Gå til innhold

Avicii er død

Helado

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
52 minutter siden, Mr. Kilmister skrev:

Sikkert en ubetydelig person...

Pell deg ut av denne tråden da, når du skal komme med slike respektløse utsagn. 

Anonymkode: 9f1ed...213

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Mr. Kilmister skrev:

Oh badboy. Har du tatt frem popcorn no eller? Tragisk at du tar deg tid til å skrive noe så respektløst på en minnetråd.

Endret av Lalala123
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, Lalala123 skrev:

Oh badboy. Har du tatt frem popcorn no eller? Tragisk at du tar deg tid til å skrive noe så respektløst på en minnetråd.

Diskuterer vi aktuelle saker her da? 

Anonymkode: 54eb0...112

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen så stygt og respektløst skrevet! Avicii betød svært mye for veldig mange selv om du ikke vet hvem han var. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han produserte en 5-10  hits og var en helt «ok» som DJ. Kan ikke sammenlignes med de store, men ser her inne at han har tydligvis heltestatus. Sikkert flott sfor dem som kun hører på Lady gaga.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han produserte en 5-10  hits og var en helt «ok» som DJ. Kan ikke sammenlignes med de store, men ser her inne at han har tydligvis heltestatus. Sikkert flott sfor dem som kun hører på Lady gaga.

Han var (er) en av de store 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
37 minutter siden, Winza skrev:

Han var (er) en av de store 

Joda, Cohen, Lennon og Aviccii 😊

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Diskuterer vi aktuelle saker her da? 

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, Cohen, Lennon og Aviccii 😊

Var damen din veldig fan av Avicii eller? Noe er det hvertfall 😉

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, Lalala123 skrev:

Han er sjalu 

Anonymkode: ac9f4...486

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, Lalala123 skrev:

🤣

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

🤣

Så hva er vitsen da med å bare komme med drit i minnetråden om han da? 😃 Du må jo ha en eller annen latterlig grunn for det..

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siste damen er jo bare trashy. Jeg ble genuint trist da jeg så at han var død. Har sett dokumentaren om han tidligere, og er helt overbevist om at han var bipolar. Da han også har hatt stort alkoholkonsum i tillegg til utskrevne medisiner og andre ting, er det enda vanskeligere å komme frem til den diagnosen. Bipolare kan i mange tilfeller medisineres med stort hell. 

Anonymkode: 253ef...332

Han var empatisk, snill, en følelse mann. En unik evne til å sette seg dypt inn i musikken, hadde han, da det var hans lidenskap. Kreativ som få, som han også vokste på. 

Han taklet ikke stress særlig bra, og måtte ty til mye alkohol for å døyve alle sanseinntrykkene / alt som tømte energien hans. I stedet for å prate med andre om hvordan han egentlig hadde det, holdt han alt for seg selv. Han kjørte på, fordi han ikke ville skuffe andre (som hans manager, fans, mm.). Det ble selvfølgelig for mye for han til slutt, da noe slikt bare kan foregå så og så lenge før en til slutt kræsjer i veggen.

Bare nevner noen få ting her, uten å gå for grundig til verks. Men ut ifra hva jeg har lest, så tyder det mere på at han var høy sensitiv. Sannsynligvis også introvert. En uheldig kombinasjon når en skal turnere og være rundt folk hele tiden. Det var jo ikke måte på hvor mange konserter han hadde. 

Karaktertrekkene treffer i alle fall bra med tanke på hva jeg nevner (og mere). 

Men det spiller ingen rolle om vi mistenker det ene eller det andre. Faktum er at han er død, og ingenting kan endre det. 

Synes det var en fargerik person, og han hadde virkelig evnen til å produsere musikk som var i stand til å trykke på mang et punkt i min hjerne, som gav meg  innblikk i hans unike hjerne. For å ikke snakke om hvordan jeg stadig fikk kjenne på at dansefoten min våknet til live av hans lystige toner. 

Rest in peace, Avicii!

Må du leve videre i musikken for evig og alltid, amen 😇

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 22.4.2018 den 21.51, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri hatt noe spesielt forhold til Avicii tidligere, annet enn å visst at han var en svensk DJ og hørt sangene hans på radioen og noen spillelister på Spotify. Kunne gått forbi han på gata uten å visst at det var han. 

Men etter å ha lest i avisen at han døde, har jeg nesten blitt besatt av han. Har lest alt det jeg kommer over, sett dokumentarer både på youtube og Netflix. Og nå er jeg oppriktig trist over at han er død. 

Men hvorfor reagerer jeg som jeg gjør ?? 

Anonymkode: aeebb...192

Dette var som å lese om hvordan jeg selv har reagert etter jeg fikk vite at han var død. Jeg var heller ikke særlig bevisst på hvem han var som person før han døde, men jeg har hørt mye på musikken. Den siste uken har jeg vært oppriktig lei meg, føler jeg sørger over ham som om det var en person jeg kjente. Har til og med grått over ham. Har aldri vært så sjokket over dødsfallet til en offentlig person noen gang tidligere. Har selvfølgelig slukt alt jeg har kommet over av bilder, artikler og filmer om han den siste uken, og jo mer jeg leser, jo mer lei meg blir jeg. Får han ikke ut av hodet! Fint å høre at andre har det litt på samme måte, for jeg har virkelig følt meg litt små-gal de siste dagene. På en måte føles det nesten ut som en forelskelse.. kremt, blir jo litt flau når jeg leser hva jeg skriver her. 

For min del tror jeg det handler om at jeg har hatt et sterkt forhold til musikken hans og har veldig mye minner fra mange av låtene. Det første jeg gjorde når jeg leste om dødsfallet var å høre igjennom all musikken jeg har et forhold til. Siden har noen av sangene gått på repeat hjemme. Det er mye følelser knyttet til musikk. På en måte tror jeg at jeg har knyttet følelsene mine for musikken direkte over på han som person. I tillegg, etter å ha sett dokumentaren ble jeg litt sånn; oj, han var jo helt nydelig. Jeg kjenner meg igjen i måten han var på, han var på samme alder som meg og jeg innbiller meg at han hadde samme type personlighet som meg. Det at han var litt sjenert og tilbaketrukket, selv om han var en stjerne, gjør ham menneskelig og lett å relatere seg til, tenker jeg. 

Du er altså ikke alene om å være trist😔

Anonymkode: c3add...f33

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har alltid likt han, sangene er også terapautisk for meg, de hjelper meg videre i motgang liksom.

Anonymkode: 712c3...611

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er forsatt i sorg, han virket som ett godt menneske. Men kommer ikke helt over signalet han sender til dagens unge at selvmord er alltids en løsning om man sliter. Da jeg vokste opp var det faktisk det feige valget :vetikke: 

Anonymkode: e0587...dda

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Så nettopp dokumentaren på Netflix. Ufattelig tragisk, han roper om hjelp gjennom hele filmen. Som mange har skrevet i det siste «alle hørte på Avicii, men ingen hørte på Tim» 💔. For en kynisk og grusom bransje. 

Anonymkode: 7e0b7...73b

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er forsatt i sorg, han virket som ett godt menneske. Men kommer ikke helt over signalet han sender til dagens unge at selvmord er alltids en løsning om man sliter. Da jeg vokste opp var det faktisk det feige valget :vetikke: 

Anonymkode: e0587...dda

Dokumentaren fikk ganske tydelig frem hvor mange år han har slitt. Føler ikke selvmordet hans var en «Quick fix», fikk inntrykk av at han har kjempet mot det utfallet i mange år. På flere tidspunkt sier han det til og med høyt. 

Anonymkode: 7e0b7...73b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får helt vondt av dokumentaren på Netflix. Måten crewet og produsenten presser han på.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg føler med deg. Etter jeg så dokumentaren, og ikke minst etter jeg fikk vite at han hadde tatt selvmord? Det ble for mye for meg. Jeg har til og med bed noen ganger til Gud og sagt at han må ta godt vare på han, så gale er det. Jeg har grått og jeg lurer på hva som skjer med verden. Dokumentaren gjorde så sterkt inntrykk ift hvilken person han var og alt som skjedde rundt han. Sliter med angst og nervøsitet selv, og har selv i noen tilfeller prøvd å døyve det med alkohol, så jeg kan relatere til det. Har også selv vært så langt nede at jeg har hatt selvmordstanker, så når vi fikk vite dødsårsaken så var det så hjerteskjærende at jeg har ikke ord. Det jeg tror har gjort så sterkt inntrykk var personligheten hans og talentet hans, det jeg kunne relatere meg til og utfallet. Vi lever i en overflatisk verden og det gjorde inntrykk at han var noe helt annet enn hva man normalt hadde sett for seg. Jeg har også vært fan av musikken hans, men har akkurat som jeg har fått veldig dårlig samvittighet for at jeg ikke har prøvd å finne mer ut om han? Det er spesielt dette her, så ja føler med deg. Men uansett, man må ta bedre vare på hverandre i denne verden, det er hvertfall helt sikkert.

Anonymkode: 58cdd...17e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...