Gå til innhold

Kristin Gjelsvik


Bustefisk

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, loveli skrev:

Dessverre bruker Kristin alle muligheter hun har til å skape overskrifter rundt eget navn.

Å gå etter Sophie Elise, som jeg overhodet ikke prøver å forsvare, det blir så lett gjennomskuelig. For meg virker det som at Kristin tråkker på Sophie ved enhver anledning bare fordi det gir henne selv oppmerksomhet og penger i kassa. Det blir for dumt.

Grunnen til at jeg tror dette er fordi Kristin før har snakket om mobbing og at det ikke er greit og blablabla. Så ble hun og Dennis invitert til Paradose Hotel hvor en annen blogger Kristin ikke liker var med samtidig. Kristin og Dennis oppførte seg skikkelig dårlig mot denne andre bloggeren. Da mistet hun absolutt all troverdighet hos meg. Dessverre.

Nå var det jo SEs rumpe som ble operert på tv, da. Vanskelig å adressere det forkastelige i å bruke BrazButlift som underholdning uten å involvere SE når det var hun som ble opererert.

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, marthes skrev:

Men når vixen deler ut pris til det firmaet hun absolutt ikke liker basert på det hun kjemper imot... jeg synes det blir litt sånn teit rett og slett, litt sånn «jeg liker ikke det dere gjør men det får være greit siden jeg får en pris selv»...  da mister det litt hos meg. 

Jeg ser ikke det samme som deg. Det må være lov til å være kritisk, selv om man tar imot en pris? Man må ikke boikotte alt som gjør noe man ikke liker. En boikott må nå veldig bredt ut for å skape en effekt. Men man kan prøve å skape endring eller økt bevissthet igjennom å bruke sin stemme.  

Det hadde nok neppe blitt store reaksjoner rundt at Kristin ikke hadde dukket opp på Vixen og ikke tatt i mot prisen. Bruker man derimot stemmen sin, sånn som Kristin gjør, kan man skape mye større reaksjoner og bevissthet rundt temaet. Selv om jeg ikke tror at Sophie Elise reagerer så mye annerledes enn når hun tidligere har fått  kritikk, så kan det kanskje skape økt bevissthet hos andre.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, pøbelsara skrev:

Nå var det jo SEs rumpe som ble operert på tv, da. Vanskelig å adressere det forkastelige i å bruke BrazButlift som underholdning uten å involvere SE når det var hun som ble opererert.

Hvis det er TV2 som egentlig er de som var målet for refsen, så hadde ikke Kristin trengt å henvise til SE så til de grader nei... 

Men her blir vi nok ikke enige. Jeg ser at mange er veldig pro Kristin. For meg er hele dama like falsk og like utspekulert som alle de andre hun kritiserer. Hun har funnet sin måte å tjene penger på og melker sin egen ku like tom som det de andre gjør.

Igjen, min intensjon er ikke å forsvare SE, men jeg er kritisk til hvordan Kristin kritiserer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, loveli skrev:

Hvis det er TV2 som egentlig er de som var målet for refsen, så hadde ikke Kristin trengt å henvise til SE så til de grader nei... 

Men her blir vi nok ikke enige. Jeg ser at mange er veldig pro Kristin. For meg er hele dama like falsk og like utspekulert som alle de andre hun kritiserer. Hun har funnet sin måte å tjene penger på og melker sin egen ku like tom som det de andre gjør.

Igjen, min intensjon er ikke å forsvare SE, men jeg er kritisk til hvordan Kristin kritiserer. 

Det er bra det er ulike meninger og perspektiv, og det er jo ikke nødvendig å bli enig. 
 

Jeg tenker at det ikke er Sophie Elise som privatperson som bli kritisert. Det er ikke Sofie Elise fra Harstad. Det er Sophie Elise, millionbedriften. Men jeg forstår at det blir vanskelig å skille, når bedriften kaller seg for (nesten) sitt ekte navn, og fremmer seg selv til de grader. Hva om det hadde vært en annen bedrift som ble kritisert, som ikke bruker sitt eget navn i bedriftens navn og som ikke fremmer seg selv i så stor grad igjennom egen bedrift, ville du reagert på samme måte da?

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, morgenkåpedyret skrev:

Er KG gravid? Hadde vært så hyggelig!

Tenkte det samme etter bildene fra i går

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Justsaying

Sophie Elise på Debatten i mars 2019: «Jeg er 100%enig i at man ikke skal dokumentere en reise med plastisk kirurgi» 

Desember 2019. Yeah right.
 

Så uansett når og hvor noen tar opp dette med Sophie Elise så er det bra. Kristin prøver å nå frem på alle kanaler men Sophie er jo absolutt fremdeles på FM, mens vi er på Dab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henniee

Syns det er farlig den måten hun går etter Sophie Elise. Sophie har ekstremt dårlig innflytelse på unge jenter ja, men å gå etter henne slik Kristin gjør kan umulig gi noen bedre innflytelse på unge jenter. 

Jeg har selv silikonbryster og angrer ikke et sekund. Jeg bestemte meg tidlig for at jeg skulle ordne brystene. Ikke for å få store pupper, men for å få pupper i det hele tatt. Jeg føler Kristin ser ned på de som opererer seg og bruker det for å fremme seg selv, for i hennes øyne er kun det hun stor for det riktige uansett. Er det riktig at jeg skal føle meg dum og svak fordi jeg valgte å ordne brystene mine som 18 åring? Syns ikke Kristin gjør det noe lettere å være ung jente i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Kristin i at dette er så mye mer enn en bloggkrig. Dette er en samfunnsdebatt som virkelig trengs, og ved å redusere det til bare en bloggkrig og en uenighet mellom to bloggere (eller to privatpersoner) så misser man totalt poenget med debatten der hensikten er å kaste lys på en bransje som er svært lovløs og hvor de involverte publiserer akkurat det de vil uten særlig retningslinjer, noe som er urovekkende og provoserende. 

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg litt vondt av Kristin Gjelsvik. Jeg mistenker at hun ikke helt skjønte hva det kunne innebære for videre inntjening og karriere at hun angrep influencerbransjen, Vixen, TV2 og gullkalven deres på den kvelden hvor de skulle feire seg selv og reklameinntektene sine. Hvis hun skjønte det, er hun modigere enn jeg trodde.

Influencerne og bransjen tar Sophie Elises parti, og selv "folket", som Kristin har mottatt massiv støtte fra tidligere, er delt, for mange synes dette tippet over i mobbing.

Å omtale dette som mobbing er etter mitt syn fullstendig skivebom. Det er et kriterium for å kalle noe mobbing at det foregår systematisk og er karakterisert av et ujevnt styrkeforhold, hvor mobberen er den sterke parten. I Kristins og SEs tilfelle er det SE som er den sterke parten med inntektene og bransjen i ryggen, mens Kristin holder til ute på fringen uten sterke allianser og mer som et sidefenomen. Det føler de må hylle henne for de politisk korrekte meningene hennes, men samtidig står hun for det motsatte av det bransjen står for: Å selge resultatløse skjønnhetsprodukter til unge jenter. 

Det er mulig man kan omtale kommentaren om endret nese og hoftebredde som et personangrep. Akkurat den kommentaren var vel unødvendig og handlet definitivt om personen SE og ikke bedriften.

På den annen side er det ikke personangrep å kritisere at SE får prisen for beste bloggbusiness og at den siste operasjonen hennes får sendetid på TV2. Dette er åpenbart kritikk av Vixen og TV2; det er de som har utført de omtalte handlingene (dele ut pris, gi sendetid). Dette er legitim og velrettet kritikk av bransjen, og det er helt på sin plass at det skjer når Kristin mottar en pris for sin sterke mening med hele bransjen i salen. Det finnes neppe noen mer passende arena for dette.

Jeg frykter at Kristin har skutt seg selv i foten her. Hun er økonomisk avhengig av nettopp denne suspekte bransjen som tjener penger på unge jenters komplekser, og jeg vet ikke om hun har tatt et ordentlig oppgjør med det selv, for konsekvensen av å ha de meningene hun har, er faktisk å vende hele influencerbransjen ryggen. Reklameinntektene ligger ikke i å hjelpe flyktninger og elske sin egen kropp, som Kristin er opptatt av, men å stadig pushe nye unødvendige produkter på ungjenter - det være seg abonnement på barberhøvler, øyevippserum med beviste ikke-resultater og gummibjørner som visstnok både skal gjøre deg brun og av en aller annen mystisk grunn føre til økt hårvekst.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spaniasol

Hvor får man ideene til å endre noe med utseendet fra? Hvor kommer inspirasjonen til å ønske seg de dyreste jakkene, veskene og i det hele tatt det som selges aller mest til enhver tid, fra?

For 50 år siden fant man sine idealer i ukebladene. Man kunne drømme om å se ut som Brigitte Bardot eller Sofia Loren. Andre stjerner dukket opp når TV ble alle manns eie. De var på behørig avstand fra oss, dog. Døde papirutgaver av flotte damer, nesten aldri på glanset papir en gang.

Det er ikke foreldre som er trendsettere eller pusher merkeklær på barn og ungdom. (Med noen få unntak). Det er nettet som kryper tett innpå. Freske og tøffe jenter og gutter som vet hva som skal til for å fange vår interesse. Det er markedsføringens essens. De som har valgt å leve av å påvirke andre vet dette. Det er en kynisk bransje, der penger og berømmelse, som genererer enda mer penger, er det som gjelder.

Når KG tordner fra scenen på Vixen er det ikke privatpersonen Sofie hun angriper, som flere her har påpekt. Når merkevaren er veldig lik eller helt lik personens navn, er det av og til krevende å skille. Den samme debatten går for seg i tråden om bloggen Caroline Berg Eriksen.

Jeg hørte ikke hele tordentalen, men deler av den. Den var følelsesladd. Oste av engasjement. Derfor ble den lagt mer merke til enn om den hadde blitt framført uten patos. Det dreide seg ikke om mobbing. Det var en knallhard kritikk av bransjen, og senest TV-serien Sophies Verden, som viet en hel episode til kirurgi og total forandring av bloggerens underdel.

Debatten er viktig! Og man kommer lengre med at noen tar litt i enn skriving av proposisjoner og saklige debattinnlegg. Sånn har all viktig forandring startet gjennom historien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillesnøfnugg
1 time siden, Bloggleseren skrev:

I dag har jeg litt vondt av Kristin Gjelsvik. Jeg mistenker at hun ikke helt skjønte hva det kunne innebære for videre inntjening og karriere at hun angrep influencerbransjen, Vixen, TV2 og gullkalven deres på den kvelden hvor de skulle feire seg selv og reklameinntektene sine. Hvis hun skjønte det, er hun modigere enn jeg trodde.

Influencerne og bransjen tar Sophie Elises parti, og selv "folket", som Kristin har mottatt massiv støtte fra tidligere, er delt, for mange synes dette tippet over i mobbing.

Å omtale dette som mobbing er etter mitt syn fullstendig skivebom. Det er et kriterium for å kalle noe mobbing at det foregår systematisk og er karakterisert av et ujevnt styrkeforhold, hvor mobberen er den sterke parten. I Kristins og SEs tilfelle er det SE som er den sterke parten med inntektene og bransjen i ryggen, mens Kristin holder til ute på fringen uten sterke allianser og mer som et sidefenomen. Det føler de må hylle henne for de politisk korrekte meningene hennes, men samtidig står hun for det motsatte av det bransjen står for: Å selge resultatløse skjønnhetsprodukter til unge jenter. 

Det er mulig man kan omtale kommentaren om endret nese og hoftebredde som et personangrep. Akkurat den kommentaren var vel unødvendig og handlet definitivt om personen SE og ikke bedriften.

På den annen side er det ikke personangrep å kritisere at SE får prisen for beste bloggbusiness og at den siste operasjonen hennes får sendetid på TV2. Dette er åpenbart kritikk av Vixen og TV2; det er de som har utført de omtalte handlingene (dele ut pris, gi sendetid). Dette er legitim og velrettet kritikk av bransjen, og det er helt på sin plass at det skjer når Kristin mottar en pris for sin sterke mening med hele bransjen i salen. Det finnes neppe noen mer passende arena for dette.

Jeg frykter at Kristin har skutt seg selv i foten her. Hun er økonomisk avhengig av nettopp denne suspekte bransjen som tjener penger på unge jenters komplekser, og jeg vet ikke om hun har tatt et ordentlig oppgjør med det selv, for konsekvensen av å ha de meningene hun har, er faktisk å vende hele influencerbransjen ryggen. Reklameinntektene ligger ikke i å hjelpe flyktninger og elske sin egen kropp, som Kristin er opptatt av, men å stadig pushe nye unødvendige produkter på ungjenter - det være seg abonnement på barberhøvler, øyevippserum med beviste ikke-resultater og gummibjørner som visstnok både skal gjøre deg brun og av en aller annen mystisk grunn føre til økt hårvekst.

Er det noen anerkjente influencere som ikke støtter KG? At bransjen skriker opp om  mobbing er vel ikke noe nytt..Skjønner ikke at det kortet/fripasset fortsatt holder vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, spaniasol skrev:

Hvor får man ideene til å endre noe med utseendet fra? Hvor kommer inspirasjonen til å ønske seg de dyreste jakkene, veskene og i det hele tatt det som selges aller mest til enhver tid, fra?

For 50 år siden fant man sine idealer i ukebladene. Man kunne drømme om å se ut som Brigitte Bardot eller Sofia Loren. Andre stjerner dukket opp når TV ble alle manns eie. De var på behørig avstand fra oss, dog. Døde papirutgaver av flotte damer, nesten aldri på glanset papir en gang.

Det er ikke foreldre som er trendsettere eller pusher merkeklær på barn og ungdom. (Med noen få unntak). Det er nettet som kryper tett innpå. Freske og tøffe jenter og gutter som vet hva som skal til for å fange vår interesse. Det er markedsføringens essens. De som har valgt å leve av å påvirke andre vet dette. Det er en kynisk bransje, der penger og berømmelse, som genererer enda mer penger, er det som gjelder.

Når KG tordner fra scenen på Vixen er det ikke privatpersonen Sofie hun angriper, som flere her har påpekt. Når merkevaren er veldig lik eller helt lik personens navn, er det av og til krevende å skille. Den samme debatten går for seg i tråden om bloggen Caroline Berg Eriksen.

Jeg hørte ikke hele tordentalen, men deler av den. Den var følelsesladd. Oste av engasjement. Derfor ble den lagt mer merke til enn om den hadde blitt framført uten patos. Det dreide seg ikke om mobbing. Det var en knallhard kritikk av bransjen, og senest TV-serien Sophies Verden, som viet en hel episode til kirurgi og total forandring av bloggerens underdel.

Debatten er viktig! Og man kommer lengre med at noen tar litt i enn skriving av proposisjoner og saklige debattinnlegg. Sånn har all viktig forandring startet gjennom historien.

Godt poeng, man kan jo fundere på hvor langt SE hadde dratt sine operasjoner om The Kardashians aldri hadde nådd sosiale medier? (jeg mener SE har tidligere sagt hun ser opp til noen av dem?) Jeg er ganske sikker at de operasjonene hun har tatt har kommet fra inspirasjon fra andre plasser.. Og det er jo denne trenden som er skummel som videreføring til leserne igjen av hennes blogg. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, lillesnøfnugg said:

Er det noen anerkjente influencere som ikke støtter KG? At bransjen skriker opp om  mobbing er vel ikke noe nytt..Skjønner ikke at det kortet/fripasset fortsatt holder vann.

Offentlig ser det ut til at de fleste støtter SE. Synes det fremgår av kommentarene på 730.no, SEs profil og også det KG selv sier på sin nyeste instastory. Hun virker veldig trist og snakker om at de andre influencerne gjør narr av henne selv om de egentlig er enig med henne på tomannshånd. Det sier mye om hvor mektig SE er, og bare av den grunn er det helt skivebom å snakke om mobbing.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest spaniasol
2 minutter siden, Sahara_ skrev:

Godt poeng, man kan jo fundere på hvor langt SE hadde dratt sine operasjoner om The Kardashians aldri hadde nådd sosiale medier? (jeg mener SE har tidligere sagt hun ser opp til noen av dem?) Jeg er ganske sikker at de operasjonene hun har tatt har kommet fra inspirasjon fra andre plasser.. Og det er jo denne trenden som er skummel som videreføring til leserne igjen av hennes blogg. 

SE har selvfølgelig ikke sugd dette fra eget bryst. Jeg vil tro at Kardashian-flokken har inspirert mange i den generasjonen. Jeg synes ut fra min egen generasjon at silikon i brystene er helt utenfor det man kan begripe. Nå har omtrent annenhver en jente over 18 silikon, for å sette ting litt på spissen. Når det ekstreme blir hverdagslig, det er da det blir farlig. Og den veien blir til nærmest umerkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er absurd at Vixen gir Sophie Elise en pris for årets business når det ikke er så vanskelig å tenke seg hva hun tjener penger på. Og det mest absurde er at TV2 filmer operasjonen hennes. 🙄 Hva tenker de på? Og hvorfor er det ingen som reagerer på dette? Utenom Kristin da. 😊👏👏🙌 Hun kunne kanskje ha spisset det mer mot influencerbransjen og TV2, men jeg tror mange har fått nok av måten bedriften Sophie Elise opptrer på så jeg forstår Kristin sin reaksjon. For det er absurd at Sophie Elise får holde på som hun gjør. Det viser hvor mye makt SE har i bransjen. Og det viser kanskje også at mange fortsatt tror dette bare er unge piker som viser hvordan man sminker seg. FYI: DETTE ER BIG BUSINESS, og kynisk sådan. SE har jo selv skrevet at hun fyller inn med noen innlegg om klima eller angst for å rettferdiggjøre fokuset hun har på kropp. For det er på kropp fokuset hennes er.
Nå ser det heldigvis ut som at de «gamle» influenserne som ble  store på kropp, operasjoner og clickbates er på vei til å ansees som trash-influensere. Ja, de lever godt av det ennå. Men jeg håper og tror at SERIØSE annonsører ikke vil assosieres med de etterhvert. Så får vi håpe de bruker pengene sine på mer troverdige influensere med sunnere holdninger og verdier framover. Nå er det så mange flere med mange følgere på SoMe å velge mellom. 

Vixen er fortsatt avhengig av å gi priser til f.eks. SE for å få oppmerksomhet rundt prisen. Det fikk de nå også, selv om det kanskje ikke ble helt det de så for seg.
Det jeg skriver her har mange skrevet før meg, men det kan visst ikke gjentas ofte nok dessverre. 😊

Jeg heier på de som tør å si imot kritikkverdige handlinger. 👏👏

Peace out. ✌️

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å kalle det for mobbing - det er ikke snakk om noe noe ujevnt styrkeforhold, i alle fall ikke i KGs favør.

Synes heller ikke det var totalt skivebom å ta det opp i talen sin da hun begynner med at det er et paradoks at bloggeren/foretaket som er grunnen til at hun fikk prisen vant årets business. Gjennomføringen kan vel ellers diskuteres, men SE bør ikke beskyttes av «stakkars usikre lille jente»-argumentet eller lignende. 

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.11.2019 den 1.05, XbellaX skrev:

Helt uenig. Opplever henne som en oppegående dame, overhodet ikke en pådriver av  hverken" latterliggjøring" eller "håning". Jeg ser på henne som saklig og ryddig. Hun er en dame med bein i nesa som gidder bry seg når hun mener noe er urettferdig og "totalt galskap". Hun bruker sin plattform til å si ifra, stiller opp for å komme med sine meninger i debatter og jeg synes faktisk hun gjør det aldeles strålende. Kul dame med beina på jorda.

Fortsatt enig i den etter gårsdagens takketale? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...