Gå til innhold

Nå går jeg snart fra deg..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nåvel, vi har jo stiftet et nokså godt bekjentskap med deg de siste dagene, da...

Hadde sagt nøyaktig det samme dersom en 25-årig mann hadde holdt på sånn. Og ja, sammenligningen mellom en gutt på 25 og en kvinne i 40-årene er en god sammenligning!

"Sex eller bitterhet og fandenivoldskhet, du har valget! Ikke forvent utpreget modenhet og hensynstagen."

Anonymkode: 2730c...7dc

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei! Slutt å spre om deg med stråmenn, forsøk på sjefing og hersking!

(Er det noen som fremstår som pms-befengt her, så er det deg.)

Jeg mener at man som hormonsprengt, 25-årig mann eller kvinne i 40-årene, er nødt til å forstå at sex ikke er noe man kan verken forlange eller sutre seg til.

Anonymkode: 2730c...7dc

Hvem er det som hersker her? Antyder at du kjenner Ts og kaller @Ulla Ullsokk for pms-befengt. 

Rapporterer deg ditt ondskapsfulle troll! 

Anonymkode: e21f7...7c0

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS har vært temmelig sparsom med opplysninger om hvorfor mannen er impotent, for alt vi veit kan det være fedme, sukkersyke, eller noe helt annet. 

Etter min mening har en først og fremst ansvar for familien når en har når en har valgt og stiftet denne. Det er ingen regel som sier at "jeg" har krav på og være lykkelig alle mine dager. Føler jeg meg ikke sett har jeg rett til å snu verden på hode for en haug med mennesker som jeg i utgangspunktet skulle hatt ansvar / omsorg for. 

En skilsmisse medfører så og si alltid uopprettelige skader i en familie. Forhold som felleskap, ansvar for hverandre, økonomi, muligheten for å hjelpe hverandre blir redusert og det oppstår vanligvis en fiendtlighet hos den forlatte (eller hos den som forlater). 

TS legger i åpningsinlegget sitt ansvaret over på mannen, hun planlegger og meddele barna sin avgjørelse som om begge har ansvar. 

Etter min mening bør hun og gubben ta seg en tur til en hjernekrymper og få sjekket ut hva som egentlig er problemet. Påstanden om kvinnfolk i 40 åra er som menn i 20 åra er bare svade fra ende til annen. Tidligere var menn kjent for og rigge opp med gullklokker, kabriolet og 20 år gammel sekretrær i denne alderen. Disse er like patetiske i sin handling som kvinnfolk som kjører samme løpet. På tidspunktet vi lar følelser styre handlingene vår er vi redusert til primitive følelsestyrte vesen, ikke ulikt dyr. Vi styres vår oppdragelse, de normer og regler som er i det samfunnet vi lever i, de fleste av oss utvikler også en slags moral over hva som er rett og galt.

Vi er faktisk det vi gjør og vi står faktisk ansvarlig for de handlingene vi begår. Det er ingen som skal leve i et ulykkelig forhold, men svært ofte er det den som påstår at alt er dritt som lager alt til dritt.  

Endret av RoH
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Hvem er det som hersker her? Antyder at du kjenner Ts og kaller @Ulla Ullsokk for pms-befengt. 

Rapporterer deg ditt ondskapsfulle troll! 

Anonymkode: e21f7...7c0

Følg med i tråden så ser du hvem som snakker om pms og krever at folk skal logge seg av.

Anonymkode: 2730c...7dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok...hvorfor skal du gå da...:klaske:???

Anonymkode: 46ba9...2c1

Fordi han ikke gjør andre ting,og d sårer meg sånn.

Anonymkode: 199d6...16b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, RoH skrev:

TS har vært temmelig sparsom med opplysninger om hvorfor mannen er impotent, for alt vi veit kan det være fedme, sukkersyke, eller noe helt annet. 

Etter min mening har en først og fremst ansvar for familien når en har når en har valgt og stiftet denne. Det er ingen regel som sier at "jeg" har krav på og være lykkelig alle mine dager. Føler jeg meg ikke sett har jeg rett til å snu verden på hode for en haug med mennesker som jeg i utgangspunktet skulle hatt ansvar / omsorg for. 

En skilsmisse medfører så og si alltid uopprettelige skader i en familie. Forhold som felleskap, ansvar for hverandre, økonomi, muligheten for å hjelpe hverandre blir redusert og det oppstår vanligvis en fiendtlighet hos den forlatte (eller hos den som forlater). 

TS legger i åpningsinlegget sitt ansvaret over på mannen, hun planlegger og meddele barna sin avgjørelse som om begge har ansvar. 

Etter min mening bør hun og gubben ta seg en tur til en hjernekrymper og få sjekket ut hva som egentlig er problemet. Påstanden din om kvinnfolk i 40 åra er som menn i 20 åra er bare svade fra ende til annen. Tidligere var menn kjent for og rigge opp med gullklokker, kabriolet og 20 år gammel sekretrær i denne alderen. Disse er like patetiske i sin handling som kvinnfolk som kjører samme løpet. På tidspunktet vi lar følelser styre handlingene vår er vi redusert til primitive følelsestyrte vesen, ikke ulikt dyr. 

Vi er faktisk det vi gjør og vi står faktisk ansvarlig for de handlingene vi begår. Det er ingen som skal leve i et ulykkelig forhold, men svært ofte er det den som påstår at alt er dritt som lager alt til dritt.  

At alt er dritt er dine ord,ikke mine.ser tydelig se t du ikke ser situasjonen klart her.hade bra 🙋

Anonymkode: 199d6...16b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

At alt er dritt er dine ord,ikke mine.ser tydelig se t du ikke ser situasjonen klart her.hade bra 🙋

Anonymkode: 199d6...16b

Tror definitivt at andre enn KG kunne vært til hjelp. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, RoH skrev:

Tror definitivt at andre enn KG kunne vært til hjelp. 

Er nok ikke så mye mer jeg kan gjøre lenger.har støttet han igjennom alt.men måtte tilslutt tenke på min egen psyke oppi situasjonen 😞

Anonymkode: 199d6...16b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi han ikke gjør andre ting,og d sårer meg sånn.

Anonymkode: 199d6...16b

Hva andre ting konkret? Gå ned på deg. Gir deg orgasme ?  Hva er det du ikke får? Han kysser og klemmer sier du. 

Anonymkode: bcd1b...a7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva andre ting konkret? Gå ned på deg. Gir deg orgasme ?  Hva er det du ikke får? Han kysser og klemmer sier du. 

Anonymkode: bcd1b...a7c

Ja kun klem og kyss 

Anonymkode: 199d6...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja kun klem og kyss 

Anonymkode: 199d6...16b

Kan ikke mase om ting han ikke vil,han vet hva jeg trenger, men forstår ikke 

Anonymkode: 199d6...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, RoH skrev:

Så dere har mange barn. Hvordan skal du gi dem beskjed om at du løser opp familien fordi du ikke får deg lenger? Fordi vi vokste fra hverandre? Så det er forklaringen, hvorfor er du feig og lyver for å skåne deg selv? 

 

Barna skal da ikke få vite detaljene om hvorfor mor og far går fra hverandre. Man lar være å fortelle sannheten, og det gjør man ikke for å skåne seg selv, men for å skåne barna. De skal få slippe å forholde seg til foreldrenes (ikke-eksisterende) sexliv.

11 minutter siden, RoH skrev:

TS har vært temmelig sparsom med opplysninger om hvorfor mannen er impotent, for alt vi veit kan det være fedme, sukkersyke, eller noe helt annet. 

Etter min mening har en først og fremst ansvar for familien når en har når en har valgt og stiftet denne. Det er ingen regel som sier at "jeg" har krav på og være lykkelig alle mine dager. Føler jeg meg ikke sett har jeg rett til å snu verden på hode for en haug med mennesker som jeg i utgangspunktet skulle hatt ansvar / omsorg for. 

En skilsmisse medfører så og si alltid uopprettelige skader i en familie. Forhold som felleskap, ansvar for hverandre, økonomi, muligheten for å hjelpe hverandre blir redusert og det oppstår vanligvis en fiendtlighet hos den forlatte (eller hos den som forlater). 

TS legger i åpningsinlegget sitt ansvaret over på mannen, hun planlegger og meddele barna sin avgjørelse som om begge har ansvar. 

Etter min mening bør hun og gubben ta seg en tur til en hjernekrymper og få sjekket ut hva som egentlig er problemet. Påstanden om kvinnfolk i 40 åra er som menn i 20 åra er bare svade fra ende til annen. Tidligere var menn kjent for og rigge opp med gullklokker, kabriolet og 20 år gammel sekretrær i denne alderen. Disse er like patetiske i sin handling som kvinnfolk som kjører samme løpet. På tidspunktet vi lar følelser styre handlingene vår er vi redusert til primitive følelsestyrte vesen, ikke ulikt dyr. Vi styres vår oppdragelse, de normer og regler som er i det samfunnet vi lever i, de fleste av oss utvikler også en slags moral over hva som er rett og galt.

Vi er faktisk det vi gjør og vi står faktisk ansvarlig for de handlingene vi begår. Det er ingen som skal leve i et ulykkelig forhold, men svært ofte er det den som påstår at alt er dritt som lager alt til dritt.  

TS har sagt såpass som at legene ikke kan gjøre noe, og at dette er en mann som er permanent impotent. Altså er dette en varig situasjon, som de må finne en løsning på. TS har tatt ansvar for denne situasjonen ved å fortelle sin mann at hun ikke orker et samliv uten noen form for sex. Vi kunne tenke oss oralsex, for eksempel, eller sex med diverse hjelpemidler. Dette er ikke mannen hennes med på. Dermed bidrar han selv til denne skilsmissen. Det er ikke bare den som går som har ansvaret for bruddet.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja kun klem og kyss 

Anonymkode: 199d6...16b

Du svart ikke på spørsmålet. Hva konkret vil du ha av ham.?

Anonymkode: bcd1b...a7c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du svart ikke på spørsmålet. Hva konkret vil du ha av ham.?

Anonymkode: bcd1b...a7c

Les ovenfor du klarer vel å tenke selv..

Anonymkode: 199d6...16b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lev med en mann i 12 år med lav sex lyst og potens problem. Men vet du hva jeg får nærheten . For vi sover sammen . Vi koser . Vi kysser hverandre . Vi ler og vi elsker hverandre. At vi ikke har sex er bare en liten del av forholdet vårt. Når jeg er kåt fikser jeg det selv .. og det er helt ok for han. Så jeg vet hva jeg snakket om. Du presser mannen din . Og sex av plikt er ikke morsomt og gi eller få. Blir bare mekanisk. Du har truet med skilsmisse og mannen din har vel gitt opp . 

Anonymkode: bcd1b...a7c

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, CamillaCollett skrev:

Barna skal da ikke få vite detaljene om hvorfor mor og far går fra hverandre. Man lar være å fortelle sannheten, og det gjør man ikke for å skåne seg selv, men for å skåne barna. De skal få slippe å forholde seg til foreldrenes (ikke-eksisterende) sexliv.

TS har sagt såpass som at legene ikke kan gjøre noe, og at dette er en mann som er permanent impotent. Altså er dette en varig situasjon, som de må finne en løsning på. TS har tatt ansvar for denne situasjonen ved å fortelle sin mann at hun ikke orker et samliv uten noen form for sex. Vi kunne tenke oss oralsex, for eksempel, eller sex med diverse hjelpemidler. Dette er ikke mannen hennes med på. Dermed bidrar han selv til denne skilsmissen. Det er ikke bare den som går som har ansvaret for bruddet.

Barna skånes ved at foreldrene behandler hverandre bra og at de skaper en stabil familie som barna er trygge i. Du forlanger at den parten som forlates tar et mer ansvar for og skåne. Dette er en generøsitet som TS ikke har krav på.

At mannen og hvorfor sliter med og tilfredsstille TS på måten hun vil kan en jo alltid spekulere i hva årsaken er. Som nevnt i mitt innlegg over. For alt vi veit sitter han i rullestole eller har fått operert ut prostata.  

At TS føler som hun gjør kan vi også spekulere på, det kan være alt fra et par tekstmeldinger fra en ny, til langvarig depresjoner. Dette er noe han og ikke minst hun bør ta tak i, men siden det er TS som utbasunerer at hun sliter med dette, å nå tydlig planlegger avgang så er det hennes ansvar og sørge for at situasjonen endrer seg, for alt vi veit kan han være såre fornøyd med status que. 

Endret av RoH
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lev med en mann i 12 år med lav sex lyst og potens problem. Men vet du hva jeg får nærheten . For vi sover sammen . Vi koser . Vi kysser hverandre . Vi ler og vi elsker hverandre. At vi ikke har sex er bare en liten del av forholdet vårt. Når jeg er kåt fikser jeg det selv .. og det er helt ok for han. Så jeg vet hva jeg snakket om. Du presser mannen din . Og sex av plikt er ikke morsomt og gi eller få. Blir bare mekanisk. Du har truet med skilsmisse og mannen din har vel gitt opp . 

Anonymkode: bcd1b...a7c

Dette skal jeg tenke over,jeg har ikke "truet" bokstavelig, men kanskje det ødela,jeg følte meg så avvist at jeg kanskje ble ufornuftig. Du ga meg en tankevekker som jeg sikkert trengte,takk 💜

Anonymkode: 199d6...16b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette skal jeg tenke over,jeg har ikke "truet" bokstavelig, men kanskje det ødela,jeg følte meg så avvist at jeg kanskje ble ufornuftig. Du ga meg en tankevekker som jeg sikkert trengte,takk 💜

Anonymkode: 199d6...16b

Og du skrev på en ikkefordømmemde måte. 

Anonymkode: 199d6...16b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Fungerer et forhold 100% på andre måter, så finner man løsninger, også på impotens.

Anonymkode: 2730c...7dc

Det skulle man tro. Hva skal man da tenke når han ikke er interessert i å finne løsninger?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, RoH skrev:

Du forlanger at den parten som forlates tar et mer ansvar for og skåne. Dette er en generøsitet som TS ikke har krav på.

Helt riktig. Det er tvang.

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette skal jeg tenke over,jeg har ikke "truet" bokstavelig, men kanskje det ødela,jeg følte meg så avvist at jeg kanskje ble ufornuftig. Du ga meg en tankevekker som jeg sikkert trengte,takk 💜

Anonymkode: 199d6...16b

Jeg har vært hard med deg før, men det står en enorm respekt av det å kunne snu i en sak, ts!

Og den får du helhjertet fra meg nå!

Anonymkode: 2730c...7dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, RoH skrev:

Barna skånes ved at foreldrene behandler hverandre bra og at de skaper en stabil familie som barna er trygge i. Du forlanger at den parten som forlates tar et mer ansvar for og skåne. Dette er en generøsitet som TS ikke har krav på.

At mannen sliter med og tilfredsstille TS på måten hun vil kan en jo alltid spekulere i hva årsaken er til. Dette er noe han bør ta tak i, men siden det er TS som utbasunerer at hun sliter med dette, så er det hennes ansvar og sørge for at situasjonen endrer seg, for alt vi veit kan han være såre fornøyd med status que. 

Det optimale er at foreldrene forblir sammen, det er vi enige i. Men grunnene til et brudd bør ikke barna få høre om, av hensyn til barna. La oss si mor går fra far. Skal de si det? "Barn, jeg har bestemt meg for å forlate pappa." Hva vil skje da? Barna vil få et dårligere forhold til sin mor, fordi far skal skånes. Barn skal ikke behøve å forholde seg til slike ting på toppen av selve bruddet.

Her er det TS sin versjon vi har. Jeg vet ikke hvilken mulig grunn denne mannen har, det kan tenkes at en god grunn finnes, men det blir spekulasjoner. Hvordan skal hun ta ansvar for å sørge for at situasjonen endrer seg, mener du? Når hun har fortalt ham hva hun trenger, og han ikke foretar seg noe? Da får hun faktisk ikke endret på situasjonen, og da tar hun konsekvensen: Hun går.

Hvis du og jeg var i et forhold, og du kom til meg med et problem du hadde, så ville det vært min plikt som partner å ta ditt problem på alvor. Enten hadde jeg kunnet gjøre som du sa. Eller, hvis det ikke var mulig, så kunne jeg forklart deg hvorfor jeg ikke fikk det til, og sjekket om vi kunne finne alternativer. Jeg kunne også overhørt deg og latt som om problemet ikke eksisterte, men da burde jeg ikke blitt spesielt overrasket om du fikk nok etter hvert.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...