Gå til innhold

Tusvik & Tønne

Viking-girl

Anbefalte innlegg

Safirblå skrev (2 timer siden):

Ok 🙄

Hva er greia egentlig? Ingen sier at du må like eller forstå humoren til T&T. De er bare et par komikere i et lite land, og vi er mange som digger dem. Men det er ikke vår oppgave å forklare deg hvorfor vi liker dem. Jeg vet da om mange komikere jeg ikke forstår hvorfor folk syns er morsomme. Men da lar jeg være å høre på deres podcaster, gå på show eller henge i en forumtråd som omhandler dem. Og driver hvertfall ikke å stiller folk som liker dem til veggs og krever forklaring. Det er bare komikere, underholdning, og alle liker ulike ting. Get a life!

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Warum skrev (2 minutter siden):

Hva er greia egentlig? Ingen sier at du må like eller forstå humoren til T&T. De er bare et par komikere i et lite land, og vi er mange som digger dem. Men det er ikke vår oppgave å forklare deg hvorfor vi liker dem. Jeg vet da om mange komikere jeg ikke forstår hvorfor folk syns er morsomme. Men da lar jeg være å høre på deres podcaster, gå på show eller henge i en forumtråd som omhandler dem. Og driver hvertfall ikke å stiller folk som liker dem til veggs og krever forklaring. Det er bare komikere, underholdning, og alle liker ulike ting. Get a life!

Jeg er glad jeg sto opp på rett bein i dag selv om kvalmen brer seg i hele kroppen. Det har sine naturlige årsaker. Jeg har i det minste klart å la være å spy på noen i dag. Ikke verst bare det. 

Nå skal jeg ut og stille meg til solveggen. Eller henges var det kanskje?  🤔

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Safirblå skrev (27 minutter siden):

Jeg er glad jeg sto opp på rett bein i dag selv om kvalmen brer seg i hele kroppen. Det har sine naturlige årsaker. Jeg har i det minste klart å la være å spy på noen i dag. Ikke verst bare det. 

Nå skal jeg ut og stille meg til solveggen. Eller henges var det kanskje?  🤔

Så du er et offer her i tråden tenker du? Vi er bare litt lei av det du skriver. Kanskje du heller burde følge tråder om kjendiser du faktisk liker? Det hjelper kanskje på helsa og..

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warum skrev (1 minutt siden):

Så du er et offer her i tråden tenker du? Vi er bare litt lei av det du skriver. Kanskje du heller burde følge tråder om kjendiser du faktisk liker? Det hjelper kanskje på helsa

Noen ganger mener andre noe annet enn meg, enda så flotte meninger jeg har. Det er helt greit. Spesielt på et diskusjonsforum. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tough cookie skrev (8 minutter siden):

Stakkars Sigrid og barna💔

Ja! Må være forferdelig. Bra ho ser ut til å holde seg på bena. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 hours ago, Safirblå said:

Eksempel på hva jeg ikke skjønner er denne i kveld er det lov å være hore sangen. Jeg forsto jo konteksten når mannen gratulerte hora med dagen, men må mer forklaring til for hvorfor Sigrid bruker den sangen? Er det type sarkasme fra Sigrid sin side? 

I utgangspunktet er den jo fæl, når man tenker på at det er en russesang om å ha seg med unge jenter.

Men sangen har blant jenter og kvinner som er eldre enn russ, fått litt kultstatus likevel, og det er ganske mange som synes den er gøy på fest.

Strofen "I kveld er det lov å være hore" får da mer meningen at jenter og kvinner skal da også få lov til å slå seg løs på fest og ha et fritt sexliv og ligge med hvem de vil, når de vil, slik menn gjør.

Ikke at man bør være utro eller ligge med gifte menn eller kvinner da, såklart 😁

Endret av lurker
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
lurker skrev (7 timer siden):

Vanskelig å gjengi hva hun så uten å spoile store deler av showet, og det vil jeg jo ikke.

Kan si at hun snakket endel om ham/det, men sa ikke noe vi ikke allerede vet. Og vi vet mer enn hun sa, hun outet ikke noen og det var bare Martin som fikk høre det, ikke den andre parten.

Dette høres litt merkelig ut. 

Heks on the beach er jo et show som har gått lenge, mens «dobbeltspillet» er nytt. Hvordan kan da det være tematisert så mye at du vil spoile «store deler av showet» hvis du forteller hva hun sa om det? 

Jeg tror dermed ikke du har dekning for påstanden din. Mulig du tolket det hun evt sa i den retning, men at hun brukte store deler av showet på å snakke om «dobbeltspillet», det ville jo kanskje ikke vært så stor underholdning. Å gå bort fra manus i så stor grad (et manus som ble skrevet for lenge siden) det virker lite sannsynlig. 

Det må jo også sies at hvis det stemmer det du sier så er det jo veldig stor divergens mellom å ikke kunne holde tårene tilbake i et tominnutters innslag og å holde koken om samme tema i et show som varer i omkring en time. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, CecilieX said:

Heks on the beach er jo et show som har gått lenge, mens «dobbeltspillet» er nytt. Hvordan kan da det være tematisert så mye at du vil spoile «store deler av showet» hvis du forteller hva hun sa om det? 

Jeg tror dermed ikke du har dekning for påstanden din. Mulig du tolket det hun evt sa i den retning, men at hun brukte store deler av showet på å snakke om «dobbeltspillet», det ville jo kanskje ikke vært så stor underholdning. Å gå bort fra manus i så stor grad (et manus som ble skrevet for lenge siden) det virker lite sannsynlig. 

Det må jo også sies at hvis det stemmer det du sier så er det jo veldig stor divergens mellom å ikke kunne holde tårene tilbake i et tominnutters innslag og å holde koken om samme tema i et show som varer i omkring en time. 

Hun har gått bort fra manus på alt Som har med Martin å gjøre ut ifra mine venner som har vært der.

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
Rosa Sitron skrev (7 minutter siden):

Hun har gått bort fra manus på alt Som har med Martin å gjøre ut ifra mine venner som har vært der.

Det høres mer troverdig ut. Veldig lurt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Warum skrev (5 timer siden):

Så du er et offer her i tråden tenker du? Vi er bare litt lei av det du skriver. Kanskje du heller burde følge tråder om kjendiser du faktisk liker? Det hjelper kanskje på helsa og..

Hallaien.

Rampelys flommer over at spiss kritikk.

Tusvik og Tønne har gjentatte ganger fått kritikk i offentlighet ang deres metodikk og uthenging.

Dette er ikke en fanbase. Og det derre «phungfolk» er litt.....ja. Man kan ikke slenge ut «get a life» i en rampelystråd og kreve kun støtte. Faller på sin egen urimelighet.

Og angående spoiling, snakker vi om Heks on the beach? DET er da ingen nyhet. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, CecilieX said:

Du kan jo mene hva du vil, men dersom du ikke har vært på showet før, og ikke var der i helga, så vet du jo ikke noe om det.

Som andre allerede har svart, så har hun skrevet om veldig mye av showet. Det var såpass nytt at hun måtte ha hjelp av sufflør et par ganger. Overgangene mellom de ulike segmentene ble jo heller ikke like glatt, ettersom hun hadde fjernet elementer som bandt ting sammen.

Har du noen gang vært i en livskrise? Det er da helt normalt å klare å peppe seg opp og holde maska der det trengs, for så å bryte sammen i andre øyeblikk. Alle som for eksempel er foreldre og har trengt å være sterk foran barna sine, kjenner vel til det.

I tillegg opplever man jo også svingninger når man opplever noe sånt. Ikke veldig uvanlig å svinge mellom det å være lei seg og være fly forbanna. På showet jeg var, var hun mest forbanna. I et annet show kan det jo hende hun knekker sammen eller må avlyse, hva vet jeg.

Endret av lurker
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lurker skrev (3 timer siden):

I utgangspunktet er den jo fæl, når man tenker på at det er en russesang om å ha seg med unge jenter.

Men sangen har blant jenter og kvinner som er eldre enn russ, fått litt kultstatus likevel, og det er ganske mange som synes den er gøy på fest.

Strofen "I kveld er det lov å være hore" får da mer meningen at jenter og kvinner skal da også få lov til å slå seg løs på fest og ha et fritt sexliv og ligge med hvem de vil, når de vil, slik menn gjør.

Ikke at man bør være utro eller ligge med gifte menn eller kvinner da, såklart 😁

Takk 😊 Da skjønner jeg det i alle fall 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Rosa Sitron said:

Det stemmer altså ikke, det var mye snakk om ham. Det som stemmer er at hun har fjernet  noe av det som var om ham i det opprinnelige showet, skrevet om noe og lagt til noe.

Hun har hatt to show nå, ett i Drammen og ett på Nøtterøy. Jeg vet ikke hva som ble sagt i Drammen, men på Nøtterøy ble både Martin og utroskapet nevnt helt direkte i mange av segmentene.

Endret av lurker
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
lurker skrev (8 timer siden):

Vanskelig å gjengi hva hun så uten å spoile store deler av showet, og det vil jeg jo ikke.

Kan si at hun snakket endel om ham/det, men sa ikke noe vi ikke allerede vet. Og vi vet mer enn hun sa, hun outet ikke noen og det var bare Martin som fikk høre det, ikke den andre parten.

lurker skrev (16 minutter siden):

Du kan jo mene hva du vil, men dersom du ikke har vært på showet før, og ikke var der i helga, så vet du jo ikke noe om det.

Som andre allerede har svart, så har hun skrevet om veldig mye av showet. Det var såpass nytt at hun måtte ha hjelp av sufflør et par ganger. Overgangene mellom de ulike segmentene ble jo heller ikke like glatt, ettersom hun hadde fjernet elementer som bandt ting sammen.

Har du noen gang vært i en livskrise? Det er da helt normalt å klare å peppe seg opp og holde maska der det trengs, for så å bryte sammen i andre øyeblikk. Alle som for eksempel er foreldre og har trengt å være sterk foran barna sine, kjenner vel til det.

I tillegg opplever man jo også svingninger når man opplever noe sånt. Ikke veldig uvanlig å svinge mellom det å være lei seg og være fly forbanna. På showet jeg var, var hun mest forbanna. I et annet show kan det jo hende hun knekker sammen eller må avlyse, hva vet jeg.

Så store deler av showet handler om livskrisen som er helt fersk og som hun står midt i? 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 minutter siden, lurker said:

Det stemmer altså ikke, det var mye snakk om ham. Det som stemmer er at hun har fjernet  noe av det som var om ham i det opprinnelige showet, skrevet om noe og lagt til noe.

Hun har hatt to show nå, ett i Drammen og ett på Nøtterøy. Jeg vet ikke hva som ble sagt i Drammen, men på Nøtterøy ble både Martin og utroskapet nevnt helt direkte i mange av segmentene.

Det var Nøtterøy de var på og de sa det var tydelig endret manus på det som var med Martin. Jeg har ikke sagt at han var tatt bort, men at det var endret, altså bort fra manus. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, CecilieX said:

Så store deler av showet handler om livskrisen som er helt fersk og som hun står midt i? 

Ja, faktisk så sivet det inn i veldig mye av materialet, pluss at det var egne segmenter om det. Jeg ble overrasket selv, men sånn var det nå engang.

Hun sa for eksempel rett ut i et segment om Bent Høie at det føltes litt rart at han ikke helt skjønte at folk "har gått på one night stands" som han har sagt det, i hele koronatiden, for hun hadde til og med en hjemme som hadde gjort det.

Og neste show kom til å bli veldig dyrt, for da kom hun til å bli saksøkt. Men tittelen blir i hvertfall "Ex and the Bitch".

Dette var bare et par av mange referanser til det, og enhver som kom dit uten å vite noe om det på forhånd, skjønte veldig godt hva som hadde skjedd, selv om de ikke kjenner detaljene.

Endret av lurker
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløff skrev (20 minutter siden):

Hallaien.

Rampelys flommer over at spiss kritikk.

Tusvik og Tønne har gjentatte ganger fått kritikk i offentlighet ang deres metodikk og uthenging.

Dette er ikke en fanbase. Og det derre «phungfolk» er litt.....ja. Man kan ikke slenge ut «get a life» i en rampelystråd og kreve kun støtte. Faller på sin egen urimelighet.

Og angående spoiling, snakker vi om Heks on the beach? DET er da ingen nyhet. 

Kritikk og diskusjon er jo helt greit. Min kommentar var ment til en som igjen og igjen forklarer at hun ikke forstår humoren og nærmest ber oss overbevise henne om hvorfor hun skal like T&T. Og hun har holdt på i dagesvis og kaster seg på alle her inne. Hun gjentar at hun skal prøve podcasten igjen, som om det er viktig for oss at hun skal begynne å like dem. Det framstår nesten patologisk, og dermed anbefalte jeg henne å heller følge med på komikere hun faktisk liker. Igjen, dette er bare komikere, ingen bryr seg om du elsker dem eller ikke. Men når man er inne på et forum om dem, kan man ikke bli så overrasket over at det er mange fans her..

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rosa Sitron said:

Det var Nøtterøy de var på og de sa det var tydelig endret manus på det som var med Martin. Jeg har ikke sagt at han var tatt bort, men at det var endret, altså bort fra manus. 

Ah, da misforstod jeg. Da er jeg enig med dine venner, nesten alt var endret 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...