Gå til innhold

Tusvik & Tønne

Viking-girl

Anbefalte innlegg

1 time siden, Justsaying skrev:

Nei sa jeg det? 

Jeg poengterer at dere hyller enkelte, fordi de er en gruppe som sammen går mot et menneske. Og tilgir enkeltmennesker i den gruppen for like uakseptable situasjoner. Ved å tilgi disse handlingene de andre har gjort - godtar dere at slikt gjøres i «små skala»

Så hvorfor er det ikke nulltoleranse? Hvorfor er en eller 5 ganger greit? Er det greit så lenge man støtter noen som har opplevd tilsvarende mot seg? Blir altfor dumt.

Jeg bare undrer meg over at du bruker bilder av Conradi som eksempel, og unnlater å nevne at ØB også har brukt dette bildet på scenen. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Jeg har ikke alltid vært like begeistret for tospannet T&T, men jeg er nok i ferd med å bli en drl av phungfolket. Ja, innimellom syns jeg de blir litt slitsomme med vel mye banning og at de snakker i munnen på hverandre, men du verden. De har en svært direkte måte å ta opp saker på. Noen ganger blir det skolerevyhumor, men det er jo noe alle stand up-komikere ramler utpå. Jeg syns humor som går på bekostning av andre kan være utfordrende. Men disse to er av de komikerne jeg syns klarer det bra. For de lager ikke bare humor av andre, de har også enormt mye selvironi. Og de er reflekterte. I denne ukens pod tar de bl.a. opp Kristin Gjelsviks videorant til Sophie Elise. Og de går litt i dybden på reaksjonen til SE. De forklarer mekanismene bak hvordan man går i forsvar når det blir for mye kritikk, når absolutt alle hiver seg på «fordøm, fordøm», når det samme gjentas til det kjedsommelige i SoMe og når kommentarfelt og messenger er full av den samme kritikken iblandet mye hat,  om igjen og om igjen. Da blir det rett og slett for mye, og man bryter rett og slett litt sammen. Og er det to som vet hvordan det er, så er det T&T...

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Rosalie skrev:

Jeg har ikke alltid vært like begeistret for tospannet T&T, men jeg er nok i ferd med å bli en drl av phungfolket. Ja, innimellom syns jeg de blir litt slitsomme med vel mye banning og at de snakker i munnen på hverandre, men du verden. De har en svært direkte måte å ta opp saker på. Noen ganger blir det skolerevyhumor, men det er jo noe alle stand up-komikere ramler utpå. Jeg syns humor som går på bekostning av andre kan være utfordrende. Men disse to er av de komikerne jeg syns klarer det bra. For de lager ikke bare humor av andre, de har også enormt mye selvironi. Og de er reflekterte. I denne ukens pod tar de bl.a. opp Kristin Gjelsviks videorant til Sophie Elise. Og de går litt i dybden på reaksjonen til SE. De forklarer mekanismene bak hvordan man går i forsvar når det blir for mye kritikk, når absolutt alle hiver seg på «fordøm, fordøm», når det samme gjentas til det kjedsommelige i SoMe og når kommentarfelt og messenger er full av den samme kritikken iblandet mye hat,  om igjen og om igjen. Da blir det rett og slett for mye, og man bryter rett og slett litt sammen. Og er det to som vet hvordan det er, så er det T&T...

Enig! Jeg får mer og mer sansen for de. Hørte podcasten i går, og selv om det blir litt vel mye "f**n meg", så var det god (forklart på morsomme måter) refleksjon både over hvorfor nok er litt nok når det gjelder hva SE "selger", men også refleksjon over hvordan en tsunami av overreaksjoner og drøye meldinger til henne på messenger ikke er greit det heller. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
5 minutter siden, Jordbærogfløte skrev:

Er det noe i det Thomas Leikvoll skriver? ;

https://www.dagbladet.no/kultur/bollene-tusvik-og-tonne/70919611

Absolutt, uten tvil og endelig noen som sier fra. Disse er også influensere i den forstand og kan ikke si at det er et språk tenåringer trenger å lære de snakker. Det er så tidvis barnslig, grisete og latterliggjøring av de to fjortenårige jentene at jeg håper Kristin Gjeldsvik fyrer i gang en tordentale til disse også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte den siste  podkasten - den gikk jo ut på at Sigrid var lei og lei seg for at hun ble fremstilt som at hun raste og var i harnisk hele tiden. 

Men hvorfor i all verden blande r han inn Ørjan Burøe? Nå han kom inn på Burøe på slutten der, skjønte jeg plutselig at den egentlige agendaen til Leikvoll var å forsvare Burøe. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Justsaying
4 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg hørte den siste  podkasten - den gikk jo ut på at Sigrid var lei og lei seg for at hun ble fremstilt som at hun raste og var i harnisk hele tiden. 

Men hvorfor i all verden blande r han inn Ørjan Burøe? Nå han kom inn på Burøe på slutten der, skjønte jeg plutselig at den egentlige agendaen til Leikvoll var å forsvare Burøe. 

Så hvis man forsvarer Ørjan så er alt man sier bare tull? Det er der det ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble overrasket da jeg oppdaget at jeg syntes at podcasten deres er ganske underholdende, selv om jeg ikke har så mye til overs for dem som komikere. Men det jeg reagerte på sist, er at de ganske fritt og uhemmet forteller om episoder som involverer ungene deres. Ting ungene har gjort og sagt osv.

Ser ikke helt forskjellen på å utlevere unger (for å sette det litt på spissen)  på podcast og på blogg. Greit at de ikke viser bilder på en podcast, men prinsippet om privatliv og egen digital identitet osv. burde vel være det samme uansett hvilket medium det dreier seg om ..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, pøbelsara skrev:

Fordi Leikvoll har støttet Burøe hele veien. Og er ikke et hakk bedre selv. 😞

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juoigi
3 hours ago, pøbelsara said:

👏🏻👏🏻 Helt enig! Den kronikken var gjennomsyret med motiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Viking-girl skrev:

Har han holdt på på samme måte som Ørjan?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Trude.lutt skrev:

Har han holdt på på samme måte som Ørjan?

Nei det sier jeg ikke, men han er mannssjåvinistisk. Klart han beskytter sin makker Ørjan! Det har han gjort fra dag én! Klarer ikke fyren. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
8 timer siden, Viking-girl skrev:

13 minutter siden, Viking-girl skrev:

Nei det sier jeg ikke, men han er mannssjåvinistisk. Klart han beskytter sin makker Ørjan! Det har han gjort fra dag én! Klarer ikke fyren. 

🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble positivt overrasket da jeg hørte de første gang. Men bare tre, fire episoder senere var jeg mett. Hakk i plata. Bruker en språkdrakt selv en oppegående 15-åring ville ha vært flau over.

Skal det være morsomt? Eller har de en politisk agenda tilslørt med prumpelyder? Hvis målet deres er å være morsomme, bør  de f.eks høre på Misjonen av og til for å lære litt mer om humor.

MEN: Tydeligvis er det mange som liker dem. Og det er jo fint.

Brannfakkel fra meg: Prosentandelen av lyttere som ønsker regjeringsskifte, er trolig oppe på 85-95%. Jeg tror det. Og det er ingenting galt med det. Men det gjør podkasten politisk. Ikke morsom. 

Det er min mening og den bøyer jeg meg for.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, MortenMinstelønn skrev:

Jeg ble positivt overrasket da jeg hørte de første gang. Men bare tre, fire episoder senere var jeg mett. Hakk i plata. Bruker en språkdrakt selv en oppegående 15-åring ville ha vært flau over.

Skal det være morsomt? Eller har de en politisk agenda tilslørt med prumpelyder? Hvis målet deres er å være morsomme, bør  de f.eks høre på Misjonen av og til for å lære litt mer om humor.

MEN: Tydeligvis er det mange som liker dem. Og det er jo fint.

Brannfakkel fra meg: Prosentandelen av lyttere som ønsker regjeringsskifte, er trolig oppe på 85-95%. Jeg tror det. Og det er ingenting galt med det. Men det gjør podkasten politisk. Ikke morsom. 

Det er min mening og den bøyer jeg meg for.

Jeg ble fort sliten av å høre på dem. Mye banning og lite snert i kommentarene. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, pøbelsara said:

Men hvorfor i all verden blande r han inn Ørjan Burøe? Nå han kom inn på Burøe på slutten der, skjønte jeg plutselig at den egentlige agendaen til Leikvoll var å forsvare Burøe

Presis. 

Støme og Jerman har tidligere kommentert at Thomas Leikvoll var én av to fra hele komikermiljøet som "liket" beklagelse nr. 2 fra Burøe. (Episode 140 @ 5:38 +2 min)

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det var bra de tok tak i Burøe saken, men utover det er T&T to vulgære sladrekjerringer som gang på gang hengir seg til en oppførsel som minner mer om mobbing enn humor. Usmakelig og barnslig etter min mening. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leikvoll forsvarer ikke Burøe. Han påpeker derimot at pressen ikke bare kan dundre på som bulldosere i Burøe-saken slik Tusvik og Tønne gjør. De slenger ut "bevis" i hytt og vær helt ukritisk, bruker "kildene" sine helt ukritisk. Og forventer at pressen skal gjøre det samme. De har rett og slett ikke skjønt det. 

De er to store mobbere og har alltid vært det. Tusvik har også null integritet når det kommer til #metoo - hun har selv vært med på å spre nakenbilder av andre og satt i sine program og harselert med dette etterpå. Utrolig nok har hun sluppet unna dette. Hvorfor vet ikke jeg, men det kan vel være at båndene mellom journalister og kjendiser i Norge er litt for tette.....

Endret av Opie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Gul_gul skrev:

Presis. 

Støme og Jerman har tidligere kommentert at Thomas Leikvoll var én av to fra hele komikermiljøet som "liket" beklagelse nr. 2 fra Burøe. (Episode 140 @ 5:38 +2 min)

Hvem er den andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
3 minutter siden, Opie skrev:

Leikvoll forsvarer ikke Burøe. Han påpeker derimot at pressen ikke bare kan dundre på som bulldosere i Burøe-saken slik Tusvik og Tønne gjør. De slenger ut "bevis" i hytt og vær helt ukritisk, bruker "kildene" sine helt ukritisk. Og forventer at pressen skal gjøre det samme. De har rett og slett ikke skjønt det. 

De er to store mobbere og har alltid vært det. Tusvik har også null integritet når det kommer til #metoo - hun har selv vært med på å spre nakenbilder av andre og satt i sine program og harselert med dette etterpå. Utrolig nok har hun sluppet unna dette. Hvorfor vet ikke jeg, men det kan vel være at båndene mellom journalister og kjendiser i Norge er litt for tette.....

Applaus! Media har så mye makt, og når 2 mobbere i voksen alder som har sitt eget Phungfolk (🙄) sitter i ledtog med naive journalister og unge jenter som er lette å lede inn på offerstien sin - da blir offerlammet et lett offer for overmakten. 

Jeg håper Tusvik og Tønne snart får smake sin egen melk, de er både mobbere, utleverer seg selv og hele familiene sine, snakker som to finske alkoholikere, høres konstant sure ut og ler mest selv av sin egen barnslighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...