Gå til innhold

Forferdelige tinderbioer (screenshot-tråd, les regler før posting)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Alle dere som skriver at dere ikke liker «dialekt». Skjønner dere ikke at dette ikke er dialekt men folk som ikke klarer rettskriving? Sier litt om dere selv når dere tror dette er dialekt 

Anonymkode: dc577...7da

Slik er det slett ikke alltid. Jeg kjenner flere som i det offentlige skriver korrekt og godt norsk, men av en eller annen grunn skriver dialekt på FB. Jeg skjønner ikke hvorfor de gjør det, og synes det er ubehagelig å lese (selv om jeg har samme dialekt selv). Men det kommer ikke av manglende kunnskap.

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hulderen skrev (På 26.8.2023 den 11.04):

Slik er det slett ikke alltid. Jeg kjenner flere som i det offentlige skriver korrekt og godt norsk, men av en eller annen grunn skriver dialekt på FB. Jeg skjønner ikke hvorfor de gjør det, og synes det er ubehagelig å lese (selv om jeg har samme dialekt selv). Men det kommer ikke av manglende kunnskap.

Tror det er litt av begge egentlig. Noen skriver "slik de snakker" fordi de ikke vet hvordan de skal skrive riktig og/eller ikke gidder, mens andre er fullt i stand til å skrive bokmål eller nynorsk, men velger av en eller annen grunn å skrive dialekt. Kan forstå det til dels når man skriver dialekt sammen med andre fra samme område, for de dialektene der det er vanlig. Men når folk gjør det i "offentlig" rom... grøss. 

Og jeg får mark når folk inkluderer talefeil i "dialekt"-skrivinga si. En venninne av meg skriver delvis på bergensk, og skriver da gjerne "isje". Det er ikke dialekt, det er en talefeil! 💩

Anonymkode: 87bca...8db

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysikeren skrev (På 30.9.2021 den 9.18):

Må si jeg elsker valget av emoji bak "gravid".

 

torsdag.png

Og kombinasjonen gravid + Ta en drink 🙃

Anonymkode: 9e618...7b7

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.3.2023 den 17.48):

Hva står det egentlig her?😅😅

3E36A0DE-A21B-478A-BD3D-690AB82C060F.jpeg

Anonymkode: ee8ab...7ba

"Vatt the f liksom". Skal det stå. På blanding av dialekt og dysleksi. 

 

Dette kan jeg! Over halve slekta skriver likedan. Det er grusomt, men man venner seg. :ler:

Endret av BobbySocks
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Her lukter det ikke drama i det hele tatt! 

IMG_1111-2.jpg

Anonymkode: c9db7...7eb

Hun glemte narcissist....

Anonymkode: 6a0e0...cec

  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

syns faktisk ikke det er greit å drive å henge ut og latterliggjøre folk som er på jakt etter kjærligheten. Har ikke tinder selv, og tråder som dette er grunnen. Er bedre å forbli alene enn å offentliggjøre seg selv og risikere å henges ut av slike som dere.  Norge er et lite land og dette er et ømfintlig og sårbart tema. 

Skam dere. 

Anonymkode: f297c...ebe

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

syns faktisk ikke det er greit å drive å henge ut og latterliggjøre folk som er på jakt etter kjærligheten. Har ikke tinder selv, og tråder som dette er grunnen. Er bedre å forbli alene enn å offentliggjøre seg selv og risikere å henges ut av slike som dere.  Norge er et lite land og dette er et ømfintlig og sårbart tema. 

Skam dere. 

Anonymkode: f297c...ebe

Hadde virkelig ikke brydd meg om folk her inne hadde postet Tinder-profilen min 🤭 Når det er sagt så har jeg ikke lagt ut noe i denne tråden. Tror min egen profil er for kjedelig til å legges ut her 🙈

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Her lukter det ikke drama i det hele tatt! 

IMG_1111-2.jpg

Anonymkode: c9db7...7eb

"Humble" "My smile and personality gets me everywhere" "I know how atractive I'm" 💀

Ooog hva er greia med å skrive på engelsk når man overhodet ikke behersker engelsk? Case in point, dama over... 

Synes for øvrig ikke det er så voldsomt ille å le litt av teite bioer. Enkelte er kanskje i overkant kritiske, ja, men det er jammen ikke mangel på virkelig spesielle bioer heller. Om man er redd for å bli hengt ut på nett er det jo bare å være... littegrann normal. Iallfall offentlig. Ikke skrive en avhandling om hvor sexy og deilig man er, ikke ha sexvitser i kombinasjon med prat om unger man er onkel til, skrive slik at det er forståelig for de fleste, du vet... slike ting.

De mer normale bioene som blir postet i denne tråden blir jo ofte forsvart av andre. Og det er jo anonymt, ingen legger ut skjermdump med navn og bilde akkurat. 

Anonymkode: 87bca...8db

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en som skrev

"Jeg er god på bunn, men bunnløs." 

Neitakk 🙈

Anonymkode: dc82f...647

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Spent på om han får napp 🤣

IMG_4766.png

Anonymkode: 4a22f...5dc

Hjelpes! 

Anonymkode: 87bca...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Spent på om han får napp 🤣

IMG_4766.png

Anonymkode: 4a22f...5dc

Har han tenkt å kidnappe noen? 

Anonymkode: 3b25e...154

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 4.9.2023 den 12.37):

syns faktisk ikke det er greit å drive å henge ut og latterliggjøre folk som er på jakt etter kjærligheten. Har ikke tinder selv, og tråder som dette er grunnen. Er bedre å forbli alene enn å offentliggjøre seg selv og risikere å henges ut av slike som dere.  Norge er et lite land og dette er et ømfintlig og sårbart tema. 

Skam dere. 

Anonymkode: f297c...ebe

Skjønner tanken din. Men så lenge det anonymisert så er en slik tråd også veldig lærerrik. For det er ekstremt mye rart noen har på profilen sin, og mange vil nok aldri få napp på dem. Så dette kan jo lære noen hva de ikke bør gjøre. Samtidig ser man også hvordan humor kan være effektivt på profil, de som ikke liker humoren vil jo holde seg langt unna vedkommende, mens de som liker den vil legge ekstra merke til den profilen.

Og en Tinderprofil er ikke offentlig. Den er kun synlig for andre på Tinder.

Anonymkode: 7e5d4...b9d

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...