Gå til innhold

Kristin Gjelsvik


Bustefisk

Anbefalte innlegg

Frøken Globus skrev (7 timer siden):

Sitat fra beskrivelse av vennskapsreisen til Altea:

»Vi har også med oss sjefsøkonom som forteller og lærer oss om smart sparing og hverdagsøkonomi. Det er dyrt å forsøke å være som alle andre og «følge» naboen. «Hvordan får vi mer penger», er hennes tittel på foredraget.»


Er det tull? Det er dyrt å forsøke å være som alle andre og «følge» naboen. KG LEVER jo av å påvirke andre til å leve mer som henne. Dette blir så dumt og hyklerisk at jeg har ikke ord.

 

Kollontaj skrev (7 timer siden):

Jeg har et innlysende svar: vi får mer penger om vi slutter å kaste dem etter influencere! 

Hehe. :fnise: 

Betale tusenvis for å "forsøke å være som" Kristin Gjelsvik & co og "få mer penger".  Mulig det ligger noen læringspunkter i selve den totalt selvmotsigende prosessen da, hvis man klarer å se den litt utenfra i ettertid.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 11
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Wald86 skrev (2 timer siden):

Lettere sagt enn gjort dessverre. Da de benytter seg av skreddersydde digitale verktøy for å nå de som lar seg påvirke mest. Gjelsvik har valgt seg ut kvinner 30+, som sliter med økonomi, som har gått gjennom samlivsbrudd, ensomme og med "ubalanse" i livet. Dette skal Gjelsvik hjelpe dem med. Ved å blant annet åpne regninger og inkassokrav "sammen" over et glass vin. Så kommer det aggressiv reklame for reiser og diverse, som skal skape "kvinnefelleskap", ordne opp i økonomien, i "ubalansen" og i det hele tatt. Dette er så graverende, og burde rammes av regelverk. Hensynsløs psykologisk påvirkning og emosjonell og sosial manipulasjon. Noe av det verste jeg har sett. Som @Jobbermedbarn peker på, unnskyldningen hun kom med i høst er ikke verdt noen ting!

Det er opp til hver enkelt om man vil følge en influencer eller ikke! Husk det er ikke alle følgere som bryr seg om idiotiske reklamer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for krenkende innlegg og brukerdebatt med svar. 
 

Minner om å diskutere sak, ikke bruker. Mange innlegg med gode argumenter er fjernet fordi de enten svarer på-  eller vinkler seg mot brukerdebatt i stedenfor Kristin Gjelsvik sitt virke. 
 

Sol, admin. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 13
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Heartgirl
Wald86 skrev (10 minutter siden):

Influensere har begynt med en markedsstrategi som går på å spisse seg mot mindre målgrupper, der de danner såkalte "tribes". Eller "sqads". Dette kan man se at også superstjerner gjør, Taylor Swift sine fans kalles "Swifties" som et eksempel. Men influensere bygger parasosiale forhold på en mye mer intim måte enn en superstjerne. Med daglig direktechatting. Der de utleverer sitt privatliv nærmest døgnet rundt. Det samme privatlivet som andre typer kjendiser forsøker å skjerme. Influenceren lever altså av  det mange kjendiser ser på som skyggesien av å være kjent.

Det er uhyre virkningsfullt med denne formen for markedsføring. Der de "love bomber" sine følgere, chatter direkte, drikker vin , spiser med dem, og deler sine innerste tanker og følelser.  Men har de innsett hva konsekvensen kan bli? Spesielt når man retter seg mot sårbare grupper. Hvordan blir gruppedynamikken for eks på en reise? Lik den Gjelsvik inviterer til. 
Man kan se av egne sider opprettet av følgere til feks Raad (Taad-squad), at de nærmest hyller influenceren de følger. De lager samme type mat, de reiser til samme steder, de kjøper alt influenseren anbefaler, og har egne diskusjoner rundet dette. Kritikere blir kastet tvert ut av gruppen. Og vi snakker her om voksne mennesker. Kvinner rundt 30 år. 
Det messes mye om at følgerskaren til Gjelsvik, og Raad er "voksne kvinner". Men vi må huske på at disse kvinnene er av den generasjonen som har levd store deler av livet med sosiale medier. De som var 15-25 i 2009, da det virkelig tok av, med like, share og algoritmer, de er 30-40 nå. Jeg er spent på forskningen som kommer rundt denne gruppen. 

Igjen de fleste voksne lar seg ikke påvirke fordi de velger selv hvilke influencere de følger ut fra interesseområder. Det er jeg temmelig sikker på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (5 minutter siden):

Igjen de fleste voksne lar seg ikke påvirke fordi de velger selv hvilke influencere de følger ut fra interesseområder. Det er jeg temmelig sikker på. 

Enig,👌😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wald86 skrev (20 minutter siden):

Influensere har begynt med en markedsstrategi som går på å spisse seg mot mindre målgrupper, der de danner såkalte "tribes". Eller "sqads". Dette kan man se at også superstjerner gjør, Taylor Swift sine fans kalles "Swifties" som et eksempel. Men influensere bygger parasosiale forhold på en mye mer intim måte enn en superstjerne. Med daglig direktechatting. Der de utleverer sitt privatliv nærmest døgnet rundt. Det samme privatlivet som andre typer kjendiser forsøker å skjerme. Influenceren lever altså av  det mange kjendiser ser på som skyggesien av å være kjent.

Det er uhyre virkningsfullt med denne formen for markedsføring. Der de "love bomber" sine følgere, chatter direkte, drikker vin , spiser med dem, og deler sine innerste tanker og følelser.  Men har de innsett hva konsekvensen kan bli? Spesielt når man retter seg mot sårbare grupper. Hvordan blir gruppedynamikken for eks på en reise? Lik den Gjelsvik inviterer til. 
Man kan se av egne sider opprettet av følgere til feks Raad (Taad-squad), at de nærmest hyller influenceren de følger. De lager samme type mat, de reiser til samme steder, de kjøper alt influenseren anbefaler, og har egne diskusjoner rundet dette. Kritikere blir kastet tvert ut av gruppen. Og vi snakker her om voksne mennesker. Kvinner rundt 30 år. 
Det messes mye om at følgerskaren til Gjelsvik, og Raad er "voksne kvinner". Men vi må huske på at disse kvinnene er av den generasjonen som har levd store deler av livet med sosiale medier. De som var 15-25 i 2009, da det virkelig tok av, med like, share og algoritmer, de er 30-40 nå. Jeg er spent på forskningen som kommer rundt denne gruppen. 

Mange trekker paralleller til sekter eller religion når det kommer til denne type "squads". Verdt å merke seg. 

Hvordan gruppedynamikken blir , er kun dem som deltar på  reise som kan svare på det  ,  og det at dem er direkte ærlig og deler det dem selv vil snakke om kan være med å hjelpe andre . 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Sansa20 skrev (2 minutter siden):

Enig,👌😍

Det mener jeg fordi følgerne til Kristin er mellom 35 - 50 år. Selvsagt finnes det de som blir negativt påvirket men da har de ikke godt av og være på sosiale medier. Det er mye av Kristin vi ikke får se men hun er den av de få influencerne som jeg følger som deler mye av seg selv 

Jeg har selv valgt og følge Kristin. Jeg har selv av egen fri vilje valgt og melde meg på turen. Jeg er ikke den som løper for og kjøpe nye ting om en influencer reklamerer for det for jeg blir bare irritert over reklamer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Sansa20 skrev (Akkurat nå):

Hvordan gruppedynamikken blir , er kun dem som deltar på  reise som kan svare på det  ,  og det at dem er direkte ærlig og deler det dem selv vil snakke om kan være med å hjelpe andre . 

Jeg er helt enig. Vi har ansvar alle som blir med på tur for og snakke med de som man ser er utenfor. 

Ingen andre enn oss kan si noe om gruppedynamikken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wald86 skrev (21 minutter siden):

Influensere har begynt med en markedsstrategi som går på å spisse seg mot mindre målgrupper, der de danner såkalte "tribes". Eller "sqads". Dette kan man se at også superstjerner gjør, Taylor Swift sine fans kalles "Swifties" som et eksempel. Men influensere bygger parasosiale forhold på en mye mer intim måte enn en superstjerne. Med daglig direktechatting. Der de utleverer sitt privatliv nærmest døgnet rundt. Det samme privatlivet som andre typer kjendiser forsøker å skjerme. Influenceren lever altså av  det mange kjendiser ser på som skyggesien av å være kjent.

Det er uhyre virkningsfullt med denne formen for markedsføring. Der de "love bomber" sine følgere, chatter direkte, drikker vin , spiser med dem, og deler sine innerste tanker og følelser.  Men har de innsett hva konsekvensen kan bli? Spesielt når man retter seg mot sårbare grupper. Hvordan blir gruppedynamikken for eks på en reise? Lik den Gjelsvik inviterer til. 
Man kan se av egne sider opprettet av følgere til feks Raad (Taad-squad), at de nærmest hyller influenceren de følger. De lager samme type mat, de reiser til samme steder, de kjøper alt influenseren anbefaler, og har egne diskusjoner rundet dette. Kritikere blir kastet tvert ut av gruppen. Og vi snakker her om voksne mennesker. Kvinner rundt 30 år. 
Det messes mye om at følgerskaren til Gjelsvik, og Raad er "voksne kvinner". Men vi må huske på at disse kvinnene er av den generasjonen som har levd store deler av livet med sosiale medier. De som var 15-25 i 2009, da det virkelig tok av, med like, share og algoritmer, de er 30-40 nå. Jeg er spent på forskningen som kommer rundt denne gruppen. 

Mange trekker paralleller til sekter eller religion når det kommer til denne type "squads". Verdt å merke seg. 

Jeg er enig i mye av det du skriver. I denne tråden blir det nesten som 2 lag, som spiller mot hverandre. Jeg tror dessverre ikke at noen drar noe nyttig ut av denne diskusjonen. Enten er det et par stk som er enig om at influencere er tingen. På den andre siden de som er motstandere av hele bransjen. Det refereres nesten hele tiden til disse «sårbare» kvinnene Kristin henvender seg til. Jeg synes nesten det er på kanten generaliserende. For min egen del så følger jeg flere. Ikke fordi jeg har kriser i livet, dårlig økonomi eller står midt i en skilsmisse. Jeg følger for å få tiden til å gå. Eller rettere sagt, jeg hører på det de sier, mens jeg gjør noe annet. Og ser på meg selv som såpass oppegående at jeg både skjønner og forstår at dette er ikke mine venner, uansett hvor mange ganger de sier at de har savnet praten vår, om de ble borte et par dager. De vet jo strengt tatt ikke hvem «jeg» er. 
Og nå vil det sikkert komme kommentarer som blir litt «Men i herrens navn, få deg noe annet å gjøre, bruk tiden fornuftig» osv. Da kaster jeg den tilbake til de som bruker halve dagen på å sitte å argumentere for eget synspunkt på kvinneguiden. For og i mot. 
 

Så har man den andre gruppen, det debatteres mot. De som svelger ukritisk det influenceren sier, i dette tilfellet Kristin. De som mener at forskning er tull, at influencere er kommet for å bli som yrke, at influenceren er sannferdig, troverdig og genuin. De tre siste begrepene er tull, tøys og til dels bedrag. Jeg er enig i at influencere åpner dører, der reelle kjendiser henger hengelåsen på.
 

Å være influencer er vel strengt tatt nåtidens horeri, for jævlig mye penger, til en pris de færreste av oss egentlig helt forstår konsekvensene av. Derfor blir foreks forskning viktig. Det er viktig å se på hvilke konsekvenser det har at 200. 000 mennesker, er med deg på badet, kjøkkenet, soverommet. At 200 tusen følger deg i kriser og oppturer, samtidig som h*n ikke egentlig kjenner de h*n gjennom tlf og eget speilbilde er blitt så glad i. 
Jeg har egentlig ikke skrevet så mye her i det siste. Av flere grunner egentlig. Kanskje aller mest, fordi jeg ser temperaturen blir et sted såpass ubehagelig at det kjennes ukomfortabelt å debattere videre. 

Poenget mitt er vel mest at folk må få følge dem de vil, samtidig som man holder tunga såpass rett i munnen at man faktisk forstår at et liv, levd fullstendig åpent og «nakent»  på sosiale medier har muligens en pris der noe av det relasjonelle og følelsesmessige blir borte, for at slike som meg har en tidtrøyte i hverdagen. Strengt tatt er det sånne som meg, deg, og de som stikker innom her, uten å følge, som sørger for å opprettholde både seermassen og en durabelig høy inntekt. 
Jeg ser Kristin og flere andre, leende på vei til banken, mens flesteparten her inne, sitter å skriver klager til Forbrukertilsynet som det ikke blir noe av, samtidig som andre sitter klar med neste klage, etter å ha sett en ny snap….Og sånn gikk hamsterhjulet☺️

  • Liker 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (22 minutter siden):

Det mener jeg fordi følgerne til Kristin er mellom 35 - 50 år. Selvsagt finnes det de som blir negativt påvirket men da har de ikke godt av og være på sosiale medier. Det er mye av Kristin vi ikke får se men hun er den av de få influencerne som jeg følger som deler mye av seg selv 

Jeg har selv valgt og følge Kristin. Jeg har selv av egen fri vilje valgt og melde meg på turen. Jeg er ikke den som løper for og kjøpe nye ting om en influencer reklamerer for det for jeg blir bare irritert over reklamer. 

Du ER påvirket når du kjøper den turen. Å si noe annet er tull. Rett og slett! 

Endret av Harnoejegvilsi
  • Liker 14
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Heartgirl
Harnoejegvilsi skrev (3 minutter siden):

Du ER påvirket når du kjøper den turen. Å si noe annet er tull. Rett og slett! 

Nei og atter nei. Samme hva du sier. Rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (39 minutter siden):

Igjen de fleste voksne lar seg ikke påvirke fordi de velger selv hvilke influencere de følger ut fra interesseområder. Det er jeg temmelig sikker på. 

 

Heartgirl skrev (28 minutter siden):

Det mener jeg fordi følgerne til Kristin er mellom 35 - 50 år. Selvsagt finnes det de som blir negativt påvirket men da har de ikke godt av og være på sosiale medier. Det er mye av Kristin vi ikke får se men hun er den av de få influencerne som jeg følger som deler mye av seg selv 

Jeg har selv valgt og følge Kristin. Jeg har selv av egen fri vilje valgt og melde meg på turen. Jeg er ikke den som løper for og kjøpe nye ting om en influencer reklamerer for det for jeg blir bare irritert over reklamer. 

Men hvis voksne ikke lar seg påvirke, og en influenser i all hovedsak har voksne følgere - da ville heller ikke influenseren tjent noe særlig? (og de aller fleste store influenserne drar inn penger i hopetall) Som influenser er man avhengig av at folk lar seg påvirke, trykker på annonselinker, kjøper produkter man reklamerer for, bruker rabattkoder og trykker seg gjennom eviglange stories. 

De aller fleste lar seg påvirke, bevisst eller ubevisst. 

Jeg har selv reist på flere gruppeturer, blant annet med Carpe Diem. Ikke en kjendis eller influenser i sikte, men det har alltid vært fine turer med hyggelige folk og masse opplevelser. Spennende reisemål og fokus på opplevelsene. Anbefales! Men dette opplegget til Vilja-reiser/Kristin - beklager men det er ikke derfor jeg reiser på tur. 

Endret av Roadrunner
  • Liker 6
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (2 minutter siden):

Nei og atter nei. Samme hva du sier. Rett og slett.

Jo, du er veldig påvirket. Kristin sier jo Foreksempel når hun linker til «Livets Mascara» at hun må skynde seg å sende inn en bestilling selv, fordi det går tomt, hver gang hun nevner den. Det er en liten ting folk influences av. For et par år siden var «Livets Mascara» en billig variant, alle hadde råd til. 
Jeg liker Kristin, men beklager, verken jeg eller du blir noen gang Kristins venninne. Uavhengig av hvilke turer du melder deg på, eller fine ord jeg kunne skrevet i innboksen hennes. Det du er, er målgruppe. Og det er jeg også, men foreløpig har jeg mascara, så jeg er ikke rukket å bli influencet☺️

  • Liker 13
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Heartgirl
Roadrunner skrev (4 minutter siden):

 

Men hvis voksne ikke lar seg påvirke, og en influenser i all hovedsak har voksne følgere - da ville heller ikke influenseren tjent noe særlig? (og de aller fleste store influenserne drar inn penger i hopetall) Som influenser er man avhengig av at folk lar seg påvirke, trykker på annonselinker, kjøper produkter man reklamerer for, bruker rabattkoder og trykker seg gjennom eviglange stories. 

De aller fleste lar seg påvirke, bevisst eller ubevisst. 

Jeg har selv reist på flere gruppeturer, blant annet med Carpe Diem. Ikke en kjendis eller influenser i sikte, men det har alltid vært fine turer med hyggelige folk og masse opplevelser. Spennende reisemål og fokus på opplevelsene. Anbefales! Men dette opplegget til Vilja-reiser/Kristin - beklager men det er ikke derfor jeg reiser på tur. 

Da har vi forskjellige synspunkt. Selv har jeg vært på treningsreise med Marna Haugen for noe år tilbake.  Var med fordi jeg ville prøve en treningsreise med andre mennesker. Det var en stor opplevelse og jeg ble kjent med nye mennesker. 

Synes det er supert med en sånn reise hvor man kan bli bedre kjent. Synes opplegget virker tygt og godt ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Endret av Wald86
Personvern og sikkerhet
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartgirl
Harnoejegvilsi skrev (1 minutt siden):

Jo, du er veldig påvirket. Kristin sier jo Foreksempel når hun linker til «Livets Mascara» at hun må skynde seg å sende inn en bestilling selv, fordi det går tomt, hver gang hun nevner den. Det er en liten ting folk influences av. For et par år siden var «Livets Mascara» en billig variant, alle hadde råd til. 
Jeg liker Kristin, men beklager, verken jeg eller du blir noen gang Kristins venninne. Uavhengig av hvilke turer du melder deg på, eller fine ord jeg kunne skrevet i innboksen hennes. Det du er, er målgruppe. Og det er jeg også, men foreløpig har jeg mascara, så jeg er ikke rukket å bli influencet☺️

Vet jo godt at jeg ikke kan bli venner med Kristin for det kan ingen bli med influencere. De har sine nære venner som de kjenner.

Det er heller ikke derfor jeg følger henne for og bli venner med henne. Jeg følger henne for hun er seg selv, åpen og ærlig. 

Jeg bruker ikke noe sminke og kommer aldri til og gjøre det. Hadde Kristin arrangert et sminkekurs i Oslo og omegn hadde jeg aldri i verden dratt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heartgirl skrev (1 minutt siden):

Da har vi forskjellige synspunkt. Selv har jeg vært på treningsreise med Marna Haugen for noe år tilbake.  Var med fordi jeg ville prøve en treningsreise med andre mennesker. Det var en stor opplevelse og jeg ble kjent med nye mennesker. 

Synes det er supert med en sånn reise hvor man kan bli bedre kjent. Synes opplegget virker tygt og godt ❤️

Det er fint at du hadde en hyggelig tur med Marna. Det selges jo ulike gruppereiser flere steder. Til en mye hyggeligere pris også. Det må jo være NOE du har bitt på, når du for andre gang reiser med en B kjendis? 
 

Det ser hyggelig ut å reise på tur med Kristin, selv hadde jeg nok gått for en annen type tur. Vi blir ALLE påvirket av ett eller mange ting, gjennom livet. At du tviholder på at DU ikke påvirkes, er bare dumt. Jeg påvirkes også av ting, det gjør ALLE i denne tråden. 

  • Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...