Gå til innhold

Ødelagt morgen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Forundret.. skrev:

Da må du nesten bare vurdere å si at han får klare seg selv om han ikke kan stille opp for seg selv og deg ved å ta normalt hensyn.

Har sagt det og. Han glimter til og så er det påan igjen. 

Anonymkode: 7c6ce...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han står opp når han er alene, men jeg ringer i tilfelle. 

Anonymkode: 7c6ce...052

Jaja, men da har han gjort seg avhengig av deg og du har blitt avhengig av å vite at det går bra. Og da blir det sånn. Han liker å slumre og han gjør det fordi han kan. 

Det hjelper ikke at du har "sagt alt mulig til han" - for når han er trøtt så er han trøtt og han vet at du passer på han. Han vet at du blir sur også, men siden han ikke er noe morgenmenneske så gir han blaffen i det der og da.

Men, han er sikkert verdens beste kjæreste sånn ellers og så går det over og så er det på'n igjen. At dere gidder. 

Anonymkode: a026f...9a8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør jeg også, og derfor plager jeg ikke de som sover lengre enn meg ;) Å terrorisere et helt hus med alarmer hvert 5. minutt er å være en som driter i andre!

Anonymkode: 74f3b...60a

Jepp 😁

Anonymkode: 7c6ce...052

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater seriøst menn som er sånn, skal ha på ti alarmer før de greier å komme seg opp av senga, og de starter gjerne å ringe to timer før de egentlig skal opp!
JÆVLA IRRITERENDE DRITT NÅR ANDRE PRØVER Å SOVE

Dumpa en fyr pga det der en gang. Jeg tålte bare ikke å sove der mere til slutt og han tok ikke hensyn, så jeg fikk til slutt bare dårlige assosiasjoner til all sexen og overnattinga og hele fyren.

Anonymkode: 4a526...bda

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber mye kveld og er seint i seng, han står opp i 5-6 tida hver dag. Blei så lei sv slumring i over en halvtime når jeg ikke fikk sove igjen. Løste det med å "true" med at slumring = jeg lagde kun middag til meg selv den kvelden. Etter to slike ganger har han ikke slumret mer. Måtte sette hardt mot hardt 😉

Anonymkode: b661d...6c7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jaja, men da har han gjort seg avhengig av deg og du har blitt avhengig av å vite at det går bra. Og da blir det sånn. Han liker å slumre og han gjør det fordi han kan. 

Det hjelper ikke at du har "sagt alt mulig til han" - for når han er trøtt så er han trøtt og han vet at du passer på han. Han vet at du blir sur også, men siden han ikke er noe morgenmenneske så gir han blaffen i det der og da.

Men, han er sikkert verdens beste kjæreste sånn ellers og så går det over og så er det på'n igjen. At dere gidder. 

Anonymkode: a026f...9a8

Jeg gidder snart ikke mer.  Har snakket med han om det og da skjønner han... Så går det bra en stund... Men han sliter med å høre alarmen iblant så synes det er greit å hjelpe til. Men ikke 5 ganger unødvendig 

Anonymkode: 7c6ce...052

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gidder snart ikke mer.  Har snakket med han om det og da skjønner han... Så går det bra en stund... Men han sliter med å høre alarmen iblant så synes det er greit å hjelpe til. Men ikke 5 ganger unødvendig 

Anonymkode: 7c6ce...052

"Snart" burde vært her for lenge siden.

Han kommer seg garantert opp hvis han må. Hvis du bare biter det i deg noen morgener på rad så lærer han til slutt han også. Bare la være å si noe og hvis han sier noe om at han har forsovet seg eller noe sånt så svarer du bare at det er synd for han, men han er voksen og må klare selv å komme seg opp.

Det er ikke sikkert han tar det verken første, andre eller tredje gang, men etterhvert - hvis du holder på ditt - så vil han måtte ta ansvar for seg selv. 

Og så legger du deg til å sove et annet sted så du ikke blir vekket av han. 

Det er en voksen mann du bor med, ikke en tenåring. 

Anonymkode: a026f...9a8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis du hjelper han innimellom så faller det selvfølgelig tilbake til gamle mønstre. Det tar tid å endre mønstre, så du må være hard og ikke gi deg. Ikke hjelp han litt engang. 

Anonymkode: a026f...9a8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvis du hjelper han innimellom så faller det selvfølgelig tilbake til gamle mønstre. Det tar tid å endre mønstre, så du må være hard og ikke gi deg. Ikke hjelp han litt engang. 

Anonymkode: a026f...9a8

Ikke nødvendigvis.  Jeg bryr meg om at han kommer seg opp i tide når det er nødvendig. Han slumrer når han ikke må også. Så det har ingenting med meg og gjøre. 

Anonymkode: 7c6ce...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Komer fra et hjem der vi alltid stilte opp for hverandre. Man gir og man får, det er snakk om balanse. Jobber med så mange menn som lever med slike surfitter og de har en rævva start på dagen hele tiden. 

Anonymkode: aaa51...dac

Jeg er helt enig med deg! Skjønner ikke hva som er så vanskelig med å bare hjelpe mannen litt med å komme seg ut om morgenen. Her i hus skal mannen være ute av huset ca 05.15 (!!!) men aldri har jeg laget en sippe tråd fordi jeg synes det er dårlig gjort av han å slumre et par ganger.. 

Et forhold handler om å gi og ta - Jeg hjelper han om morgenen, han gjør andre ting som jeg setter pris på!  

Anonymkode: 05c7e...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må til en viss grad "stille opp " siden han må dit han skal. 

Anonymkode: 7c6ce...052

Nei, hvorfor må du det? Han hadde vel neppe forsovet seg om du ikke var der og hjalp han?

Sånn som det er nå muliggjør du oppførselen hans, gjennom å ta ansvar for at han skal stå opp. Med mindre du vil ha det sånn må du gi fra deg dette ansvaret. Ikke hjelp han, sov et sted snoozinga hans ikke plager deg, la han ta ansvaret selv.

Anonymkode: 55978...83c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig med deg! Skjønner ikke hva som er så vanskelig med å bare hjelpe mannen litt med å komme seg ut om morgenen. Her i hus skal mannen være ute av huset ca 05.15 (!!!) men aldri har jeg laget en sippe tråd fordi jeg synes det er dårlig gjort av han å slumre et par ganger.. 

Et forhold handler om å gi og ta - Jeg hjelper han om morgenen, han gjør andre ting som jeg setter pris på!  

Anonymkode: 05c7e...d15

Et par ganger som i 2 - to - ganger? Ikke fem som TS snakker om? Får du sove igjen etterpå eller må du stå opp da? Er du A- eller B-menneske?

Greit å "hjelpe mannen litt", men når man blir vekket 1-3 timer før man evt trenger å stå opp selv og mannen bråker sånn at det ikke er mulig og sovne igjen så er det hensynsløst syns jeg. 

Mannen som må opp. Så kan man hjelpe hverandre i hverdagen på andre måter.

Om jeg må stå opp klokka 5 om morgenen fordi mannen har slumret og bråket så jeg ble helt våken så hadde jeg ikke vært særlig blid utover ettermiddagen. 

Anonymkode: a026f...9a8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hvorfor må du det? Han hadde vel neppe forsovet seg om du ikke var der og hjalp han?

Sånn som det er nå muliggjør du oppførselen hans, gjennom å ta ansvar for at han skal stå opp. Med mindre du vil ha det sånn må du gi fra deg dette ansvaret. Ikke hjelp han, sov et sted snoozinga hans ikke plager deg, la han ta ansvaret selv.

Anonymkode: 55978...83c

Det er faktisk hans ansvar.  Jeg burde kunne si fra kun en gang om nødvendig,  og uansett forvente at han står opp når alarmen ringer første gang el toppen andre... 

Anonymkode: 7c6ce...052

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et par ganger som i 2 - to - ganger? Ikke fem som TS snakker om? Får du sove igjen etterpå eller må du stå opp da? Er du A- eller B-menneske?

Greit å "hjelpe mannen litt", men når man blir vekket 1-3 timer før man evt trenger å stå opp selv og mannen bråker sånn at det ikke er mulig og sovne igjen så er det hensynsløst syns jeg. 

Mannen som må opp. Så kan man hjelpe hverandre i hverdagen på andre måter.

Om jeg må stå opp klokka 5 om morgenen fordi mannen har slumret og bråket så jeg ble helt våken så hadde jeg ikke vært særlig blid utover ettermiddagen. 

Anonymkode: a026f...9a8

Takk.  Bra svar. 

Anonymkode: 7c6ce...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokoladeknask
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Haha . Ja, dessverre er han sånn uansett alarm. Han står opp og slår den av eller snoozer eller stiller en ny runde og legger seg igjen.. 

Anonymkode: 7c6ce...052

Da skaffer du deg flere slike «vekk opp de døde»klokker og med 5-minutters mellomrom eller noe sånt - så han blir lei til slutt og faktisk står opp. Du har seff noe i ørene og hører ingenting. (Jeg hadde tatt med meg en slik klokke en gang på et hotell og glemte å slå av for alarmen en gang jeg ikke kom hjem til rommet før dagen etter (måtte overnatte hos bekjente for kom meg ikke til hotellet så sent) - hadde vekket opp alle i etasjen med ringingen. Kunne ikke bli slått av heller og hadde durt i vei i 20 min. Kl 07 om morgenen. Vel, folkene fikk en tidlig frokost om noe :P)

Endret av Sjokoladeknask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er helt enig med deg! Skjønner ikke hva som er så vanskelig med å bare hjelpe mannen litt med å komme seg ut om morgenen. Her i hus skal mannen være ute av huset ca 05.15 (!!!) men aldri har jeg laget en sippe tråd fordi jeg synes det er dårlig gjort av han å slumre et par ganger.. 

Et forhold handler om å gi og ta - Jeg hjelper han om morgenen, han gjør andre ting som jeg setter pris på!  

Anonymkode: 05c7e...d15

Jeg er skikkelig b-menneske, og er skikkelig gretten på morgen. Jeg trenger 2-3 kopper kaffe før jeg gidder snakke med noen, og vil aldri ha frokost. Tror absolutt ingen ønsker hjelp av meg for vekking/frokostlaging om det innebærer at jeg må opp tidligere enn nødvendig :fnise: 
Er enig i at man skal ta å gi, men partner skal gi utrolig mye tilbake for at jeg skal gidde ødelegge hele min dag, hver dag, for å hjelpe han. 

Anonymkode: aceb7...335

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Et par ganger som i 2 - to - ganger? Ikke fem som TS snakker om? Får du sove igjen etterpå eller må du stå opp da? Er du A- eller B-menneske?

Greit å "hjelpe mannen litt", men når man blir vekket 1-3 timer før man evt trenger å stå opp selv og mannen bråker sånn at det ikke er mulig og sovne igjen så er det hensynsløst syns jeg. 

Mannen som må opp. Så kan man hjelpe hverandre i hverdagen på andre måter.

Om jeg må stå opp klokka 5 om morgenen fordi mannen har slumret og bråket så jeg ble helt våken så hadde jeg ikke vært særlig blid utover ettermiddagen. 

Anonymkode: a026f...9a8

Hvis TS bare hjelper å vekke han skikkelig så slipper han å slumre fem ganger! Trenger ikke gjøre det vanskeligere enn det.

Noen ganger sovner jeg igjen etterpå, om ikke så står jeg opp og har en stille og rolig morgen for meg selv, drikker kaffe og leser avisen.. Hvorfor skulle jeg være grinete over at jeg ikke får sove igjen? Unødvendig ting å være sur over! 

 

Anonymkode: 05c7e...d15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så egoistisk og helt unødvendig å ha på så mange alarmer! Hadde samboeren min slumret en haug med alarmer hadde jeg blitt ordentlig gretten. At man kan slumre alarmen betyr vel egentlig bare at man har satt på alarm alt for tidlig. Hvis han må opp senest 06:00, trenger han ikke slumre hvert femte minutt fra 05:30. Da blir det ikke 5 ekstra minutter hver gang alarmen går, men en halvtime med elendig søvn før man må stå opp. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sjokoladeknask skrev:

Da skaffer du deg flere slike «vekk opp de døde»klokker og med 5-minutters mellomrom eller noe sånt - så han blir lei til slutt og faktisk står opp. (Jeg hadde tatt med meg en slik klokke en gang på et hotell og glemt å slå av alarmen - hadde vekket opp alle i etasjen med ringingen. Kunne ikke bli slått av heller og hadde durt i vei i 20 min. Kl 07 om morgenen. Vel, folkene fikk en tidlig frokost om noe :P)

Huff da. Hehe 

Anonymkode: 7c6ce...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis TS bare hjelper å vekke han skikkelig så slipper han å slumre fem ganger! Trenger ikke gjøre det vanskeligere enn det.

Noen ganger sovner jeg igjen etterpå, om ikke så står jeg opp og har en stille og rolig morgen for meg selv, drikker kaffe og leser avisen.. Hvorfor skulle jeg være grinete over at jeg ikke får sove igjen? Unødvendig ting å være sur over! 

 

Anonymkode: 05c7e...d15

Samboeren min jobber 07-15, jeg jobber 14-22. Hvis han vekker meg klokka 05:30 når han må opp, står ikke jeg opp for å ha «en stille og rolig morgen» for meg selv. Da blir jeg jo et komavrak på jobb, for ikke glemme den timeslange turen det tar hjem fra jobb. Alle har ikke samme arbeidsdag som deg. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...