Lita84 Skrevet 19. februar 2005 #1 Del Skrevet 19. februar 2005 Tja, dette må da være en fin dag å starte dagbok på? Skal bli spennende å se hvor lenge jeg klarer å skrive Hvilken sang beskriver dagen? There`s gotta be more to life (Stacie orrico) "I've got it all, but I feel so deprived. I go up, I come down, and I'm emptier inside. Tell me what is this thing that I feel like I'm missing and why can't I let it go?" Komme sterkere tilbake senere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2005 #2 Del Skrevet 19. februar 2005 Gratulerer med dagboken :dagensrose: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 19. februar 2005 #3 Del Skrevet 19. februar 2005 Gratulere med dagboken og velkommen hit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lita84 Skrevet 19. februar 2005 Forfatter #4 Del Skrevet 19. februar 2005 (endret) Ny dag, nye muligheter. Sambo dro akkurat til byen, merkelig at det faktisk ikke går ann å få han ut av den stolen til dataen. Menmen, kompisen klarte det..Fint for han, kjedelig for meg. Jeg og pusi får kose oss sammen :-? Hvorfor skal det være så vanskelig å få leve ordentlig? Hehe, høres dumt ut, men når jeg tenker på venneparet av oss som får dekket husleie, har penger så det renner ut av ørene, og ikke kan huske sist dem måtte spare på pengene..Og dem er studenter, har ingen jobb, og en unge (og er 20). Ting kan være så urettferdig.. Jeg føler meg slem bare som skriver dette, men greit å få det ut. Er vel ikke pengene som er hoved "problemet", men skulle ønske jeg var dem av og til..Når blir det min tur å bli mamma? :-? For et liv jeg må ha, hehe, bare tenke på hva andre har, og ikke sette pris på det jeg har. Men akkurat nå føles det som at det ikke er så mye å sette pris på..Blir vel bedre.. :-? Hvilken sang beskriver dagen? With or without you (U2) "See the stone set in your eyes See the thorn twist in your side I wait for you Deler av sangteksten er slettet. I henhold til Kvinneguidens regler er det ikke tillatt å gjengi sangtekster og annet materiale med kopirett. Se også Kopinors regler. Hannen (moderator) Endret 17. februar 2006 av Hannen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 19. februar 2005 #5 Del Skrevet 19. februar 2005 Forstår deg godt jeg, har sånne tanker selv noen ganger :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lita84 Skrevet 19. februar 2005 Forfatter #6 Del Skrevet 19. februar 2005 Så koselig at det er noen å legger igjen beskjed, det betyr mye for meg Uff, mamman sambo på rundt 40 har kreft (type: lever, kan ikke opereres da svulsten(e) er for sentralt i), og ting begynte å se lyst ut. Vi tenkte at det hele var en mirakel..Istad prøvde han ringe, men ingen svar. Før hun ringte og sa hun var på sykehuset. Blitt kjørt med sykebil imorrest, blør fra alle mulige slimhinner (er visstnok en bivirkning, men hun klarer ikke ta opp næring i tarmen som er dekket av en slimhinne). Det verste var det at hun fortalte oss at dem måtte slutte på cellegiften..og da er jo veie ganske åpenlys Uff, jeg er så rådvill, i forhold til og for å klare å være sterk for han, jeg håper det finnes andre løsninger enn å avbryte cellegiftskuren, men hun var selv så deperimert, og lei seg for alt hun lot oss andre gå igjennom, hvordan i alle dager kan et menneske si noe slikt..Hun har aldri vært en byrde for noen Hun er den tapreste damen jeg veit om, og det hørtes ut som hun hadde gitt helt opp nå.. Sangen som beskriver stemningen nå: Angel (Sarah McLachlan) "I need some distraction or a beautiful release Memories seep from my veins Let me be empty and weightless and maybe I'll find some peace tonight" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magolia Skrevet 19. februar 2005 #7 Del Skrevet 19. februar 2005 Takk for hilsen i dagboken min :-) Måtte bare innom for å lese din også. Jeg har selv mistet min far pga kreft og vet at å få beskjeden om at det ikke er mer å gjøre er knalltøff. Men i deres tilfelle er det kanskje fortsatt håp? Hva med strålebehandling? Du får gjøre så godt som du kan med å støtte opp... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 19. februar 2005 #8 Del Skrevet 19. februar 2005 Ikke gjort noe spesielt i kveld egentlig. Sløva på sofan, vært her på kg.... og nå tar jeg kveld snart. Natta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lita84 Skrevet 19. februar 2005 Forfatter #9 Del Skrevet 19. februar 2005 Bare for å få det ut..Svigermor fikk diagnosen en fin sommerdag i Juli. Etter å ha vært syk siden litt etter Påske. Kreft i leveren er visstnok unormalt (og der det forekommer, er det hos mennesker i 65-70 års alderen) og den oppstår som regel ut fra kreft en annen plass. Skjønner ikke åssen kan så unge mennerkser kan få en så sjelden diagnose? Kreften har oppstått i leveren, og det er ikke spredning. Det var så mange svulster, og den største (i underkant av 10 cm i diameter) var så sentralt til at det ikke gikk ann å stråle eller operer bort.. Hun fikk en "trøstedose" (cellegift) etter å ha kranglet og grått med legene, hun klarte ikke å akseptere at hun bare skulle rulle rundt å dø, for det var det sykehuset po hjemplassen min hadde fortalt henne. Alt håp var ute. Denne "trøstedosen" reddet livet hennes. Hovedsvulsten i midten av levera ble atskillig mindre, og dette åpnet øynene våre - og legene. Helt til nå har det vært bare positiv endring. Noe som selfølgelig har gjort at vi har blitt fulgt opp med ørnesyn av legene, klage er blitt sendt for den bahandlingen hun har fått, og overlegen i Tromsø har kontroll over det hele nå (takk og lov, ellers hadde hun ikke vært i live i dag). Denne Torsdagen som var, var 2. gangen med 100 % cellegift (har gått på lavere dose helt til nå). EN av bivirkningen er at slimhinnene blør lett..så svigermor blødde både fra nese og tarm, etc..I natt hadde hun så vondt i magen at hun ble hentet med sykebil, og der er hun enda. Uten håp, alene, og en tro om at hun har plaget oss alle med å bli syk. Jeg er et halvt land unna henne..Jeg veit ikke hva jeg skal gjøre. Det eneste jeg vet er at om du mister håpet, mister du alt..Og det var ikke mye håp igjen i stemmen hennes i ettermiddag.. Jeg leste på nettet i stad: Hvordan er leveutsiktene? Dersom det foreligger en kreftsykdom som er i leveren er leveutsiktene dessverre dårlig, selv om det er umulig å angi noe antall måneder eller år. Ved isolerte primære leversvulster (svulster som bare er i leveren, uten spredning) som opereres er utsiktene litt bedre, da gjøres operasjonen i utgangspunktet med tanke på helbredelse. Hvordan skal dette ende.. Sangen som beskriver øyeblikket: Skyfri himmel (Bjørn Eidsvåg) "Det einaste hu ønska seg... Dagen gjør vondt og lyset e ingen venn det e tryggast i mørket med skoddene igjen det e'kje alltid alt e lika kjekt å se det kan vær greit å sleppa lys på det ein drive med det va'kje sånn det sko vær men mørket har et grådig begjær" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lita84 Skrevet 19. februar 2005 Forfatter #10 Del Skrevet 19. februar 2005 Takk for hilsen i dagboken min :-) Måtte bare innom for å lese din også. Jeg har selv mistet min far pga kreft og vet at å få beskjeden om at det ikke er mer å gjøre er knalltøff. Men i deres tilfelle er det kanskje fortsatt håp? Hva med strålebehandling? Du får gjøre så godt som du kan med å støtte opp... Takk for fin støtte Veldig synd med pappaen din. Håper det går bra med deg. Veit ikke lengre hva man kan håpe på, om hun gir opp selv kan jo ikke ti hester dra henne opp av gjørma..Kunne vi bare vært der, fortalt henne at vi ALDRI har, eller kommer, til å tenke; så mye problemer hun gir oss. Det skjer aldri, aldri..Bare vise henne; vi vil ikke at du skal gi opp, vi vil ha deg her, vi vil at du skal forsøke, slik som du har gjort. Vi vet du er sliten, vi vet du er trett, men om du vil..kan vi hjelpe deg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 20. februar 2005 #11 Del Skrevet 20. februar 2005 Håper du har en god søndag, til tross for det dere går gjennom nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lita84 Skrevet 20. februar 2005 Forfatter #12 Del Skrevet 20. februar 2005 Ny dag, nye muligheter. Hadde en koselig kveld i går kveld hos et vennepar, var godt å tenke på noe annet. Tror sambo syntes det og. Har ikke snakket så mye, han blir så sint, så jeg lar han snakke når han vil. Har ikke snakket med dem der oppe heller, men er vel ikke noe nytt før legen fra Tromsø kommer å ser. Er så rådvill, veit ikke om hun vil vi skal ringe, snakke osv. Jeg tror jeg ville vært littegranne i fred, så jeg slipper å tenke på at jeg kanskje dør hele tiden (grusomt å si det ) Og om vi skal ringe, er det jo ikke så mye annet å snakke om..Er det dumt av oss å ikke ringe? Ellers har vi gått tur i dag, koselig å gjøre noe sammen..Imorgen er det tilbake til skoledagen, og gleder meg ikke noe særlig. Men da går dagene..Klarte å sovne på sofaen med pusen, og sov i 4 timer.. :-x Urk, gjett hvem som IKKE får sove i natt da Jaja. Nei, ikke noe særlig å rapportere om i dag..Bare sløvet, og sovet.. Håper folk har hatt en fortreffelig Søndag.. Sangen som beskriver dagen: Time After Time (Eva Cassidy) "After your your picture fades And darkness has turned to grey Watching through windows I'm wondering if you're OK" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scheherazade Skrevet 20. februar 2005 #13 Del Skrevet 20. februar 2005 Jeg har iallfall hatt en fortreffelig søndag, mye bedre enn du sikkert! Når jeg lå på sykehuset, foretrakk jeg egentlig at folk ringte. Kjekt å vite at folk brydde seg, selv om det ikke var så mye de kunne gjøre for deg. Men det var jo selvsagt en mye mindre alvorlig diagnose. Har du forresten lest i dagboken til CarpeDiem? Det blir jo litt mer fra andre siden av saken... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 20. februar 2005 #14 Del Skrevet 20. februar 2005 Godt at dere har fått gjort noe positivt sammen i helga. Vil bare gi deg en jeg Jeg har bare sullet bort hele dagen. Utrolig hvordan timene bare blir borte.... :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magolia Skrevet 21. februar 2005 #15 Del Skrevet 21. februar 2005 Ønsker deg en fin uke som mulig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lita84 Skrevet 21. februar 2005 Forfatter #16 Del Skrevet 21. februar 2005 Takk for fine hilsenere i gjesteboka!! Så koselig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lita84 Skrevet 21. februar 2005 Forfatter #17 Del Skrevet 21. februar 2005 Ny dag, nye muligheter. Nå er vi offisielt late..jeg som ligger ytterst i senga får liksom automatisk ansvaret for vekkerklokka, men altså, jeg kan ikke tenke på ALT.. Vel, kort fortalt, ikke noe skole på sambo (men det er hans egen feil som ville sitte hjemme å spille data), og to timer på meg Er såå nydelig vær ute, våren er skikkelig i anmars..sol, ikke særlig kaldt..nydelig.. :-) Vi snakket med mammaen til sambo i stad..Bra vi ikke har planlagt noe tur nordover, hun kan ikke møte oss uansett. Ikke rart egentlig, siden vi faktisk klarte å dra med oss spysjuka (som jeg faktisk ikke har hatt ÈN gang siden jeg var 10 år!!), og smitte hele huset. Det endte med sykebil og innleggelse for henne..ingenting som skal til for at hellvete er løst. Stakkars sambo, ble så trist, har så lyst å dra oppover. Men har bestemt oss for å ta det etter Påska om ståa er bedre. Første skritt er vel å få opp antallet hvite blodlegemer. Nå går hun på antibiotika for at de skal få "formere seg i fred", og bare være føre var med en forkjørlelse eller infeksjon av et slag. Ble sittende å lese dagboken til Carpe Diem i går kveld - takk for tipset forresten..! Så ble jeg liggende lenge, helt til kl.3 i natt, å gruble..pjuske på sambo, og pusi da..Carpe Diems historie er så unik, så spesiell, kan ikke skjønne hvordan noe slikt kan være rettferdig. Men for hennes del ser det jo ut som hun klarer å leve sånn nogen lunde, men langt ifra normalt. Og med to små barn..sterkere dame skal du lete lenge etter. Jeg hadde forresten ikke trodd at sjansene faktisk var så store for å finne en annen ung kvinne med lever kreft. Grusomme sykdommen.. Ja, overlegen fra Tromsø kommer ikke før neste Torsdag til mammaen til sambo. Det er leenge det..og spesielt for henne, som sitter å venter. Hun gruer seg i uker i forveien, men til nå har hun jo hatt andre ting å syssle med. Nå sitter hun fast på sykehuset..og får ikke ta mere cellegift.. Overlegen fra Tromsø sykehuset (etter diverse tabber i første stadiet av denne historien, er ikke hjembyen min kompatibel nok, derfor fra Tromsø) kommer til hjembyen min etter 4 behandlinger med cellekur (med 2 ukers mellom rom - altså ca. 2 månders mellomrom kommer han) og ser på div røntgen bilder av svulstene. Siste som var hadde dem bare blitt noen mm mindre, men dog, det er rett vei. Hun virket så deppa da, men etter å ha lest CD`s dagbok, var det vist sånn der og. Vi hadde vel for høye forhåpninger..om at kreften skulle forsvinne..det gjør den ikke.. Hun hadde vist drømt i natt, at kreften var borte..da kunne vi vertfall kalt dette et mirakel offisielt..jeg skal aldri slutte å tro, aldri slutte å be om det..Så drømte hun også at sambo ble pappa. Det var litt..spesielt. Vi håper jo hun er sanndrømt da - angående kreften, om det kommer en baby og.. Kanskje hun skjønner hvor lyst jeg har, enda jeg ikke har snakket med henne selv siden jula. Og unger prater vi aldri om.. Ellers har vel dagen til nå vært helt fin, håper alle andre har hatt en fin dag Og tusen takk for fine hilsninger!! Ønsker alle en strålende uke! Hvilken sang beskriver dagen? One last breath (Creed) "Hold me now I’m six feet from the edge and I’m thinking That maybe six feet Ain’t so far down" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 21. februar 2005 #18 Del Skrevet 21. februar 2005 Hei Lita. Sitter her med tårer i øynene etter å ha lest innlegget ditt. Svigermor og dere må ha det så tøft nå. Vet ikke hva jeg skal si jeg... men kan si at jeg er der for deg om du trenger å øse ut av deg og trenger oppmuntring, eller kanskje trenger noe annet å snakke om Ja, det er herlig ute nå, kanskje kommer våren 8) Håpe håpe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 21. februar 2005 #19 Del Skrevet 21. februar 2005 Titter bare innom for å si godnatt vennen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lita84 Skrevet 22. februar 2005 Forfatter #20 Del Skrevet 22. februar 2005 Takk for den fine hilsenen Meja Kjempe koselig. Dagen i dag begynte litt morsomt..hehe. Jeg og sambo lå å sov, men han kunne ikke vært helt borte som merket dette. Pusen stod å trampet og koste og malte slik det bruker å gjøre på dyna vår, og plutselig så frøs det ut noe fra der bake! Og det KUNNE ha luktet! Jeg ble sååå kvalm, aldri luktet noe så grusomt. Tenkte på analkjertlene som dyr ofte kan tømme når dem er redde, men settingen var jo ikke akkurat skremmende. Som den bekymrede mor jeg er har jeg ringt 3 ulike dyrleger :oops: en av dem er kona til pappa da. Jeg var også litt redd det kunne være løpetid, men hun er jo bare 4 månder. Stemora mi mente det kunne være noe i den duren, men de andre dyrlegene mente det var analkjertlene. Håper bare vi slipper det der en gang til!! Ble en tidlig morgen vertfall Oppe før kl.9, det er sjeldent det Har baket brød som jeg skal hive i ovnen om ikke så lenge. Namme..Akkurat skippet sambo av gårde på skolen, han har laang dag i dag, og er som regel ikke hjemme før i 18 tida. Kjedelig.. :-? Menmen. Skal en tur jeg og ha 2 timer. Ellers skjer det ikke så mye, er så nydelig vær ute, jeg tror nesten jeg må satse på å gå til skolen i dag (tiltross for mine fine gnagsår ). Angrer imorgen, men herregud, hva gjør man ikke for en god følelse..Skulle gjerne hatt sambo og traske med da..men.. Ha en strålende dag alle sammen!! :-) Hvilken sang beskriver dagen (sålangt)? Hold On (Jamie Walters) "Anything that hurts you,hurts me too I´m not gonna let your world turn blue Will you take my hand And feel how close I am There ain't nothin'I won't do for you" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå