AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #741 Del Skrevet 29. mars 2023 Oppdatering fra TS: Nu har jeg vært gift i snart 2 år med den nydelige mannen jeg møtte på Tinder. #justkeepswiping Anonymkode: b816f...ff8 2 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #742 Del Skrevet 29. mars 2023 Hva står det egentlig her?😅😅 Anonymkode: ee8ab...7ba 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #743 Del Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva står det egentlig her?😅😅 Anonymkode: ee8ab...7ba Han har i hvert fall ikke autocorrect som virker. Jeg er muligens slem, men jeg klarer ikke tenke "dialekt = intelligent", det skurrer så voldsomt når man skriver dialekt. Anonymkode: 0b832...6ae 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #744 Del Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Han har i hvert fall ikke autocorrect som virker. Jeg er muligens slem, men jeg klarer ikke tenke "dialekt = intelligent", det skurrer så voldsomt når man skriver dialekt. Anonymkode: 0b832...6ae Jeg synes det er stor forskjell på gjennomført dialektskriving, og dette som virker som slurvete muntlig, iblandet dysleksi, og feiltrykking. Med min beste vilje, så forstår jeg hva han mener. Jeg avsluttet forresten en chat med ei på Tinder i dag, fordi hun skrev "hær" og "dær", og "he he". Det er for harrytass, synes jeg. Anonymkode: 05d6b...069 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 29. mars 2023 #745 Del Skrevet 29. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg synes det er stor forskjell på gjennomført dialektskriving, og dette som virker som slurvete muntlig, iblandet dysleksi, og feiltrykking. Med min beste vilje, så forstår jeg hva han mener. Jeg avsluttet forresten en chat med ei på Tinder i dag, fordi hun skrev "hær" og "dær", og "he he". Det er for harrytass, synes jeg. Anonymkode: 05d6b...069 Kan du fortelle hva han mener på slutten? Spesielt det der med Valle? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2023 #746 Del Skrevet 29. mars 2023 ti10 skrev (1 time siden): Kan du fortelle hva han mener på slutten? Spesielt det der med Valle? Det var bare skryt fra min side😅. Hvor i landet er dette fra? Jeg får litt sånn vibber til Troms her, men det kan jo være hvor som helst. Anonymkode: 05d6b...069 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Missi- Skrevet 29. mars 2023 #747 Del Skrevet 29. mars 2023 Jeg følte det var skikkelig trøndersk jeg da, muligens nord-trønder men ikke Nordland 🤔🤗 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 30. mars 2023 #748 Del Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hva står det egentlig her?😅😅 Anonymkode: ee8ab...7ba Hvis det er trønder så skrev han fortsatt veldig rotete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ClausSaus Skrevet 30. mars 2023 #749 Del Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hva står det egentlig her?😅😅 Anonymkode: ee8ab...7ba Tenker umiddelbart Nord-Møre. Og der snakker folk kryptert, så det er umulig for utenforstående å snappe opp hva som kommuniseres. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 30. mars 2023 #750 Del Skrevet 30. mars 2023 ClausSaus skrev (Akkurat nå): Tenker umiddelbart Nord-Møre. Og der snakker folk kryptert, så det er umulig for utenforstående å snappe opp hva som kommuniseres. Når folk forsøker å skrive på dialekt (som ikke er et skroftspråk) så bare antar jeg at de ikke kan skrive norsk og avslutter dialogen. Å kommunisere med noen som ikke behersker språket er meningsløst. 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #751 Del Skrevet 30. mars 2023 Snok1 skrev (24 minutter siden): Når folk forsøker å skrive på dialekt (som ikke er et skroftspråk) så bare antar jeg at de ikke kan skrive norsk og avslutter dialogen. Å kommunisere med noen som ikke behersker språket er meningsløst. Helt enig. jeg får ikke med meg budskapet i det hele tatt for jeg irriterer meg bare over at jeg må bruke lengre tid på å skjønne hva personen prøver å si. Anonymkode: 0b832...6ae 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 30. mars 2023 #752 Del Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Helt enig. jeg får ikke med meg budskapet i det hele tatt for jeg irriterer meg bare over at jeg må bruke lengre tid på å skjønne hva personen prøver å si. Anonymkode: 0b832...6ae Helt enig. Nå er ikke jeg på Tinder, men jeg orker ikke dialekt skriftlig sånn generelt. Et og annet dialektord som sniker seg inn er helt ok, men ærlig talt. Vi har to skriftlige språk her i landet, velg et av dem. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 30. mars 2023 #753 Del Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Hva står det egentlig her?😅😅 Anonymkode: ee8ab...7ba Her var det trekk for det meste. Dårlig skriftspråk, elendig humor, overforbruk av en av de tåpeligste smileyene og ikke minst åpenbar mangel på omløp når man velger å skrive 20-15% og ikke 15-20%. Og menn flest bør være ytterst forsiktig med bruken av "hi hi". 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 30. mars 2023 #754 Del Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Det var bare skryt fra min side😅. Hvor i landet er dette fra? Jeg får litt sånn vibber til Troms her, men det kan jo være hvor som helst. Anonymkode: 05d6b...069 For meg ser det ut som nordnorsk, sannsynligvis Nordland, og etter litt tid har jeg skjønt alt, bortsett fra det med Valle, som jeg antar må være autocorrect som har slått inn. Kanskje litt stygt å dissekere ham her, for jeg begynner å mistenke dysleksi, ev. har han vært dritings, for det er jo både tastefeil, uklar formulering, dårlig rettskriving osv. i tillegg til dialekten. De fleste ville vel i det minste ha rettet opp tastefeilene før man publiserer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #755 Del Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): "he he". Det er for harrytass, synes jeg. Er du seriøs nå? Anonymkode: fdc1c...bed 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 30. mars 2023 #756 Del Skrevet 30. mars 2023 Jeg mener å huske t jeg så en som skrev: Jeg vil ha en kjæreste, men savner veldig å pule 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #757 Del Skrevet 30. mars 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er du seriøs nå? Anonymkode: fdc1c...bed Jeg er ikke den eneste som synes det. Det er en gjenganger hos folk som samtidig bruker for mange emojis og overdreven tegnsetting. "He he" høres slesk ut, hvis vedkommende ikke får frem det samme med en av sine mange emojis, så er det løse skruer der. Anonymkode: 05d6b...069 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosakatt Skrevet 30. mars 2023 #758 Del Skrevet 30. mars 2023 Snok1 skrev (11 timer siden): Når folk forsøker å skrive på dialekt (som ikke er et skroftspråk) så bare antar jeg at de ikke kan skrive norsk og avslutter dialogen. Å kommunisere med noen som ikke behersker språket er meningsløst. Men det kan jo bare være vane? 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 30. mars 2023 #759 Del Skrevet 30. mars 2023 Rosakatt skrev (4 minutter siden): Men det kan jo bare være vane? 😅 Hva kan være en vane? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2023 #760 Del Skrevet 30. mars 2023 17 hours ago, -Missi- said: Jeg følte det var skikkelig trøndersk jeg da, muligens nord-trønder men ikke Nordland 🤔🤗 Ikke trøndersk. Sørlige Nordland tipper jeg. Anonymkode: daba4...49a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå