opp med om man aldri kan møttes på halveien

om du kan amme baby med flaske og det ikke påvirker noen på en negativ måte så go for it

Herregud.. stakkars kvinnfolk i så fall.. fullpumping er beintøft og jeg hadde ikke gjort det igjen om jeg kunne ammet..

Far får gi mat etterhvert, eller kan gi fra flaske i ny og ne. 

I tillegg er puppen ofte så sinnsykt mye mer enn bare mat!..

Anonymkode: ea12e...cde

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

ja seriøst, babyen får da forsatt mat om det er fra pupp eller flaske. Det her har ingenting med hensynet til barnet da den får mat uansett, bare på en annen måte Får forsatt samme næringsstoffer. Her hadde jeg spillt på lag med mannen for å unngå kvalme

Anonymkode: 0562d...9a2

Et barn som får MME og ikke morsmelk får ikke immunstoffer fra mor. Barn har ikke et utviklet immunforsvar før de er 2 år. Kjenner jeg blir irritert av slike svar som dette altså, for det er så kunnskapsløst!

Anonymkode: 2b5d5...81e

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke ville lage barn med en som  var så opptatt av egne behov.  Å få barn fordrer at man klarer å tilsidese egne seg selv. Er han så redd for at kroppen din vil forandre seg? Selvsagt vil den forandre seg gjennom tidene,  graviditet eller ikke. Ingen ser lik ut hele livet. Jeg trodde det var almenn viten blant voksne folk. Jeg skjønner ikke at du spør oss her inne en gang.  Du burde ha realitetsorient mannen din for lenge siden. I tilfellet du er i tvil. Ja barnets behov kommer selvsagt før en voksen mann! 

Anonymkode: 0729c...674

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil han likestilles så får han gro seg pupper sjøl. Morsmelk er det beste for barnet. Og skal du virkelig pumpe deg i hjel? 

Det er mye som kan gå galt ift amming, som såre bryster, betennelse, sugetak, kort tungebånd.. så tenker man å pumpe, men så er ikke brystene dine pumpevennelige (ja, det kan skje), og så tar plutselig ikke barnet flaske (for ja, det har skjedd her). Ungen må ha mat, de fleste babyer trenger det ganske ofte. Amming er ikke bare mat, men kos og trygghet.. Så gjør det du føler er det beste for barnet, og så baker du ei bolle til pappaen. 

Anonymkode: b899e...7ff

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS her. 

Avhengig av når barnet blir født, så er det 3 til 6 uker før jeg skal tilbake i fulle studier igjen etter sommerferien. 8 til 11 timers dag blir da hverdagen. 

Så ammingen vil knapt komme i gang før barnet må være med mannen største delen av døgnet. I tillegg trenger jeg å sove på natten for å gjøre utdannelsen min ferdig, før vi planlegger neste barn. Dette barnet var ikke planlagt men er svært velkommen. Mannen er nesten dobbelt så gammel som meg, for å svare på spørmålet fra flere. 

Anonymkode: a199b...c25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor ble det av TS?

Og om det er reelt - hva vil du? Selv ammet jeg ikke fordi jeg syntes det var ekkelt. Ja, der, jeg sa det

Anonymkode: 92b92...9cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kan og trives med å amme er selvfølgelig det det beste, men når du vet at skal tilbake til studiene kort tid etter fødsel kan det være lurt å venne barnet til flaske tidlig. Kan du pumpe slik at far kan gi mm på flaske er vel det best, men til tross for at enkelte her later til å tro det er ikke mme giftig.

Forøvrig synes jeg ingen skal la seg presse til verken å amme eller til å ikke amme. 

Anonymkode: d18d0...c1a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...