Gå til innhold

Kristin Gjelsvik


Bustefisk

Anbefalte innlegg

Moongirl skrev (7 timer siden):

Det var jo litt av en beskrivelse av hva noen lomper med pålegg kan få til...🧐

Jeg har drømt om lompene siden jeg leste om de…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snublefot62 skrev (På 15.5.2024 den 20.46):

Man kan. Men hvor troverdig er det?

Det er jo bare til å prøve og se om det funker så finner en ut om det er troverdig

 

Plenty psykologer og folk som jobber innen psykisk helse som ikke har "shit together". Vi skulle bare visst hva som skjuler seg bak fasaden på de som driver med selvhjelp osv, men så lenge de gjør en god jobb i jobben sin så hjelper de faktisk andre uten å klare å hjelpe seg like godt selv 

 

Endret av duskelapp
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

duskelapp skrev (13 minutter siden):

Det er jo bare til å prøve og se om det funker så finner en ut om det er troverdig

 

Plenty psykologer og folk som jobber innen psykisk helse som ikke har "shit together". Vi skulle bare visst hva som skjuler seg bak fasaden på de som driver med selvhjelp osv, men så lenge de gjør en god jobb i jobben sin så hjelper de faktisk andre uten å klare å hjelpe seg like godt selv 

 

Forskjellen ligger i at de fleste ikke kringkaster det til gud og hvermannsen at de ikke har peiling på hva de sier. I motsetning til Kristin.

Hadde du hatt tillit til en psykolog som presenterte seg med å si at de har masse problemer med psyken de ikke får løst eller jobbet seg igjennom, utfordringer med relasjoner og egen selvverd - men nå skal jeg hjelpe deg med ditt - hvor begynner vi?

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zooli skrev (På 16.5.2024 den 7.07):

Oppskrift og beskrivelse av noe som smaker godt🙄

IMG_9550.thumb.png.bf65e70e512360be5a1cbe836614d1c0.png

Ew

Hvem snakker sånn når man er over 30 a....

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøttaa skrev (16 timer siden):

Ew

Hvem snakker sånn når man er over 30 a....

Gjelsvik og Iselin brevsexolog Guttormsen🥹

  • Liker 16
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (På 14.5.2024 den 23.11):

 

default-1Im0Gnoc-medium.jpg

Jeg ble sjøsyk og svimmel av å lese forsiden på boka.

Burde ikke forsiden reflektere innholdet?

Kanskje den faktisk gjør det, noe sier meg at innholdet er like dårlig som forsiden. 🤣

Og hvorfor er det brukt så mange ord? Hadde det ikke vært bedre med;

"Ryddig hjem - ryddig liv.

Kristin Gjelsvik"

Endret av Blåttvann
  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blåttvann skrev (3 timer siden):

Jeg ble sjøsyk og svimmel av å lese forsiden på boka.

Burde ikke forsiden reflektere innholdet?

Kanskje den faktisk gjør det, noe sier meg at innholdet er like dårlig som forsiden. 🤣

Og hvorfor er det brukt så mange ord? Hadde det ikke vært bedre med;

"Ryddig hjem - ryddig liv.

Kristin Gjelsvik"

Forsiden minner meg litt om følelsen på danskebåten rundt midnatt da jeg var 18+ ja🤣🤢🤢 

 

Boken burde vel ikke vært gitt ut når forfatter sliter med å ha orden/rutiner i sitt eget hjem fremdeles. Blir som at en person som enda er alkoholiker skriver en bok som heter " Veien ut av rusen til et godt liv" mens hun drikker fremdeles😅🙈

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (2 timer siden):

Forsiden minner meg litt om følelsen på danskebåten rundt midnatt da jeg var 18+ ja🤣🤢🤢 

 

Boken burde vel ikke vært gitt ut når forfatter sliter med å ha orden/rutiner i sitt eget hjem fremdeles. Blir som at en person som enda er alkoholiker skriver en bok som heter " Veien ut av rusen til et godt liv" mens hun drikker fremdeles😅🙈

🤣🤣 husker godt de turene ja 🙈🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (39 minutter siden):

🤣🤣 husker godt de turene ja 🙈🙈

Kjøpe røyk og alkohol på taxfree ( kjøpte alltid tyrkisk pepper for å shotte og) Sååååå rett på lugaren drikke,livet lekte😍🤣🙈 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (På 9.5.2024 den 1.04):

👏🏽

Reagerer også på å faktisk vite nøyaktig at datter veier 53 kg ,samt være så høy med bmi undervektig. Har selv døtre og hva de veier er noe jeg absolutt ikke skal legge meg borti med mindre de blir syke. Det er iallefall ikke noe å offentliggjøre at det liksom er sunt å veie 53 kg når man er 175 cm høy. 

Hvis du leser så var jeg med datteren min på sykehuset da hun skulle ha et inngrep, var rett under 18 år og jeg var der sammen med henne før inngrepet, ventet under inngrepet og var der da hun våknet opp etter narkosen

Før man skal opereres så blir det tatt høyde og vekt mtp narkose. Derfor visste jeg høyde og vekt. Ifm at hun var syk Hva hun veier på kilogrammet nå aner jeg ikke, men siden hun bruker de samme jeansene og de sitter normalt på og hverken er for trange eller henger og slenger så antar jeg at hun sikkert er noe rundt det samme. 

Hvis du ymter til at jeg har full koll over vekta til døtrene mine så tar du så feil som du bare kan ta feil. Vi kjøpte ei vekt for første gang for ca 4 år siden ifm at jeg ble syk og må følge med på at den ikke blir for lav i perioder (pga sykdom, ikke pga jeg ikke spiser) Den har siden dag 1 stått øverst oppi et langskap i gangen og ikke tilgjengelig på badet. Det å ikke eie ei vekt før nå for noen år siden i tillegg til at den ikke står lett tilgjengelig er nettopp pga vi har to døtre og jeg ønsker ikke noe fokus eller oppheng i vekt. 

Jeg ytret bekymring for lav vekt ift høyde (uten å vite hvilken bmi hun hadde da jeg går ikke rundt og regner ut bmi i hodet) og det var da kirurgen kom med den kommentaren jeg gjenfortalte. Og ja; hun er slank, men hun er ikke sykelig tynn. Både døtrene mine og jeg er høye og slanke, men vi er ikke sykelig tynne. Han opererer ungdommer daglig, og han sa som sagt at det var godt å se en normal slank ungdom og jeg hadde ingenting å bekymre meg for ift vekt

Står uansett fortsatt på mitt; Kristin er slank, hun er ikke sykelig tynn og anorektisk. Det er så mange i øvre del av normal BMI og de som har bikket over til overvekt i dag at straks noen går ned til ei sunnere vekt pga opplegging til et sunnere kosthold og livsstil så ropes det opp om anoreksi og spiseforstyrrelser. Noe som er et hån mot de som faktisk sliter med anoreksi og spiseforstyrrelser

Sånn; da håper jeg at folk er ferdig med å vrenge på det jeg skriver og fremstiller meg som en kontrollfrik som har veid døtrene mine jevnlig for å se til at de ikke ble for tunge, og at det var mine ord og ikke kirurgens kommentar om det med vekt og ungdom i dagens samfunn. Straks man ikke deltar i kritikk og hetse-koret i denne tråden så hagler det med brukerdebatt, vrenging på det man har skrevet, latterliggjøring, brukerangrep osv osv. Dette er et diskusjonsforum; dere som finner noe galt om Kristin okke som hva hun gjør og sier får nesten tåle at ikke alle er enige og har andre meninger uten i hugge hodet av de som sier dere i mot. Dette er første gang på lang tid at jeg har åpnet denne tråden nettopp pga kritikere går rett på personangrep og vrir på det man skriver straks man ikke er enige. Det blir litt sånn «mobben-vibber» mot de som sier kritikerne i mot. Da går man på i samlet flokk (enkelte verre enn andre, dvs de som følger etter i andre tråder og fortsetter der) 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere om palestinaskjerf til bunadforkle da damer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (47 minutter siden):

Hva synes dere om palestinaskjerf til bunadforkle da damer? 

Hører virkelig ikke hjemme på Norges grunnlovsdag. 

  • Liker 18
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (47 minutter siden):

Hva synes dere om palestinaskjerf til bunadforkle da damer? 

Synes det er tøft gjort av henne. Og kritikken… eller hatet rettere sagt, viser hvorfor det er nødvendig å vise solidaritet på slik måte

  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

h/k skrev (38 minutter siden):

Hører virkelig ikke hjemme på Norges grunnlovsdag. 

Helt enig! Respektløst mot nasjonalplagget, og det tar i tillegg bort fokus fra nettopp det dagen er for - å feire NORGE. Hun der gjør hva pokker som helst for attention, er helt utrolig faktisk.

  • Liker 14
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (1 time siden):

Hva synes dere om palestinaskjerf til bunadforkle da damer? 

Kjempe bra gjort av henne💪💪

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (1 time siden):

Hva synes dere om palestinaskjerf til bunadforkle da damer? 

Et oppgitt og negativt "off" tenkte jeg

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

skruf skrev (1 time siden):

Hva synes dere om palestinaskjerf til bunadforkle da damer? 

Skammelig. Bunadene våre er i ferd med å bli ødelagt med all denne tusseskapen.

  • Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (1 time siden):

Skammelig. Bunadene våre er i ferd med å bli ødelagt med all denne tusseskapen.

Tror ikke hun gjorde det for å "piffe" opp bunaden sin. Det er vel en politisk statement. 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (På 8.5.2024 den 23.40):

Hun har ikke anoreksi, ei heller min eldste datter, men hun er lang og slank sånn som faren hennes og jeg er.

Grunnen til at kirurgen sa det han sa var nettopp pga jeg kommenterte at under 18 et undervekt, men fikk til svar der jeg siterte tidligere innlegg og at litt over 17 er tett oppunder normal BMI. Han ser mange unge og voksne hver dag og ifg han så er det en større prosentandel med normal BMI i øvre del og overvekt, og at før i tiden så var menneskene mye slankere enn nå (dette var en mann fra Nederland typ 60 år, så han har sett hvordan befolkningen gradvis har blitt større og større har blitt normalen’

De eneste gangene jeg har vært over 60kg var under svangerskap, er 172 høy, og ingen har sett på meg som anorektisk i allefall. Finner ikke et light-produkt i kjøleskapet her, ikke har jeg angst for karbohydrater eller sunne fettprodukter heller.

At Kristin skal ha spist pizza hver dag tror jeg lite på, da i såfall for å overdrive for å vise til at hun har et renere kosthold nå. For mange av oss så skjer det ei endring når vi blir mødre og babyen går over fra å amme/få flaske til fast føde; vi setter oss inn i ernæring og ønsker at barna skal vokse opp og få i seg best mulig mat og ikke hel og halvfabrikat.

Hvis Kristin liker rugsprø; hvorfor ikke spise det? Det er grovt, inneholder mye fiber og metter lenge. Særlig med en halv boks makrell i tomat og avokado og frukt ved siden av. Likedan «hun spiser bare gresk yoghurt for den er sunnest» For det første så er ikke gresk yoghurt det man velger hvis man er på slanker’n: da velger man en light-utgave uten fett i. Hun spiser heller ikke bare yoghurten men hiver oppi skåla sammen med yoghurten masse nøtter, frukt og bær. Noen som vet hvor næringstett nøtter er sammen med en yoghurt på over 8% fett? Og hvor mettende det er? Mye verre å se de som fyller ei lita skål med 3ss cottage cheese og 4 blåbær og det er hele frokosten 

Et sunt kosthold er ikke det samme som et slankekosthold. Man kan fint legge på seg av å utelukkende spise sunne matvarer. Makrell feks er en fisk med høyt fettinnhold. Skal man slanke seg så bør man gå for torsk.

I tillegg har hun et aktivt hverdagsliv, hun sitter ikke pal i sofaen. I tillegg en unge å aktivisere når ungen ikke er i bhg eller til far

Kristin er slank, hun er ikke anorektisk tynn. 

....Alikevel utrolig  mye du skriver om vekt,kropp, hva man bør spise hvis man skal slanke seg samt understreker selv at du er slank og har aldri slanket deg,  og at legen skryter av å se et menneske som veier 53 kg og er 174 cm høy (bmi undervektig).🤔 

Og makrell i tomat er kjent for å være noe av det sunneste og beste man kan spise så det stemmer ikke at det IKKE er slanke fôr😅🙈

 

https://www.klikk.no/helse/kosthold/slank/62-kilo-lettere-med-egen-diett-2459920

 

https://www.klikk.no/helse/kosthold/slank/dette-palegget-hjelper-deg-a-ga-ned-i-vekt-7281754

Endret av M.H85
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...