Gå til innhold

Mannen vil at barnet ikke skal ammes


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Både du og mannen din får lese dere opp på fordelene med amming. Kan man amme, så bør man absolutt gjøre det. At han er redd puppene dine skal bli stygge kan han bare holde kjeft om. Selvsagt kommer barnets behov foran han og foran deg. 

Anonymkode: 4b6af...c8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. 

Avhengig av når barnet blir født, så er det 3 til 6 uker før jeg skal tilbake i fulle studier igjen etter sommerferien. 8 til 11 timers dag blir da hverdagen. 

Så ammingen vil knapt komme i gang før barnet må være med mannen største delen av døgnet. I tillegg trenger jeg å sove på natten for å gjøre utdannelsen min ferdig, før vi planlegger neste barn. Dette barnet var ikke planlagt men er svært velkommen. Mannen er nesten dobbelt så gammel som meg, for å svare på spørmålet fra flere. 

Anonymkode: a199b...c25

Nattesøvn kan du bare slå fra deg først som sist. Det må du rett og slett bare glemme, amming eller ei. Mat er slett ikke eneste grunnen til at barnet våkner om natten - har du hørt betegnelsen ''våkenetter'' før? Les litt om babyer du, du virker utrolig uvitende. Hvis du tror at du klarer å være borte 8-11 timer fra din nyfødte baby, må du tro om igjen. Hvis du tror at du ikke kommer til å våkne og få dårlig samvittighet når barnet ditt hyler fra 2-6 om natten, må du tro om igjen. Pass på å kjøpe en liten pumpe hvis du ikke skal amme, for du må tømme deg hver 2.-3. time, og puppene driter i om du har forelesning. 

Det er ikke meningen å være frekk eller krass, men du trenger en skikkelig realitetsorientering. 

Anonymkode: d740d...d10

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem at amming er ikke bare positivt for barnet. Det har mange positive effekter for deg også. Blant annet vektnedgang, forebygger brystkreft og reduserer sjansen for depresjon og Det er med på styrke tilknytningen mellom mor og baby. Amming er viktig for deg også! 

Anonymkode: 0546b...965

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. 

Avhengig av når barnet blir født, så er det 3 til 6 uker før jeg skal tilbake i fulle studier igjen etter sommerferien. 8 til 11 timers dag blir da hverdagen. 

Så ammingen vil knapt komme i gang før barnet må være med mannen største delen av døgnet. I tillegg trenger jeg å sove på natten for å gjøre utdannelsen min ferdig, før vi planlegger neste barn. Dette barnet var ikke planlagt men er svært velkommen. Mannen er nesten dobbelt så gammel som meg, for å svare på spørmålet fra flere. 

Anonymkode: a199b...c25

Hvorfor i alle dager få et barn når du ikke vil være der??

Lykke til med de planene!!

Anonymkode: c1cab...e08

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i alle dager få et barn når du ikke vil være der??

Lykke til med de planene!!

Anonymkode: c1cab...e08

Regner med at du sier det samme til alle fedre som går tilbake til jobb 2 uker etter at barnet er født også.

Anonymkode: d18d0...c1a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, glutenfreevegan skrev:

om du kan velge å amme med puppene eller å mate med flaske , og at det ikke spilelr noen rolle for deg hva som blir valgt, men det spiller en rolle for mannen, da velger du selvfølgelig flasken og ser vekk fra de barnslige prippne prinsippene dine. Dere er en familie, mannen har også noe å si. Vil du forholdet skal vare eller vil du bli alenemor senere? er jo det man ender opp med om man aldri kan møttes på halveien

om du kan amme baby med flaske og det ikke påvirker noen på en negativ måte så go for it

Å pumpe morsmelk for å gi på flaske er en del mer arbeid enn å amme fra brystet. Så det er ikke hipp som happ. Barnslige prinsipper? Er DU seriøs nå? Om en mann forlater forholdet fordi han er redd puppene skal bli stygge.. vel, hva skal man si. Glad det ikke er mitt forhold, min mann hadde aldri satt slike krav til hvordan vår nyfødte fikk magen sin i alle fall. 

Anonymkode: b94f8...d60

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Regner med at du sier det samme til alle fedre som går tilbake til jobb 2 uker etter at barnet er født også.

Anonymkode: d18d0...c1a

Tro det eller ei, men det er faktisk forskjell på mødre og fedre. Det er med GOD GRUNN at puppene er på kvinnene og ikke mennene. Men tro meg, en far som prioriterer å være på jobb 11 timer om dagen (avhengig av alder på barnet) vil få akkurat samme reaksjon fra meg!!

Anonymkode: c1cab...e08

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Å pumpe morsmelk for å gi på flaske er en del mer arbeid enn å amme fra brystet. Så det er ikke hipp som happ. Barnslige prinsipper? Er DU seriøs nå? Om en mann forlater forholdet fordi han er redd puppene skal bli stygge.. vel, hva skal man si. Glad det ikke er mitt forhold, min mann hadde aldri satt slike krav til hvordan vår nyfødte fikk magen sin i alle fall. 

Anonymkode: b94f8...d60

*maten 

Anonymkode: b94f8...d60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. 

Avhengig av når barnet blir født, så er det 3 til 6 uker før jeg skal tilbake i fulle studier igjen etter sommerferien. 8 til 11 timers dag blir da hverdagen. 

Så ammingen vil knapt komme i gang før barnet må være med mannen største delen av døgnet. I tillegg trenger jeg å sove på natten for å gjøre utdannelsen min ferdig, før vi planlegger neste barn. Dette barnet var ikke planlagt men er svært velkommen. Mannen er nesten dobbelt så gammel som meg, for å svare på spørmålet fra flere. 

Anonymkode: a199b...c25

Med fare for som andre sier å virke vel krass så virker det på meg som om dere tror det å få barn er en "walk in the park" så det hadde vært fint om du oppdaterte oss på tingenes tilstand når realiteten slår inn...  for både deg om mannen din..

:fnise:

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Regner med at du sier det samme til alle fedre som går tilbake til jobb 2 uker etter at barnet er født også.

Anonymkode: d18d0...c1a

Nå er det en gang slik at naturen har gjort det slik at kvinnen er matfatet til babyen da.. Og kvinnen som bærer barnet, som skal vennes til verden, i 9 mnd.. 

Anonymkode: ea12e...cde

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sirah skrev:

Er dette en spinnoff fra tråden hvor mannen ville at kjæresten skulle ta keisersnitt fordi han mente at hun ville bli ødelagt nedentil av en ordinær fødsel?

Garantert!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir jeg sikkert hengt, men jeg har ammet, og hadde aldri gjort det igjen. Ja puppene ble liksom tømt for fyll flere år etterpå. Pluss at alt styret rundt ammingen synes jeg ikke var verdt det. Brystvortene ble vonde, å jævlige i flere mnd. I tillegg ble de overfølsomme i flere år etterpå. Men det er av slike hensyn ikke hensyn til en mann jeg hadde tatt. Gjør det du føler er best

Anonymkode: ca8ae...bef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler:

Jeg fikk ikke til å amme i det hele tatt, og har veldig god erfaring med å gi mme - spesielt siden far jo da ble sidestilt med meg. 

Men ingen kan befale en kvinne å droppe amming - og SPESIELT ikke fordi «puppene kan bli stygge». Bye bye infantile dust tenker jeg vi sier da. 

Anonymkode: 6fe4e...5d5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Carrot skrev:

Med fare for som andre sier å virke vel krass så virker det på meg som om dere tror det å få barn er en "walk in the park" så det hadde vært fint om du oppdaterte oss på tingenes tilstand når realiteten slår inn...  for både deg om mannen din..

:fnise:

Du kan få oppgaven med å hente frem tråden i slutten av august, du. Så kan vi snakkes. 

Ellers er det nok en stor fordel å få barn i ung alder. Da har man ikke fått så mange fordommer og blitt eksperter på andres valg, liv og helse, slik mange gir uttryk for i tråden her. 

 

TS

Anonymkode: a199b...c25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du kan få oppgaven med å hente frem tråden i slutten av august, du. Så kan vi snakkes. 

Ellers er det nok en stor fordel å få barn i ung alder. Da har man ikke fått så mange fordommer og blitt eksperter på andres valg, liv og helse, slik mange gir uttryk for i tråden her. 

 

TS

Anonymkode: a199b...c25

Det er ikke fordommer, det er vitenskap og forskning. Det er modenhet nok til å velge hva som er best for barnet, og å være voksen nok til å faktisk lese seg opp på hva en baby trenger. 

Anonymkode: d740d...d10

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kan få oppgaven med å hente frem tråden i slutten av august, du. Så kan vi snakkes. 

Ellers er det nok en stor fordel å få barn i ung alder. Da har man ikke fått så mange fordommer og blitt eksperter på andres valg, liv og helse, slik mange gir uttryk for i tråden her. 

 

TS

Anonymkode: a199b...c25

Jeg fikk selv barn når jeg var knapt 19 så jeg vet alt om å være mor og student, bare så det er helt klart - og jeg ammet til barnet var 10 mnd og ikke ville ha pupp lengre, barnet er i dag en fin ung voksen, ikke at det gjør meg til en ekspert - men som mor ønsker jeg absolutt det beste jeg kan gi mine barn på alle områder. Jeg trodde det var normalt for de fleste foreldre, ikke at man går på kompromiss med barnas beste før de er født.. Men det er meg - det som er rett for meg trenger ikke være det for andre. 

https://www.bufdir.no/Familie/veiledning_til_foreldre/Smabarnsforeldre/Barnets_utvikling/

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

TS her. 

Avhengig av når barnet blir født, så er det 3 til 6 uker før jeg skal tilbake i fulle studier igjen etter sommerferien. 8 til 11 timers dag blir da hverdagen. 

Så ammingen vil knapt komme i gang før barnet må være med mannen største delen av døgnet. I tillegg trenger jeg å sove på natten for å gjøre utdannelsen min ferdig, før vi planlegger neste barn. Dette barnet var ikke planlagt men er svært velkommen. Mannen er nesten dobbelt så gammel som meg, for å svare på spørmålet fra flere. 

Anonymkode: a199b...c25

Ikke for å være ekkel her, men for å være ærlig:

les deg opp på det fjerde trimester. Da er det kun du som duger.

Mannen min og jeg prøvde så godt vi kunne å dele så mye som mulig i starten, men da ungen hylte var det kun én ting som funket: meg.

Jeg ønsker deg masse lykke til, og håper barnet er enkelt, ikke har kolikk, sover mye, ikke går gjennom fjerde trimester osv. For da blir det tøft for barnet.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Carrot skrev:

Med fare for som andre sier å virke vel krass så virker det på meg som om dere tror det å få barn er en "walk in the park" så det hadde vært fint om du oppdaterte oss på tingenes tilstand når realiteten slår inn...  for både deg om mannen din..

:fnise:

Ja det virker som TS tror at de skal få seg en valp. 

Lykke til med å sove nettene gjennom mens far skal gi flaske. Lykke til med å klare å holde deg borte fra din nyfødte i 11 timer. Lykke til til far med å være oppe hele nettene og være alene med den nyfødte 11 timer på dagen. 

Hvis du klarer å sove natten gjennom når babyen din er våken eller gråter og vil ha kos/mat, og klarer å holde deg borte fra den 8-11 timer hver dag 3 uker etter at du har født, så vet jeg ikke om jeg skal bli imponert eller forferdet. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, O.G. skrev:

Gud, det der var teit og flaut. Jeg skammer meg på dine vegne.

At du orker! Hva er problemet? Du er faktisk ikke smart eller nok til forstå hva jeg mener. Jøses. At det går an.  

Minstenker at du og de fleste her i tråden er i vellfungerende forhold fordi så få folk har peiling på hvordan forhold mellom menn og kvinner fungerer:-) 

lykke til uansett:-) håper jeg har feil.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...