Gå til innhold

Kristin Gjelsvik


Bustefisk

Anbefalte innlegg

skruf skrev (3 timer siden):

Hun har ikke anoreksi, ei heller min eldste datter, men hun er lang og slank sånn som faren hennes og jeg er.

Grunnen til at kirurgen sa det han sa var nettopp pga jeg kommenterte at under 18 et undervekt, men fikk til svar der jeg siterte tidligere innlegg og at litt over 17 er tett oppunder normal BMI. Han ser mange unge og voksne hver dag og ifg han så er det en større prosentandel med normal BMI i øvre del og overvekt, og at før i tiden så var menneskene mye slankere enn nå (dette var en mann fra Nederland typ 60 år, så han har sett hvordan befolkningen gradvis har blitt større og større har blitt normalen’

De eneste gangene jeg har vært over 60kg var under svangerskap, er 172 høy, og ingen har sett på meg som anorektisk i allefall. Finner ikke et light-produkt i kjøleskapet her, ikke har jeg angst for karbohydrater eller sunne fettprodukter heller.

At Kristin skal ha spist pizza hver dag tror jeg lite på, da i såfall for å overdrive for å vise til at hun har et renere kosthold nå. For mange av oss så skjer det ei endring når vi blir mødre og babyen går over fra å amme/få flaske til fast føde; vi setter oss inn i ernæring og ønsker at barna skal vokse opp og få i seg best mulig mat og ikke hel og halvfabrikat.

Hvis Kristin liker rugsprø; hvorfor ikke spise det? Det er grovt, inneholder mye fiber og metter lenge. Særlig med en halv boks makrell i tomat og avokado og frukt ved siden av. Likedan «hun spiser bare gresk yoghurt for den er sunnest» For det første så er ikke gresk yoghurt det man velger hvis man er på slanker’n: da velger man en light-utgave uten fett i. Hun spiser heller ikke bare yoghurten men hiver oppi skåla sammen med yoghurten masse nøtter, frukt og bær. Noen som vet hvor næringstett nøtter er sammen med en yoghurt på over 8% fett? Og hvor mettende det er? Mye verre å se de som fyller ei lita skål med 3ss cottage cheese og 4 blåbær og det er hele frokosten 

Et sunt kosthold er ikke det samme som et slankekosthold. Man kan fint legge på seg av å utelukkende spise sunne matvarer. Makrell feks er en fisk med høyt fettinnhold. Skal man slanke seg så bør man gå for torsk.

I tillegg har hun et aktivt hverdagsliv, hun sitter ikke pal i sofaen. I tillegg en unge å aktivisere når ungen ikke er i bhg eller til far

Kristin er slank, hun er ikke anorektisk tynn. 

Nei, en BMI på 17.3 er ikke tett oppunder normal BMI, og derfor er ofte et av de diagnostiske kriteriene for anoreksi en BMI på under 17.5. Det er totalt irrelevant at kirurgen til datteren din ser flere folk med overvekt, så lenge denne kommentaren blir brukt til å promotere undervekt. Det er usunt å være undervektig også.

Det kan selvsagt være flere grunner til at man er undervektig, og det skyldes nødvendigvis ikke anoreksi, men når det er sagt, så kan det være enkelt å skjule en spiseforstyrrelse for omgivelsene hvis man går inn for det. Det kan være fordi at de nærmeste ikke vil innse at et familiemedlem faktisk har en spiseforstyrrelse, eller fordi man lærer seg hvordan sykdommen kan «håndteres» i fred og ro for vanskelige spørsmål.

Jeg har heller ikke sagt at du som er under 60 kg og 172 cm har anoreksi, så jeg skjønner ikke hvorfor du sier dette. Har heller aldri sagt at Kristin har anoreksi. Begynte egentlig å interessere meg litt for henne når «spis med Kristin» var i media og hun fikk rettmessig kritikk for det. Får inntrykk av at hun kanskje er litt i overkant opptatt av spiseatferd.

Endret av Callista
La til tekst.
  • Liker 18
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

K_mb skrev (2 timer siden):

Jeg er 1.71 høy, og når jeg veide 53 kg så var jeg et beinrangel og mange rundt meg var bekymret (veide meg daglig så var gjennom hele vektskalaen på 50-tallet og nedover 40-tallet). Men så var jeg spiseforstyrret. Det er ikke din datter etter hva du skriver, men likefullt sier BMI at hun er undervektig. Synes forøvrig det er svært spesielt og grenseoverskridende av en kirurg å kommentere kroppen til en 17-åring og attpåtil en undervektig 17-åring. 

Men du skriver at KG var opptatt av å spise sunt før bruddet med Dennis, hvorfor påstår KG da at hun spiste pizza nesten daglig og hadde behov for å legge om livsstilen og begrunner da det med vektnedgangen? Hun har da alltid vært slank!

👏🏽

Reagerer også på å faktisk vite nøyaktig at datter veier 53 kg ,samt være så høy med bmi undervektig. Har selv døtre og hva de veier er noe jeg absolutt ikke skal legge meg borti med mindre de blir syke. Det er iallefall ikke noe å offentliggjøre at det liksom er sunt å veie 53 kg når man er 175 cm høy. 

  • Liker 17
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (2 timer siden):

Hva mener du med sunn? Hvorfor kan en ikke spise sunt uten å ha spiseforstyrrelser eller slanke seg? Så bra at hun liker å spise de knekkebrødene og yoghurten som er sunn. Skal hun velge usunne typer? Det du skriver makes no sense. 

Hvor har jeg sagt man ikke kan leve sunt uten å ha spiseforstyrrelser?🤔 Har jeg sagt hun har en SF? Nei.  Det vet jeg ingenting om. Har jeg sagt hun er opptatt av å fronte å være tynn/holde seg tynn? Ja det har jeg. Bare måten kamera vinkelen er når hun viser frem kroppen..beina ser lange og syltynne ut.( Dette er kommentert mange ganger i denne tråden btw )

Det å spise sunt er å spise sunt og variert. Fint å spise knekkebrød ,men man er jammen sunn om man av og til bytter dette ut med fine rundstykker og gitt. Balanse.....Så får du mene det gir null mening🙈

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (7 timer siden):

Hvor har jeg sagt man ikke kan leve sunt uten å ha spiseforstyrrelser?🤔 Har jeg sagt hun har en SF? Nei.  Det vet jeg ingenting om. Har jeg sagt hun er opptatt av å fronte å være tynn/holde seg tynn? Ja det har jeg. Bare måten kamera vinkelen er når hun viser frem kroppen..beina ser lange og syltynne ut.( Dette er kommentert mange ganger i denne tråden btw )

Det å spise sunt er å spise sunt og variert. Fint å spise knekkebrød ,men man er jammen sunn om man av og til bytter dette ut med fine rundstykker og gitt. Balanse.....Så får du mene det gir null mening🙈

Men det kan det vel hende hun gjør bytter ut knekkebrød med noe annet en gang i blant. Alt hun spiser er ikke superduper sunt. 

Endret av Klink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (1 time siden):

Men det kan det vel hende hun gjør bytter ut knekkebrød med noe annet en gang i blant. Alt hun spiser er ikke superduper sunt. 

Tja,nå driver hun å dokumenterer sine måltider hver eneste dag av en eller annen grunn hver dag😅  Iallefall av det jeg har sett,litt rart det også. Viktig for henne vise alle hver dag hva hun spiser..lurer på hvorfor😅 Men for all del,kan være hun lurer inn noe annet ,men det vises ikke🤔 Så sånn går no dagan 😅

  • Liker 4
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

123entotre123 skrev (7 timer siden):

Kan vedde ene nyra mi på at hun har det mye bedre med seg selv enn det dere som kommenterer slikt tull som dette har det. For noen ting å henge seg opp i. 

Kristin ser flott ut. Jeg la merke til at hun har blitt ganske tynn, men jeg håper og tror at hun har det fint. Det ser jo ut som hun har vært stabil det siste halvåret og det er jo positivt. Syns også hun virker veldig selvsikker. 

Jeg synes motsatt. Selvsikker utad har hun alltid vært da hun er en klassisk "selger" type som prater på inn og utpust,men hun er mye mer opptatt av kosthold,skjeive pupper , sminke, utseende og kropp enn før. 😅 Jeg tenker det ikke alltid betyr mer selvsikker. For noen år siden sto hun på en scene foran mange folk å skjelte ut blant annet sophie Elise, var ikke mindre selvsikker da hvert i mot😅

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

M.H85 skrev (43 minutter siden):

Tja,nå driver hun å dokumenterer sine måltider hver eneste dag av en eller annen grunn hver dag😅  Iallefall av det jeg har sett,litt rart det også. Viktig for henne vise alle hver dag hva hun spiser..lurer på hvorfor😅 Men for all del,kan være hun lurer inn noe annet ,men det vises ikke🤔 Så sånn går no dagan 😅

Åja, jaja 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (1 time siden):

Tja,nå driver hun å dokumenterer sine måltider hver eneste dag av en eller annen grunn hver dag😅  Iallefall av det jeg har sett,litt rart det også. Viktig for henne vise alle hver dag hva hun spiser..lurer på hvorfor😅 Men for all del,kan være hun lurer inn noe annet ,men det vises ikke🤔 Så sånn går no dagan 😅

Å du følger tydeligvis ivrig med på denne "dokumentasjonen av måltider hver eneste dag av en eller annen grunn hver dag ". I min bok spesielt å være så opptatt av andres matinntak. Med mindre hun er en del av din omgangskrets?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (1 time siden):

Å du følger tydeligvis ivrig med på denne "dokumentasjonen av måltider hver eneste dag av en eller annen grunn hver dag ". I min bok spesielt å være så opptatt av andres matinntak. Med mindre hun er en del av din omgangskrets?

Det som er spesielt er at KG deler dette hver dag. Hva er poenget med det? Er KG som føler at sine følgere er en del SIN omgangskrets.

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (2 timer siden):

Å du følger tydeligvis ivrig med på denne "dokumentasjonen av måltider hver eneste dag av en eller annen grunn hver dag ". I min bok spesielt å være så opptatt av andres matinntak. Med mindre hun er en del av din omgangskrets?

Det som virkelig er spesielt er å kritisere noen for å faktisk følge med på hva en influencer poster i sine SoMe-kanaler - dvs oppføre seg nøyaktig slik alle influencere gjør alt for at alle skal gjøre. Fascinerende godt gjort å ikke ha fått med seg selve grunnprinsippene for denne delen av mediehverdagen vår etter så mange år.

 

M.H85 skrev (3 timer siden):

Tja,nå driver hun å dokumenterer sine måltider hver eneste dag av en eller annen grunn hver dag😅  Iallefall av det jeg har sett,litt rart det også. Viktig for henne vise alle hver dag hva hun spiser..lurer på hvorfor😅 Men for all del,kan være hun lurer inn noe annet ,men det vises ikke🤔 Så sånn går no dagan 😅

Men på den annen side: En offentlig kritisk diskusjon om det influencere fronter i sine SoMe-kanaler blir komplett meningsløs idet man vinkler den mot hva som er en tilfeldig influencers personlige motivasjon for å fronte det som postes og deles. For det første er svaret på dette alltid inntjening og klikk, så det er liksom ikke noe å lure på. For det andre er den enkelte influencers psyke, kropp og helse helt uten allmenn interesse - bare påvirkningspotensialet på følgerne og ringvirkningene av dette for medier og samfunn gjør en debatt som denne berettiget.

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (3 timer siden):

Å du følger tydeligvis ivrig med på denne "dokumentasjonen av måltider hver eneste dag av en eller annen grunn hver dag ". I min bok spesielt å være så opptatt av andres matinntak. Med mindre hun er en del av din omgangskrets?

Tydeligvis du også siden du er inne på KRISTIN tråden🤔😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparks skrev (På 8.5.2024 den 12.08):

For det er jo helt UTENKELIG at hun spiser rugsprø fordi hun liker smaken? 
Synes det nesten er fascinerende hvor opphengt enkelte her er i å diagnostisere henne med spiseforstyrrelser og/eller insistere på slanking. 

Jeg elsker rugsprø, men det siste jeg gjør er å dryle på er en halv boks med makrell og  2 stekte egg på 3-4 knekkebrød + en bowl...

Når jeg skal ligge i kaloriunderskudd , uten å trene 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharp75! skrev (11 timer siden):

Det som er spesielt er at KG deler dette hver dag. Hva er poenget med det? Er KG som føler at sine følgere er en del SIN omgangskrets.

Enig. Hun deler frokosten hver dag. Jeg har også sett hun tar med tallerken med ruget sitt,makrellen,egga og yoghurten i bilen og sluker det i seg. Hvorfor? 😅 Folk må gjøre det de vil ,men å ta med egg og knekkebrød inn i bilen slik er noe snodig. En skive to go derimot😅

Hun snakker jo til alle de fine fantastiske "vennene" sine og gjengen sin. Er det hun tjener på, at følgere skal få en illusjon at venninna Kristin hun er der , veldig trist at garantert mange bruker livene sine til å følge henne ved å tro de er venninner😱 De samme skal nok på reisene hennes,de svindyre reisene hun reklamerer for. OG der skiller hun ser ut fra mange andre influensere, joda mange smiler påtatt og sier åhhhh tusen takk når de får fine meldinger,MEN Kristin tar det mange hakk videre med å nærmest 24/7 snakke til "vennene" sine. Litt krokodille tårer, tar opp tema som økonomisk krise blant annet mens hun selv lever et luksus liv. Det er direkte dobbeltmoralsk og hun er som den fødte selgeren hun er kynisk med å klare prate seg inn kamera og få disse følgerne til å forgudet henne og føle oppriktig de har fått en ny venninne😬 Det er ikke måte på hvordan noen forguder henne,hun legger hver dag ut screenshoot der hun blir hyllet som nærmest en gud😅 Da tar hun seg på brystet ,blir alltid "rørt" og sier "jeg digger deg også din  fantastiske kvinne Lise"..

Altså det er så salg og mer salg over alt hun gjør. 😱💸💸

Endret av M.H85
  • Liker 7
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

M.H85 skrev (10 minutter siden):

Enig. Hun deler frokosten hver dag. Jeg har også sett hun tar med tallerken med ruget sitt,makrellen,egga og yoghurten i bilen og sluker det i seg. Hvorfor? 😅 Folk må gjøre det de vil ,men å ta med egg og knekkebrød inn i bilen slik er noe snodig. En skive to go derimot😅

Hun snakker jo til alle de fine fantastiske "vennene" sine og gjengen sin. Er det hun tjener på, at følgere skal få en illusjon at venninna Kristin hun er der , veldig trist at garantert mange bruker livene sine til å følge henne ved å tro de er venninner😱 De samme skal nok på reisene hennes,de svindyre reisene hun reklamerer for. OG der skiller hun seg ut fra mange andre influensere..., joda mange smiler påtatt og sier åhhhh tusen takk når de får fine meldinger,MEN Kristin tar det mange hakk videre med å nærmest 24/7 snakke til "vennene" sine. Litt krokodille tårer, tar opp tema som økonomisk krise blant annet mens hun selv lever et luksus liv. Det er direkte dobbeltmoralsk og hun er som den fødte selgeren hun er kynisk med å klare prate seg inn kamera og få disse følgerne til å forgudet henne og føle oppriktig de har fått en ny venninne😬 Det er ikke måte på hvordan noen forguder henne,hun legger hver dag ut screenshoot der hun blir hyllet som nærmest en gud😅 Da tar hun seg på brystet ,blir alltid "rørt" og sier "jeg digger deg også din  fantastiske kvinne Lise"..

Altså det er så salg og mer salg over alt hun gjør. 😱💸💸

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som fortsatt ikke forstår at å vekke kundenes følelser for å skape et sterkt brand, er essensielt, bør kanskje lese seg opp på Coca Cola sine strategier. Vennskap, samhold og glede er stikkord (selv om kunden ikke bevisst tenker over dette). Kanskje en grunn til at KG ikke er like brautende og kritisk lengre, for å si det enkelt. Å samle flokken rundt leirbålet funker fortsatt, iallfall om du som influencer husker å hive på de kubbene som trengs. 
 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er uheldig at hun filmer seg selv, så armen ser like tynn ut som en 13-åring sin arm. Altså, hvorfor? 

Helly Hansen jakke og vest ja. Frognerfrue på sitt beste det. 
 

Jeg tror hun kritiserte mange influencere, fordi hun selv ønsket å bli som de. :) 

  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun både ser og oppfører seg som man forventer av en 40+ vestkantdame. Like kjedelig og forutsigbar! 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ebbeliten skrev (7 timer siden):

Hun både ser og oppfører seg som man forventer av en 40+ vestkantdame. Like kjedelig og forutsigbar! 

Hun er da ikke 40 engang .  din mening om hvem som er kjedelig. Og hvorfor følge henne da ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sansa20 skrev (2 timer siden):

Hun er da ikke 40 engang .  din mening om hvem som er kjedelig. Og hvorfor følge henne da ? 

Det har du rett i, hun er ikke 40 engang. Hun glemte å legge til 40 minus. Så vestkantdame på 40+- blir nok mer riktig 😉

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er det hun rydder og vasker så veldig i skapene? Er det hytta til svigers eller bror til typen?? Har ikke fått med meg begynnelsen. Hadde noen gjort det hos meg uten avtale lagt ut offentlig og endret ting jeg hadde eksplodert!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...