Gå til innhold

Kristin Gjelsvik


Bustefisk

Anbefalte innlegg

Flott skrevet av forfatteren til vg.  

Dette er ikke mobbing og ikke personangrep.  

Heier på Kristin selfølgelig 😀👏😍

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 hours ago, DianaV said:

Også VG da, jøss... Det er flott! Får håpe dette sprer seg!.

Ja, kanskje de endelig er kvitt blåret i øynene.


Keiseren er ikke bare naken, han har også rompe-og hofteimplantat. 

Endret av Mme Blavatsky
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Krok1 skrev:

Kristin er jo en del av problemet. Hun lever også av å utlevere seg selv, sitt eget image, sin kropp, partner og barn (som hun lovet å ikke gjøre). 

Hun reklamerer for klær som bare passer til tynne folk. Og hun fronter dyre merkeklær og interiør, svindyre barneprodukter og et enormt forbruk. Bare fordi hun også er influenser. Hun kan gå foran som et godt forbilde og slutte, men det gjør hun jo ikke. Hun er også et av de forbildene som unge jenter ser til, og hun skaper idealer, enten hun vil eller ikke. Det er selvfølgelig ikke bare hennes skyld at hun er slank og pen, men hun virker ikke å være veldig bevisst på at hun selv er del av problemet. 

Dette stemmer absolutt ikke!!

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Hjarte said:

Supportefrue Line Victoria, og Yummymummy har i det minste ikke trukket støtten sin. 

Ikke Funky, heller 🙌

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Justsaying

Syns det er bra Kristin står på sitt, det er virkelig ille hvordan samfunnet har blitt og jeg vedder på at Sophie kommer til å dra all nytte hun kan som et offer for mobbing for å slippe å stå til ansvar for sin «bedrift»

Tør også vedde på at hun ikke blir med på en åpen tv-debatt igjen om dette. Hun kommer til å håpe at dette bare forsvinner. Så håper Kristin fortsetter, dette handler jo ikke bare om Sophie Elise. Men hun er verst. 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Ice_83 said:

Dette stemmer absolutt ikke!!

Ikke? Hva er det som ikke stemmer? Blir litt lite saklig å bare si "nei", sånn. Du må gjerne være uenig, men det ligger bilder av barnet hennes på både IG og blogg, og hun samarbeider med et svært lite inkluderende jeansmerke, som hun også fikk krass kritikk for (og tok til deg der og da, uten å avslutte samarbeidet). 

Det ligger jo i tittelen influenser - hun påvirker også sine følgere, og det virker som om hun tror at bare fordi hun snakker... Nei, ROPER høyt om hva andre gjør feil i bransjen så er hun hevet over enhver kritikk. Det er synd. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Justsaying skrev:

Syns det er bra Kristin står på sitt, det er virkelig ille hvordan samfunnet har blitt og jeg vedder på at Sophie kommer til å dra all nytte hun kan som et offer for mobbing for å slippe å stå til ansvar for sin «bedrift»

Tør også vedde på at hun ikke blir med på en åpen tv-debatt igjen om dette. Hun kommer til å håpe at dette bare forsvinner. Så håper Kristin fortsetter, dette handler jo ikke bare om Sophie Elise. Men hun er verst. 
 

 

Akkurat^

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Bloggleseren skrev:

Kristin har ikke tenkt å gi seg, i alle fall.

https://www.kristingjelsvik.no/phew/

《Her konfronterer jeg en forretningsvirksomhet og måten den driftes på, på en arena hvor alle med påvirkning sitter samlet.》

Er det jeg har sagt hele tiden. Det kunne ikke ha skjedd noen andre sted enn akkurat der og da på fredagen. At hun ikke for seg og står i det gir meg enda mer grumn til å støtte henne videre.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Krok1 skrev:

Kristin er jo en del av problemet. Hun lever også av å utlevere seg selv, sitt eget image, sin kropp, partner og barn (som hun lovet å ikke gjøre). 

Hun reklamerer for klær som bare passer til tynne folk. Og hun fronter dyre merkeklær og interiør, svindyre barneprodukter og et enormt forbruk. Bare fordi hun også er influenser. Hun kan gå foran som et godt forbilde og slutte, men det gjør hun jo ikke. Hun er også et av de forbildene som unge jenter ser til, og hun skaper idealer, enten hun vil eller ikke. Det er selvfølgelig ikke bare hennes skyld at hun er slank og pen, men hun virker ikke å være veldig bevisst på at hun selv er del av problemet. 

Har du i det hele tatt nesen din innom IG hennes eller bloggen? Forbruket hennes er høy, så absolutt. Det er ikke stikke under en stol når man får et barn så vil man at barnet skal ha det beste av det beste. Hun har aldri reklamert for klær som kun passe for "tynne" folk. Om du hadde giddet og sette deg litt inn i hvem hun er og hva hun har drevet med, så ville du ha fått med deg at hun har hatt sin egen nettbutikk som solgte klær for alle enhver. Man kan ikke ha kropppres/kroppsfokus som sitt hjertesak om man i bagasjen at man har kun solgt klær til såkalte "tynne" folk. Det vil da bli 100% dobbelmoralsk. Man ser henne i svært sjelden i åletrange klær. Når hun først kler seg i klær som viser hennes kvinnelige former så kjenner mange seg igjen i henne. Det er ikke hun som skriker at denne buksen i minste str må du bare stikke å kjøp. Null og niks. Det har aldri skjedd å det kommer heller ikke til og skje. Anbefaler deg at du leser deg opp før du setter i gang med å uttaler deg på bunnløs grunnlag. For slik det er nå, så står ikke dine meninger så sterke til når man kan Google henne så enkelt opp; og man får opp noe helt annet hva du legger ut om.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Hjarte skrev:

Supportefrue Line Victoria, og Yummymummy har i det minste ikke trukket støtten sin. 

 

9 timer siden, Bloggleseren skrev:

Ikke Funky, heller 🙌

Og nå får hun støtte av «Kona til» også 👍🏼

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe som har irritert meg ca like mye som at mobbekortet misbrukes av influencere og deres følgere, har vært at media har fremstått som mikrofonstativer for dem og tilsynelatende ikke "villet" gå bransjen imot (influencer-"nyheter" genererer veldig med klikk til mainstream media også) 

Så jeg ble litt glad nå, TAKK VG! :blomst:

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, Jobbermedbarn skrev:

Dette er noe av det beste jeg har lest angående hvordan veldig mange bloggere driver sin blogg, evner å motta kritikk og alt for ofte drar mobbing/personhets-kortet. Spot on👏👏👏 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bra noen av de store influenserne tør trø til og si hva de mener om utseende press. Jeg gremmes over alt det mine tenåringer får trykka opp i trynet via snapchat, insta etc. Sofie Elise har  mye bra å komme med for all del, men når det gjelder dette med operasjoner osv. så er det bare så ille og ekstra ille er det at TV2 kan faktisk tillate at dette blir vist i beste sendetid. Heia KG og så synes jeg at det er flott at andre som YummyMummy og Supporterfrue også er på banen her . Der har du to damer som er saklige i sin kritikk. Sofie Elise blogg/influenser er ikke en privatperson - her er det bedrift vi snakker. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristin Gjelsvik har fått (minst) like mye kritikk som støtte for sitt angrep på SoMe-bransjen i sin takketale på Vixen - Joaquin Phoenix har så langt jeg har fått med meg i dag utelukkende ros for sin kritikk av bransjen og nominasjoner i takketalen for Bafta-prisen han fikk i natt:

https://www.youtube.com/watch?v=UohtVuaT2Ls

Jeg tenker at det viser at det ikke er tid og sted for Gjelsviks utspill som er feil - de to situasjonene er helt parallelle. Det er mer form, og det at Gjelsviks kritikk nødvendigvis måtte framstå mer personrettet, gitt Sophie Elises særstilling både i SoMe generelt i Norge, og på TV2.

Men Phoenix er også tydeligere på at han selv er en del av problemet siden han mottar prisen sin og nyter godt av måten bransjen opererer på, altså av det han kritiserer. Det synes jeg var klokt - skal man som insider gå til frontalangrep på sin egen bransje er det lettere å få budskapet gjennom dersom man er tydelig på at man selv også er en del av den.

Endret av Aricia
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...