Gå til innhold

Tusvik & Tønne


Viking-girl

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest BethD

De har vært/er veldig åpne med det at humoren deres er for spesielt interesserte. Jeg syns de er hysteriske,ler meg ihjel av de! At noen ikke syns de er morsomme er jeg klar over,men humor er ganske indeviduelt og man kan ikke bestemme om

noen er morsomme eller ikke. Det er en smakssak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de  er ikke morsomme. Har aldri likt noen av dem som komiker, og aller minst Sigrid. Men som seriøs synes jeg hun ofte er god, og det selv om jeg ikke er enig med henne i alt. Jeg liker heller ikke så godt den vulgære stlien, men det er nå sånn de skal være, så jeg lar det passere og lytter til det de har å si. Har heller ikke inntrykk av at podkasten først og fremst skal være morsom, så jeg setter meg ikke ned og forventer å le masse en time når jeg hører på dem. 

På 5.4.2019 den 9.18, Kalevala skrev:

Jeg ler mye av beskrivelsene av familieliv og nære ting, og av deres kollisjoner med folk på deres vei.  Liker godt de politiske rantene og diskusjonene, og irriterer meg over avbrytelser og noen litt for drøye eller kleine uttalelser 

80% knallbra og 20% kleint/too much/irriterende er min dom.   

De 80% holder i massevis til at jeg fortsatt etter flere år, gleder meg over å høre på hver eneste uke. 

Dette oppsummerer godt! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lyttet så ofte til dem, men jeg har absolutt sansen for innholdet i podcastene. Derimot har jeg store problemer med lyttingen. De er så støyende at jeg blir helt svett i ørene. Antagelig er det bare jeg som er litt allergisk mot den måten å snakke på,. 🤷‍♀️😔

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de har mye klokt de kommer med selv om det er sauset inn i mye lyd og et over gjennomsnittet vulgært ordforråd.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De kan ha ett og annet morsomt poeng, men jeg irriterer meg over at de særdeles navlebeskuende hevder å sitte på fasiten på hva som er (moralsk) akseptabelt, og sabler ned alt og alle som måtte ha en annen oppfatning enn dem. Det blir litt for mye mobbing, og litt for lite gøy. Men det er sikkert sabla morsomt for blodfansen å høre på, da.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Fader skrev:

Var på showet deres i høst, og lo meg neste skakk!

Jeg ELSKER når de snakker om fedrene sine 😂😂

Showene er fantaaastiske!! 😂🙌🏼 De er helt rå på scenen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dessverre det begynner å bli kjedelig. Er bare jatting om uinteressante ting de snakker om. . Tar ikke opp noe spennende lenger, og føler også at mange av historiene de forteller er sterkt overdrevet. Føles mindre ekte, og høres mere ut slik som de er på liveshow, noe jeg syns er ekstremt anmasende.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/9/2019 at 8:40 AM, Fader said:

Jeg synes de har mye klokt de kommer med selv om det er sauset inn i mye lyd og et over gjennomsnittet vulgært ordforråd.

Samme. Jeg ville ønske det var litt mer strukturert med timestamps og innhold i beskrivelsen. Jeg orker ikke høre på en times babbel om ingenting og ting jeg ikke er interessert i. Og jeg gidder ikke skippe frem og tilbake og lete etter hvornår det snakker om det ene og det andre heller. (Det gjelder helt generelt for podcaster, ikke bare Tusvik og Tønne). Så da hører jeg som oftest bare på dem når det har blitt bråk eller andre anbefaler at "nå snakker de om XYZ fra [start-tid] til [slutt-tid]."   

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ca aldri enig i ting @Justsaying lirer av seg her inne på forumet (no offense), men er det en ting som har fått meg til å tenke, så er det en kommentar til meg om hvorfor det er greit at T&T eksponerer barna sine og ikke diverse bloggere som diskuteres her inne. Jeg er helt i mot eksponering av barn slik som mange andre på forumet, men likevel digger jeg Sigrid og Lisa. Det finnes mange grunner til at jeg elsker podkasten deres, men jeg er jo da ganske dobbeltmoralsk. 

Podkasten har gitt meg så mye glede og latter at jeg har sett forbi historiene om deres hverdag med barna. De deler utrolig mye om barna som vi absolutt aldri burde visst, og jeg vet rett og slett ikke hvorfor jeg har tenkt at det er greit. Det er jo ikke greit... 

Er nysgjerrig på hva andre medphungfolk mener om dette? 

Endret av tweet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Justsaying
6 timer siden, tweet skrev:

Jeg er ca aldri enig i ting @Justsaying lirer av seg her inne på forumet (no offense), men er det en ting som har fått meg til å tenke, så er det en kommentar til meg om hvorfor det er greit at T&T eksponerer barna sine og ikke diverse bloggere som diskuteres her inne. Jeg er helt i mot eksponering av barn slik som mange andre på forumet, men likevel digger jeg Sigrid og Lisa. Det finnes mange grunner til at jeg elsker podkasten deres, men jeg er jo da ganske dobbeltmoralsk. 

Podkasten har gitt meg så mye glede og latter at jeg har sett forbi historiene om deres hverdag med barna. De deler utrolig mye om barna som vi absolutt aldri burde visst, og jeg vet rett og slett ikke hvorfor jeg har tenkt at det er greit. Det er jo ikke greit... 

Er nysgjerrig på hva andre medphungfolk mener om dette? 

Det ironiske i at alle snakker om eksponeringen av barn når det gjelder bloggere, og andre kjendiser, er at det er jo Tusvik som måtte rømme huset sitt pga trusler for en stund tilbake. Og da tenker jeg at de her to damene har jo enda større grunn til å ikke være så utleverende når de (tydelig) provoserer folk i så stor grad at de mottar trusler. Vil tro en slik situasjon påvirker ungene mer enn hva andre eksponerte barn har opplevd? 

Tror de som roper høyt om eksponering av barn bør være veldig konsekvent med at det gjelder all eksponering ellers blir det vanskelig å ta seriøst. Hvis bare de man liker kan utlevere ungene sine så faller jo all argumentasjon bort, alle blir jo likt av noen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, tweet skrev:

Jeg er ca aldri enig i ting @Justsaying lirer av seg her inne på forumet (no offense), men er det en ting som har fått meg til å tenke, så er det en kommentar til meg om hvorfor det er greit at T&T eksponerer barna sine og ikke diverse bloggere som diskuteres her inne. Jeg er helt i mot eksponering av barn slik som mange andre på forumet, men likevel digger jeg Sigrid og Lisa. Det finnes mange grunner til at jeg elsker podkasten deres, men jeg er jo da ganske dobbeltmoralsk. 

Podkasten har gitt meg så mye glede og latter at jeg har sett forbi historiene om deres hverdag med barna. De deler utrolig mye om barna som vi absolutt aldri burde visst, og jeg vet rett og slett ikke hvorfor jeg har tenkt at det er greit. Det er jo ikke greit... 

Er nysgjerrig på hva andre medphungfolk mener om dette? 

Jeg er også phung, og tenker litt det samme. MEN; jeg er ganske sikker på at en del av historiene rundt barna ikke nødvendigvis er så sanne. Det kan være en kjerne av sannhet i det, men det blir blåst opp og dysset ned alt ettersom. 
I tillegg er ikke historiene som kommer med bilder. Sigrid eksponerer noe på egen instagram, Lisa så godt som ingenting, så historiene de forteller kommer ikke samtidig med bilder, og dermed ser jeg ikke for meg ungene når jeg hører på. I tillegg er ikke podcasten en rosablogg eller fortelling om livet, det er et sammensurium av oppdiktning, småting fra livet som blir hauset opp og ned alt ettersom og tanker og meninger. 

Det jeg liker er at T&T forteller om livet som det er. De opplagte tingene er jo utroskap og føding ut av rumpehull, lammefjes og diverse. Men også redsler og følelser, småangst (som er normalt i alles liv og ikke handler om sykdom), krangling med partner og daglig logistikk - sånt som vi alle driver. 
De gjør ikke alt rett, og mang en gang har de beklaget og lagt seg flate, og det må være greit. Det er ikke mange bloggere som har lagt seg flate på den måten T&T har. I tillegg synes jeg jo at T&T bidrar med såpass mye mer substans og innhold enn ABD, VP, CBE og andre. Det unnskylder ikke eksponeringen, men det er mulig det er derfor vi gir dem litt mindre tyn på det punktet. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Justsaying skrev:

Det ironiske i at alle snakker om eksponeringen av barn når det gjelder bloggere, og andre kjendiser, er at det er jo Tusvik som måtte rømme huset sitt pga trusler for en stund tilbake. Og da tenker jeg at de her to damene har jo enda større grunn til å ikke være så utleverende når de (tydelig) provoserer folk i så stor grad at de mottar trusler. Vil tro en slik situasjon påvirker ungene mer enn hva andre eksponerte barn har opplevd? 

Tror de som roper høyt om eksponering av barn bør være veldig konsekvent med at det gjelder all eksponering ellers blir det vanskelig å ta seriøst. Hvis bare de man liker kan utlevere ungene sine så faller jo all argumentasjon bort, alle blir jo likt av noen. 

 

Men du har ingen problemer med at helten din, Burøe og frue, eksponerer barna sine. Ganske utrolig da dette paret er av verstingene til å eksponere sine barn.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Justsaying
50 minutter siden, EllaSays skrev:

Jeg er også phung, og tenker litt det samme. MEN; jeg er ganske sikker på at en del av historiene rundt barna ikke nødvendigvis er så sanne. Det kan være en kjerne av sannhet i det, men det blir blåst opp og dysset ned alt ettersom. 
I tillegg er ikke historiene som kommer med bilder. Sigrid eksponerer noe på egen instagram, Lisa så godt som ingenting, så historiene de forteller kommer ikke samtidig med bilder, og dermed ser jeg ikke for meg ungene når jeg hører på. I tillegg er ikke podcasten en rosablogg eller fortelling om livet, det er et sammensurium av oppdiktning, småting fra livet som blir hauset opp og ned alt ettersom og tanker og meninger. 

Det jeg liker er at T&T forteller om livet som det er. De opplagte tingene er jo utroskap og føding ut av rumpehull, lammefjes og diverse. Men også redsler og følelser, småangst (som er normalt i alles liv og ikke handler om sykdom), krangling med partner og daglig logistikk - sånt som vi alle driver. 
De gjør ikke alt rett, og mang en gang har de beklaget og lagt seg flate, og det må være greit. Det er ikke mange bloggere som har lagt seg flate på den måten T&T har. I tillegg synes jeg jo at T&T bidrar med såpass mye mer substans og innhold enn ABD, VP, CBE og andre. Det unnskylder ikke eksponeringen, men det er mulig det er derfor vi gir dem litt mindre tyn på det punktet. 

En uting det der med å overdrive og lyve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
1 minutt siden, Oida skrev:

Men du har ingen problemer med at helten din, Burøe og frue, eksponerer barna sine. Ganske utrolig da dette paret er av verstingene til å eksponere sine barn.

Har ikke sagt noe til eksponeringen jeg? Hvis du leser så er det _dobbeltmoralen_ jeg kommenterer. At man godtar noens eksponering men ikke andres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg som var stor fan av podcasten tidligere så anbefaler jeg å fylle inn tilbakemeldingen som damene ber om på Facebook-siden sin. Der har jeg hvertfall skrevet hva jeg syns er dårlig med podcasten nå. Håper de kanskje har fått og får endel tilbakemeldinger på podcasten. Jeg personlig likte den godt før, men siste året syns jeg det har vært mye kritikkverdig. Har heller ikke virket som de har tatt til seg av tilbakemeldingene, men kanskje de nå velger å høre på hva folket vil ha. Det er positivt!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Oline12 said:

(..) Jeg personlig likte den godt før, men siste året syns jeg det har vært mye kritikkverdig. 

Kan du gi eksempler? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...