Gå til innhold

Mads Hansen


AneKS

Anbefalte innlegg

Gjest CecilieX

Jeg er den første til å enes i at det er mange bloggere som kaster om seg med mobbebegrepet. Det er jo velkjent når de får kritikk. 

Men

Det er noe med styrkeforholdet her som nå, etter Mads sin suksess, som kanskje gjør at det ikke er helt urimelig å begynne å vurdere det. 

https://snl.no/mobbing

Leser du denne, vil man kunne klikke av mange kjennetegn. 

Jrg har skrollet gjennom Mads sin instagramkonto nå, og det er gjennomgående hvordan han latterliggjør folk. Det er morsomt, treffende og jeg flirte mer enn en gang. Men med sin nye status der han virkelig når ut til mange, der han er konge på haugen og sitter med definisjonsmakt, så må også han være sitt ansvar bevisst. Nå har han jo plutselig selv blitt influencer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest CecilieX
55 minutter siden, WCKD skrev:

Vel, grunnen til at han har nådd denne toppen er jo fordi folk er enige med ham...

Det tror jeg er en påstand som du vanskelig kan dokumentere. Det kan handle om så mangt. Kanskje de liker humoren hans, kanskje liker de sport, kanskje de heier på Mjøndalen. Kanskje de synes sangen er fengende. Hvem vet. 

Men hvis din hypotese stemmer, så er vi farlig nær å ha dannet en gigantisk mobbering, der et menneske står i sentrum for massiv fordømmelse for valg hun har tatt på bakgrunn av sin egen usikkerhet. Tygg litt på den.

Edit: Jeg har skrevet flerfoldige innlegg på KG om bloggernes negative påvirkning og deres ansvarsfraskrivelse, så det handler ikke om det. Men det handler om å være litt bevisst på form og ansvar også fra kritikernes side. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, CecilieX skrev:

Edit: Jeg har skrevet flerfoldige innlegg på KG om bloggernes negative påvirkning og deres ansvarsfraskrivelse, så det handler ikke om det. Men det handler om å være litt bevisst på form og ansvar også fra kritikernes side. 

Dessverre vil folk flest kun ha "brød og sirkus", det er faktisk det som appellerer til massene. Dype kronikker med god forskning i bunn går (dessverre) langt over hodet på menigmann, men den samme personen forstår hva Mads Hansen vil frem til.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
1 time siden, WCKD skrev:

Dessverre vil folk flest kun ha "brød og sirkus", det er faktisk det som appellerer til massene. Dype kronikker med god forskning i bunn går (dessverre) langt over hodet på menigmann, men den samme personen forstår hva Mads Hansen vil frem til.

Ja, man må ta det med i betraktningen. Kanskje målet helliger middelet, jeg ser den. Man må knuse noen egg for å lage omelett osv. 

Jeg burde være happy, vi står på samme side, men jeg har en vond smak i munnen som jeg prøver å finne årsaken til. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CecilieX skrev:

Det tror jeg er en påstand som du vanskelig kan dokumentere. Det kan handle om så mangt. Kanskje de liker humoren hans, kanskje liker de sport, kanskje de heier på Mjøndalen. Kanskje de synes sangen er fengende. Hvem vet. 

Men hvis din hypotese stemmer, så er vi farlig nær å ha dannet en gigantisk mobbering, der et menneske står i sentrum for massiv fordømmelse for valg hun har tatt på bakgrunn av sin egen usikkerhet. Tygg litt på den.

Edit: Jeg har skrevet flerfoldige innlegg på KG om bloggernes negative påvirkning og deres ansvarsfraskrivelse, så det handler ikke om det. Men det handler om å være litt bevisst på form og ansvar også fra kritikernes side. 

Akkurat dette! Motivet til Mads Hansen er muligens edelt, men måten han ordlegger seg på og formulerer og "henger" på fremstår som alt annet enn edelt. Måten han agerer på og da tenker jeg IG, så er det rett og slett mobbing. Han kunne ved flere anledninger lagt ballen død etter han hadde fått sagt sin mening, men han pisker kjepphesten sin igjen og igjen, godt hjulpet av all fansen som heier og nører oppunder korstoget hans og det syns jeg ikke er greit.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX
4 minutter siden, WCKD skrev:

Så vi skal bare la bloggerne dure på?

Det blir veldig svart-hvitt. Det er ikke enten Mads Hansen sin måte å gjøre det på eller å ikke gjøre noe. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, WCKD skrev:

Så vi skal bare la bloggerne dure på?

Jeg sier ikke det at bloggerne bare "skal få holde på", det blir fryktelig unyansert. Men unge herr Hansen kan fint få frem sitt poeng uten å bli en mobber på kjøpet. Med mindre han faktisk er nettopp det.

Argumentasjonen hans nå er argumentasjon fra en som har sett seg blind på egen fanesak og dermed mistet noe av gangsynet. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes han har passert grensen for mobbing for lenge siden, og jeg er ikke den som synes det er greit å promotere kroppspress. Men når det gjelder akkurat det å fremme kroppspress, gjør han jo en helt ok jobb selv gjennom teksten til "Sommerkroppen". Der sier han ironisk at i stedet for å trene etter å ha kost seg med god mat, er det bare å operere. Javel, budskapet jeg hører er at det å spise loff med reker (eller noe annet), det er noe som må fikses etterpå, og ifølge Mads Hansen er trening det eneste alternativet til å operere. Det å spise noe godt av og til med god samvittighet og så være ferdig med saken er visst ikke noe alternativ i hans verden. Han sier at det skal trenes bort, og for meg høres det ut som en litt annen og mer akseptert variant av kroppspress. 

Når han lanserer en sang med denne teksten, bør han være ytterst forsiktig med å kritisere andre for å fremme dårlige holdninger. Og hvis han mot formodning faktisk har andre menneskers ve og vel som agenda for denne "kampanjen" sin, tror jeg han hadde oppnådd langt mer med en mer sympatisk framgangsmåte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mads Hansen hadde en spamming mot Isabel sin Instagram . Jeg husker ikke hva det skulle spørres om, men poenget var at alle skulle kommentere på noe som ikke hadde skjedd. Ganske morsomt og helt klart en spøk.

Det var Isabel som fikk sine følgere til å spamme Mads Hansen sin Instagram med bæsje emojier.

Hun er ganske frekk som har omskrevet historien.

 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppfatter også Mads Hansen som en mobber og bruker ikke det begrepet så veldig ofte. Jeg tror ingenting på at han gjør dette fordi han vil verne usikre, unge jenter. Da ville han ikke ha angrepet en usikker, ung jente så hardt og ofte. Alle med en halv hjernecelle ser at Sraad bare spiller tøff. Hansen får sine 15 minutes of fame ved å trykke andre ned. Lykke til med det.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Bloggleseren skrev:

Jeg oppfatter også Mads Hansen som en mobber og bruker ikke det begrepet så veldig ofte. Jeg tror ingenting på at han gjør dette fordi han vil verne usikre, unge jenter. Da ville han ikke ha angrepet en usikker, ung jente så hardt og ofte. Alle med en halv hjernecelle ser at Sraad bare spiller tøff. Hansen får sine 15 minutes of fame ved å trykke andre ned. Lykke til med det.

Rart at hun har en av landets mest leste blogger da...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest orfeus
2 timer siden, WCKD skrev:

Rart at hun har en av landets mest leste blogger da...

Litt hobbypsykologisering fra meg, men jeg lurer litt på om ikke rosabloggerne blogger fordi de er usikre, at de jakter på oppmerksomhet og bekreftelse via bloggen. Etter hvert oppdager de at nettet er fullt av troll som elsker å tråkke på den som utmerker seg, og så øker usikkerheten enda mer. Jeg tenker at Sraads blogg treffer mange ungjenter på jakt etter idealer, uten at det sier så mye om bloggerens sjel, bare om bildene hun viser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, ti10 skrev:

Synes han har passert grensen for mobbing for lenge siden, og jeg er ikke den som synes det er greit å promotere kroppspress. Men når det gjelder akkurat det å fremme kroppspress, gjør han jo en helt ok jobb selv gjennom teksten til "Sommerkroppen". Der sier han ironisk at i stedet for å trene etter å ha kost seg med god mat, er det bare å operere. Javel, budskapet jeg hører er at det å spise loff med reker (eller noe annet), det er noe som må fikses etterpå, og ifølge Mads Hansen er trening det eneste alternativet til å operere. Det å spise noe godt av og til med god samvittighet og så være ferdig med saken er visst ikke noe alternativ i hans verden. Han sier at det skal trenes bort, og for meg høres det ut som en litt annen og mer akseptert variant av kroppspress. 

Når han lanserer en sang med denne teksten, bør han være ytterst forsiktig med å kritisere andre for å fremme dårlige holdninger. Og hvis han mot formodning faktisk har andre menneskers ve og vel som agenda for denne "kampanjen" sin, tror jeg han hadde oppnådd langt mer med en mer sympatisk framgangsmåte.

Det er jo ikke det Hansen mener med den linja. Han refererer til et utsagn fra Raad i en Paradise Hotel episode, hvor hun sier "jeg gidder ikke bruke flere måneder på å trene meg til fin rumpe,  når jeg bare kan operere og få fin rumpe på en dag". Har ingenting med mat å gjøre.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det mobbing han driver med.

Skam er ikke et nyttig verktøy når man vil ha forandring. Da hadde jo homofili vært "utryddet" for lenge siden - homofile ble satt i fengsel og lagt inn på sinnsykehus for bare snaue 50 år siden. Hvis skam virket, så hadde vi ikke hatt kriminelle. Og skam vil ikke snu operasjonstrenden. De som blir skammet gjemmer seg bare bedre slik at de får levd ut trangen sin, for å fylle hullet inni seg.

Åpen dialog, forståelse, nyansering, lytte på hverandre er viktige ord. Det Mads Hansen gjør sårer mange og sender operasjonstemaet på avveie. Det blir lite fokus på temaet, og mer fokus på personene involvert, de skal les av og bli kalt de fæleste ting. Hvem tar ansvaret for at det blir bedre? Hva skal skje når de er ferdige å le? 

Og Gutteklubben Suse står ved hans side og roser han, biter hodet av enhver som prøver å gi motstand. Vet du ikke hva Gutteklubben Suse er? La meg forklare; Det er når en gjeng menn lukker seg inn i hverandre og støtter hverandre opp og ler mens de potensielt skader seg selv og andre rundt  dem. Kommer det en outsider inn og kritiserer blir de ignorert, i verste fall blir menn truet og kvinner er kjerringer og horer.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ekstra tanke: de som står passivt og ser på er verre enn mobberen. De som er med og ler er verre enn det igjen. Kvinner som deltar i Gutteklubben Suse likeså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, ti10 skrev:

Synes han har passert grensen for mobbing for lenge siden, og jeg er ikke den som synes det er greit å promotere kroppspress. Men når det gjelder akkurat det å fremme kroppspress, gjør han jo en helt ok jobb selv gjennom teksten til "Sommerkroppen". Der sier han ironisk at i stedet for å trene etter å ha kost seg med god mat, er det bare å operere. Javel, budskapet jeg hører er at det å spise loff med reker (eller noe annet), det er noe som må fikses etterpå, og ifølge Mads Hansen er trening det eneste alternativet til å operere. Det å spise noe godt av og til med god samvittighet og så være ferdig med saken er visst ikke noe alternativ i hans verden. Han sier at det skal trenes bort, og for meg høres det ut som en litt annen og mer akseptert variant av kroppspress. 

Når han lanserer en sang med denne teksten, bør han være ytterst forsiktig med å kritisere andre for å fremme dårlige holdninger. Og hvis han mot formodning faktisk har andre menneskers ve og vel som agenda for denne "kampanjen" sin, tror jeg han hadde oppnådd langt mer med en mer sympatisk framgangsmåte.

Det er vel ikke hovedsakelig snakk om slankeoperasjoner heller, men å operere rumpa f.eks som en snarvei til en stor og rundt rumpe. Loff med smør er ikke særlig sunt for kroppen og ment for å gjøre et poeng. Man må ikke trene det bort, men man må jo heller ikke operere. Han snakker om raske og ''enkle'' veier til eventuelle mål. Du har tatt setningen ut av kontekst og gjort det til noe det ikke er ment som.

Digger sommerkroppen, men synes det blir litt mye latterliggjøring ellers i SM.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, kost skrev:

Det er jo ikke det Hansen mener med den linja. Han refererer til et utsagn fra Raad i en Paradise Hotel episode, hvor hun sier "jeg gidder ikke bruke flere måneder på å trene meg til fin rumpe,  når jeg bare kan operere og få fin rumpe på en dag". Har ingenting med mat å gjøre.

Ok, jeg har ikke sett Paradise Hotel, men jeg er sannsynligvis ikke den eneste som hører sangen uten å kjenne til alle detaljene. Det gjør det dessverre ikke mer sympatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, twirlX skrev:

Det er vel ikke hovedsakelig snakk om slankeoperasjoner heller, men å operere rumpa f.eks som en snarvei til en stor og rundt rumpe. Loff med smør er ikke særlig sunt for kroppen og ment for å gjøre et poeng. Man må ikke trene det bort, men man må jo heller ikke operere. Han snakker om raske og ''enkle'' veier til eventuelle mål. Du har tatt setningen ut av kontekst og gjort det til noe det ikke er ment som.

Digger sommerkroppen, men synes det blir litt mye latterliggjøring ellers i SM.

Jeg hørte hele sangen og skrev kommentaren ut fra inntrykket jeg satt igjen med etterpå. Vi er nok mange som ikke kjenner til absolutt alle detaljene i denne saken, men vi danner oss likevel et inntrykk av det vi får med oss. Jeg er helt enig i at diverse operasjoner ikke er å anbefale for å fikse på dårlig selvtillit, spesielt ikke for unge jenter, men mobbing og uthenging av enkeltpersoner over en lengre periode er ikke veien å gå for å motarbeide denne kulturen. Oppførselen hans legitimerer det å henge ut folk pga. utseendet og fører neppe til bedre selvfølelse hos folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...