Gå til innhold

Ødelagt morgen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han skal tidlig opp, Og reise avgårde til en bestemt tid, ikke jeg. Da synes jeg at det holder å bli vekket toppen 2 ganger før man står opp. Men nei... her skal jeg som ikke trenger å stå opp før senere bli vekket 5 ganger. Og da har jeg selvfølgelig våknet skikkelig selv. Det har gått 1 time siden første alarm... Og så skal han ha 5 min til... Da ble jeg sint og ba han stå opp,  sa til han at det er egoistisk å holde på sånn og argumenterte det opplagte at jeg som ikke trenger å stå opp enda trenger ikke bli vekket mer enn nødvendig, og at han som skal avgårde tidlig som må ta hensyn (sa dette den 3. og 4. vekkingen og sint den 5.gangen). Jeg mener han burde be om unnskyldning og skjønne dette, men han bare holder seg til at han kunne fått 5 min til.... aaaaah..blir helt matt.. 

Anonymkode: 7c6ce...052

Det er du som er problemet. Lat og morragretten sutrekjerring! Du er egoisten her.

Anonymkode: d20d8...313

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Pompom skrev:

Det er så egoistisk og helt unødvendig å ha på så mange alarmer! Hadde samboeren min slumret en haug med alarmer hadde jeg blitt ordentlig gretten. At man kan slumre alarmen betyr vel egentlig bare at man har satt på alarm alt for tidlig. Hvis han må opp senest 06:00, trenger han ikke slumre hvert femte minutt fra 05:30. Da blir det ikke 5 ekstra minutter hver gang alarmen går, men en halvtime med elendig søvn før man må stå opp. 

Han tar medisiner som må tas til et klokkeslett og det er en databoks som først ringer og prater og  som han står opp og tar hvis ikke fortsetter den å ringe og prate hvis han ikke tar den. (Kunne sagt det i innlegget)Han har alarm på ny halvtime etterpå og så er det igang.... 

Anonymkode: 7c6ce...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er du som er problemet. Lat og morragretten sutrekjerring! Du er egoisten her.

Anonymkode: d20d8...313

Øøøøøøh? Du er ikke riktig naglet vel 

Anonymkode: 7c6ce...052

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Komer fra et hjem der vi alltid stilte opp for hverandre. Man gir og man får, det er snakk om balanse. Jobber med så mange menn som lever med slike surfitter og de har en rævva start på dagen hele tiden. 

Anonymkode: aaa51...dac

Derfor bor jeg alene😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han tar medisiner som må tas til et klokkeslett og det er en databoks som først ringer og prater og  som han står opp og tar hvis ikke fortsetter den å ringe og prate hvis han ikke tar den. (Kunne sagt det i innlegget)Han har alarm på ny halvtime etterpå og så er det igang.... 

Anonymkode: 7c6ce...052

Da får han stå opp til det tidspunktet også. Eventuelt slumre den halvtimen på sofaen. Bor man sammen så viser man hensyn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han tar medisiner som må tas til et klokkeslett og det er en databoks som først ringer og prater og  som han står opp og tar hvis ikke fortsetter den å ringe og prate hvis han ikke tar den. (Kunne sagt det i innlegget)Han har alarm på ny halvtime etterpå og så er det igang.... 

Anonymkode: 7c6ce...052

Ja, det kunne du.

Anonymkode: 9f05c...f7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis TS bare hjelper å vekke han skikkelig så slipper han å slumre fem ganger! Trenger ikke gjøre det vanskeligere enn det.

Noen ganger sovner jeg igjen etterpå, om ikke så står jeg opp og har en stille og rolig morgen for meg selv, drikker kaffe og leser avisen.. Hvorfor skulle jeg være grinete over at jeg ikke får sove igjen? Unødvendig ting å være sur over! 

 

Anonymkode: 05c7e...d15

Noen av oss trenger faktisk de ekstra timene med søvn. Jeg er for eksempel student. Jeg står konsekvent ikke opp før klokka 07 om morgenen. Når jeg kommer hjem fra skolen er sønnen hovedprioritet fram til kl 19 når han skal legges, legginga kan fort ta 1-2timer. Også trenger jeg å lese litt for å henge med i studiene, i tillegg til at jeg og samboeren får litt egentid om det så bare er for en halvtime. Mellom kl 22-24 så går jeg i seng og sover til 07 igen (og de timene trenger jeg). Skulle samboeren min slumret fra kl 04:30 og i over en time hadde jeg bare fått 4-6timer med natt, og til og med nattesøvnen min er oppstykket da sønnen vår ikke sover natten igjennom og jeg er den som tar meg av natten fordi samboeren ikke våkner av gråt. Så kanskje jeg hadde sittet igjen med 3-5timer istedet.

I teorien kunne jeg kanskje droppet lesinga på kvelden og lagt meg klokka 21 istedet. Men jeg er ganske sikker på at hadde både jeg og samboer stått opp si 05, så hadde sønnen vår våknet av at jeg gikk, og da hadde jeg heller ikke hatt anledning til å lese disse timene, eller hatt den egentiden vi som partnere ønsker oss. 2åringen hadde også måttet begynne med lengre dagdupper igjen, da jeg ikke har noe ønske om å legge han bare 1time etter skoledagen er ferdig, er koselig med felles middag og lek på ettermiddagen.

Forstår ikke hvorfor det skal være så vanskelig å ta hensyn til noen andres nattesøvn. Heldigvis respekterer vi den her i hjemmet.

Anonymkode: c1072...454

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan du ikke stå opp og lage frokost mens han dusjer? Gjøre morgenene litt hyggelige i stedet for å være så daff? Sette på radioen litt lavt, ordne med kaffe......

Så begynner du din dag når han er ute av døren. 

Anonymkode: aaa51...dac

Jøss! 

Anonymkode: 72762...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han tar medisiner som må tas til et klokkeslett og det er en databoks som først ringer og prater og  som han står opp og tar hvis ikke fortsetter den å ringe og prate hvis han ikke tar den. (Kunne sagt det i innlegget)Han har alarm på ny halvtime etterpå og så er det igang.... 

Anonymkode: 7c6ce...052

Ja, men allikevel trenger du ikke passe på han for han klarer det selv når han må. Han lener seg på deg fordi du hjelper han. Så da får du vel bare fortsette med det da. 

Enten må du "oppdra" han og la han ta vare på seg selv eller så må du jo bare fortsette som du driver på nå. 

Og det er helt fint å være hjelpsom, men da kan du heller ikke klage på at du ikke får nok søvn. 

Anonymkode: a026f...9a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og reise avgårde til en bestemt tid, ikke jeg.

Anonymkode: 7c6ce...052

Jobber du i det hele tatt, eller var det bare i dag du kunne sove lenge?

Anonymkode: 9af0d...63a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis TS bare hjelper å vekke han skikkelig så slipper han å slumre fem ganger! Trenger ikke gjøre det vanskeligere enn det.

Noen ganger sovner jeg igjen etterpå, om ikke så står jeg opp og har en stille og rolig morgen for meg selv, drikker kaffe og leser avisen.. Hvorfor skulle jeg være grinete over at jeg ikke får sove igjen? Unødvendig ting å være sur over! 

 

Anonymkode: 05c7e...d15

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor et voksent menneske må ha "hjelp" til å komme seg opp om morgenen, det er jo bare tull! Jeg er B-menneske og synes det er tungt å stå tidlig opp, men jeg kommer meg da opp for egen maskin uten problemer og kommer meg på jobb tidsnok. Med mindre mannen til TS bodde hjemme hos mamma helt til han og TS flyttet sammen, så klarer han nok helt utmerket å komme seg opp uten hjelp hvis han må, det er nok snarere viljen det står på her, tenker jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...