Gå til innhold

Kristin Gjelsvik


Bustefisk

Anbefalte innlegg

Harnoejegvilsi skrev (2 timer siden):

Når det kommer til Kristin så er det noe ved henne jeg likevel liker, sånn bortsett fra salg, er det noe ved mennesket jeg liker godt. Håper det er innafor å si. 

Vil bare skyte inn at det er flere som liker mennesket Kristin, og kritikken (bør) fokuserer på bedriften og hvordan den drives. Selv om det noen ganger er vrient, nettopp fordi grensene mellom mennesket og bedriften glir i hverandre fordi hun på mange måter også er bedriften.

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det veldig mange gode argumenter og innlegg her, som belyser både positive og negative sider ved Kristins virke. Håper derfor at man tenker seg litt om før en biter på agnet slik at vi unngår at alt blir moderert bort igjen😁

  • Liker 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (18 minutter siden):

Vil bare skyte inn at det er flere som liker mennesket Kristin, og kritikken (bør) fokuserer på bedriften og hvordan den drives. Selv om det noen ganger er vrient, nettopp fordi grensene mellom mennesket og bedriften glir i hverandre fordi hun på mange måter også er bedriften.

Det er nettopp dette som gjør det til en komplisert bransje. Når arbeidsplassen er HELE huset, og ikke minst sjela, da blir det vanskelig. Samtidig, hadde det vært et skille, ville de vært vanlige lønnsmottakere. 

  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harnoejegvilsi skrev (20 minutter siden):

Det er nettopp dette som gjør det til en komplisert bransje. Når arbeidsplassen er HELE huset, og ikke minst sjela, da blir det vanskelig. Samtidig, hadde det vært et skille, ville de vært vanlige lønnsmottakere. 

Og hvis vi bygger litt videre på dette med at hele huset og livet blir arbeidsplassen: arbeidsoppgavene og resultatet havner på de små skjermer til mennesker du ikke aner noe om, og da er det uheldig om noe havner i feil skjerm. Litt ref. til det du sa om at «ingen drikker på jobb». Mens for influensere, i dette tilfellet Kristin, er det naturlig f.eks å gi økonomiråd mens hun sipper av et glass vin. Et eksempel av mange.
 

Derfor burde det komme et mer konkret regelverk snarest mulig, bl.a for å regulere et skille mellom jobb og privatliv. Dette både for følgerne og influenserne selv. Føler flere av de selger sjel og prinsipper for å holde seg aktuelle, samtidig som vi kun ser toppen av isfjellet på hva slags negativ påvirkning de kan ha på de som ser på.

Endret av Xmasclovn
  • Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harnoejegvilsi skrev (2 timer siden):

Som jeg skriver; Jeg liker Kristin. Hun er ikke min venn. Hun er min underholdning. Høres kan hende kaldt ut. Ikke kjøper jeg det hun reklamerer for. Ikke fenges jeg av den fargerike stilen. Synes hun, til tross for at hun er bevisst på hva hun legger ut, er litt sjarmerende og frisk. Noe av det hun legger ut, synes jeg som mange andre er pinlig. På hennes egen bekostning. 

Jeg liker også Kristin fordi hun er underholdene fordi hun er sjarmerende og frisk. Hun er heller ikke min venn fordi influencere er ikke ute etter og bli venner med følgerne sine. 

Som deg liker jeg ikke en fargerik stil. Vil ha det rent. Ikke drikker jeg alkohol fordi jeg avhold og ikke liker jeg dadler. 

Alle influencere må være beivsst på hva de deler og mangementet til influencerne har et serdeles ansvar og ikke minst alle har et ansvar som en skrev tidligere her. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (6 minutter siden):

Og hvis vi bygger litt videre på dette med at hele huset og livet blir arbeidsplassen: arbeidsoppgavene og resultatet havner på de små skjermer til mennesker du ikke aner noe om, og da er det uheldig om noe havner i feil skjerm. Litt ref. til det du sa om at «ingen drikker på jobb». Mens for influensere, i dette tilfellet Kristin, er det naturlig f.eks å gi økonomiråd mens hun sipper av et glass vin. Et eksempel av mange.
 

Derfor burde det komme et mer konkret regelverk snarest mulig, bl.a for å regulere et skille mellom jobb og privatliv. Dette både for følgerne og influenserne selv. Føler flere av de selger sjel og prinsipper for å holde seg aktuelle, samtidig som vi kun ser toppen av isfjellet på hva slags negativ påvirkning de kan ha på de som ser på.

Det er jo ikke farlig at influencerne viser frem at de tar et glass vin. De fleste tar seg et glass vin i ny og ne. På de bloggene jeg leser så er det mange som deler bilder av vinglass med vin eller et ølglass hvor de tar seg en halvliter. 

Kristin er bare et menneske hun også. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Xmasclovn skrev (16 minutter siden):

Og hvis vi bygger litt videre på dette med at hele huset og livet blir arbeidsplassen: arbeidsoppgavene og resultatet havner på de små skjermer til mennesker du ikke aner noe om, og da er det uheldig om noe havner i feil skjerm. Litt ref. til det du sa om at «ingen drikker på jobb». Mens for influensere, i dette tilfellet Kristin, er det naturlig f.eks å gi økonomiråd mens hun sipper av et glass vin. Et eksempel av mange.
 

Derfor burde det komme et mer konkret regelverk snarest mulig, bl.a for å regulere et skille mellom jobb og privatliv. Dette både for følgerne og influenserne selv. Føler flere av de selger sjel og prinsipper for å holde seg aktuelle, samtidig som vi kun ser toppen av isfjellet på hva slags negativ påvirkning de kan ha på de som ser på.

Enig 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

 

 

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (26 minutter siden):

Det er jo ikke farlig at influencerne viser frem at de tar et glass vin. De fleste tar seg et glass vin i ny og ne. På de bloggene jeg leser så er det mange som deler bilder av vinglass med vin eller et ølglass hvor de tar seg en halvliter. 

Kristin er bare et menneske hun også. 

Orker nesten ikke å prøve en gang, men kort og greit: Privatliv vs bedrift.

  • Liker 6
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wald86 skrev (13 minutter siden):

Veldig enig. Og dette med toppen av isfjellet. Det tror jeg virkelig du har rett i. Også for influenserne selv. Og deres nære familie. for dette er en enorm mental belastning. Som kan komme krypende for så å slå ned som en bombe. Det er så mye rapporter om dette nå. Influensere som har mistet helt retningssansen, etter mange år med så brutal eksponering av seg selv. 

Jeg synes denne var interessant, om parasosiale forhold: 

https://riverjk.medium.com/rebranding-parasocial-relationships-and-its-hank-green-approved-b1e365ab5792

Avsluttes med: 

"I am annoyingly, aggressively optimistic about the internet and social media. I am passionate about everything here because I believe these tools, this technology, could be the best thing to ever happen to us.

But we have to make sure it is the best thing to ever happen to us, and we’ve done kind of a shit job so far."

 

 

SoMe og influensere er kommet for å bli, det kommer vi ikke unna. Det innehar mange positive kvaliteter, til dels kan det gjøre livet enklere på flere måter, og ikke minst er det et passende arbeid og mulig inntektskilde for de rette menneskene. Det er derimot, som sitatet sier, viktig å finne riktig måte å benytte seg av dette på for alle involverte.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (26 minutter siden):

Orker nesten ikke å prøve en gang, men kort og greit: Privatliv vs bedrift.

Det er jeg enig i for ja det er jo bedrifter de store influencerne er, og de tjener gode penger på det. Da må også kvaliteten gjenspeile det de gjør. 

Likevel er er det flere her inne som har hakket og latterliggjort Kristin som person. Da klarer man ikke skille bedrift fra mennesket. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xmasclovn skrev (18 minutter siden):

SoMe og influensere er kommet for å bli, det kommer vi ikke unna. Det innehar mange positive kvaliteter, til dels kan det gjøre livet enklere på flere måter, og ikke minst er det et passende arbeid og mulig inntektskilde for de rette menneskene. Det er derimot, som sitatet sier, viktig å finne riktig måte å benytte seg av dette på for alle involverte.

Enig med deg i det at SoMe og influencere har kommet for og bli. 

Det som jeg blir bekymret av i jobben min med barn og ungdommer er at noen av dem sier de vil slutte skolen for og bli influencere. Du må klare og selge deg selv for og få en fast følgerskare.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (19 minutter siden):

Det er jeg enig i for ja det er jo bedrifter de store influencerne er, og de tjener gode penger på det. Da må også kvaliteten gjenspeile det de gjør. 

Likevel er er det flere her inne som har hakket og latterliggjort Kristin som person. Da klarer man ikke skille bedrift fra mennesket. 

Kjære vene, har du ennå ikke skjønt at det er vanskelig å skille fordi de blander privatliv og bedrift sammen i en stor røre? Utleverer hele sjelen sin og lyver litt innimellom. Privatliv blir i stor grad brukt som innhold, og ofte på ikke samtykkekompetente menneskers bekostning! KG er også en av de som gjør dette!

  • Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man har valgt et liv i offentligheten, må man nesten tåle kritikk. Alt Kristin gjør og sier er ikke bra, og flere i tråden har konkrete konkrete eksempler å vise til og argumenterer bra på hvorfor de mener som de gjør.

I markedsføring så velger man seg ofte ut et målgruppe som man spisser seg inn på. Kristin har vært tydelig på hvilken målgruppe hun går etter i dag. Er influenceren i et management, så har de ofte tydelige krav og retningslinjer på hva som bør postes. De skal også tjene sine penger. Jeg har samarbeidet med Egmont tidligere og de bruker ofte venninne narrativet i sin markedsføringsstrategi. Dette gjelder ikke kun mtp. influencere, men også i andre bransjer. Dette er ikke en strategi jeg ønsker å stå inne for da jeg synes det blir for falsk. 
 

Ryddet for sitering av slettet innlegg.

 

Endret av Måne Rampelyset
  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det veldig sannsynlig at personen KG er kjent av mange av følgerne? Jeg mener nei. Klart det er et forretningsfortrinn at følgere mener de kjenner henne som person, da har KG lyktes som influencer. Selve essensen av influencervirksomhet: følelsen av å kjenne personen. KG er helt tydelig god på å skape det narrativet som gir gjenklang og følelser hos følgerne. 
 

«Storytelling is the art of connecting with followers on an emotional level, ensuring that the content is not only consumed but shared and remembered.»

https://www.tealhq.com/skills/brand-influencer

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for avsporing, spekulasjoner og brukerdebatt.

Måne, admin. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager. Feilpost.

Endret av Xmasclovn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...