Gå til innhold

Mads Hansen


AneKS

Anbefalte innlegg

Nei, den gjør ikke det. Mobbing må per definisjon handle om et ujevnt styrkeforhold, og en av Norges mest omtalte og leste kvinner er en klar maktfaktor i samfunnet med stor påvirkningskraft.

Satire er ikke mobbing.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

På 13.6.2018 den 1.14, SpåKonemateriale skrev:

Den passer.

Så verdens aviser mobber Trump?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, WCKD skrev:

 

Så verdens aviser mobber Trump?

Nei, de skriver om ting han gjør. Komikere mobber han. Og Trump mobber.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fikk de som trener og vise rumpa si frem. På ig er det nå bilder av alskens rumper med tekst som: ikke råd til operere, men trene. Eller: diggere å trene enn operere. Oh dear. Verden jeg vil av. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mads Hansen har aldri vore ein frontkjempar mot kroppspress, han har berre brukt det som eit billig poeng for å hausta likes. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orfeus
24 minutter siden, decker skrev:

Mads Hansen har aldri vore ein frontkjempar mot kroppspress, han har berre brukt det som eit billig poeng for å hausta likes. 

Godt poeng.

Humoren hans er ganske så pubertal og det hjelper ikke at han skryter av egen IQ,  når han ikke bruker den til annet enn å skåre poeng på å henge ut andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gleder meg å se suksessen Mads Hansen oppnår med sommersangen sin. Endelig en som når ut som en motvekt til disse kyniske bloggdamene, som tjener millioner på eksponering av egne barn, og/eller unge jenters dårlige selvbilde. 

La oss håpe at dette er begynnelsen på slutten, og at cowboyvirksomheten blant rosabloggerne snart er ved veis ende. Heia Mads! 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Jo det hadde vært fint om det hadde effekt på selvbildet til de unge. Men jeg tror ikke det har så vidtrekkende konsekvenser. 

Jeg tror han har greid å latterliggjøre det å operere seg i stedet for å trene, men om vi beveger oss ned på individnivå så tror jeg ikke det avhjelper selvbildet til den unge jenta spm opplever at hun ikke passer i idealet. Kanskje oppleves brystene som for små, eller rumpa for liten. Sommerkroppenlåts avhjelper ikke dette. Videoen er jo til og full av vakre mennesker med fine kropper, Mads inkludert. 

Det er her det strander, og det med god grunn, fordi det ligger ikke noe gjennomtenkt budskap bak. Han påpeker jo at kropp er viktig.

 

 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to rådende trender for kropp; å operere og fylle og fikse for å oppnå perfekt resultat eller å trene og spise protein («sunn» mat) for å oppnå det samme. Før kunne de trente skjele overlegent og flekse musklene til de utrente, men i dag holder ikke det. Du må vise at du også står over «de opererte» i næringskjeden for å være skikkelig innafor. Ingenting slår nemlig det å svette seg til resultater, det er kroppspuritismens første bud. Å vise at du har selvdisiplin og kontroll er alfa og omega, alt annet er kjetteri. 

 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Xstrella skrev:

Så fikk de som trener og vise rumpa si frem. På ig er det nå bilder av alskens rumper med tekst som: ikke råd til operere, men trene. Eller: diggere å trene enn operere. Oh dear. Verden jeg vil av. 

Slett Instagram fra telefonen din, og du opplever ikke disse problemene...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, WCKD skrev:

Slett Instagram fra telefonen din, og du opplever ikke disse problemene...

Ja vet du da tror jeg verden ville blitt bedre. Anbefaler alle til å gjøre det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Xstrella skrev:

Ja vet du da tror jeg verden ville blitt bedre. Anbefaler alle til å gjøre det. 

Alle behøver ikke å gjøre det, men de som opplever store problemer med å se andres liv burde gjøre det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, WCKD skrev:

Alle behøver ikke å gjøre det, men de som opplever store problemer med å se andres liv burde gjøre det...

Ja når unge jenter fra 6 år blir syke av det, når 9 åringer synes de er feite, når 14 åringer sparer til silikon i puppene så er det et stort problem ja. Jeg ønsker ikke unge jenter skal bli syke av dette kroppspresset bloggere holder på med. Uten spons og uten å brette ut seg selv så hadde de ikke hatt råd til denne livsstilen selv. Å blogge hva de spiser og kamera oppi rumpa er ingen sunn vei å gå for usikre jenter. De kan nekte seg blå på at de ikke påvirker, men påvirker DET gjør de. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX
4 timer siden, Hummingbird2 skrev:

Bra intervju, og jeg registrerer at han bekrefter mye av det jeg har kommentert i tråden i forhold til hvor mange han nå når ut til og hva slags effekt det kan ha på personen omtaler.

"- Nei, det at jeg når ut til flere personer enn det jeg kanskje er klar med et innlegg. At selv om jeg går på sak og ikke person, blir det så mange som ser innlegget at det kan føles overveldende for personen som står bak saken som får kritikk. Antallet og volumet blir så massivt. (...)" 

Han siteres også på at han ikke er en talsperson i forhold til det som handler om kroppspress, men utelukkende det som handler om hvordan noen velger å løse det at de er misfornøyd med egen kropp. 

Ryddet for innhold med opphavsrett. Edie, mod.

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.6.2018 den 12.23, Kollontaj skrev:

Vi har to rådende trender for kropp; å operere og fylle og fikse for å oppnå perfekt resultat eller å trene og spise protein («sunn» mat) for å oppnå det samme.

Hvorfor skriver du "protein sunn mat"? Hvem har sagt at det bare er proteiner som er sunn mat?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Idag var første gang jeg hørte sangen (har ikke dab radio eller spotify haha) på den der vg konserten. Registrerer jo at han ser høvelig veltrent ut. Skjønner at sangen er litt tøysete ment/satirisk, men føler ikke at jeg orker investere i hans "åpenbaring".

(skikkelig anti-kroppspress å oppfodre til operasjon? eller?)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, miniomelett skrev:

Idag var første gang jeg hørte sangen (har ikke dab radio eller spotify haha) på den der vg konserten. Registrerer jo at han ser høvelig veltrent ut. Skjønner at sangen er litt tøysete ment/satirisk, men føler ikke at jeg orker investere i hans "åpenbaring".

(skikkelig anti-kroppspress å oppfodre til operasjon? eller?)

Tror du Hansen oppfordrer til operasjon? Gå og vogg.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.6.2018 den 6.59, WCKD skrev:

Alle behøver ikke å gjøre det, men de som opplever store problemer med å se andres liv burde gjøre det...

...andres fiktive liv

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes han er morsom. De som håver inn millioner på å flashe opererte kropper må tåle såpass. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...