Gå til innhold

Hvor mye er dere villig til å betale for å delta i et bryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 4/4/2018 at 9:10 PM, Cheerypie said:

Det stemmer. Men de vi har snakket med har sagt at de ønsker å overnatte, og også at de er villige til å betale for det. Men nå har vi ikke så mange venner med dårlig økonomi eller som er studenter lenger heller da.

Egentlig var jeg med deg fra første innlegget - at det var mulighet å sette opp en god pris på lokale overnattingsteder for folk som skal reise langt. Men nå synes jeg du er bare frekt!  Du har leid ut hele herregården uansett hvor mange gjester kommer - og må betale for det uansett?  Her ville jeg har fint tilbudt de som reist lengst overnattingsmulighetene uten at de må betale for det! Dette er noe du må betale for uansett.  I forhold til mat og drikke er dette noe du burde tilbyr de som må reise langt uansett.  Spesielt de som MÅ komme fra fredag-lørdag.    

Anonymkode: 62e40...ea1

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

22 hours ago, Meadow said:

Fikk en invitasjon til bryllup i sommer for noen uker siden, typ herregårdsbryllup. Disse har leid hele plassen fra lørdag til søndag, og overnatting er gratis for gjestene. Så får vi selvfølgelig bryllupsmiddag og drikke til maten, etterpå er det mulig å kjøpe mer drikke i baren. Vi må komme oss dit på egenhånd, men det er bare et par timer å kjøre for oss. Dette synes jeg er helt innafor, vi kommer til å takke ja. Tenkte på denne tråden når jeg leste invitasjonen. 

Dette!  Mangler noe sosialeantenner hos dere brudepar som gjør bryllup såpass dyrt for de fleste av gjestene! 

Anonymkode: 62e40...ea1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting. Jeg liker ikke tilstelninger som det, og deltar ikke. Takker pent nei i god tid.

Hadde jeg giftet meg, hadde det vært kjapt gjort hos byfogden eller noe. Muligens en form for bryllup, men lukket, og ingen gjester.

hadde heller feiret med en deilig ferie. Gaver og fest betyr ingenting for meg.

Anonymkode: bc1fe...205

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Betaler dere annen mat og drikke selv?

Anonymkode: aeda2...638

Det er jo bare en natt, frokost er inkludert ja. Eneste vi betaler selv er da eventuell drikke etter middagen, det er altså ikke fri bar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllup hvor gjestene må betale for å få være gjester? Latterligt!

Hvis dere ikke har mulighet til å dekke kostnader selv er bryllupet både for stort og for dyrt.

 

Anonymkode: ded99...f0f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i et bryllup der brudeparet ønsket at gjestene heller betalte for å bo på hotellet der bryllupet var fremfor å gi gave. Det kan dere jo vurdere. I vårt tilfelle dro likevel noen i vennegjengen i gang en innsamling til gave, så måtte ut med 500kr i gave likevel. I tillegg til et par tusen på overnatting. Håpløst, men hyggelig for brudeparet da. 

Anonymkode: 743fa...4c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.5.2018 den 6.50, AnonymBruker skrev:

Hvilken verden lever du i? Foreslår at du oppdaterer deg på hotellprisene rundt omkring! 
For min del har jeg vel aldri deltatt i bryllup der jeg ikke måtte ha hotellovernatting, men det avhenger selvfølgelig av bekjentskapskretsen. For heimfødinger som aldri har vært utenfor hjembyen, holder det sikkert med taxi hjem på natta.

Anonymkode: b62ec...1a6

Har aldri betalt mer enn ca 500 kr for hotell, er man to som deler er det ennå billigere. 

Anonymkode: b689e...1ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2.5.2018 at 11:10 AM, AnonymBruker said:

850 kr. per person blir 1700,- for et par per natt. Det er da absolutt mulig å finne rimeligere overnatting enn dette, selv i tjukkeste Oslo.

Det stemmer, det blir dyrere jo flere man er. Ikke uventet.

SELV i Oslo! Hallo!  I Oslo er det et bredt utvalg av overnattingssteder, så der kan en finne noe i mange prisklasser. 
Problemet er når bryllupet ikke foregår i en større by, men f. eks. på et turisthotell, der "mine" bryllup pleier foregå. Da må en nesten ta det rommet en får, og 850 pr. natt kan en bare drømme om. 

Anonymkode: b62ec...1a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.5.2018 den 16.07, AnonymBruker skrev:

Vi var i et bryllup der brudeparet ønsket at gjestene heller betalte for å bo på hotellet der bryllupet var fremfor å gi gave. Det kan dere jo vurdere.

Anonymkode: 743fa...4c6

Det er et godt forslag, og særlig med tanke på at de fleste gifter seg etter at de er vel etablert og sånn sett ikke trenger bryllupsgaver. Problemet er at det er vanskelig for mange å la være å ha med gave, det er noe som vanligvis er forventet og det føles rart å komme i bryllupet uten. Så i praksis kan det som du selv opplevde føre til at man både må betale for begge deler. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal i et bryllup i sommer hvor jeg tipper 80% av gjestene må reise langveis fra for å komme til. Vi snakker fly til andre siden av landet og noen kommer fra utlandet. Her skulle det pga budsjett ikke være fri bar. Tok et grovt overslag for de parene der begge er gode venner med brudeparet og derfor også skal utdrikningslag. Tipper helgen for de koster mellom 10.000 og 15.000

Hvis man da sier at den gjennomsnittlige prisen pr. gjest her er 8.000: 

Hotell to netter: 2.000

Fly, transport til og fra flyplasser : 2.500

Gave: 500 - 1.000

Utdrikningslag med at det inkluderer: 1.500

Div: 1.000

 

Gang det med 80 gjester: 650.000 for å overvære at noen gifter seg. 

Det er helt hårreisende. 

Anonymkode: 1527c...f2b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.4.2018 den 17.37, Daria skrev:

Skal man ha et bryllup av det slaget som skisseres i HS, som varer hele helgen og det ikke finnes alternativer for spising og overnatting, bør det meste - særlig alle måltider - være gratis for gjestene, og det som må betales betales til stedet, ikke til brudeparet. Dere er vertskap, ikke hotelldrivere. 

Hovedstarter?

Anonymkode: 93a93...2af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.5.2018 den 17.52, AnonymBruker skrev:

Skal i et bryllup i sommer hvor jeg tipper 80% av gjestene må reise langveis fra for å komme til. Vi snakker fly til andre siden av landet og noen kommer fra utlandet. Her skulle det pga budsjett ikke være fri bar. Tok et grovt overslag for de parene der begge er gode venner med brudeparet og derfor også skal utdrikningslag. Tipper helgen for de koster mellom 10.000 og 15.000

Hvis man da sier at den gjennomsnittlige prisen pr. gjest her er 8.000: 

Hotell to netter: 2.000

Fly, transport til og fra flyplasser : 2.500

Gave: 500 - 1.000

Utdrikningslag med at det inkluderer: 1.500

Div: 1.000

 

Gang det med 80 gjester: 650.000 for å overvære at noen gifter seg. 

Det er helt hårreisende. 

Anonymkode: 1527c...f2b

Tenker du at alternativet er at brudeparet ikke skal invitere gjester som må reise, eller tenker du at brudeparet bør betale reise- og hotellkostnader? 

Anonymkode: aeda2...638

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.5.2018 den 1.37, Peonjenta skrev:

Til gjengjeld koster det ganske mye for bryllupsparet også pr gjest.  For våre gjester er prisen ca 3500 pr stykk for cocktailen (med tapas og diverse småretter) etter vielsen og selve middagen. 

:overrasket:

Anonymkode: d9acc...428

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 2.5.2018 den 16.07, AnonymBruker skrev:

Vi var i et bryllup der brudeparet ønsket at gjestene heller betalte for å bo på hotellet der bryllupet var fremfor å gi gave. Det kan dere jo vurdere. I vårt tilfelle dro likevel noen i vennegjengen i gang en innsamling til gave, så måtte ut med 500kr i gave likevel. I tillegg til et par tusen på overnatting. Håpløst, men hyggelig for brudeparet da. 

Anonymkode: 743fa...4c6

Det er virkelig en uting den trenden med at brudeparet ikke ønsker gave, men at gjestene betaler for diverse ting i bryllupet istedet. 
Alltid er det noen som gir gave likevel og det blir kleint. Hva med de som ikke trenger hotell, skal de komme med gave og ikke de som bor på hotell?
Ber man noen betale for egen middag, hotell eller andre ting istedet for gave, så setter man samtidig en pris på det, noe som ikke er greit.

Jeg mener at ber man inn så betaler man bryluppet selv, takker pent for gaver og lar alt annet være. 

Men har de ikke råd til å betale for overnatting og reise for gjestene så synes jeg det er innafor at de ordner med det selv, med mindre bryllupet er lagt unødvendig langt borte for de fleste. 
Man velger et sted som passer best for de fleste gjester, ikke utlandet og ikke dyre cruise osv. 

Anonymkode: d9acc...428

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lett betalt opp til 2000 for overnatting et fint sted, for noen som betyr noe for meg, da gjør man en helg ut av det. Man mister kanskje de litt mer perifere gjestene, men jeg tenker egentlig det bare er en bonus ved slike bryllup, da får man ristet av seg de man "måtte" invitere av plikt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.5.2018 den 19.19, AnonymBruker skrev:

:overrasket:

Anonymkode: d9acc...428

Mye annet er inkludert her.  Buss som henter og bringer gjestene, kaffe, kake og is, cocktail med masser av tapas og cava før middag, fotograf, DJ, flamencodansere, blomster, sommelier, assistenter, vier osv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 12.5.2018 den 20.07, Peonjenta skrev:

Mye annet er inkludert her.  Buss som henter og bringer gjestene, kaffe, kake og is, cocktail med masser av tapas og cava før middag, fotograf, DJ, flamencodansere, blomster, sommelier, assistenter, vier osv. 

Mye unødvendig fjas som ingen andre enn brudeparet bryr seg om, altså. Det blir også helt feil å regne inn annet enn mat og drikke i kuvertpris pr gjest. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rosalie skrev:

Mye unødvendig fjas som ingen andre enn brudeparet bryr seg om, altså. Det blir også helt feil å regne inn annet enn mat og drikke i kuvertpris pr gjest. 

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting utover gaver til brudeparet

Anonymkode: fe3df...e37

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...