Gå til innhold

Hvor mye er dere villig til å betale for å delta i et bryllup?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, Rosalie skrev:

Mye unødvendig fjas som ingen andre enn brudeparet bryr seg om, altså. Det blir også helt feil å regne inn annet enn mat og drikke i kuvertpris pr gjest. 

Jeg skrev heller ikke at det var kuvertpris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 2.5.2018 den 1.37, Peonjenta skrev:

Til gjengjeld koster det ganske mye for bryllupsparet også pr gjest.  For våre gjester er prisen ca 3500 pr stykk for cocktailen (med tapas og diverse småretter) etter vielsen og selve middagen. 

 

12 timer siden, Peonjenta skrev:

Jeg skrev heller ikke at det var kuvertpris.

I utgangspunktet skriver du at det er mat og drikke, så begynner du å trekke inn  dansere, blomster, underholdning og andre ting. Uansett er det for meg som gjest fullstendig irrelevant hvor mye penger brudeparet legger i bryllupet, det er helt og holdent deres valg og har ingen betydning hvor mye jeg er villig til å bruke på reise, opphold og andre utgifter i den forbindelse.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vant til å reise for å delta i bryllup, siden jeg har flyttet vekk fra hjemstedet.  Har aldri opplevd, eller tenkt tanken at brudeparet skal betale for reisen min!! Hvis jeg takker ja til invitasjonen,  er jeg innforstått med at jeg dekker reise, hotellopphold , gave og antrekk. Og dette tilfelle,  synes jeg man får mye for pengene. 850 kr pr natt er rimelig! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten vært i et sånt todagers bryllup en gang, og det var utrolig morsomt! Ble kjent med masse hyggelige mennesker! Jeg har det nesten alltid morsomt i bryllup jeg, da de bryllupene jeg går i, har masse spennende og morsomme gjester. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gadd knapt å bruke penger på mitt eget bryllup en gang (lunsjvielse i nærmeste tinghus), så det sier seg selv at for meg er jeg svært lite interessert i å bruke penger på andres. Dessverre. Jeg kjøper gave/gir penger til ønsket organisasjon/bryllupsreise eller hva de nå måtte ønske seg, men jeg hadde brummet kraftig i skjegget hvis jeg ble påført en hel del andre utgifter utenom bare for å få komme i bryllupet.

Anonymkode: 56efa...104

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Peonjenta skrev:

Hva er fjas?   DJ?

Dette.

58 minutter siden, Daria skrev:

 

I utgangspunktet skriver du at det er mat og drikke, så begynner du å trekke inn  dansere, blomster, underholdning og andre ting. Uansett er det for meg som gjest fullstendig irrelevant hvor mye penger brudeparet legger i bryllupet, det er helt og holdent deres valg og har ingen betydning hvor mye jeg er villig til å bruke på reise, opphold og andre utgifter i den forbindelse.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke betalt noe for å være gjest i bryllup.

Men å betale for overnatting er noe annet, dere kan jo skrive at det er mulig å overnatte på stedet men at det koster kr XX pr rom (har ikke orket å lese hele tråden, så mulig dette har kommet opp tidligere)

Anonymkode: 0b3df...530

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/2/2018 at 3:56 PM, Meadow said:

Det er jo bare en natt, frokost er inkludert ja. Eneste vi betaler selv er da eventuell drikke etter middagen, det er altså ikke fri bar. 

Bryllup uten fri bar blir ganske kjedelig å festen dabber veldig fort av etter at middagen er over...

Anonymkode: 0b3df...530

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/2/2018 at 1:37 AM, Peonjenta said:

Til gjengjeld koster det ganske mye for bryllupsparet også pr gjest.  For våre gjester er prisen ca 3500 pr stykk for cocktailen (med tapas og diverse småretter) etter vielsen og selve middagen. 

Men det er vel dere som velger at dette skal bi så dyrt og ikke gjestene?:frkk:

Anonymkode: 0b3df...530

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bryllup uten fri bar blir ganske kjedelig å festen dabber veldig fort av etter at middagen er over...

Anonymkode: 0b3df...530

Noen bryllupssteder (hoteller etc) tillater ikke fri bar, så det er ikke alltid man har et valg. 

Dessuten er det ikke alle som ønsker at bryllupet blir en fyllefest. 

I det bryllupet jeg skal i er det såvidt jeg vet en god del pengesterke folk som ikke har noe problem med å betale for seg i baren, men vi får se. Kanskje blir det kjedelig, kanskje ikke. Det er uansett ikke bare alkoholkonsumet som avgjør dét. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Meadow skrev:

Noen bryllupssteder (hoteller etc) tillater ikke fri bar, så det er ikke alltid man har et valg. 

Alternativet da er jo bonger, som vertskapet kan dele ut så fritt som de ønsker og i praksis ha fri bar for gjestene. Det finnes neppe en bryllupsarrangør som vil insistere på at hver enkelt gjest skal betale for seg i baren hvis vertskapet ønsker en ordning med fri bar - det finnes alltid løsninger.

Anonymkode: 11822...dbc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Meadow skrev:

Noen bryllupssteder (hoteller etc) tillater ikke fri bar, så det er ikke alltid man har et valg. 

Dessuten er det ikke alle som ønsker at bryllupet blir en fyllefest. 

I det bryllupet jeg skal i er det såvidt jeg vet en god del pengesterke folk som ikke har noe problem med å betale for seg i baren, men vi får se. Kanskje blir det kjedelig, kanskje ikke. Det er uansett ikke bare alkoholkonsumet som avgjør dét. 

Det at folk er pengesterke har ingenting med saken å gjøre, sånn sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Meadow said:

Noen bryllupssteder (hoteller etc) tillater ikke fri bar, så det er ikke alltid man har et valg. 

Tviler på at det er steder som bryr seg om hvem som gjør opp for bar regningen? Hvis brudeparet ønsker fri bar så gir de bare beskjed til baren at det er de som skal betale for alle

Anonymkode: 0b3df...530

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingrid78

Jeg hadde aldri reist til et bryllup som involverer overnatting sånn hvis det ikke var noen som er veldig nær meg. Det er dyrt nok som det er. Men hvis jeg skulle, så hadde jeg foretrukket å bestemme over mat og drikke selv. Hva om noen av dem ikke drikker alkohol feks? Eller ikke ønsker å drikke all verdens akkurat da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Ingrid78
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bryllup uten fri bar blir ganske kjedelig å festen dabber veldig fort av etter at middagen er over...

Anonymkode: 0b3df...530

Det er vel veldig individuelt. Vi hadde alkoholfritt bryllup og festen varte mange timer etter middagen. Man kan ha det moro uten å drikke og nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er villig til å betale flybillett og hotell. Det har jeg gjort flere ganger og da har alt vært inkludert. Det har vært middag og fest dagen vi kom, og så selve bryllupet og dagen etter bryllupet en tur med båt eller lingnende og lunsj før vi dro. Alt det har selvfølgelig vært inkludert, med alkohol. Om dere ikke har råd til å stå for drikke til gjestene til en enste middag så tenker jeg at dere ikke har råd til det bryllupet, men kan ha et mindre et. Om folk reiser burde dere ha mer enn enn selve bryllupet å tilby. 

Anonymkode: 75b8d...6e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Ingrid78 said:

Det er vel veldig individuelt. Vi hadde alkoholfritt bryllup og festen varte mange timer etter middagen. Man kan ha det moro uten å drikke og nemlig.

Helt enig at man kan ha det moro ute alkohol. Men bryllup  (de jeg har vært i) hvor man må betale for drikke selv, uavhengig om det er alkohol eller ikke, pleier å dabbe av ganske raskt etter at middagen er ferdig.

Anonymkode: 0b3df...530

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er villig til å betale flybillett og hotell. Det har jeg gjort flere ganger og da har alt vært inkludert. Det har vært middag og fest dagen vi kom, og så selve bryllupet og dagen etter bryllupet en tur med båt eller lingnende og lunsj før vi dro. Alt det har selvfølgelig vært inkludert, med alkohol. Om dere ikke har råd til å stå for drikke til gjestene til en enste middag så tenker jeg at dere ikke har råd til det bryllupet, men kan ha et mindre et. Om folk reiser burde dere ha mer enn enn selve bryllupet å tilby. 

Anonymkode: 75b8d...6e0

Helt enig med deg her! Men på TS skriver så virker det som at man skal være med å betale for bryllupsfesten? H*n skriver at de har leid en hel herregård som de må betale for uansett om noen overnatter eller ikke. Hvorfor leier man en hel herregård når man ikke har råd til det? 

Hvorfor ikke bare leie det man skal bruke av festsaler og rom på herregården, også tilby gjestene muligheten for å leie rom direkte hos herregården og ikke via brudeparet?

Anonymkode: 0b3df...530

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...