Gå til innhold

Kristin Gjelsvik


Bustefisk

Anbefalte innlegg

Heartgirl skrev (15 timer siden):

Det er jo ikke farlig at influencerne viser frem at de tar et glass vin. De fleste tar seg et glass vin i ny og ne. På de bloggene jeg leser så er det mange som deler bilder av vinglass med vin eller et ølglass hvor de tar seg en halvliter. 

Kristin er bare et menneske hun også. 

Hvis KG tar en sup av et glass vin mens hun reklamerer for et produkt, eller man bare såvidt  ser et glass vin eller en vinflaske i bakgrunnen mens hun snakker om et produkt, reisen med henne  eller viser linken til favoritt-jeansen, da bryter hun alkoholloven i Norge. Er du enig i det? 
Det spiller ingen rolle hva du eller jeg mener, hun bryter norsk lov da. 
( jeg vet ikke om hun har gjort det eller ikke, jeg ønsker bare å få vite om vi er enige om at det finnes regler og  føringer for influencere og fremvisning av alkohol i deres kanaler) 

Endret av Zenhouse
Tillegg i parantes.
  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Zenhouse skrev (3 minutter siden):

Hvis KG tar en sup av et glass vin mens hun reklamerer for et produkt, eller man bare såvidt  ser et glass vin eller en vinflaske i bakgrunnen mens hun snakker om et produkt, reisen med henne  eller viser linken til favoritt-jeansen, da bryter hun alkoholloven i Norge. Er du enig i det? 
Det spiller ingen rolle hva du eller jeg mener, hun bryter norsk lov da. 
( jeg vet ikke om hun har gjort det eller ikke, jeg ønsker bare å få vite om vi er enige om at det finnes regler og  føringer for influencere og fremvisning av alkohol i deres kanaler) 

Spesielt når hun sipper vin mens hun åpner inkasso regning fra bla barnehagen.... Og henvender seg til disse følgerne i økonomisk krise... En ting er sikkert, det ser helt kleint ut å drikke mens du åpner inkasso..

Hvor mange mennesker slukner nettopp ikke sorgen i alkohol?

Jeg har aldri hatt økonomiske problemer,men husker da jeg hadde kjærlighetsorg så ville jeg bare drikke den vekk. Jeg var 20 år,men allikevel.

Alkohol passer ikke sammen med inkasso regningene dine når du i tillegg også sitter der å gir råd til følgere i dyp økonomisk krise.

  • Liker 23
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (23 minutter siden):

Spesielt når hun sipper vin mens hun åpner inkasso regning fra bla barnehagen.... Og henvender seg til disse følgerne i økonomisk krise... En ting er sikkert, det ser helt kleint ut å drikke mens du åpner inkasso..

Hvor mange mennesker slukner nettopp ikke sorgen i alkohol?

Jeg har aldri hatt økonomiske problemer,men husker da jeg hadde kjærlighetsorg så ville jeg bare drikke den vekk. Jeg var 20 år,men allikevel.

Alkohol passer ikke sammen med inkasso regningene dine når du i tillegg også sitter der å gir råd til følgere i dyp økonomisk krise.

Nå er ikke jeg mor. Men jeg er en tørrlagt alkoholiker og det er ikke lett med den drikkekulturen vi har. I starten kunne jeg ikke engang se på mordern family lenger pga all den "morsomme" alkoholbruken i den serien. Det er SÅ normalisert å ta seg et glass vin og for veldig veldig mange er det helt uproblematisk, og jeg skulle bare ønske det ikke var så normalisert. Det er forskjell på alle alkoholikere og hva som trigger dem. Det plager ikke meg lenger å se andre drikke, jeg er bare glad det ikke er meg nå liksom, men å få det til å se ut som man "fortjener" og "trenger" alkohol er farlig.

Endret av DianaV
  • Liker 13
  • Hjerte 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihone skrev (På 19.4.2024 den 22.00):

Når man har valgt et liv i offentligheten, må man nesten tåle kritikk. Alt Kristin gjør og sier er ikke bra, og flere i tråden har konkrete konkrete eksempler å vise til og argumenterer bra på hvorfor de mener som de gjør.

Det er vel det som er problemet, for når Kristin gjør noe som er kritikkverdig, er det da henne som privatperson man kritiserer eller er det bedriften? Det er et skille der som er veldig vanskelig å definere siden Kristin er både privatperson OG en bedrift siden hun tjener på å utlevere seg selv og sitt, og da er det også forståelig at de som ser opp til Kristin mener at det er privatpersonen Kristin som får kritikk, selv om det egentlig er bedriften som får kritikk.

  • Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wald86 skrev (36 minutter siden):

Det er så klart et  poeng.
Influensere som kun har fråtsing i eget privatliv å by på, der de utleverer hverdagen, familien, matvaner, kroppsfokus, deling av psykiske utfordringer et cetera, blandet med salg og spons, de vil forsvinne. De er avhengige av en stadig relaterbar emosjonell forbindelse med sine følgere, som blandes med det kommersielle. Et tydelig skille mellom privatliv og bedrift vil gjøre dette umulig.  Det vil ikke bli chatte-stunder der tilbakemeldinger fra følgerne om sårbare tema deles i story over et glass vin. Chatte-stunder der det gis tips og råd om ting der man bør ha fagkunnskap vil også utgå.
Men det er greit at disse forsvinner.  Slike influensere er ikke bærekraftige, verken for psyke, helse eller miljø. Jeg leste at det er over 64 millioner influencer-kontoer på Instagram, og  nær 40 tusen influenserkontoer  som er norske. 
De som overlever må ha noe mer å fare med enn konstruerte emosjonelle utbrudd, utlevering av privatliv, familie og kroppsfokus. De må ha et bærekraftig produkt eller fagkunnskap i bunn.
Så er det jo endeløse måter å bygge merkevaren  videre. Podcasts, der de kan invitere folk til å snakke om temaer de er opptatt av for eks. Intervjuer i media, mer reality et cetera. 
AI  genererer nå  virtuelle influensere som man mater med oppmerksomhet, som en Tamagotchi,  for å holde dem gående. Kanskje ikke store forskjellen? Så mye regi og retusjering som denne typen influensere uansett  benytter seg av, der innhold  helt klart styres etter hva målgruppen vil ha. 

Dette er vel det  du trur. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sansa20 skrev (19 minutter siden):

Dette er vel det  du trur. 

Hvor tar hun feil? 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wald86 skrev (2 timer siden):

Det er så klart et  poeng.
Influensere som kun har fråtsing i eget privatliv å by på, der de utleverer hverdagen, familien, matvaner, kroppsfokus, deling av psykiske utfordringer et cetera, blandet med salg og spons, de vil forsvinne. De er avhengige av en stadig relaterbar emosjonell forbindelse med sine følgere, som blandes med det kommersielle. Et tydelig skille mellom privatliv og bedrift vil gjøre dette umulig.  Det vil ikke bli chatte-stunder der tilbakemeldinger fra følgerne om sårbare tema deles i story over et glass vin. Chatte-stunder der det gis tips og råd om ting der man bør ha fagkunnskap vil også utgå.
Men det er greit at disse forsvinner.  Slike influensere er ikke bærekraftige, verken for psyke, helse eller miljø. Jeg leste at det er over 64 millioner influencer-kontoer på Instagram, og  nær 40 tusen influenserkontoer  som er norske. 
De som overlever må ha noe mer å fare med enn konstruerte emosjonelle utbrudd, utlevering av privatliv, familie og kroppsfokus. De må ha et bærekraftig produkt eller fagkunnskap i bunn.
Så er det jo endeløse måter å bygge merkevaren  videre. Podcasts, der de kan invitere folk til å snakke om temaer de er opptatt av for eks. Intervjuer i media, mer reality et cetera. 
AI  genererer nå  virtuelle influensere som man mater med oppmerksomhet, som en Tamagotchi,  for å holde dem gående. Kanskje ikke store forskjellen? Så mye regi og retusjering som denne typen influensere uansett  benytter seg av, der innhold  helt klart styres etter hva målgruppen vil ha. 

Enig i at det er greit at slike influensere forsvinner. Og det tror jeg på sikt vil skje. Når det er så mange om beinet, og de alle stort sett leverer det samme, kommer vi til å bli vitne til en slags survival of the fittest kamp. Derfor må de fornye seg for å ha sjansen til å overleve. Dessverre for dem selv har brorparten ikke annet å by på og ihvert fall ikke noe unikt, slik at de sakte men sikkert vil utslette seg selv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Endret av Wald86
Personvern opg sikkerhet
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wald86 skrev (7 timer siden):

De vil ikke forsvinne hvis ikke bransjen reguleres, altså ved at det blir et tydelig skille mellom privatliv og bedriftskanal, som kjører med spons og reklame. Dessverre elsker folk å fråtse i privatliv, emosjonelle utbrudd og andre psykiske utfordringer. Bare se på mediene, og hva de skriver om for å få clickbait.
Det er full fart i "squads" vinklingen nå, der det er kjempepopulært at influenseren deler chat- meldinger fra følgerne direkte i  "stories". De kjører spørsmålrunder blant annet,  som går på hva de bør gjøre. Det kan være alt fra kjøp av noe, til en date som ikke har svart. Noen legger ut bilder av graviditetstester med mer. Sinnsyke tilstander. Og ingen vet om de snakker sant! Antagelig er veldig mye konstruert.
De som lykkes best i dag er de som er med på populær reality, og som er mest ekstreme i sin oppførsel, og selvsagt de som scorer høyt utseendemessig og som har kontakter. Dette kan de også betale seg til. Influensere kan date en mer kjent person som ren strategi. Til og med avtalt dem i mellom. 
Gjelsvik flyter nok ennå mest på populariteten hun skaffet seg ved å være et godt forbilde. Men har spisset seg inn mot deler av denne målgruppen, de mest lojale, som føler de kan relatere til Gjesvik i det hun "står i" nå. De er blitt en "squad". Og hun forteller dem ofte hvor mye de betyr for henne. Og gir dem følelsen av at de har en emosjonell forbindelse. Blandet med aggressiv markedsføring. 

Det er en slik fryktelig travel hverdag for slike som Kristin være en hjemmeværende influenser med en squad å ta seg av vet du 🙈🙉 Elsker mandager sier hun,for da kan hun slenge sitt eneste barn rett i barnehagen slik at mamma får tid til å snappe hele dagen. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

M.H85 skrev (På 13.4.2024 den 11.18):

Og ikke minst denne voldsomme kropps fokuset. Igjen tyter hun om disse ulike size puppene sine. Hun prøver å innbille seg at det finnes ikke noen med naturlige bryster som ikke har forskjell på brystene?😅 Intenst...

Jeg har prikk like tits,de er naturlige og like store. Er nokså vanlig det. Men nå var visst det unormalt også. For å trøste seg selv🙈  

Å ha ulik størrelse på puppene er helt normalt. Å ha like store pupper er helt normalt. Hvorfor setter du i bås at det er enten eller? Begge deler er normalt. Er vel det som er poenget. Handler ikke om å trøste seg selv, men få frem at det er normalt. Mange usikre sjeler der ute som har forestilling om "enten er det normalt, eller det". 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (11 timer siden):

Enig i at det er greit at slike influensere forsvinner. Og det tror jeg på sikt vil skje. Når det er så mange om beinet, og de alle stort sett leverer det samme, kommer vi til å bli vitne til en slags survival of the fittest kamp. Derfor må de fornye seg for å ha sjansen til å overleve. Dessverre for dem selv har brorparten ikke annet å by på og ihvert fall ikke noe unikt, slik at de sakte men sikkert vil utslette seg selv.

Influensere er kommet for å bli. Og jeg må stikke i hodet i sanden for jeg er så 1970 som mine barn sa da de var tenåringer.

Hvis det å være influenser skal være et må det tydelige, kare og strenge regler til som de må forholde seg til. Og reglene må være så strenge slik at de ikke skader de yngre.

Jeg må ærlig innrømme at jeg følger Kristin Gjeldsvik. Og jeg har fulgt henne siden hun bloggen.

Men jeg er ikke enig at hun er en farlig influenser. Og jeg synes hun provoserer frem kroppspress. Hun viser fram maten sin. Og hun er til stor inspirasjon for meg. Nå er jeg litt over gjennomsnittet glad i å følge instagrammere som liker å lage mat.

Blir lei all reklamen for produkter som influenserne viser frem. Det skinner igjennom at mange ikke er ærlige når de reklamerer for produkter. Men jeg skjønner at de må ha penger å overleve.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wald86 skrev (12 timer siden):

De vil ikke forsvinne hvis ikke bransjen reguleres, altså ved at det blir et tydelig skille mellom privatliv og bedriftskanal, som kjører med spons og reklame. Dessverre elsker folk å fråtse i privatliv, emosjonelle utbrudd og andre psykiske utfordringer. Bare se på mediene, og hva de skriver om for å få clickbait.
Det er full fart i "squads" vinklingen nå, der det er kjempepopulært at influenseren deler chat- meldinger fra følgerne direkte i  "stories". De kjører spørsmålrunder blant annet,  som går på hva de bør gjøre. Det kan være alt fra kjøp av noe, til en date som ikke har svart. Noen legger ut bilder av graviditetstester med mer. Sinnsyke tilstander. Og ingen vet om de snakker sant! Antagelig er veldig mye konstruert.
De som lykkes best i dag er de som er med på populær reality, og som er mest ekstreme i sin oppførsel, og selvsagt de som scorer høyt utseendemessig og som har kontakter. Dette kan de også betale seg til. Influensere kan date en mer kjent person som ren strategi. Til og med avtalt dem i mellom. 
Gjelsvik flyter nok ennå mest på populariteten hun skaffet seg ved å være et godt forbilde. Men har spisset seg inn mot deler av denne målgruppen, de mest lojale, som føler de kan relatere til Gjesvik i det hun "står i" nå. De er blitt en "squad". Og hun forteller dem ofte hvor mye de betyr for henne. Og gir dem følelsen av at de har en emosjonell forbindelse. Blandet med aggressiv markedsføring. 

Det må klarere og strenge regler til for å drive ulike sosiale medierkanler for influenserne. Byråene som som har ansatt de store influensere i stallen sin må komme på banen for å ta til seg kritikken som kommer inn. Det burde vært et skarpere skille mellom privatliv på en bedriftskonto.

Hvis de influenserne deler sitt privatliv på en bedriftskonto blir det feil. Det hører hjemme på en konto om privatlivet. Hvis de absolutt skal dele privatliv må det stå beskrivelse i bioen om hva følegerne kan forvente.

Går jeg inn på en treningssnap vil jeg se tips til trening og treningsøvelser.

 

 

Endret av Elmarora
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

nøtta skrev (13 timer siden):

Å ha ulik størrelse på puppene er helt normalt. Å ha like store pupper er helt normalt. Hvorfor setter du i bås at det er enten eller? Begge deler er normalt. Er vel det som er poenget. Handler ikke om å trøste seg selv, men få frem at det er normalt. Mange usikre sjeler der ute som har forestilling om "enten er det normalt, eller det". 

Hvis det er så forbanna normalt hvorfor må hun tyde om dette ,samt tipse om BH er som gjør at dette vises mye mindre? Hvorfor ha fokus på noe som da er normalt??

 

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvorfor nesten samtlige av de som forsvarer Kristins kroppsfokus og thinspo påstår at hun har begynt å trene og derfor har slanket seg. Kristin deler nesten alle døgnets timer og store deler av livet sitt på SoMe, men når så vi henne trene eller hørte noe snakk om trening sist? 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wald86 skrev (11 minutter siden):

Helt riktig! Hun omtaler i sin egen kropp, og dermed andres på en negativ måte.  Og det blandes med aggressiv markedsføring. Ingen grunn til å snakke om ulik størrelse, eller at det kan rettes på. Typisk sårbart tema som fungerer ypperlig: psykisk påvirkning. Bør  ikke blandes med reklame på en salgskanal der grensene er så utydelige. Dessverre er det lov. 

Der er vi igjen tilbake til argumentet om at det må et bedre lovverk til, og et større skille mellom bedrift og privatliv. Hadde ikke overrasket meg om det på sikt kom reklame for kosmetiske inngrep dersom den rette summen ble lagt på bordet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...