Kragebein Skrevet 11. april 2019 #241 Del Skrevet 11. april 2019 Tråden er ryddet for innhold Kvinneguiden ikke ønsker å assosieres med, brukerdebatt og svar til dette. Kragebein, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oline12 Skrevet 11. april 2019 #242 Del Skrevet 11. april 2019 Akkurat nå, Gul_gul skrev: Kan du gi eksempler? Jeg syns podcasten har blitt en gapestokk. Jeg syns ikke det er mobbing som mange hevder, men i en pod gies det ikke rom for tilsvar. Komikere skal få lov til å være drøye, men når det blir mye egne barn som blir med i noen av historiene så savner jeg at de er mer reflekterte der over hva de faktisk sier og gjør. Jeg vet utrolig mye om barna til Tusvik og Tønne, og det, for å bruke deres egne ord, orker jeg ikke. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gul_gul Skrevet 11. april 2019 #243 Del Skrevet 11. april 2019 55 minutter siden, Oline12 said: Jeg syns podcasten har blitt en gapestokk. Jeg syns ikke det er mobbing som mange hevder, men i en pod gies det ikke rom for tilsvar. Hvem har blitt satt i gapestokk? (Jeg hører bare podcasten sporadisk, så jeg har ikke peiling). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oline12 Skrevet 11. april 2019 #244 Del Skrevet 11. april 2019 3 timer siden, Gul_gul skrev: Hvem har blitt satt i gapestokk? (Jeg hører bare podcasten sporadisk, så jeg har ikke peiling). Det er gaaaanske mange som får gjennomgå i så og si hver episode. Greit nok at det er berettiget, men for min del trenger jeg ikke å høre på "rants" om hva andre folk har gjort galt. Nettopp derfor jeg ikke hører på mer enn sporadisk selv nå. Før hadde podden mer innhold og struktur, og gode historier fra barndom og hverdagen. De siste gangene jeg har hørt er det mange mennesker som får gjennomgå for hva de har gjort/sagt. Hvis du er ute etter navn står de mest diskuterte i hver episode-beskrivelse. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gul_gul Skrevet 11. april 2019 #245 Del Skrevet 11. april 2019 13 minutter siden, Oline12 said: Det er gaaaanske mange som får gjennomgå i så og si hver episode. Greit nok at det er berettiget, men for min del trenger jeg ikke å høre på "rants" om hva andre folk har gjort galt. Nettopp derfor jeg ikke hører på mer enn sporadisk selv nå. Før hadde podden mer innhold og struktur, og gode historier fra barndom og hverdagen. De siste gangene jeg har hørt er det mange mennesker som får gjennomgå for hva de har gjort/sagt. Hvis du er ute etter navn står de mest diskuterte i hver episode-beskrivelse. Takk for svar. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 11. april 2019 #246 Del Skrevet 11. april 2019 16 minutter siden, Oline12 skrev: Det er gaaaanske mange som får gjennomgå i så og si hver episode. Greit nok at det er berettiget, men for min del trenger jeg ikke å høre på "rants" om hva andre folk har gjort galt. Nettopp derfor jeg ikke hører på mer enn sporadisk selv nå. Før hadde podden mer innhold og struktur, og gode historier fra barndom og hverdagen. De siste gangene jeg har hørt er det mange mennesker som får gjennomgå for hva de har gjort/sagt. Hvis du er ute etter navn står de mest diskuterte i hver episode-beskrivelse. Helt enig! Det minner meg om Se og Hør for blinde, drittkasting som i tillegg mangler seriøsitet og sannferdighet. Og når de driver med en slags massesuggesjon ved at alle må mene som dem ellers er de dumme, og kaller følgerne Phungfolket for å understreke at de har en «hær». Selv slenger de ut en og annen unnskylding for å gå over streker tykke som sementblokker - så fortsetter de i samme spor. Husker da de hengte ut Truls Svendsen for å ha stjålet en vits fra Seinfeld, som om ikke alle gjør det innimellom og de selv har jo tatt vitser fra, ja Se og Hør det også. *gjesp* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baresierdet Skrevet 11. april 2019 #247 Del Skrevet 11. april 2019 5 timer siden, Justsaying skrev: Helt enig! Det minner meg om Se og Hør for blinde, drittkasting som i tillegg mangler seriøsitet og sannferdighet. Og når de driver med en slags massesuggesjon ved at alle må mene som dem ellers er de dumme, og kaller følgerne Phungfolket for å understreke at de har en «hær». Selv slenger de ut en og annen unnskylding for å gå over streker tykke som sementblokker - så fortsetter de i samme spor. Husker da de hengte ut Truls Svendsen for å ha stjålet en vits fra Seinfeld, som om ikke alle gjør det innimellom og de selv har jo tatt vitser fra, ja Se og Hør det også. *gjesp* 👏🏼👏🏼👏🏼 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 12. april 2019 #248 Del Skrevet 12. april 2019 13 timer siden, Oline12 skrev: Jeg syns podcasten har blitt en gapestokk. Jeg syns ikke det er mobbing som mange hevder, men i en pod gies det ikke rom for tilsvar. Komikere skal få lov til å være drøye, men når det blir mye egne barn som blir med i noen av historiene så savner jeg at de er mer reflekterte der over hva de faktisk sier og gjør. Jeg vet utrolig mye om barna til Tusvik og Tønne, og det, for å bruke deres egne ord, orker jeg ikke. Er veldig enig i det meste du sier her. Sett bort i fra barna, synes jeg damene får ufortjent mye «dritt». Mye blir tatt ut av kontekst og blåst opp i media. I media blir Sigrid fremstilt som en skikkelig sur drittkjerring, men det er ikke slik jeg oppfatter henne. Men ja, absolutt enig med deg angående barna. 18 timer siden, EllaSays skrev: Jeg er også phung, og tenker litt det samme. MEN; jeg er ganske sikker på at en del av historiene rundt barna ikke nødvendigvis er så sanne. Det kan være en kjerne av sannhet i det, men det blir blåst opp og dysset ned alt ettersom. I tillegg er ikke historiene som kommer med bilder. Sigrid eksponerer noe på egen instagram, Lisa så godt som ingenting, så historiene de forteller kommer ikke samtidig med bilder, og dermed ser jeg ikke for meg ungene når jeg hører på. I tillegg er ikke podcasten en rosablogg eller fortelling om livet, det er et sammensurium av oppdiktning, småting fra livet som blir hauset opp og ned alt ettersom og tanker og meninger. Det jeg liker er at T&T forteller om livet som det er. De opplagte tingene er jo utroskap og føding ut av rumpehull, lammefjes og diverse. Men også redsler og følelser, småangst (som er normalt i alles liv og ikke handler om sykdom), krangling med partner og daglig logistikk - sånt som vi alle driver. De gjør ikke alt rett, og mang en gang har de beklaget og lagt seg flate, og det må være greit. Det er ikke mange bloggere som har lagt seg flate på den måten T&T har. I tillegg synes jeg jo at T&T bidrar med såpass mye mer substans og innhold enn ABD, VP, CBE og andre. Det unnskylder ikke eksponeringen, men det er mulig det er derfor vi gir dem litt mindre tyn på det punktet. Ja, der traff du midt i blinken. De forteller ting som de er og prøver ikke å «selge» oss en uoppnåelig virkelighet. Det er mye jeg kan kjenne meg igjen i av det de forteller, noe jeg ikke kan hos såkalte rosabloggere. Jeg synes Lisa er god på å forklare hvordan hun takler situasjoner med barna (som når hun har klikka og deretter sier unnskyld til barna). Hun er også veldig god på å sette Sigrid litt på plass hvis hun er uenig i hvordan S har oppført seg ovenfor barna sine. Det liker jeg. Hennes måte å oppdra barna på, er slik jeg vil være som mor. Vil gå så langt og si at hun er et forbilde for meg på det området. Men at hun i det hele tatt forteller historier om barna, er jo uheldig. Jeg føler meg veldig splitta her altså. I det siste synes jeg podkasten generelt har blitt litt kjedelig, men jeg tenker det sikkert tar seg opp etterhvert. Har fylt ut den spørreundersøkelsen og håper flere gjør det samme, så får vi kanskje snudd den trenden med å dele i det vide og brede om barna. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tweet Skrevet 12. april 2019 #249 Del Skrevet 12. april 2019 18 timer siden, Justsaying skrev: Det ironiske i at alle snakker om eksponeringen av barn når det gjelder bloggere, og andre kjendiser, er at det er jo Tusvik som måtte rømme huset sitt pga trusler for en stund tilbake. Og da tenker jeg at de her to damene har jo enda større grunn til å ikke være så utleverende når de (tydelig) provoserer folk i så stor grad at de mottar trusler. Vil tro en slik situasjon påvirker ungene mer enn hva andre eksponerte barn har opplevd? Tror de som roper høyt om eksponering av barn bør være veldig konsekvent med at det gjelder all eksponering ellers blir det vanskelig å ta seriøst. Hvis bare de man liker kan utlevere ungene sine så faller jo all argumentasjon bort, alle blir jo likt av noen. Tar til meg det. Håper det blir noen endringer etter spørreundersøkelsen! Men at de er brutalt ærlige og drøye (sett bort i fra barna selvsagt), det håper jeg de aldri slutter med. Jeg synes å huske at barna ikke merket noe av den dramatikken rundt truslene, men skal ikke påstå noe 100% sikkert. Men jeg vil få sagt at jeg synes ikke noen fortjener å bli truet slik eller å få så mye «dritt» som T&T får. Ikke engang Ørjan, som du er så glad i (måtte bare) Kritikk er selvfølgelig greit og man må ta ansvar for og stå i de «ugjerningene» man har gjort, men hets, og det mange vil kalle hat, løser ingenting. Det mener i alle fall jeg, da. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EMG Skrevet 14. april 2019 #250 Del Skrevet 14. april 2019 Jo, er morsomme - men jammen litt slitsomme også 🙂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gul_gul Skrevet 24. april 2019 #251 Del Skrevet 24. april 2019 Intervju med KJH om Burøe og kronikken i Tusvik&Tønne-podcasten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 24. april 2019 #252 Del Skrevet 24. april 2019 2 timer siden, Gul_gul skrev: Intervju med KJH om Burøe og kronikken i Tusvik&Tønne-podcasten. Intervju/reklame for boken hennes. Fnisete og veldig lite konsistensitet i det hun forteller. Hvilken type blir sjalu hvis noen flørter med dama di? Ingen, de blir sinte. Savner de tøffe spørsmålene. Hvorfor skrev du at du hadde kreft for noen år siden og skulle dø? Hvorfor har du ikke en eneste gang nevnt Ørjan før, enda du har skrevet om metoo? Hvorfor har du ikke forevist Vg noen av disse sms’ene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 24. april 2019 #253 Del Skrevet 24. april 2019 1 time siden, Justsaying skrev: Intervju/reklame for boken hennes. Fnisete og veldig lite konsistensitet i det hun forteller. Hvilken type blir sjalu hvis noen flørter med dama di? Ingen, de blir sinte. Savner de tøffe spørsmålene. Hvorfor skrev du at du hadde kreft for noen år siden og skulle dø? Hvorfor har du ikke en eneste gang nevnt Ørjan før, enda du har skrevet om metoo? Hvorfor har du ikke forevist Vg noen av disse sms’ene? Hvem har skrevet hvor om kreft? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MadameX Skrevet 24. april 2019 #254 Del Skrevet 24. april 2019 (endret) Hører på podcasten nesten ukentlig, kanskje mest fordi jeg har gjort det så lenge at det har blitt en vane. Jeg synes Sigrid har blitt mer og mer usmakelig. Har mer sansen for Lisa, selv om det blir litt mye snakk om rumpelukt. Enkelte ganger fremstår Sigrid rett og slett som en idiot som ikke skjønner at de finnes to sider av en sak. Til tider er det fint med litt politikk og aktuelle saker i podden, men ikke vær så sabla trangsynt... Latterliggjør Lisas besøk til Volvat, som om privat sykehus er helt idiotisk. Har hun ikke forståelse for at offentlige helsesystemet i noen tilfeller kan ha for lange ventelister i kritiske situasjoner? Synes også de er for rett og slett mobber andre folk i media, det er bare kjipt å høre på. Glad jeg ikke er ungen eller mannen til Sigrid... Endret 24. april 2019 av MadameX 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MildeMarie Skrevet 25. april 2019 #255 Del Skrevet 25. april 2019 Hører podden, selv om den er en plage av og til. De er morsommere hver for seg enn sammen. De klarer jo aldri å la den andre fortelle en historie eller et poeng ferdig! Halvparten av morsomme poeng forsvinner. 🤷♀️ Vennegjengen orker ikke å høre podden pga for mye fjas og styr og lite fullførte poenger. Men de etterspør referat fra den, fordi T&T har drøy humor og gode temaer og vinklinger når de innimellom lar hverandre fullføre. Men jeg liker dem for godt til å slutte å høre på, enda så uenig jeg blir av og til. En slags merkelig spagat. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 25. april 2019 #256 Del Skrevet 25. april 2019 Har ikke hørt podden. Synes de var litt morsomme på TV en gang med et eller annet SMS-stunt, men de treffer ikke meg helt. Problemet er ikke feminisme i seg selv, men det er vanskelig å le når noen har en sterk politisk agenda, samme hva det er. Det blir fort litt bittert og intenst som skinner gjennom. Da klarer ikke jeg å le. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 11. mai 2019 #257 Del Skrevet 11. mai 2019 Tusvik står frem i Vg som angrende. Hva angrer hun på? Eller rettere sagt hva angrer hun mest på? Hun har ikke akkurat vokst i populæritet, kanskje begynne med en ærligere taktikk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oida Skrevet 11. mai 2019 #258 Del Skrevet 11. mai 2019 5 timer siden, Justsaying skrev: Tusvik står frem i Vg som angrende. Hva angrer hun på? Eller rettere sagt hva angrer hun mest på? Hun har ikke akkurat vokst i populæritet, kanskje begynne med en ærligere taktikk? Nok et halmstrå å ta tak i for nok et forsøk på å renvaske hen som det ikke er mulig å renvaske? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kragebein Skrevet 12. mai 2019 #259 Del Skrevet 12. mai 2019 Tråden er ryddett for spekulasjoner. Kragebein, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 12. mai 2019 #260 Del Skrevet 12. mai 2019 5 timer siden, Oida skrev: Nok et halmstrå å ta tak i for nok et forsøk på å renvaske hen som det ikke er mulig å renvaske? Hva snakker du om? Eller hvem? Jeg snakker om Sigrid, som tydelig angrer. Og jeg lurer på hva. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå