AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #201 Del Skrevet 28. april 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet ikke. Men jeg ville ikke lagt fra meg mobiltelefonen 100 meter fra vannkanten om jeg gikk ned til vannet for å ta bilder. Anonymkode: 7b12c...999 I tillegg er det umulig å fotografere uten kamera eller mobil med kamera el.l. Anonymkode: 7b12c...999 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #202 Del Skrevet 28. april 2018 Mye sprikende informasjon som har blitt gitt fra ulike medier. Jeg synes det er mest sannsynlig at hun har undervurdert strømningene i vannet og druknet. Uansett er det lite trolig at hun blir funnet i live nå som det har gått så mange dager. Dersom hun har forsvunnet i vannet er det også i det hele tatt vanskelig å finne henne. Hva faren mener om hva datteren har og ikke har gjort legger ikke jeg vekt på i det hele tatt. Selv om man er godt kjent med sjø i Norge vil ikke det si at man ikke kan undervurdere strømningene i et annet land. I tillegg har ikke foreldre innsikt i hva voksne barn gjør når de er med venner i et annet land. Det er mange unge, norske personer på reise som er veldig naive. Det at både den savnede og vennegjengen tenkte det var greit å la henne vandre alene på kvelden i Sør-Afrika var dessverre tankeløst. Videre er det ikke uvanlig at foreldre går imot enkelte mulige forklaringer etter en forsvinning eller et unaturlig dødsfall, og det er nok en kombinasjon av mange faktorer. Foreldrene er i en svært traumatisk situasjon og det er mye som er uforståelig. Å slå seg til ro med at hun er borte på sjøen vil si at man anerkjenner at hun er død. Det er nok ganske ubegripelig for familien som sitter med et håp om at deres lille jente skal finne veien tilbake til Norge. Det er en veldig tragisk sak og jeg tenker på de pårørende. Anonymkode: 64f99...0d3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #203 Del Skrevet 28. april 2018 Ettersom det ble uvær tenker jeg at noe kan ha flydd vekk fra henne som hun løp etter, for så å bli dratt ut i vannet, at det er derfor mobil og sko ligger samlet på stranden. Anonymkode: 73cdc...e53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #204 Del Skrevet 28. april 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ettersom det ble uvær tenker jeg at noe kan ha flydd vekk fra henne som hun løp etter, for så å bli dratt ut i vannet, at det er derfor mobil og sko ligger samlet på stranden. Anonymkode: 73cdc...e53 Vet du hvordan vindretningen var der på det tidspunktet? Kan man finne ut dette på yr.no? Anonymkode: 7b12c...999 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #205 Del Skrevet 28. april 2018 Er dette rett navn på stedet? Sedgefield Lagoon, Western Cape (Sør-Afrika) Jeg finner ikke noe om været som var på Yr.no Anonymkode: 7b12c...999 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #206 Del Skrevet 28. april 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ettersom det ble uvær tenker jeg at noe kan ha flydd vekk fra henne som hun løp etter, for så å bli dratt ut i vannet, at det er derfor mobil og sko ligger samlet på stranden. Anonymkode: 73cdc...e53 Er det da naturlig at mobil + sko var plassert veldig pent ved siden av hverandre, om hun plutselig fikk det travelt med å springe etter noe som fløy fra henne i vinden? Anonymkode: 7b12c...999 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #207 Del Skrevet 28. april 2018 Det er ikke naturlig å legge en mobiltelefon i sanden vel? Er ikke en telefon sårbar for sand? Eller lå telefonen i en sko? Anonymkode: 7b12c...999 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #208 Del Skrevet 28. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det da naturlig at mobil + sko var plassert veldig pent ved siden av hverandre, om hun plutselig fikk det travelt med å springe etter noe som fløy fra henne i vinden? Anonymkode: 7b12c...999 Ja, hvorfor ikke? Nå har vi ikke annen informasjon enn at sko og mobil lå pent plassert ved hverandre, hva akkurat det betyr vet vi jo ikke sikkert da det ikke er bilder. Jeg vet ikke om det var høy- eller lavvann på den tiden, men det kan vel også ha noe å si. Anonymkode: 73cdc...e53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #209 Del Skrevet 28. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, hvorfor ikke? Nå har vi ikke annen informasjon enn at sko og mobil lå pent plassert ved hverandre, hva akkurat det betyr vet vi jo ikke sikkert da det ikke er bilder. Jeg vet ikke om det var høy- eller lavvann på den tiden, men det kan vel også ha noe å si. Anonymkode: 73cdc...e53 Har ikke de fleste en lomme å legge mobilen i? Ikke tale om at jeg ville lagt fra meg mobilen i sanden på en strand. Om jeg måtte springe for å nå noe som blåste bort i vinden ville jeg bare hatt mobilen i hånda om jeg ikke hadde lommer eller en veske. Anonymkode: a98af...132 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #210 Del Skrevet 28. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, hvorfor ikke? Nå har vi ikke annen informasjon enn at sko og mobil lå pent plassert ved hverandre, hva akkurat det betyr vet vi jo ikke sikkert da det ikke er bilder. Jeg vet ikke om det var høy- eller lavvann på den tiden, men det kan vel også ha noe å si. Anonymkode: 73cdc...e53 Du har rett i begge deler. Har noen av dere informasjon om det var høy- eller lavvann, og vindretningen på det tidspunktet hun forsvant? Anonymkode: 7b12c...999 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #211 Del Skrevet 28. april 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har ikke de fleste en lomme å legge mobilen i? Ikke tale om at jeg ville lagt fra meg mobilen i sanden på en strand. Om jeg måtte springe for å nå noe som blåste bort i vinden ville jeg bare hatt mobilen i hånda om jeg ikke hadde lommer eller en veske. Anonymkode: a98af...132 Enig, bortsett fra hvis det jeg sprang etter allerede var i vannet eller var på vei til vannet. Da ville jeg ikke tatt med telefonen ut i vannet. Anonymkode: 7b12c...999 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #212 Del Skrevet 28. april 2018 Finner dere ut noe om hvordan været og vindretningen var på Sedgefield Lagoon, Western Cape (Sør-Afrika) (eller på Myoli Beach in Sedgefield) den 18. april kl 18:15 og utover? Anonymkode: 7b12c...999 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #213 Del Skrevet 28. april 2018 Hadde hun/vennene drukket alkohol? Anonymkode: 21eaf...bae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #214 Del Skrevet 28. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hadde hun/vennene drukket alkohol? Anonymkode: 21eaf...bae Det har jeg ikke sett noen opplysninger om. Leser forresten noen av dere utenlandske aviser? Kanskje det er mer informasjon i enkelte utenlandske aviser, som feks i en Sør-Afrikansk avis? Anonymkode: 7b12c...999 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #215 Del Skrevet 28. april 2018 Det er flere bilder fra den stranden her https://www.tv2.no/nyheter/9812928/https://www.tv2.no/nyheter/9812134/ https://www.tv2.no/a/9814161/ Anonymkode: 7b12c...999 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #216 Del Skrevet 28. april 2018 Har turister på slike steder nok informasjon om hvor farlig bølgene kan være, og om at bølgene kan ta deg selv om du ikke er i vannet men på land? Anonymkode: 7b12c...999 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #217 Del Skrevet 28. april 2018 Midt på siden i avisartikkelen under ser man politisperringene på stedet hvor de fant sko og telefon. I avsnittet under bildet står det: «Etterforskeren forteller at han var på stedet like etter at Marie Sæther Østbø forsvant onsdag kveld. På grunn av en kortvarig storm var alle spor på stranden visket ut.» https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/xRWv48/siler-sanden-i-jakten-paa-spor-etter-savnede-marie-20 Anonymkode: 21131...58f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #218 Del Skrevet 28. april 2018 Det burde også vært en regel om å ikke forlate en i gruppen når man reiser sammen. Anonymkode: 7b12c...999 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #219 Del Skrevet 28. april 2018 Så ekkelt at dere alle spekulerer her. Dere vet familien kan se hva dere skriver!? Håper tråden blir stengt Anonymkode: 8af63...805 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2018 #220 Del Skrevet 28. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har turister på slike steder nok informasjon om hvor farlig bølgene kan være, og om at bølgene kan ta deg selv om du ikke er i vannet men på land? Anonymkode: 7b12c...999 Det var flere skilt på vei ned til stranden som advarte mot understrømmer, og som forklarte hvordan man skulle svømme hvis man ble tatt av understrømmer. Hvis du søker på «rip current» kan du se hvordan understrømmene kan trekke folk utover. Det er utrolig utmattende å prøve å svømme inn til land i et slikt område. For å klare å komme seg til land må man svømme bortover før man prøver å svømme inn til land et annet sted hvor det ikke er understrømmer. Jeg ville oppfattet skiltene som at det var farlig i vannet, ikke på stranden. Men mulig det var farlig på stranden hvis det var storm og høye bølger. Anonymkode: 21131...58f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå