Gå til innhold

The Handmaid’s Tale’, sesong 2


Helado

Anbefalte innlegg

Tror dere denne serien vil få en lykkelig slutt? Vil de klare å knuse Gilead? Eller vil dette på lik linje med Walk of the Dead bare gå og surre til spenningen dør ut?

Anonymkode: aab53...397

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

The Walking dead* mener jeg 😂😂

Anonymkode: aab53...397

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig bra serie! Vond å se på. Jeg føler nesten at USA er slik nå, det føles så virkelig. Også tenker jeg på at mange av holdningene og til dels handligene foregår i andre land i dag. Blir helt dårlig av å tenke på det. Blir spennende å se hva som skjer videre i S2!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første episoden i den nye sesongen var helt fantastisk bra, brutal, rå, rørende, trist og hjerteskjærende. En dyster serie, men etter første episode i denne sesongen så må jeg si at det er en av de beste jeg har sett. Er utrolig spent på hvordan dette kommer til å utvikle seg. Elisabeth Moss er helt sinnsyk god i hovedrollen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Tror dere denne serien vil få en lykkelig slutt? Vil de klare å knuse Gilead? Eller vil dette på lik linje med Walk of the Dead bare gå og surre til spenningen dør ut?

Anonymkode: aab53...397

Serieskaperne har vel sagt de kommer til å fortsette å lage nye sesonger så lenge det er økonomisk. Så da vil det jo til slutt ende med at kvaliteten daler. 

Men man trenger jo ikke ta sorgene på forskudd. Kan jo nyte sesongene mens de er gode, men det kommer ikke til å bli en lykkelig slutt. I hvert fall ikke før serien har mistet så mange seere at de må avslutte serien. Og selv da så trenger jo ikke slutten bli lykkelig eller å være en ordentlig slutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, godjenten said:

Serieskaperne har vel sagt de kommer til å fortsette å lage nye sesonger så lenge det er økonomisk. Så da vil det jo til slutt ende med at kvaliteten daler. 

 

Uff, virkelig? Det beste seriene er de som har en større plan og tenker langsiktig, som setter opp historien i små bagatelelr gjennom hele serien, og avslutter på en måte som syr alt sammen. "Tar det på sparket" serier er dømt til å bli dårlige. Da er det sånn "nå må vi finne på hva som skal skje som kan være interessant. brainstorming". Så blir det dårlig fordi man jager etter det som virker som en god ide der og da

Anonymkode: addd7...f53

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 4/29/2018 at 1:04 PM, AnonymBruker said:

Uff, virkelig? Det beste seriene er de som har en større plan og tenker langsiktig, som setter opp historien i små bagatelelr gjennom hele serien, og avslutter på en måte som syr alt sammen. "Tar det på sparket" serier er dømt til å bli dårlige. Da er det sånn "nå må vi finne på hva som skal skje som kan være interessant. brainstorming". Så blir det dårlig fordi man jager etter det som virker som en god ide der og da

Anonymkode: addd7...f53

Enig med deg, men synes det vi har sett til nå har vært rimelig bra. Det kan jo gå noen sesonger før kvaliteten eventuelt faller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/26/2018 at 8:58 PM, AnonymBruker said:

De to første episodene, spesielt den første var helt MAGISK! 

Anonymkode: 66284...c29

Så de to første episodene sesong 2. Utrolig bra! Håper dog serien ikke blir noe mørkere enn det den er nå. 

On 4/27/2018 at 5:29 PM, AnonymBruker said:

Men tar ikke june en hel.... sjanse ved å stikke? De har jo datra hennes, og brukte vel også det til å true henne med på slutten av S1. 

 

Anonymkode: f21bb...e76

Hun tar en sjanse, men tror ikke ungen vil risikere noe. Barn er jo "hellige" i det samfunnet og  enda mer en jente som har en mor som lett blir gravid. 

Serena har vel heller ikke noe hun skulle sagt i det samfunnet, hun er en kvinne og kan true andre kvinner, men hun får jo ikke noe makt utenfor hjemmet sitt. 

 

Anonymkode: 25d76...a9b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke denne serien basert på en bokserie? Husker ikke hva forfatteren heter. Har sikkert en plan fremover, tror neppe det blir tatt på "sparket"

Anonymkode: a3597...748

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke denne serien basert på en bokserie? Husker ikke hva forfatteren heter. Har sikkert en plan fremover, tror neppe det blir tatt på "sparket"

Anonymkode: a3597...748

Forfatteren heter Margaret Atwood. Første sesong var basert på en bok. Andre sesong henter elementer fra boken som ikke kom med i første sesong, men det meste er nyskrevet for serien. Forfatteren er heldigvis med på prosessen, så en viss kontinuitet er sikret.

Anonymkode: 47dd8...5f5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nye  favorittserie! Den siste episoden som er lagt ut nå.. så sterkt når Emily måtte skilles fra familien sin på flyplassen :sad: Måtte felle en tåre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker serien! En ting jeg lurer på er hva det var dom tok bort på Ofglen, hun kunne jo fortsatt bli med barn? Var det klitoris da? Men skjønner ikke helt straffen med det egentlig ettersom di blir voldtatt så er vel ingen nytelse i sexen uansett? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hind
On 4/26/2018 at 10:45 PM, Helado said:

Herregud, for en bra serie. Blir jo rystet langt inn i sjelen, og det er så mange sannheter i den serien, i forhold til dagens samfunn og utvikling.

Enig. Selv her på Kvinneguiden finnes det en gruppe menn som nok godt kan tenke seg et samfunn der mannen bestemmer alt og kvinnen er nærmest umyndiggjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Minion91 said:

Elsker serien! En ting jeg lurer på er hva det var dom tok bort på Ofglen, hun kunne jo fortsatt bli med barn? Var det klitoris da? Men skjønner ikke helt straffen med det egentlig ettersom di blir voldtatt så er vel ingen nytelse i sexen uansett? 

Hun ble omskåret fordi hun hadde et forhold med en annen kvinne. Det sier seg selv at forholdet med den andre kvinnen var frivillig og at hun nøt sexen med henne selv om hun ikke nyter å bli voldtatt. Hun ble omskåret for at hun ikke skulle bli fristet til å ha flere forhold med kvinner.

Anonymkode: ffae9...319

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også fan av serien, MEN: Det irriterer meg veldig at de må ha så mange og lange sex-scener. Det går bort mye tid på de scenene, og jeg synes det er ganske merkelig at det kan være så mye fokus på sex i det hele tatt fra hovedpersonens side, når hun faktisk er truet, i fangenskap, med fare for livet til både henne og datteren. Først tippet jeg at hun hadde sex med sjåføren for å knytte ham til seg så hun kunne bruke ham. Nå virker det som hun har et voldsomt behov for det selv. Uansett føler jeg at det er litt irrelevant for oss å følge så nøye med på den sexen.

Anonymkode: e0665...e3c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er også fan av serien, MEN: Det irriterer meg veldig at de må ha så mange og lange sex-scener. Det går bort mye tid på de scenene, og jeg synes det er ganske merkelig at det kan være så mye fokus på sex i det hele tatt fra hovedpersonens side, når hun faktisk er truet, i fangenskap, med fare for livet til både henne og datteren. Først tippet jeg at hun hadde sex med sjåføren for å knytte ham til seg så hun kunne bruke ham. Nå virker det som hun har et voldsomt behov for det selv. Uansett føler jeg at det er litt irrelevant for oss å følge så nøye med på den sexen.

Anonymkode: e0665...e3c

Altså, jeg mener ikke de seansene der de prøver å produsere barn, de har absolutt relevans. Tenker på alle tilbakeblikkene med mannen hennes, og nå at hun driver og har seg med sjåføren.

Kanskje er det pga at jeg ser på serien sammen med en kompis, og det er LITT flaut med så mye sex, at jeg derfor tenker ekstra mye over det.....

Anonymkode: e0665...e3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.5.2018 den 13.35, AnonymBruker skrev:

Altså, jeg mener ikke de seansene der de prøver å produsere barn, de har absolutt relevans. Tenker på alle tilbakeblikkene med mannen hennes, og nå at hun driver og har seg med sjåføren.

Kanskje er det pga at jeg ser på serien sammen med en kompis, og det er LITT flaut med så mye sex, at jeg derfor tenker ekstra mye over det.....

Anonymkode: e0665...e3c

Tror det er for å få fram hvor kompleks livet blir i fangenskap. Hun ante ikke mannen var i live, og da hun fikk vite det hadde hun falt for en annen. 

Anonymkode: aab53...397

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.5.2018 den 18.18, Minion91 skrev:

Elsker serien! En ting jeg lurer på er hva det var dom tok bort på Ofglen, hun kunne jo fortsatt bli med barn? Var det klitoris da? Men skjønner ikke helt straffen med det egentlig ettersom di blir voldtatt så er vel ingen nytelse i sexen uansett? 

Hun var jo lesbisk, så da er kilden til nytelse uten penetrering minimert.  Jo hun ble omskjært men kan fremdeles få barn. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/30/2018 at 9:23 PM, godjenten said:

Enig med deg, men synes det vi har sett til nå har vært rimelig bra. Det kan jo gå noen sesonger før kvaliteten eventuelt faller. 

Virker som om serien har mistet litt retning allerede, spør du meg. 3 episoder på at hun løper rundt og flykter.... så blir hun tatt igjen? Nå vet vi ikke hva som vil skje, men om hun går inn i nærmest nøyaktig samme situasjon som vi så gjennom hele sesong 1, så ser jeg ikke helt vitsen med en sesong 2.... Hva nytt skal vi lære eller oppleve om alt er det samme igjen? Hva blir sesong 3? Et nytt fluktforsøk der hun blir tatt tilbake igjen?

Får se hva som skjer i neste episode, dette kan gå enten bra eller veldig, veldig dårlig (mtp kvaliteten på serien)

Anonymkode: ba502...5e8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...